*RTH* Matia Bazar - Ti sento
+8
Jan...
Joostvdaa
Frodo
Dave Evans
Chrisje
arjanh
sowhat
sokratikos
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Matia Bazar - Ti sento" ?
*RTH* Matia Bazar - Ti sento
[08-11-2015]
Matia Bazar is een Italiaanse muziekgroep, afkomstig uit de stad Genua.
De groep werd in 1974 opgericht door Piero Cassano, Aldo Stellita, Carlo Marrale, Giancarlo Golzi en Antonella Ruggiero. In hetzelfde jaar scoorde ze hun eerste grote hit Stasera che sera. In 1978 nemen ze deel aan het prestigieuze Festival di Sanremo en winnen er de eerste prijs met E dirsi ciao. Matia Bazar scoorde in de jaren 70 ook enkele internationale hits zoals Per un' ora d'amore (1975) en Solo tu (1977). De grootste hit van de band is Ti sento dat in 1986 wereldwijd een hit wordt.
In 1989 verlaat Antonella Ruggiero de groep. Zij wordt vervangen door Laura Valente, die tot 1999 leadzangeres van de groep is. Matia Bazar neemt in deze periode twee maal deel aan het Festival van Sanremo, het grote succes blijft echter uit. Van 2000 tot 2004 is Silvia Mezzanotte het gezicht van de groep en neemt deze drie maal deel van het festival. In 2002 wint Matia Bazar met Messaggio d'amore voor de tweede maal de eerste prijs. Silvia Mezzanotte wordt in 2005 opgevolgd door Roberta Faccani. Vanaf 2010 keert Silvia Mezzanotte weer terug als zangeres.
Eerder rankten we "Solo Tu" van Matia Bazar, maar dit maal hun grote hit uit 1986 die sindsdien gedraaid wordt in nagenoeg elke NLse en Belgische pizzeria. Het nummer is eind 1985 uitgebracht en kwam tot #45 in Zwitserland, #32 in Tsjechoslowakije, #27 in Oostenrijk, #10 in Duitsland, #5 in Hongarije, #2 in de NLse Top 40, en werd een #1-hit in België en Italië.
"Ti Sento" stond in elke editie van de NLse Top 2000, met #684 in 2002 als hoogste van de drie noteringen in de bovenste helft van de allertijdenlijst, maar zakt geleidelijk steeds verder weg en staat voorlopig geparkeerd in het onderste kwart van de lijst.
live 1987
Matia Bazar is een Italiaanse muziekgroep, afkomstig uit de stad Genua.
De groep werd in 1974 opgericht door Piero Cassano, Aldo Stellita, Carlo Marrale, Giancarlo Golzi en Antonella Ruggiero. In hetzelfde jaar scoorde ze hun eerste grote hit Stasera che sera. In 1978 nemen ze deel aan het prestigieuze Festival di Sanremo en winnen er de eerste prijs met E dirsi ciao. Matia Bazar scoorde in de jaren 70 ook enkele internationale hits zoals Per un' ora d'amore (1975) en Solo tu (1977). De grootste hit van de band is Ti sento dat in 1986 wereldwijd een hit wordt.
In 1989 verlaat Antonella Ruggiero de groep. Zij wordt vervangen door Laura Valente, die tot 1999 leadzangeres van de groep is. Matia Bazar neemt in deze periode twee maal deel aan het Festival van Sanremo, het grote succes blijft echter uit. Van 2000 tot 2004 is Silvia Mezzanotte het gezicht van de groep en neemt deze drie maal deel van het festival. In 2002 wint Matia Bazar met Messaggio d'amore voor de tweede maal de eerste prijs. Silvia Mezzanotte wordt in 2005 opgevolgd door Roberta Faccani. Vanaf 2010 keert Silvia Mezzanotte weer terug als zangeres.
Eerder rankten we "Solo Tu" van Matia Bazar, maar dit maal hun grote hit uit 1986 die sindsdien gedraaid wordt in nagenoeg elke NLse en Belgische pizzeria. Het nummer is eind 1985 uitgebracht en kwam tot #45 in Zwitserland, #32 in Tsjechoslowakije, #27 in Oostenrijk, #10 in Duitsland, #5 in Hongarije, #2 in de NLse Top 40, en werd een #1-hit in België en Italië.
"Ti Sento" stond in elke editie van de NLse Top 2000, met #684 in 2002 als hoogste van de drie noteringen in de bovenste helft van de allertijdenlijst, maar zakt geleidelijk steeds verder weg en staat voorlopig geparkeerd in het onderste kwart van de lijst.
live 1987
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Matia Bazar - Ti sento
Ik vind dit niets. 4
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ik hou van franstalige muziek, italiaanstalige daarentegen heb ik vrij weinig mee. Of misschien ken ik gewoon de verkeerde.
Dit nummer daarentegen heb ik altijd wel gaaf gevonden, zeker die climax naar het eind met dat keyboard. Een 9.
Dit nummer daarentegen heb ik altijd wel gaaf gevonden, zeker die climax naar het eind met dat keyboard. Een 9.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Ik vind dit vooral erg knap, vooral van de zangeres, maar mooi is het niet... Een 6.
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Is altijd een leuk nummer gebleven, een 7
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Ik kan de Italiaanse cuisine zeer waarderen en ook van hun opera's valt geen kwaad woord te zeggen, helaas doet dit muziekje daar niet aan mee een 2.
Gast- Gast
Het refrein is qua zang op het randje, maar ik vind dit echt een geweldig leuk nummer dat hele dagen in je hoofd blijft zitten zonder dat ik dat vervelend vind. Een beetje een uitzondering binnen mijn over het algemeen vrij consistente muzieksmaak, al zeg ik het zelf.
Een 8.
Een 8.
Beetje uit het oog verloren, maar toch na al die jaren nix aan kracht ingeboet. Arjanh snapt et, het is de climax van de synth die het hem doet. Typisch een 80s plaatje waar het 80s sausje wel werkt. Ook leuk hoe die bassist met zn beentjes zit te schudden. 9
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Vooraf denk je: och jee, niet dát nummer. Maar als je dan luistert kan ik toch niet anders dan constateren dat het best goed gedaan is. Een 6
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Ik houd wel van het genre, maar dit nummer is me net iets te hysterisch. Ik moet mezelf na afloop altijd defibrilleren.
5
5
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
PPProfessor schreef:Ik moet mezelf na afloop altijd defibrilleren.
Whoehahahaha!
Geweldige synthplaat met Italiaanse passie die anno 2015 nog steeds prima klinkt. Een 9.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Jeugdsentimentje. En nog steeds erg leuk. Sinds ik het ooit tijdens een pizza+natafelen minstens 5 keer heb horen voorbijkomen, verwacht ik het in elke pizzeria der lage landen en omdat ik het toen elke keer leuker vond dan de andere Italiaanse nummers die te horen waren, hoort het gewoon tot de beste Italiaanse nummers. 8
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: