Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 18-09 Sokra zaagt door
*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant EmptyGisteren om 18:15 van Timmus

» September 2024
*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant EmptyGisteren om 11:05 van sokratikos

» 21 sept 2024 De V500 Tombola
*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Empty18.09.24 21:57 van Ries

» Vrijdag 20 september - De Weekendstart 20.00
*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Empty18.09.24 15:44 van Timmus

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Empty18.09.24 14:47 van Timmus

» *RTH* The Hollies - Stop, Stop, Stop
*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Empty17.09.24 16:58 van sokratikos

» *RTH* a-ha - Hunting High and Low
*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Empty17.09.24 16:28 van sokratikos

» *RTH* Trio - Da Da Da
*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Empty17.09.24 16:14 van sokratikos

» *RTH* José Feliciano - Feliz Navidad
*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Empty17.09.24 16:00 van sokratikos

» *RTH* Wim Sonneveld – De kat van ome Willem
*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Empty17.09.24 12:17 van Mirrr

» *RTH* Depeche Mode – Blasphemous rumours
*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Empty17.09.24 12:16 van Mirrr

» *RTH* Interpol – All the rages back home
*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Empty17.09.24 12:15 van Mirrr

» *RTH* Pussycat Dolls - Don't Cha ft. Busta Rhymes
*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Empty17.09.24 12:15 van Mirrr

» *RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta
*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Empty17.09.24 12:14 van Mirrr

» *RTH* Patsy Cline - Crazy
*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Empty17.09.24 12:14 van Mirrr

» *RTH* Demis Roussos – Auf wiederseh’n
*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Empty17.09.24 12:13 van Mirrr

» *RTH* English teacher – Nearly daffodils
*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Empty17.09.24 12:12 van Mirrr

» *RTH* Osmonds – One way ticket to anywhere
*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Empty17.09.24 12:12 van Mirrr

» *RTH* Elaine Paige & Barbara Dickson – I know him so well
*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Empty17.09.24 12:10 van Mirrr

» Marsha's jukebox (16 september)
*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Empty17.09.24 0:00 van Marsha


*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant

+7
Ries
Jan...
PPProfessor
arjanh
sowhat
Roy
Timmus
11 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Scenes from an Italian Restaurant"?

*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Vote_lcap0%*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Vote_lcap7%*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Vote_lcap0%*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Vote_lcap14%*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Vote_rcap 14% 
[ 2 ]
*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Vote_lcap7%*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Vote_lcap14%*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Vote_rcap 14% 
[ 2 ]
*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Vote_lcap0%*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Vote_lcap14%*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Vote_rcap 14% 
[ 2 ]
*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Vote_lcap29%*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Vote_rcap 29% 
[ 4 ]
*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Vote_lcap14%*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Vote_rcap 14% 
[ 2 ]
 
Totaal aantal stemmen : 14
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Empty *RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant

Bericht  Timmus 29.07.16 18:20

[30-07-2016]

Verzoekje

Zaterdagavond op Orinoco: Dave is on the piano again. Onderstaand nummer zou er prima tussen passen.

De regel "een artiest mag niet vaker dan eens per jaar "optreden" in RTH" geldt al zolang als de rubriek bestaat (dit is direct ook een opmerking richting verzoekjesaanvragers: als ik ABBA niet plaats, is dat omdat die al geweest is dit jaar), maar er glipt er wel eens één tussendoor. Zo ook Billy Joel: in 2009 was hij zomaar twee keer te ranken. Maar hij stond er voor het laatst in 2013 bij, dus het werd wel weer eens tijd.

Het nummer Scenes from an Italian Restaurant stamt uit 1977 en is afkomstig van Joels vijfde studio-album The Stranger, wat over het algemeen wordt gezien als Joels definitieve doorbraak bij het grote publiek. She's always a woman werd de meest succesvolle single van het album. De RTH is echter een publieksfavoriet en de aanvrager heeft niet voor niets verzocht om een live-versie.


Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16776
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Empty Re: *RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant

Bericht  Roy 30.07.16 1:57

Een heel mooi verzoek van een muzikaal genie aan de toetsen. De blazers in deze uitvoering zorgen voor een extra punt. De studioversie is redelijk, deze is veel beter. Een 8.
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Empty Re: *RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant

Bericht  sowhat 30.07.16 11:36

Roy schreef:Een heel mooi verzoek van een muzikaal genie aan de toetsen. De blazers in deze uitvoering zorgen voor een extra punt. De studioversie is redelijk, deze is veel beter. Een 8.

Alweer eens!

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18954
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Empty Re: *RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant

Bericht  arjanh 30.07.16 13:06

Tja, een live versie kan beter zijn maar ook minder. Ik vind het met de blazers en koor toch wat te pompeus worden. Als je in de zaal zit is het vast een geweldige beleving maar voor achter de pc hoeft het van mij niet zo. Een 6 is dan wat overblijft.
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Empty Re: *RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant

Bericht  PPProfessor 31.07.16 0:10

Ik hou gewoon niet zo van Billy Joel. Alleen Uptown Girl kan ik verdragen, de rest trek ik gewoon niet. Deze is veel te opgepimpt. Heel slecht is het natuurlijk niet, dus het wordt een barmhartige 5.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Empty Re: *RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant

Bericht  Jan... 31.07.16 0:16

Zelfde als Prof, ik vind Joel vreselijk, mijn uitzondering is Goodnight Saigon, de beruchte helikopterplaat. De rest kan ik niet aanhoren. Dit heb ik maar een beetje zitten doorspoelen. 2
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Empty Re: *RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant

Bericht  Ries 31.07.16 9:36

Vind Joel prima te verhapstukken maar deze net ietsje minder. In mijn inleverlijst voor de V500 komt deze piano man 2 keer voorbij en al met al vind ik dat meneer leuke riedeltjes heeft gemaakt, deze scoort een kleine 6.
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7095
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Empty Re: *RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant

Bericht  Mirrr 03.08.16 21:20

Vind hier niet veel aan, hij heeft leukere liedjes, een 4
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12225
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Empty Re: *RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant

Bericht  ErickNJ 07.08.16 0:58

Ik vind dit het beste nummer van Billy Joel. Een 9.

Voor zover ik weet zijn het 3 stukjes van liedjes waar hij niets mee kon. Hij plakte ze toen maar aan elkaar en zette het geheel op een LP. Een leuk onderwerp voor een ander keer misschien: De Plakwerk Top 10. Want er zijn wel meer van dit soort nummers. Zie bijv: Band On The Run (denk ik).
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Empty Re: *RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant

Bericht  arjanh 07.08.16 1:45

ErickNJ schreef:
Een leuk onderwerp voor een ander keer misschien: De Plakwerk Top 10.  Want er zijn wel meer van dit soort nummers.  Zie bijv: Band On The Run (denk ik).
Jammer dat deze nooit gecompleteerd is
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Empty Re: *RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant

Bericht  Gast 19.08.16 14:57



Voor een zogenaamde plakplaat is dit toch een zeer geslaagde poging en ook nog uit de tijd dat Joel echt goed was een fijne 9.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Empty Re: *RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant

Bericht  Frodo 20.08.16 17:57

Ik kan zowel over het pianoriedeltje als het blazersgedeelte niet enthousiast worden.

4
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7322
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Empty Re: *RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant

Bericht  Joostvdaa 29.08.16 20:05

Bepaald niet zijn beste nummer, maar Billy Joel is toch bijna altijd wel goed voor minimaal een 6. Zo ook hier, een ruime 6 in dit geval.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant Empty Re: *RTH* Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum