*RTH* Python Lee Jackson - In A Broken Dream
+5
Joostvdaa
Mirrr
Frodo
sowhat
forzautregivo
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Python Lee Jackson - In A Broken Dream?"
*RTH* Python Lee Jackson - In A Broken Dream
[4-2]
VERZOEKJE!!!!!!
Zoals altijd loop ik de massa achterna, dus ook ik heb het griepvirus te pakken. Maar gelukkig hoef ik vandaag met mijn volle hoofd niet na te denken over een RTH, want we hebben een verzoekje binnengekregen! Hiermee is tevens het verzoekjesseizoen 2016 geopend, dus wees ook dit jaar niet verlegen en dien uw RTH-verzoekjes in bij Timmus of mijzelf.
Pyhton Lee Jackson. Het klinkt als een Amerikaanse bluesmuzikant uit de jaren '20, in werkelijkheid hebben we te maken met een Australische rockband die eind jaren zestig enkele jaren actief was. Het was een behoorlijk knipperlichtbestaan, met veel personeelswisselingen en vele actieve periodes die werden afgewisseld met inactieve fases. In 1968 vestigde de band zich in Engeland en nam het enkele nummers op in de studio. De oorspronkelijke zanger David Bentley dacht echter niet dat hij de meest geschikte stem had om de nummers in te zingen. Zodoende werd ene Rod Stewart erbij gehaald om zijn zangkunsten te vertonen. Na een jaar op de plank te hebben gelegen kwam in 1970 de single In A Broken Dream uit. Zonder succes helaas. Toen twee jaar later de carrière van Rod Stewart onwijs in de lift zat, besloot de band het nummer opnieuw uit te brengen. Nu werd het wel een behoorlijke hit in de VS en vooral in Groot-Brittannië.
In A Broken Dream verscheen in 1972 op het gelijknamige én enige studioalbum van Python Lee Jackson, waarop naast nummers met Bentley als zanger ook nog twee andere door Rod Stewart ingezongen liedjes te vinden zijn. Eens kijken wat wij muziekkenners van de titeltrack vinden.
VERZOEKJE!!!!!!
Zoals altijd loop ik de massa achterna, dus ook ik heb het griepvirus te pakken. Maar gelukkig hoef ik vandaag met mijn volle hoofd niet na te denken over een RTH, want we hebben een verzoekje binnengekregen! Hiermee is tevens het verzoekjesseizoen 2016 geopend, dus wees ook dit jaar niet verlegen en dien uw RTH-verzoekjes in bij Timmus of mijzelf.
Pyhton Lee Jackson. Het klinkt als een Amerikaanse bluesmuzikant uit de jaren '20, in werkelijkheid hebben we te maken met een Australische rockband die eind jaren zestig enkele jaren actief was. Het was een behoorlijk knipperlichtbestaan, met veel personeelswisselingen en vele actieve periodes die werden afgewisseld met inactieve fases. In 1968 vestigde de band zich in Engeland en nam het enkele nummers op in de studio. De oorspronkelijke zanger David Bentley dacht echter niet dat hij de meest geschikte stem had om de nummers in te zingen. Zodoende werd ene Rod Stewart erbij gehaald om zijn zangkunsten te vertonen. Na een jaar op de plank te hebben gelegen kwam in 1970 de single In A Broken Dream uit. Zonder succes helaas. Toen twee jaar later de carrière van Rod Stewart onwijs in de lift zat, besloot de band het nummer opnieuw uit te brengen. Nu werd het wel een behoorlijke hit in de VS en vooral in Groot-Brittannië.
In A Broken Dream verscheen in 1972 op het gelijknamige én enige studioalbum van Python Lee Jackson, waarop naast nummers met Bentley als zanger ook nog twee andere door Rod Stewart ingezongen liedjes te vinden zijn. Eens kijken wat wij muziekkenners van de titeltrack vinden.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Re: *RTH* Python Lee Jackson - In A Broken Dream
Zeker een heel aardig nummer, een dikke 7
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Ik kende dit nog niet, maar dit is een prima nummer waarin ik ook wel groeipotentie zie. Daarom rond ik het cijfer naar boven af naar een 8.
Heeft altijd in al mijn lijsten heel hoog gestaan. Vanaf de eerste keer dat ik het hoorde (1972 en wist dus nog niet dat het ome Rod Stewart was die zong) was ik verkocht. Wat een power zit er in deze song. Dit is, en dat zeg ik niet vaak, eentje die eigenlijk een 11 verdient. Maar goed, een schamele 10 wordt het dan maar!
Nee, geen liefhebber van de stem of het genre. Een 4.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
In mei 2013 plaatste ik het volgende op Facebook:
Summer of '92. Rod Stewart had just about given up on creating new songs and decided to record some covers. This superstar edition of "In a Broken Dream" has Stewart on vocals, John Paul Jones on a steady yet intense organ, Pete Thomas on drums, (Nick Lowe on bass?), and David Gilmour on an electric guitar lead that could have been on any Floyd album from Wish You Were Here or after. This was one of six songs Stewart recorded in the summer of 1992 but chose to put on the backburner.
It was included on the final disc of the 4-CD box set The Rod Stewart Sessions 1971-1998, Warner and Rhino. Many thanks to Margo ter Welle, u weet wel waarom!
Summer of '92. Rod Stewart had just about given up on creating new songs and decided to record some covers. This superstar edition of "In a Broken Dream" has Stewart on vocals, John Paul Jones on a steady yet intense organ, Pete Thomas on drums, (Nick Lowe on bass?), and David Gilmour on an electric guitar lead that could have been on any Floyd album from Wish You Were Here or after. This was one of six songs Stewart recorded in the summer of 1992 but chose to put on the backburner.
It was included on the final disc of the 4-CD box set The Rod Stewart Sessions 1971-1998, Warner and Rhino. Many thanks to Margo ter Welle, u weet wel waarom!
Ook ik was vanaf de 1e keer dat ik dit hoorde (weet nog precies dat dat was bij 'Concerto"in A'dam) verkocht en nog steeds na al die jaren begrijp ik er werkelijk geen hol van dat dit nummer destijds geen grote hit is geworden.
Prima compositie, heerlijk gitaartje en als slagroom Ome Rod die toen kwa vocalen op de top van zijn kunnen was, dus aan de ingredienten heeft het zeker niet gelegen want die waren ruimschoots voorhanden.
Overigens 'Dutch" wat een briljante uitvoering heb je geplaatst!!!
O ja en een 10 natuurlijk....
Gast- Gast
Journeyman schreef:
Ook ik was vanaf de 1e keer dat ik dit hoorde (weet nog precies dat dat was bij 'Concerto"in A'dam) verkocht
Bij mij was het de platenzaak White Noise in Hilversum. Die bestaat al 25 jaar niet meer, maar laatst merkte ik dat er nog steeds een platenwinkel in zit! Ik kwam tot 1975 veel bij White Noise, daarna werd het Boudisque en Concerto.
Ook een onbekende voor mij, wat leer ik hier veel. Ruime 7
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
David Bentley moet wel een erg onzeker persoon zijn geweest, want Rod Stewart stuwt dit nummer nou niet bepaald naar grotere hoogten. Muziek is verder wel OK. Een 6 voor dit niemendalletje.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Telly Savalas - Some broken hearts never mend
» *RTH* Cat Stevens - Morning Has Broken
» *RTH* Green Day - Boulevard of broken dreams
» *RTH* St. Paul & The Broken Bones - Call Me
» *RTH* Antic Clay - Broken Throat Blues
» *RTH* Cat Stevens - Morning Has Broken
» *RTH* Green Day - Boulevard of broken dreams