*RTH* Bettie Serveert - Palomine
+5
arjanh
Frodo
Peter Uit Kampen
sowhat
sokratikos
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Bettie Serveert - Palomine" ?
*RTH* Bettie Serveert - Palomine
[27-10-2015]
Bettie Serveert is een Nederlandse alternatieve rockgroep die ook in het buitenland, onder andere Duitsland, Verenigde Staten en Japan, bekend is.
Leden van de band
Carol van Dyk: gitaar, zang
Herman Bunskoeke: basgitaar
Peter Visser: gitaar
Joppe Molenaar: drums
Martijn Blankestijn: toetsinstrumenten
Gino Geudens: drums, achtergrondzang
Geschiedenis
In 1991 wordt de groep Bettie Serveert opgericht. De naam van de band verwijst naar de tennisspeelster Betty Stöve. Eerder hebben vier leden al gezamenlijk gewerkt in de band De Artsen, een alternatieve band uit Arnhem.
De eerste demo van Bettie Serveert wordt goed ontvangen en zelfs tot Demo van de Maand uitgeroepen in het Britse tijdschrift Melody Maker.
In september 1992 verschijnt de single "Tom Boy", gevolgd door het debuutalbum Palomine. De band gaat direct toeren door Europa, Amerika en Canada. In 1993 en 1995 speelt Bettie Serveert op Pinkpop. In januari 1994 ontvangt de band de BV Popprijs.
Berend Dubbe brengt in 1999 onder de naam Bauer het soloalbum On The Move uit. Drummer Reinier Veldman verlaat in 2002 de groep om zich volledig te richten op zijn band Young Pilots.
We ranken van Bettie Serveert - na "Lover I Don´t Have" in 2009 - het nummer "Palomine" van hun gelijknamige debuutalbum uit 1992.
live Pinkpop 1993
Bettie Serveert is een Nederlandse alternatieve rockgroep die ook in het buitenland, onder andere Duitsland, Verenigde Staten en Japan, bekend is.
Leden van de band
Carol van Dyk: gitaar, zang
Herman Bunskoeke: basgitaar
Peter Visser: gitaar
Joppe Molenaar: drums
Martijn Blankestijn: toetsinstrumenten
Gino Geudens: drums, achtergrondzang
Geschiedenis
In 1991 wordt de groep Bettie Serveert opgericht. De naam van de band verwijst naar de tennisspeelster Betty Stöve. Eerder hebben vier leden al gezamenlijk gewerkt in de band De Artsen, een alternatieve band uit Arnhem.
De eerste demo van Bettie Serveert wordt goed ontvangen en zelfs tot Demo van de Maand uitgeroepen in het Britse tijdschrift Melody Maker.
In september 1992 verschijnt de single "Tom Boy", gevolgd door het debuutalbum Palomine. De band gaat direct toeren door Europa, Amerika en Canada. In 1993 en 1995 speelt Bettie Serveert op Pinkpop. In januari 1994 ontvangt de band de BV Popprijs.
Berend Dubbe brengt in 1999 onder de naam Bauer het soloalbum On The Move uit. Drummer Reinier Veldman verlaat in 2002 de groep om zich volledig te richten op zijn band Young Pilots.
We ranken van Bettie Serveert - na "Lover I Don´t Have" in 2009 - het nummer "Palomine" van hun gelijknamige debuutalbum uit 1992.
live Pinkpop 1993
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Bettie Serveert - Palomine
Wel aardig. 7
Even wat nader over die naam: De naam komt van het boekje Bettie Serveert, waarin Bettie tennisles geeft. Bettie staat in ouderwetse tenniskledij op de cover. Het lag toevallig ergens op de leestafel of zo toen ze de naam bedachten. Ze hebben niets met Bettie. Dit hoorde ik van een van de bandleden die ik jaren geleden eens heb ontmoet.
Even wat nader over die naam: De naam komt van het boekje Bettie Serveert, waarin Bettie tennisles geeft. Bettie staat in ouderwetse tenniskledij op de cover. Het lag toevallig ergens op de leestafel of zo toen ze de naam bedachten. Ze hebben niets met Bettie. Dit hoorde ik van een van de bandleden die ik jaren geleden eens heb ontmoet.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Vandaag weer gehoord in de magistrale. t Verrast weer. "OnNederlands" goed. De hele band had sowieso meer verdiend.
Peter Uit Kampen- Music-lover
- Aantal berichten : 61
Registratiedatum : 04-01-13
Leeftijd : 53
Ik weet nog dat ik ze op Pinkpop hoorde spelen. Veel vrienden van me gaven er hoog van op, maar ik vond het één grote teleurstelling. Voornamelijk veel zeikerige liedjes die het in het bejaardenhuis ook nog goed zouden doen. Nu ik dit voor het eerst in 20 jaar weer eens terug hoor snap ik mijn mening van toen. Sterker nog: ik vind het nog steeds.
Een 3.
Een 3.
Bettie is een van de bands die ik het meest live gezien heb. Het album Palomine is heel lang het hoogst genoteerde nederlandse album geweest in mijn albumlijst.
Toen ze vorig jaar het hele album integraal gingen spelen viel me dat toch een beetje tegen. Veel goede nummers maar gedurende de jaren hebben ze op andere albums toch ook wel nummers staan die met een aantal van dit album kunnen wedijveren.
M'n favoriete nummer van dit album is nogal een paar keer gewisseld. In mijn lijst voor de V500 van dit jaar stond dit nummer op 137.
Oja, een 9.
Toen ze vorig jaar het hele album integraal gingen spelen viel me dat toch een beetje tegen. Veel goede nummers maar gedurende de jaren hebben ze op andere albums toch ook wel nummers staan die met een aantal van dit album kunnen wedijveren.
M'n favoriete nummer van dit album is nogal een paar keer gewisseld. In mijn lijst voor de V500 van dit jaar stond dit nummer op 137.
Oja, een 9.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Helaas voor Bettie zakt mijn pantalon niet af van haar serveerkunsten niet binnen en ook dus niet buiten het tanniscourt een 2 en vooral blijven oefenen of zoiets.
Gast- Gast
Ik wil het niet helemaal afserveren, maar ik heb hier nooit wat mee gehad.. Beetje een zeiknummer is dit ook wel. Een 4.
Al een paar slechte nummers langs geweest, deze is weer wat beter, een 6
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Lang niet gehoord deze. In mijn herinnering was het nummer ook veel beter dan nu ik het zo terughoor. Teleurstelling die leidt tot een 4
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Bettie Serveert - Lover i don't have
» *RTH* Bettie Serveert ft. Prof. Nomad & Co – Say you will
» *RTH* Bettie Serveert ft. Prof. Nomad & Co – Say you will
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: