*RTH* T.C. Matic - Oh la la la
+7
forzautregivo
Mirrr
sowhat
arjanh
Dutchzaphod
Frodo
sokratikos
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "T.C. Matic - Oh la la la" ?
*RTH* T.C. Matic - Oh la la la
[22-11-2015]
T.C. Matic was een Belgische rockgroep, in 1980 voortgekomen uit het duo Tjens Couter, afgeleid van oprichters Arno Hintjens (zang) en Paul Decoutere (gitaar). Laatstgenoemde werd kort na de oprichting vervangen door gitarist Jean-Marie Aerts, die samen met Arno Hintjens de meeste composities voor zijn rekening nam.
De initialen T.C. in de nieuwe groepsnaam verwijzen naar de samentrekking 'Tjens Couter', het tweede deel refereert aan de Servische surrealistische dichter Dušan Matić.
T.C. Matic mengde diverse stijlen: new wave, blues, funk, hardrock, avant-garde en zelfs Frans chanson. Het geluid van T.C. Matic was begin jaren tachtig uniek te noemen en had een grote invloed op muzikale tijdgenoten, met name in de Benelux.
De vier albums die de groep maakte (T.C. Matic, l'Apache, Choco, 'Yé Yé) kregen uitstekende kritieken.
Met Oh La La La! had de groep in 1981 een Belgische hit te pakken die ook jaren later nog in discotheken werd gedraaid. Putain Putain, afkomstig van Choco, groeide onder fans uit tot een soort alternatief Europees volkslied.
De groep werd echter vooral geroemd om zijn liveoptredens, met de intense voordrachten van Hintjens als middelpunt. T.C. Matic trad in heel Europa op maar een echte internationale doorbraak bleef uit. De Nederlandse bassist Michael Peet verving in 1984 Ferre Baelen. In 1986 hield de groep, na een teleurstellend verlopen tournee in het voorprogramma van Simple Minds, op te bestaan.
Arno Hintjens begon een solo-loopbaan als Arno, die wel veel buitenlandse bijval oogstte. Hij werkte nog geruime tijd samen met Jean-Marie Aerts en ook met twee andere ex-T.C. Matic-leden, drummer Rudy Cloet en toetsenist Serge Feys.
T.C. Matic was een Belgische rockgroep, in 1980 voortgekomen uit het duo Tjens Couter, afgeleid van oprichters Arno Hintjens (zang) en Paul Decoutere (gitaar). Laatstgenoemde werd kort na de oprichting vervangen door gitarist Jean-Marie Aerts, die samen met Arno Hintjens de meeste composities voor zijn rekening nam.
De initialen T.C. in de nieuwe groepsnaam verwijzen naar de samentrekking 'Tjens Couter', het tweede deel refereert aan de Servische surrealistische dichter Dušan Matić.
T.C. Matic mengde diverse stijlen: new wave, blues, funk, hardrock, avant-garde en zelfs Frans chanson. Het geluid van T.C. Matic was begin jaren tachtig uniek te noemen en had een grote invloed op muzikale tijdgenoten, met name in de Benelux.
De vier albums die de groep maakte (T.C. Matic, l'Apache, Choco, 'Yé Yé) kregen uitstekende kritieken.
Met Oh La La La! had de groep in 1981 een Belgische hit te pakken die ook jaren later nog in discotheken werd gedraaid. Putain Putain, afkomstig van Choco, groeide onder fans uit tot een soort alternatief Europees volkslied.
De groep werd echter vooral geroemd om zijn liveoptredens, met de intense voordrachten van Hintjens als middelpunt. T.C. Matic trad in heel Europa op maar een echte internationale doorbraak bleef uit. De Nederlandse bassist Michael Peet verving in 1984 Ferre Baelen. In 1986 hield de groep, na een teleurstellend verlopen tournee in het voorprogramma van Simple Minds, op te bestaan.
Arno Hintjens begon een solo-loopbaan als Arno, die wel veel buitenlandse bijval oogstte. Hij werkte nog geruime tijd samen met Jean-Marie Aerts en ook met twee andere ex-T.C. Matic-leden, drummer Rudy Cloet en toetsenist Serge Feys.
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* T.C. Matic - Oh la la la
Tsja, voor die tijd voor Belgische begrippen natuurlijk een topplaat, maar laten we wel wezen: met een 7 ben ik heel coulant.
Een dikke dot jeugdsentiment. Eigenlijk moet je dit live meegemaakt hebben, maor allé zunne, we ranken hier de plaat en die is een 7 waard.
Laatst aangepast door Dutchzaphod op 30.12.15 13:57; in totaal 1 keer bewerkt
Dit is zo'n nummer wat ik de ene keer geweldig vind en de andere keer ontzettend irritant.
Daar rekening mee houdend kom ik voor nu op een 7.
Daar rekening mee houdend kom ik voor nu op een 7.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Wel gezellig maar stelt weinig voor. 6
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ondanks dat ik Belgie een fantastisch en heerlijk land vind en Oostende een prachtige kustplaats en dat ik het zeer kan waarderen als iemand "zoals in dit geval Meneer Hintjens" dicht bij zijn roots blijft en dus sommige nummers in het voor ons gewone stervelingen onverstaanbare dialect uit Oostende zingt heeft het TC Matic gebeuren nooit ook maar enige indruk op mij gemaakt en aangezien dit nummer daarop geen uitzondering vormt kom ik niet veel verder dan een 4 (inclusief de bonuspunten voor Land. Stad en Dialect) voor Arno en zijn kameraden.
Gast- Gast
Haha lachen hoor, een 7
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Verschrikkelijk flauw dit. Een 4
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Een minuutje is het leuk, daarna wordt het inderdaad erg flauw en bovendien eentonig. Een 4.
Ik vind dit best te pruimen, zo niet beter dan tekstgebrek... Een 8.
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 64
Dat vreselijk blije "ooh la la la" is wel misplaatst, voor de rest een aardig lekker nummer; nét een 7.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Heerlijk basje en fijn scherp slaggitaartje. Dat "Oh la la la" klinkt mij niet blij maar ironisch in de oren. 8
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: