*RTH* Jacco Gardner - End of August
+5
Mirrr
Roy
sowhat
arjanh
Timmus
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "End of August"?
*RTH* Jacco Gardner - End of August
[31-08-2016]
De in 1988 te Hoorn geboren Jacco Gardner verraste in 2013 de muziekwereld met het uitstekende Cabinet of Curiosities en trad dat jaar op vele festivals op. Twee jaar later verscheen het psychedelische album Hypnophobia, maar sindsdien is het stil rondom de zanger. In de RTH luidt hij, ondanks het nog even aanhoudende mooie weer, het begin van de meteorologische herfst in.
De in 1988 te Hoorn geboren Jacco Gardner verraste in 2013 de muziekwereld met het uitstekende Cabinet of Curiosities en trad dat jaar op vele festivals op. Twee jaar later verscheen het psychedelische album Hypnophobia, maar sindsdien is het stil rondom de zanger. In de RTH luidt hij, ondanks het nog even aanhoudende mooie weer, het begin van de meteorologische herfst in.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Re: *RTH* Jacco Gardner - End of August
Ik heb Jacco Gardner inmiddels een keer of 3 gezien, best veel voor een artiest die ik eigenlijk helemaal niet leuk vind.
De eerste keer was op Dauwpop, ik denk 2013? Toen was ik benieuwd, zweverige liedjes, hoe is een concert? Nou, zweverig inderdaad en erg veel van hetzelfde. Toen hij na een minuut of 20 aankondigde dat hij 'een slaapliedje' zou spelen moet ik inwendig kreunen, het kan dus nog lanzamer? Dat heb ik niet afgewacht.
De tweede keer was hetzelfde jaar op Metropolis, nou ja, toen zat ik lekker in het gras op veilige afstand, ik hoorde en zag hem wel maar hoefde me er weinig van aan te trekken.
Dit jaar heb ik hem dan nog een keer gezien op Tweetakt op het Neude, erg goedkoop en een vriend wilde graag dus vooruit dan maar... maar helaas het was nog helemaal niks veranderd.
Tja na dit hele verhaal klinkt een 6 best wel hoog, maar zo op zichzelf staand een - voor zijn begrippen - behoorlijk uptempo nummer kan er nog wel mee door.
De eerste keer was op Dauwpop, ik denk 2013? Toen was ik benieuwd, zweverige liedjes, hoe is een concert? Nou, zweverig inderdaad en erg veel van hetzelfde. Toen hij na een minuut of 20 aankondigde dat hij 'een slaapliedje' zou spelen moet ik inwendig kreunen, het kan dus nog lanzamer? Dat heb ik niet afgewacht.
De tweede keer was hetzelfde jaar op Metropolis, nou ja, toen zat ik lekker in het gras op veilige afstand, ik hoorde en zag hem wel maar hoefde me er weinig van aan te trekken.
Dit jaar heb ik hem dan nog een keer gezien op Tweetakt op het Neude, erg goedkoop en een vriend wilde graag dus vooruit dan maar... maar helaas het was nog helemaal niks veranderd.
Tja na dit hele verhaal klinkt een 6 best wel hoog, maar zo op zichzelf staand een - voor zijn begrippen - behoorlijk uptempo nummer kan er nog wel mee door.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Eens met arjanh. Wat variatie zou geen kwaad kunnen. 6
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ik kan me ook aansluiten bij Arjan en Sowhat. Zweverig, saai maar wel nog net voldoende. Een 6 dus.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Ik kan dit en zijn verdere werk wel waarderen, je moet het alleen niet te vaak draaien, een kleine 7
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Zonde dat de productie een op zich prima liedje zo de nek heeft omgedraaid, het had zoveel mooier kunnen en moeten zijn. Nu rest er slechts een liedje waarin bijna wanhopig een soort van sfeer word nagestreefd die het helemaal niet nodig heeft, wat dan daarvoor overblijft is een uiterst schrale 3 en dat is dus een gemiste kans.
Gast- Gast
Zijn werk tot nu toe is inderdaad betrekkelijk eentonig te noemen, maar dat wil niet zeggen dat de songs niet goed zijn. Op zijn debuutalbum staan echt geweldige nummers. En ook deze losse single zit gewoon prima in elkaar. De melancholiek van het 'einde-van-de-zomer-gevoel'(dat gelukkig in werkelijkheid nu nog wat wordt uitgesteld) wordt mooi neergezet. Een wat naar boven afgeronde 8.
Een 7 erbij, er gebeurt te weinig voor een hoger cijfer.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Joostvdaa schreef:Zijn werk tot nu toe is inderdaad betrekkelijk eentonig te noemen, maar dat wil niet zeggen dat de songs niet goed zijn. Op zijn debuutalbum staan echt geweldige nummers. En ook deze losse single zit gewoon prima in elkaar. De melancholiek van het 'einde-van-de-zomer-gevoel'(dat gelukkig in werkelijkheid nu nog wat wordt uitgesteld) wordt mooi neergezet. Een wat naar boven afgeronde 8.
Wijze woorden die eveneens tot een 8 leiden
forzautregivo schreef:Joostvdaa schreef:Zijn werk tot nu toe is inderdaad betrekkelijk eentonig te noemen, maar dat wil niet zeggen dat de songs niet goed zijn. Op zijn debuutalbum staan echt geweldige nummers. En ook deze losse single zit gewoon prima in elkaar. De melancholiek van het 'einde-van-de-zomer-gevoel'(dat gelukkig in werkelijkheid nu nog wat wordt uitgesteld) wordt mooi neergezet. Een wat naar boven afgeronde 8.
Wijze woorden die eveneens tot een 8 leiden
Sluit me bij de 2 jonge Hyves honden aan. Lekker nummer!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: