*RTH* ABBA - Knowing me, knowing you
+13
Mirrr
Chrisje
MissDieHard
PPProfessor
Frodo
arjanh
Jan...
Mauricedegier
Joostvdaa
Roy
sowhat
ErickNJ
Timmus
17 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Knowing me, knowing you"?
*RTH* ABBA - Knowing me, knowing you
[11-05-2016]
Een kwaliteitsimpuls leverde het 61e Eurovisie Songfestival, geheel niet verrassend, niet op. Niet dat het allemaal tenenkrommend slecht was, maar de middelmaat was toch wel het hoogst haalbare.
Winnares Jamala zal de komende weken in de schijnwerpers staan (niet in het minst vanwege het verslaan van Rusland), maar wie zal haar over een jaar nog herinneren? Dat Zweden vorig jaar gewonnen had, konden we ons nog wel herinneren, maar hoe heette die zanger ook alweer, en het liedje? Een oh-ja-gevoel komt nog wel bovendrijven wanneer het antwoord gegeven is, maar feit blijft dat Eurovisiesongfestivalwinnaars in de regel snel in de vergetelheid raken.
In de lange lijst van winnaars staan twee namen die ontegenzeglijk veel succes hebben gehad naast het Songfestival: ABBA en Céline Dion. De forumleden in ogenschouw nemend wordt men waarschijnlijk net wat blijer van de Zweedse winnaars van 1974 dan van de Zwitserse overwinning in 1987. Kortom: we gaan ABBA ranken, iets wat overigens al vier keer eerder gebeurde: Summer Night City, That's Me, The winner takes it all en Gimme!Gimme!Gimme!.
Een kwaliteitsimpuls leverde het 61e Eurovisie Songfestival, geheel niet verrassend, niet op. Niet dat het allemaal tenenkrommend slecht was, maar de middelmaat was toch wel het hoogst haalbare.
Winnares Jamala zal de komende weken in de schijnwerpers staan (niet in het minst vanwege het verslaan van Rusland), maar wie zal haar over een jaar nog herinneren? Dat Zweden vorig jaar gewonnen had, konden we ons nog wel herinneren, maar hoe heette die zanger ook alweer, en het liedje? Een oh-ja-gevoel komt nog wel bovendrijven wanneer het antwoord gegeven is, maar feit blijft dat Eurovisiesongfestivalwinnaars in de regel snel in de vergetelheid raken.
In de lange lijst van winnaars staan twee namen die ontegenzeglijk veel succes hebben gehad naast het Songfestival: ABBA en Céline Dion. De forumleden in ogenschouw nemend wordt men waarschijnlijk net wat blijer van de Zweedse winnaars van 1974 dan van de Zwitserse overwinning in 1987. Kortom: we gaan ABBA ranken, iets wat overigens al vier keer eerder gebeurde: Summer Night City, That's Me, The winner takes it all en Gimme!Gimme!Gimme!.
Laatst aangepast door Timmus op 18.06.16 19:31; in totaal 1 keer bewerkt
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Re: *RTH* ABBA - Knowing me, knowing you
Ik was altijd zuinig op mijn centjes en kocht singeltjes wanneer ze uit de top 40 gevallen waren. Dan kostten ze maar f2,50. Die strategie viel verkeerd uit bij dit nummer, want hij was al uitverkocht. Ik heb daarna vele rommelmarkten afgezocht. Uiteindelijk toch gevonden en hij staat in mijn platenkast naast al die anderen van Abba.
Een 9.
Een 9.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Zoals bekend hou ik wel van ABBA, maar dit is een van hun meest suffe. Ondanks dat Frida er hier ook weer leuk uit ziet, geef ik een 4.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ik weet meestal niet wat ik van Abba moet vinden. Het begint vrijwel altijd bij een 6. De composities van Björn en Benny zitten altijd goed in elkaar en de stemmen van Agneta en Annefried kleuren er goed bij. Het verschil van de nummers onderling zorgt voor afwijking in mijn cijfers. Dan zijn er nog veel nummers die op elkaar lijken.
Mijn voorkeur gaat alom uit naar rustige nummers als Eagle en Fernando.
Deze track is prima maar niet bijzonder. Een 7.
Mijn voorkeur gaat alom uit naar rustige nummers als Eagle en Fernando.
Deze track is prima maar niet bijzonder. Een 7.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Matige van Abba. Ik vind maar een select deel van hun nummers goed (The day before you came, The winner takes it all, One of us, Lay all your love on me, Gimme gimme gimme; daarmee houdt het wel een heel eind op) en daar behoort dit lichtelijk suffe en tegelijkertijd wat irritante deuntje zeker niet toe. Een 4.
Ik vind deze van ABBA juist erg prettig klinken, alleen Eagle en The day before you came zouden denk ik hoger scoren.
deze beloon ik met een ruime 8.
deze beloon ik met een ruime 8.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Een Kay-Classic!!! Nu is Celine altijd hier de lul (en terecht), maar van Abba krijg ik ook altijd de kriebels van. Nee, ik kan er niet naar luisteren, 2
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Ik vind sommige nummers van Abba wel leuk, andere minder. Als ik een top 10 van Abba zou (moeten) maken dan zou deze denk ik wel in de top 10 staan.
Een ruime 7.
Een ruime 7.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Alles van Abba zit rete-goed in elkaar, zo ook deze productie. Verder is het een wat suffig nummer, maar toch goed genoeg voor een 7
Een 5 want ik vind dit wel een zeiknummer van ze. Vooral dat 'ahaaaaa' irriteert me. Alleen Take a chance on me, The winner takes it all, Happy NewYear, Waterloo, Money Money Money, I do I do I do I do, Mama Mia, Does your mother know, Voulez-vous, Dancing queen en Chiquitita vind ik nog erger.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Een lied dat ik wel kan dromen. Inderdaad niet behorend tot het beste werk van Abba, maar voor mij ook een 7.
Ik vind echter dat Timmus, in zijn jeugdige onschuld en onwetendheid, de verkeerde clipkeuze heeft gemaakt. Bij dit nummer past de officiële clip, mijn leeftijdsgenoten welbekend, met de gekwelde blikken en talloze omhelzingen:
Daarin excelleerde Abba trouwens, in getormenteerde blikken...
Ik vind echter dat Timmus, in zijn jeugdige onschuld en onwetendheid, de verkeerde clipkeuze heeft gemaakt. Bij dit nummer past de officiële clip, mijn leeftijdsgenoten welbekend, met de gekwelde blikken en talloze omhelzingen:
MissDieHard- Music-director
- Aantal berichten : 1777
Registratiedatum : 29-12-15
Leeftijd : 56
MissDieHard schreef:Ik vind echter dat Timmus, in zijn jeugdige onschuld en onwetendheid, de verkeerde clipkeuze heeft gemaakt. Bij dit nummer past de officiële clip, mijn leeftijdsgenoten welbekend, met de gekwelde blikken en talloze omhelzingen:
Jaaaaaaaaaaaa! Nu weet ik weer waarom ik tot mijn 11e verliefd was op Agnetha.
Dat ahaaaaaaaaaaaaaaa irriteerde me toen, maar nou niet meer. Alles aan ABBA irriteerde me toen, mijn zusje, haar vriendinnen, hun vriendjes, ABBA was walgelijk, net zo erg als Justin Bieber of Timberlake nu. Maar zo zit het niet in mekaar!
Het is gewoon een mooi liedje en het zit heel goed in mekaar, iets wat je over de meeste songfestivalliedjes anno nu niet kan zeggen.
Abba, dat wil zeggen vooral Björn en Benny hebben heel veel naar Brian Wilson (Beach Boys) geluisterd, dat moet wel om zo'n samenzang te krijgen.
"When I kissed the teacher" is daar ook zo'n voorbeeld van en nog andere liedjes van ABBA hebben veel connecties met Beach Boys, zij zijn de kinderen van de generatie boven ons en ze hebben goed geluisterd. Ze hebben alleen hun kinderen niet goed opgevoed en daarom hebben we Wilders en Badr Hari (ik zou ze graag samen in een boksring zien en ik weet wel wie er gaat winnen). Ik dwaal af.
Ik geef een 8.
Het is gewoon een mooi liedje en het zit heel goed in mekaar, iets wat je over de meeste songfestivalliedjes anno nu niet kan zeggen.
Abba, dat wil zeggen vooral Björn en Benny hebben heel veel naar Brian Wilson (Beach Boys) geluisterd, dat moet wel om zo'n samenzang te krijgen.
"When I kissed the teacher" is daar ook zo'n voorbeeld van en nog andere liedjes van ABBA hebben veel connecties met Beach Boys, zij zijn de kinderen van de generatie boven ons en ze hebben goed geluisterd. Ze hebben alleen hun kinderen niet goed opgevoed en daarom hebben we Wilders en Badr Hari (ik zou ze graag samen in een boksring zien en ik weet wel wie er gaat winnen). Ik dwaal af.
Ik geef een 8.
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 64
Ik vind dit een van hun betere songs, dus krijgt een 8
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Abba, ik heb er niets mee en zal er ook nooit iets mee krijgen. De drinkbeker moet helemaal geledigd worden om dit te kunnen aanhoren tot het einde. Het lelijke stemgeluid, de door MissDieHard terecht opgemerkte getormenteerde blikken, de afgezaagde muziek. Het is een kwelling optima forma.
Agnetha heeft later solo nog wel iets acceptabels gezongen, waarvan ik me de titel niet meer kan herinneren, maar Abba is geblaat in de ruimte. Verspilling van energie en tijd.
Een 2.
Agnetha heeft later solo nog wel iets acceptabels gezongen, waarvan ik me de titel niet meer kan herinneren, maar Abba is geblaat in de ruimte. Verspilling van energie en tijd.
Een 2.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Zoals The Beatles master waren in de sixtoes, zo domineerden ABBA de seventies met muziek die soms de tijd ver vooruit was. Ik ben er mee opgegroeid en schaam me er niet voor om het geweldig te vinden. Ze hebben natuurlijk nog veel beter dan dit, dus ik hou het op een 8!
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Ook ik schaam mij niet voor mijn ABBA-liefde. Ze hebben vooral in latere tijden geweldige nummers gemaakt. Deze behoort niet tot de top, maar is nog altijd goed voor een 8
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: