*RTH* Ar Re Yaouank - Tribuanal
+7
Frodo
arjanh
Dave Evans
MrJohn
sowhat
Timmus
sokratikos
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Ar Re Yaouank - Tribuanal" ?
*RTH* Ar Re Yaouank - Tribuanal
[30-12-2015]
Mijn laatste RTH in deze periode is van een folkband die mij erg lief is - dit is zooo sokratikos! Als ik via mijn favorieten op mijn pc YouTube opstart dan start dit nummer op. Het is imo ook toepasselijk om daarmee het stokje aan Ivo over te geven, want deze band leerde hij via mij kennen en ik weet dat hij er eveneens erg van is gaan houden. Veel plezier, succes, inspiratie en mooie vondsten, Ivo!
Ar Re Yaouank (bretons voor De Jonge Mensen) is een Bretonse folk(rock)band, opgericht in 1986 door twee broers geboren en getogen in Quimper, Bretagne, in NoordWest Frankrijk, Fred en Jean-Charles Guichen, die dan respectievelijk 16 en 14 jaar oud zijn en diatonische accordeon en akoestische gitaar spelen. Ze worden in 1987 vergezeld door Gaël Nicol (bombarde en doedelzak), David Pasquet (bombardes) en in 1990 door Stéphane De Vito die electrische basgitaar speelt.
Met de energie van de rock, terwijl ze de geest van de traditionele melodieën respecteren, voegen ze een snel ritme toe en brengen zo de (volks)dansers in trance en op die manier bliezen ze nieuw leven in de Fest Noz (nachtfestivals), die zo jong publiek trokken en nieuwe volgelingen. De groep groeide daarmee in Bretagne uit tot een legendarische band. De band viel uit elkaar in 1998. De diverse leden bleven doorgaan met het doorontwikkelen van de Bretonse muziek in uiteenlopende bands.
Op 14 juli 2011 kwam de band bij uitzondering weer bij elkaar bij de opening van de 20e editie van het Vieilles Charrues Festival en traden op op het hoofdpodium voor 40.000 toeschouwers die de an dro en gavottes dansten. Ze speelden nog een tweede keer weer samen bij een privéfeestje voor de vrijwilligers van dat festival in januari 2012. Ze kwamen ook nog een derde keer opnieuw bij elkaar op 23 november 2013 voor het Yaouank Festival voor meer dan 8000 dansers.
We ranken van Ar Re Yaouank het nummer "Tribuanal"
Mijn laatste RTH in deze periode is van een folkband die mij erg lief is - dit is zooo sokratikos! Als ik via mijn favorieten op mijn pc YouTube opstart dan start dit nummer op. Het is imo ook toepasselijk om daarmee het stokje aan Ivo over te geven, want deze band leerde hij via mij kennen en ik weet dat hij er eveneens erg van is gaan houden. Veel plezier, succes, inspiratie en mooie vondsten, Ivo!
Ar Re Yaouank (bretons voor De Jonge Mensen) is een Bretonse folk(rock)band, opgericht in 1986 door twee broers geboren en getogen in Quimper, Bretagne, in NoordWest Frankrijk, Fred en Jean-Charles Guichen, die dan respectievelijk 16 en 14 jaar oud zijn en diatonische accordeon en akoestische gitaar spelen. Ze worden in 1987 vergezeld door Gaël Nicol (bombarde en doedelzak), David Pasquet (bombardes) en in 1990 door Stéphane De Vito die electrische basgitaar speelt.
Met de energie van de rock, terwijl ze de geest van de traditionele melodieën respecteren, voegen ze een snel ritme toe en brengen zo de (volks)dansers in trance en op die manier bliezen ze nieuw leven in de Fest Noz (nachtfestivals), die zo jong publiek trokken en nieuwe volgelingen. De groep groeide daarmee in Bretagne uit tot een legendarische band. De band viel uit elkaar in 1998. De diverse leden bleven doorgaan met het doorontwikkelen van de Bretonse muziek in uiteenlopende bands.
Op 14 juli 2011 kwam de band bij uitzondering weer bij elkaar bij de opening van de 20e editie van het Vieilles Charrues Festival en traden op op het hoofdpodium voor 40.000 toeschouwers die de an dro en gavottes dansten. Ze speelden nog een tweede keer weer samen bij een privéfeestje voor de vrijwilligers van dat festival in januari 2012. Ze kwamen ook nog een derde keer opnieuw bij elkaar op 23 november 2013 voor het Yaouank Festival voor meer dan 8000 dansers.
We ranken van Ar Re Yaouank het nummer "Tribuanal"
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Ar Re Yaouank - Tribuanal
Mooie laatste RTH. Grappig is dat ik Ar Re Yaouank ook door Ivo heb leren kennen; nu weet ik de bron
Sokra, dankjewel voor je inzet voor RTH!
Sokra, dankjewel voor je inzet voor RTH!
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Ik houd niet van volksdansen. 3
Maar het is aardig dat je in je laatste RTH kiest voor iets wat de nieuwe RTH mooi vind.
Sokra, dank je, en Ivo, veel succes!
Maar het is aardig dat je in je laatste RTH kiest voor iets wat de nieuwe RTH mooi vind.
Sokra, dank je, en Ivo, veel succes!
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Bretagne is een streek rijk aan folklore en daarop gebaseerde eigentijdse muziek. Voor de liefhebbers van folk een waar genoegen om zich in onder te dompelen.
Een 8 voor kwaliteit en creativiteit.
Bedankt voor je inzet bij de RTH's sokra, met deze laatste toon je eens te meer je eigenzinnige en hemelse smaak
Een 8 voor kwaliteit en creativiteit.
Bedankt voor je inzet bij de RTH's sokra, met deze laatste toon je eens te meer je eigenzinnige en hemelse smaak
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Nogmaals bedankt voor je inzet Sokra! En een mooie manier om zo het stokje aan Ivo over te geven.
Daar heb ik wel een voldoende voor over
Een zes dus omdat ik dit aardig vind en er wat meer van ga beluisteren.
Daar heb ik wel een voldoende voor over
Een zes dus omdat ik dit aardig vind en er wat meer van ga beluisteren.
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Bij het lezen van de beschrijving werd ik al half zenuwachtig van de muziek, toen het nummer begon werd dat weinig beter dus vreesde ik al voor als het zou beginnen.... en ik wachtte.... en wachtte.... en na 7 minuten heb ik nog het idee dat het nog moet beginnen. Van mij daarom ook niks meer dan een 1.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Helaas gaat deze laatste bonbon uit de rijkelijk gevulde muzikale bonbonbox geheel en al aan mij voorbij, ik word hier alleen maar nerveus van en dat is geen goed teken dus jammer maar helaas een 3 en dat is inclusief 2 Sokra bonuspunten!!
Gast- Gast
Dit klinkt wel goed eigenlijk, een 7.
Sokra nogmaals bedankt voor al je inzet en Ivo, succes
Sokra nogmaals bedankt voor al je inzet en Ivo, succes
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Ha ja deze is weergaloos. Een van hun beste! Een 10 uiteraard. Dank sokra!
Dit mag voor mij nog wel een uur doorgaan. Een 9.
Dit mag voor mij nog wel een uur doorgaan. Een 9.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Zoals jullie weten ben ik een groot liefhebber van intro's: dit is er een van 7 minuten.
En da's te veel van het goede. 5 punten voor de moeite.
En da's te veel van het goede. 5 punten voor de moeite.
Berend- Music-director
- Aantal berichten : 1931
Registratiedatum : 30-04-12
Leeftijd : 59
Misschien ligt het mede aan de magere geluidskwaliteit dat ik het niet echt geweldig vind. Gaandeweg het luisteren begon ik het echter wel leuker te vinden, waardoor ze er toch nog een 6-je uitslepen.
10!
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: