Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Za. 16 november: Orinoco Weekendsjooww
*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten EmptyVandaag om 20:03 van Grafmat

» V500 2024 - De Lijst
*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten EmptyVandaag om 16:28 van sowhat

» *RTH* Michael Bublé – Santa Claus is coming to town
*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten EmptyVandaag om 16:27 van sowhat

» *RTH* Spirit of St Louis – Down by the radio
*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten EmptyVandaag om 14:53 van Mirrr

» *RTH* Pussy Riot – Make America great again
*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten EmptyVandaag om 14:52 van Mirrr

» *RTH* Temptations – Law of the land
*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten EmptyVandaag om 14:51 van Mirrr

» *RTH* Ennio Morricone – Once upon a time in the West
*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten EmptyVandaag om 14:51 van Mirrr

» *RTH* Damned – In dulco decorum
*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten EmptyVandaag om 14:50 van Mirrr

» *RTH* Paula Abdul – Straight up
*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten EmptyVandaag om 14:50 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten EmptyVandaag om 12:54 van sowhat

» *RTH* Muse - Sunburn
*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten EmptyVandaag om 12:53 van sowhat

» *RTH* Genesis - Tonight Tonight Tonight
*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten EmptyVandaag om 12:51 van sowhat

» *RTH* T. Rex - Jeepster
*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten EmptyVandaag om 12:49 van sowhat

» *RTH* Jim Diamond - I Should Have Known Better
*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten EmptyVandaag om 12:48 van sowhat

» *RTH* Gal Costa - Que Pena (Ele Já Não Gosta Mais de Mim)
*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten EmptyVandaag om 12:47 van sowhat

» *RTH* Gerry & The Pacemakers - It's Gonna Be Alright
*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten EmptyVandaag om 12:45 van sowhat

» *RTH* Billie Eilish – No time to die
*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten EmptyVandaag om 12:43 van sowhat

» *RTH* Paul de Leeuw - Bejaarden
*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten EmptyVandaag om 12:40 van sowhat

» *RTH* First class - Beach baby
*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten EmptyVandaag om 12:39 van sowhat

» November 2024
*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten EmptyVandaag om 1:27 van Timmus

*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten

+8
Jan...
Mirrr
Dave Evans
arjanh
Frodo
Ries
sowhat
Timmus
12 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Slapeloze Nachten"?

*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten Vote_lcap27%*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten Vote_rcap 27% 
[ 4 ]
*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten Vote_lcap7%*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten Vote_lcap7%*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
[ 1 ]
*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten Vote_lcap13%*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten Vote_lcap0%*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten Vote_lcap13%*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten Vote_lcap26%*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten Vote_rcap 26% 
[ 4 ]
*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten Vote_lcap0%*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
[ 0 ]

Totaal aantal stemmen : 15

Enquête gesloten

*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten Empty *RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten

Bericht  Timmus 24.08.16 18:16

[17-08-2016]

Je bent in Duitsland, maar je hoort vooral Nederlands om je heen. Geen twijfel mogelijk: je zit op een terras waar het Schnitzeltag is: mit Beilage nur 6,80. Het schnitzelrestaurant lag op loopafstand van ons tijdelijke onderkomen, dus de keuze was snel gemaakt. We waren niet de enigen, maar de schnitzels, hoewel met fikse vertraging opgediend (waarvoor we twee gratis drankjes kregen, dat dan weer wel) smaakten meer dan prima.

In Nederland kennen we sinds het boek van Khalid Boudou en de verfilming daarvan het schnitzelparadijs. De DVD-release ging gepaard met de release van de video voor de single Slaap van The Opposites, waarin meerdere acteurs uit de film in voorkwamen. Het leverde de eerste top-10-hit op voor de hip-hopformatie. Ironisch genoeg zouden ze met Slapeloze nachten zes jaar later een nummer-1-hit scoren.

Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16857
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten Empty Re: *RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten

Bericht  sowhat 24.08.16 19:25

Volslagen overbodig dit. 1

Chief
Chief

Aantal berichten : 19063
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

*RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten Empty Re: *RTH* The Opposites - Slapeloze Nachten

Bericht  Ries 24.08.16 19:40

Imo veruit de beste Nederhop formatie, hoewel Typhoon ook errug lekker genoemd mag worden. De kreet volslagen overbodig mag dan genoemd zijn ik ben het daar absoluut niet mee eens, je mag het natuurlijk vinden maar ietwat pretentieus is het wel. Lekkere beat, goede teksten, hoewel in dit nummer niet zo van toepassing, ja deze groep is een verrijking voor de Nederlandse popmuziek!

Oh ja een cijfer, hoewel ik dit absoluut niet hun mooiste vind scoort het toch nog een mooie 8!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7106
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  Frodo 24.08.16 20:32

De kracht van de reactie van sowhat is dat het kernachtig samenvat wat je ook met heel veel woorden kan zeggen.
Muzikaal stelt dit echt helemaal niets voor; het is het zoveelste riedeltje van 3 seconden dat eindeloos herhaalt wordt totdat het dus een paar minuten duurt. De zang is monotoon, het lijkt meer op oplezen dan zingen. En dan de tekst. Ik weet niet waarom iedere keer (maar dan ook letterlijk iedere keer) hoog opgegeven wordt van hiphopteksten. Ik heb de tekst maar weer opgezocht en werd er héél erg verdrietig van. Ik ga niet weer, zoals laatst, allerlei voorbeelden kopiëren en bespreken, maar laten we het er op houden dat de teksten van Andre Hazes grammaticaal beter klopten dan deze brei aan woorden met slechts één doel: uitkomen op een rijmwoord.

Al met al: Volslagen overbodig dit.

1
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  Ries 25.08.16 11:33

Ik ga er verder ook niet al teveel woorden aan vuil maken maar de term volslagen overbodig lijkt me nogal subjectief. Is het volslagen overbodig voor jou of voor de gehele mensheid? Dat laatste lijkt me volslagen ridicuul omdat er mensen zijn die wel erg genieten van deze muziek, die eerste stelling is natuurlijk wel waar, je kunt het als persoon helemaal niets vinden en dat mag gelukkig ook! En dan het stukje hip hop teksten Frodo ook daarin ben je imo wat vooringenomen, er zijn echt zeer goede teksten te vinden op hip hop gebied maar ook en dat merk je dan terecht op zeer slechte, maar is dan de vraag is dat niet zo in alle muzieksoorten?

Buiten dit hele gebeuren is hip hop ook absoluut niet mijn favoriete genre maar als ik iets goed vind ga ik niet omdat het toevallig hip hop, house, trance en wat dies meer zij als genre helemaal afboeken, dat is imo namelijk tamelijk bekrompen. En nee met die stelling beweer ik niet dat dat hier wel gebeurd, om gezeur ff voor te zijn!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Bericht  arjanh 25.08.16 11:56

Heel soms denk ik dat er een kern van waarheid in zit als zoveel mensen klagen over de kwaliteit van de nederlandse popmuziek.
Zo'n nummer als dit bijvoorbeeld. Gelukkig weet ik ook wel dat er veel beter is; maar nog belangrijker, dit soort muziek komt niet alleen in Nederland voor maar in alle landen.
Dus ook daarin is Nederland niet uniek. Toch niks meer dan een 1.
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55

Bericht  sowhat 25.08.16 13:51

In RtH schrijf ik subjectief, het topic heet niet voor niets Ranking en dat is altijd subjectief. Toevoegingen als 'ik vind dat' of 'in mijn optiek' vind ik dan... volslagen overbodig.

Chief
Chief

Aantal berichten : 19063
Registratiedatum : 16-12-08

Bericht  Ries 25.08.16 14:07

Dat is dan een verschil van inzicht Sowhat, je rankt idd iets persoonlijks dat is voor mij ook zo maar ik laat dat wel door die toevoegingen blijken dat het mijn mening is. Al was het alleen maar om het duidelijk te maken dat ik niet voor anderen spreek.
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Bericht  Dave Evans 25.08.16 19:02

Ik heb vrij weinig met The Opposites, maar dit is wel een van hun beste songs, die nog bijna tot een voldoende komt.......bijna dus.....een 5!

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25407
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  Gast 26.08.16 12:23

Slapeloze nachten zal ik hier niet gauw van krijgen, wel nachtmerries. De term "volslagen overbodig" mag dan wellicht subjectief zijn maar dekt in dit specifieke geval wel de lading met als extra toevoeging dat ik het reteslecht vind en mag hopen dat dit gedoe bijzonder gauw als een nachtkaars uitgaat, een 1.

Gast
Gast

Bericht  Mirrr 27.08.16 14:17

Ik hou hier helemaal niet van, een 2
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12290
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  Jan... 28.08.16 16:54

Ik ben ook geen hiphopper maar ik vind dit best leuk. 7
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

Bericht  Roy 29.08.16 0:23

Eigenlijk helemaal niet mijn favoriete genre, maar deze klinkt gewoon erg lekker. Een dikke 7.
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Bericht  forzautregivo 09.09.16 12:57

Niet mijn kopje thee. Hiphop kan best leuk zijn, maar dit is een matige variant. Een 4

Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5387
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Bericht  Timmus 11.09.16 20:19

Sterke plaat van Neerlands beste hip-hoppers. De beat en de melodie zijn repetitief (kenmerkend voor de hip-hop en daarom haken zoveel mensen af) maar zó goed gekozen dat het niet verveelt. Je moet er wel voor openstaan, natuurlijk. Nummer krijgt net geen 9, ondanks de héél fijne laatste minuut.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16857
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  PPProfessor 11.09.16 20:36

Ik vind het erg leuk en goed gemaakt, nog los van die jongens schaars gekleed op bed. Dit is prima Nederbeat van deze tijd. 8

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08

Bericht  Joostvdaa 17.09.16 15:00

Niet mijn ding en de 'zang' (rap dekt de lading niet, maar echt zingen kun je het ook niet noemen) is natuurlijk erg mager, maar de plaat zit muzikaal wel goed in elkaar. Een 5 voor het geheel.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: