*RTH* The Marcels - Blue moon
+5
Jan...
arjanh
Frodo
sowhat
sokratikos
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "The Marcels - Blue moon" ?
*RTH* The Marcels - Blue moon
[19-10-2015]
The Marcels was een Amerikaanse doowop-groep die populaire liedjes omzette in rock and roll. De groep werd gevormd in 1959 in Pittsburgh, Pennsylvania, en tekende bij Colpix Records met als leden Cornelius Harp (lead zang), Fred Johnson (bas), Gene Bricker, Ron Mundy, en Richard Knauss. De groep is genoemd naar een populaire haarstijl van toen, "the marcel wave", door Fred Johnson's jongste zus Priscilla.
In 1961 werden velen verrast door een nieuwe versie van de ballad "Blue Moon", die begon met de baszanger die "bomp-baba-bomp" en "dip-da-dip" zingt. De plaat verkocht meer dan een miljoen keer en werd een goude plaat. Het nummer is opgenomen in de Rock and Roll Hall of Fame onder de 500 Songs that Shaped Rock and Roll. Het werd een #1-hit in de USA en UK.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Marcels
We ranken van de Marcels "Blue Moon" uit 1961.
Blue Moon is een evergreen uit 1934, geschreven door Richard Rodgers en Lorenz Hart, die een echte jazzstandard werd. Het nummer werd gezongen door onder meer Billie Holiday, Chris Isaak, Elvis Presley, Frank Sinatra en Mel Torme. In 1961 werd het lied een doo-wop hit toen het werd opgenomen door The Marcels. Daarnaast komt het ook voor in de filmmusical Grease en het clublied van Manchester city is een versie van Blue Moon.
De tekst verwijst waarschijnlijk naar de Engelse uitspraak "once in a blue moon", wat heel zelden betekent. Over de exacte herkomst van de uitspraak wordt echter tot de dag van vandaag gediscussieerd. De tekst zelf gaat over een onwaarschijnlijke gelukkige gebeurtenis, die moest hebben plaatsgevonden tijdens een blauwe maan. De titel komt van een woordspeling, omdat blauw de kleur is van weemoed, en de tekst gaat over iemand die niet gelukkig is totdat hij liefde vindt.
The Marcels was een Amerikaanse doowop-groep die populaire liedjes omzette in rock and roll. De groep werd gevormd in 1959 in Pittsburgh, Pennsylvania, en tekende bij Colpix Records met als leden Cornelius Harp (lead zang), Fred Johnson (bas), Gene Bricker, Ron Mundy, en Richard Knauss. De groep is genoemd naar een populaire haarstijl van toen, "the marcel wave", door Fred Johnson's jongste zus Priscilla.
In 1961 werden velen verrast door een nieuwe versie van de ballad "Blue Moon", die begon met de baszanger die "bomp-baba-bomp" en "dip-da-dip" zingt. De plaat verkocht meer dan een miljoen keer en werd een goude plaat. Het nummer is opgenomen in de Rock and Roll Hall of Fame onder de 500 Songs that Shaped Rock and Roll. Het werd een #1-hit in de USA en UK.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Marcels
We ranken van de Marcels "Blue Moon" uit 1961.
Blue Moon is een evergreen uit 1934, geschreven door Richard Rodgers en Lorenz Hart, die een echte jazzstandard werd. Het nummer werd gezongen door onder meer Billie Holiday, Chris Isaak, Elvis Presley, Frank Sinatra en Mel Torme. In 1961 werd het lied een doo-wop hit toen het werd opgenomen door The Marcels. Daarnaast komt het ook voor in de filmmusical Grease en het clublied van Manchester city is een versie van Blue Moon.
De tekst verwijst waarschijnlijk naar de Engelse uitspraak "once in a blue moon", wat heel zelden betekent. Over de exacte herkomst van de uitspraak wordt echter tot de dag van vandaag gediscussieerd. De tekst zelf gaat over een onwaarschijnlijke gelukkige gebeurtenis, die moest hebben plaatsgevonden tijdens een blauwe maan. De titel komt van een woordspeling, omdat blauw de kleur is van weemoed, en de tekst gaat over iemand die niet gelukkig is totdat hij liefde vindt.
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* The Marcels - Blue moon
Ik heb niets met doowop behalve als Miennn het op de top2000chat meezingt. 2
sokra, ben ik nu klaar?
sokra, ben ik nu klaar?
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Kijk, die eerste twintig seconden zijn best geinig. Maar als ik op een gegeven moment denk: "wat duurt dit plaatje lang", en ik kijk even hoe lang dan en het blijkt anderhalve minuut te zijn, dan is duidelijk dat dit nummer niet een al te hoog cijfer kan krijgen.
Een 4.
Een 4.
Lekker niks-aan-de-hand plaatje, een 6.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Leuk. Een 7
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Ik irriteer me altijd erg aan die achtergrondzangers/tweede stemmen, die er steeds doorheen tetteren. Verder blijft het best een leuke klassieker. Een 6.
Fijne "classic" uit reeds lang vervlogen ooit optimistische tijden , een 8.
Gast- Gast
Ach wel gezellig dit oudje haha, een 7
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
"Classic", denk je, en tegelijkertijd: "een en al herhaling" - laat ik het maar op een 6 houden.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Ik ga mee in de zesjescultuur.