*RTH* Buddy Holly - Rave On
+7
MrJohn
Jan...
sowhat
Roy
arjanh
ErickNJ
forzautregivo
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Buddy Holly - Rave On?"
*RTH* Buddy Holly - Rave On
[24-5]
De jaren '50 sneeuwen behoorlijk onder in radioprogramma's, allertijdenlijsten én in RTH. Soms lijkt het wel of er vóór The Beatles geen muziek was. Maar zelfs de immer goed gesoigneerde Liverpudlians hebben ergens inspiratie vandaan moeten halen. Buddy Holly was zo'n inspiratiebron. Slechts 22 jaar werd Holly en toch is hij van onschatbare waarde geweest (direct en indirect) voor de muziek die wij vandaag de dag zo waarderen.
Overigens heeft Buddy Holly zelf weinig te klagen gehad over aandacht. Er zijn films hem verschenen, hij is subtiel te zien in Pulp Fiction (in dat 50s-themarestaurant neemt hij de bestelling op van Mia en Vincent) en zelfs een heuse musical op West End. En nu nog wel de grootste eer: een plekje in RTH
De jaren '50 sneeuwen behoorlijk onder in radioprogramma's, allertijdenlijsten én in RTH. Soms lijkt het wel of er vóór The Beatles geen muziek was. Maar zelfs de immer goed gesoigneerde Liverpudlians hebben ergens inspiratie vandaan moeten halen. Buddy Holly was zo'n inspiratiebron. Slechts 22 jaar werd Holly en toch is hij van onschatbare waarde geweest (direct en indirect) voor de muziek die wij vandaag de dag zo waarderen.
Overigens heeft Buddy Holly zelf weinig te klagen gehad over aandacht. Er zijn films hem verschenen, hij is subtiel te zien in Pulp Fiction (in dat 50s-themarestaurant neemt hij de bestelling op van Mia en Vincent) en zelfs een heuse musical op West End. En nu nog wel de grootste eer: een plekje in RTH
Het wordt inderdaad steeds moeilijker om muziek van die tijd op de radio te vinden. Vooral als je niet steeds dezelfde nummers wil horen.forzautregivo schreef:De jaren '50 sneeuwen behoorlijk onder in radioprogramma's
Buddy Holly krijgt van mij een 8.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Re: *RTH* Buddy Holly - Rave On
Buddy, geweldig. Ik stem vaak wel op hem voor de top2000 maar met weinig effect. Dit is toch rock'n'roll zoals het eigenlijk hoort.
Dit nummer een 9.
Dit nummer een 9.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Niet of nauwelijks te vergelijken met de hedendaagse muziek. Daarom is het zeker niet minder. Het heerlijke geluid van Buddy Holly levert van mij een 8 op.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Onmiskenbaar veel invloed maar matig liedje. Het is duidelijk dat alles nog in de kinderschoenen stond. 6
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ik kan me goed vinden in de redenatie van SW en Roy. Ik vind jaren 50 muziek erg leuk, maar je moet er niet teveel achter elkaar horen en het is wat primitief. Elvis stak er bovenuit en Buddy Holly had zijn sterke momenten, net als Little Richard, Chuck Berry en de Everly's. Alleen ik vind het allemaal een beetje hetzelfde en deze is idd wat SW zegt, matig. Peggy Sue en Like a rollercoaster springen er bovenuit, maar dit nummertje is een 5.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Buddy Holly heeft met zijn aanzet een geweldige boost gegeven voor de latere popmuziek.
Was hij niet al op 22-jarige leeftijd overleden na een vliegtuigongeluk, dan was hij nog belangrijker geweest. De eerste nummers van Beatles, Stones en anderen grepen terug naar hem en zijn tijdgenoten, zij het natuurlijk op een andere manier dan Buddy Holly zelf.
Het kleine vliegtuig, wie daarin mocht zitten na loting (!), het slechte weer en het ongeluk zelf vormen een bizar verhaal.
Een 10. Ik reken Buddy Holly tot de grootsten aller tijden.
Nog even een tractatie
En deze, later gecoverd door de Stones:
Was hij niet al op 22-jarige leeftijd overleden na een vliegtuigongeluk, dan was hij nog belangrijker geweest. De eerste nummers van Beatles, Stones en anderen grepen terug naar hem en zijn tijdgenoten, zij het natuurlijk op een andere manier dan Buddy Holly zelf.
Het kleine vliegtuig, wie daarin mocht zitten na loting (!), het slechte weer en het ongeluk zelf vormen een bizar verhaal.
Nog even een tractatie
En deze, later gecoverd door de Stones:
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Kijk, jij snapt hetMrJohn schreef:Buddy Holly heeft met zijn aanzet een geweldige boost gegeven voor de latere popmuziek.
arjanh- Music-Maniac !!!
O maar wij snappen het ook wel hoor, Arjanh. Dat Holly een van de grootste pioniers van de popmuziek is zeker waar, alleen we zijn wat kritischer op dit nummer dan John. John komt alleen met een algemene mening op Holly, niet specifiek op dit nummer. De twee nummers waar ik aan refereerde zijn upperclass, de rest niet.
Jan...- Music-Master
Vind jij.jan1966 schreef:De twee nummers waar ik aan refereerde zijn upperclass, de rest niet.
Peggy Sue heeft een leuke drum maar hoort niet bij mijn favorieten van hem. Oh Boy en Heartbeat vind ik misschien wel z'n beste.
Oja en Everyday. En That will be the day.
arjanh- Music-Maniac !!!
Enjoy!!!! Ik zit ook een beetje te zeuren ook naar John toe. Moet ik niet doen. Nogmaals, enjoy!
Jan...- Music-Master
jan1966 schreef:O maar wij snappen het ook wel hoor, Arjanh. Dat Holly een van de grootste pioniers van de popmuziek is zeker waar, alleen we zijn wat kritischer op dit nummer dan John. John komt alleen met een algemene mening op Holly, niet specifiek op dit nummer. De twee nummers waar ik aan refereerde zijn upperclass, de rest niet.
Nou Jan, mijn ranking is wel terdege toegespitst op het specifieke nummer, Rave On !
MrJohn- Chief
Buddy Holly heeft ondanks zijn vroege heengaan een behoorlijk repertoire van aardige liedjes achter gelaten. Vergeleken met nu klinkt het misschien wat onbeholpen, maar de productietechnieken waren nou eenmaal nog niet verder. Daar kan hij niets aan doen. Het liedje is simpel qua opzet, maar ik zie niet in waarom dat negatief zou moeten zijn.
8
8
Joh, John,
Ik zei al dat ik zat te zanikken. Had ik niet moeten doen, slaat nergens op.
Ik vind alles prima, als je het nummer maar niet als een uitgestoken middelvinger naar Nikita Chroetsjow ziet.
Ik vind alles prima, als je het nummer maar niet als een uitgestoken middelvinger naar Nikita Chroetsjow ziet.
Jan...- Music-Master
jan1966 schreef:Joh, John,
MrJohn- Chief
Gaat wel deze, een 6
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
jan1966 schreef:Ik kan me goed vinden in de redenatie van SW en Roy. Ik vind jaren 50 muziek erg leuk, maar je moet er niet teveel achter elkaar horen en het is wat primitief. Elvis stak er bovenuit en Buddy Holly had zijn sterke momenten, net als Little Richard, Chuck Berry en de Everly's. Alleen ik vind het allemaal een beetje hetzelfde
Ik kan me wel aardig vinden in deze algemene analyse van Jan (en SW en Roy) over muziek uit de jaren '50. Het is wel veel van hetzelfde wat ik uit de periode ken en het klinkt (logischerwijs, kwestie van techniek) erg gedateerd. Volgens mij was het aanbod qua muziek toen ook nog lang niet zo groot als vanaf de jaren '50 en helemaal als tegenwoordig. Of ligt dat aan mij?
Anyway, Buddy Holly springt er voor mij wel positief uit, wat een sterke nummers had deze man (favorieten: That'll be the day, Oh boy, Brown eyed handsome man). Deze RtH had ik al jaren niet meer gehoord, leuk om weer eens te horen. Een dikke 7.
Buddy is geweldig. Één van mijn eerste zelf gekochte cd's was een verzamelalbum van Buddy Holly en nog steeds gaat deze graag de cd-speler in. Rave On is een van de leukste songs van zijn hand, al heb ik een nog grotere zwak voor That'll Be The Day en Oh Boy. Een 8!
Exact dezelfde gedachte toegedaan.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Buddy Holly - Peggy Sue
» *RTH* Weezer - Buddy Holly
» *RTH* Mike Berry - Tribute to Buddy Holly
» Rave 'n Dave Weekendshow (Zat. 25-07)
» *RTH* Buddy Miles - Them Changes
» *RTH* Weezer - Buddy Holly