Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Introquiz Mei staat klaar
*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing EmptyGisteren om 23:38 van Mies

» Wo 08-05 Sokra zaagt door
*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing EmptyGisteren om 16:58 van sokratikos

» Mei 2024
*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty06.05.24 23:42 van Marsha

» Marsha’s jukebox (6 mei)
*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty06.05.24 23:40 van Marsha

» Steunfonds 18: 5 t/m 11 mei 2024
*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty05.05.24 19:19 van MrJohn

» Steunfonds 17: 28 april t/m 4 mei 2024
*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty04.05.24 17:52 van forzautregivo

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty04.05.24 17:51 van sowhat

» 4 mei: Dave is on the road again
*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty04.05.24 17:35 van Dave Evans

» *RTH* The Offspring - Pretty Fly (for a White Guy)
*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty04.05.24 12:46 van sowhat

» *RTH* Roger Whittaker - The Last Farewell
*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty04.05.24 12:44 van sowhat

» *RTH* Lee 'Scratch' Perry - Soul Fire
*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty04.05.24 12:43 van sowhat

» *RTH* Critical mass – Believe in the future
*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty04.05.24 12:42 van sowhat

» *RTH* Ella Fitzgerald – Spring can really hang you up the most
*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty04.05.24 12:40 van sowhat

» *RTH* Dresden dolls – Coin-operated boy
*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty04.05.24 12:39 van sowhat

» *RTH* Beatles – Drive my car
*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty04.05.24 12:33 van sowhat

» *RTH* André van Duin - Willy Alberti, bedankt
*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty04.05.24 12:29 van sowhat

» Vr. 3 mei : De weekendstart.
*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty03.05.24 10:30 van Roche

» Di. 2 mei : herhaling Proff 50.
*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty02.05.24 17:51 van Roche

» Wo 01-05 Sokra zaagt door
*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty02.05.24 15:24 van sokratikos

» Di. 30 april : Grabbelton.
*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty30.04.24 18:01 van Roche


*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing

+12
Timmus
Jan...
Miennnn
Frodo
forzautregivo
sowhat
carpi
Laxus11
Joostvdaa
Mirrr
MrJohn
Dave Evans
16 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'The raven that refused to sing'

*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Vote_lcap0%*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Vote_lcap6%*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Vote_lcap11%*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Vote_rcap 11% 
[ 2 ]
*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Vote_lcap0%*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Vote_lcap17%*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Vote_rcap 17% 
[ 3 ]
*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Vote_lcap17%*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Vote_rcap 17% 
[ 3 ]
*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Vote_lcap6%*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Vote_lcap6%*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Vote_lcap11%*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Vote_rcap 11% 
[ 2 ]
*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Vote_lcap28%*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Vote_rcap 28% 
[ 5 ]
 
Totaal aantal stemmen : 18
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty *RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing

Bericht  Dave Evans 24.11.14 21:01

[18-11-2014]
In het V500 weekend werd hij gebruikt als uursluiter [oftewel het laatste achtergrondmuziekje voordat het uur werd afgesloten]. Veel mensen zullen dus nu bepaalde herkenning er in vinden.
Steven Wilson's nummer Postcard kwam dit jaar nieuw binnen in de V500. Is volgens jullie dit nummer volgend jaar aan de beurt?




Steven Wilson (Kingston upon Thames, 3 november 1967) is een Britse zanger, gitarist, pianist en producer in het progressieve rock- en metalgenre. Hij is gitarist en leadzanger van de Britse progressive-rockband Porcupine Tree (sinds 1991) en daarnaast lid van de in 1986 gevormde band no-man, dat tegenwoordig nog uit het duo Wilson en Tim Bowness bestaat. Tevens produceerde Wilson de albums Blackwater Park, Deliverance en Damnation van de Zweedse metalband Opeth en schreef hij mee aan het laatstgenoemde album. Ook heeft hij verschillende muzikale bijdragen geleverd aan deze albums.

Wilson heeft naast zijn werk met Porcupine Tree diverse muzikale nevenprojecten, waaronder Bass Communion, I.E.M. (Incredible Expanding Mindfuck), Continuum en Blackfield. Bij dit laatste project nam hij drie albums (Blackfield I, Blackfield II en Welcome to my DNA) op met de Israëlische popmuzikant en vredesactivist Aviv Geffen. Sinds 2009 heeft hij ook drie soloalbums gemaakt, Insurgentes, Grace for drowning en The raven that refused to sing (and other stories).




Laatst aangepast door Dave Evans op 30.11.14 20:21; in totaal 2 keer bewerkt

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty Re: *RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing

Bericht  MrJohn 24.11.14 21:06

Prachtig ingetogen gezongen in het kader van een imposant muzikaal frame. Genoteerd op #37 van mijn lijstje voor de v500. Je kunt er me voor wakker maken Very Happy 


Een 10 dus.


Laatst aangepast door MrJohn op 24.11.14 21:09; in totaal 1 keer bewerkt
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16668
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty Re: *RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing

Bericht  MrJohn 24.11.14 21:07

Graag ook nog een mogelijkheid om te stemmen Dave Smile
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16668
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty Re: *RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing

Bericht  Mirrr 24.11.14 21:09

Ja deze moet er volgend jaar in, staat ook in mijn lijst en heb hem ook gepusht, een dikke 9 Very Happy
(kan alleen niet stemmen Wink )
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12053
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty Re: *RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing

Bericht  Dave Evans 24.11.14 21:16

Tjah soms ben ik een beetje te druk! Bedankt MrJohn voor het waarschuwen Smile

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty Re: *RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing

Bericht  MrJohn 24.11.14 21:20

No problem Dave, een waar master piece mag nu eenmaal niet verloren gaan in de annalen van de RTH Very Happy
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16668
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty Re: *RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing

Bericht  Joostvdaa 25.11.14 0:26

Ik ben meer een liefhebber van het werk met Porcupine Tree dan z'n soloplaten, wat niet wegneemt dat ik er prima naar kan luisteren. Soms is het allemaal net wat te traag, en dat geldt zeker voor dit nummer, waarvan de intro me te lang duurt en gaat vervelen. De arrangementen zijn wel mooi maar ik had toch wat meer pit gewild. Ook later komt het maar moeizaam en te laat op gang en het weet me ook niet echt te raken. Vanwege de mooie laatste 2 minuten wordt het toch nog een 6.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty Re: *RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing

Bericht  Laxus11 25.11.14 16:01

Niet slecht maar als ik mocht kiezen dan maar voor z'n werk met Porcupine Tree

6
Laxus11
Laxus11
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 137
Registratiedatum : 30-10-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Someren

http://Musicmeter.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty Re: *RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing

Bericht  carpi 25.11.14 18:03

Helemaal gewweldig en ontzettend mooi. Staat op #44 in mijn lijst.
Een 10!

carpi
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 158
Registratiedatum : 11-11-12
Leeftijd : 47
Woonplaats : maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty Re: *RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing

Bericht  sowhat 25.11.14 19:27

Veel te perfect voor mij, veel te weinig emotie voor mij, veel te saai voor mij, veel te lang voor mij, kom ik uit op een 3

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty Re: *RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing

Bericht  forzautregivo 27.11.14 17:32

Dit nummer weet mijn aandacht amper vast te houden, al vergoedt het einde dat enigszins. Een 5

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5374
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty Re: *RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing

Bericht  Frodo 27.11.14 21:57

Ik vind het wel mooi maar uiteindelijk toch te weinig spannend voor de echt hoge cijfers.

Een 7.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7250
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty Re: *RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing

Bericht  Miennnn 01.12.14 12:20

Niet mijn ding, teveel geneuzel!
Een 3
Miennnn
Miennnn
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3130
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 68

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty Re: *RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing

Bericht  Jan... 03.12.14 11:30

Ik hoop dat we weer voorlopig verlost zijn van die orinico-deuntjes op RTH. Wat dat betreft was er weer teveel overkill. Dit leek ook weer nergens op. 2
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty Re: *RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing

Bericht  Timmus 05.12.14 19:38

Er zitten aardige stukken in, maar er gebeurt te weinig. Wanneer je zeven minuten van de zendtijd in beslag neemt, verwacht ik dat je met een gevarieerder aanbod komt.

Een 6.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16628
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty Re: *RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing

Bericht  sokratikos 20.12.14 21:47

De eerste circa 5 minuten zijn wel heel erg uitgesponnen, er gebeurt amper iets en weet mijn aandacht niet vast te houden. Misschien geschikt voor een natuurdocu over raven met veel beelden als ze vliegen. De laatste circa 2 a 2.5 minuten breekt er dan eindelijk wat open, maar het pakt me niet. Liever PT. Deze poging om een episch muziekstuk te maken is bij mij niet aangeslagen, al is de kwaliteit van arrangement en melodie duidelijk hoorbaar. Ietwat naar beneden afgerond wordt het een 5

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9954
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty Re: *RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing

Bericht  Jorg 20.12.14 22:08

Ik heb werkelijk niets met Wilson of PT, maar wat een prachtige clip!

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3073
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty Re: *RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing

Bericht  Roy 21.12.14 0:43

Inderdaad mooi ingetogen. Niet direct een favoriet voor mij. Een 8 inclusief het bonuspunt voor de clip en dat telt voor mij eigenlijk nooit.
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty Re: *RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing

Bericht  Chrisje 21.12.14 13:08

Ik voel niks, alleen buikpijn, maar dat is Normaal! Het filmpje was wel mooi. Ik geef een 5.

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3316
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty Re: *RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing

Bericht  Gast 23.12.14 11:22



Geniaal juweeltje die de muzikale annalen opfleurt en je doet realiseren waarom muziek ook alweer soms zo bloedstollend mooi kan zijn, een 10 uiteraard.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty Re: *RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing

Bericht  Frodo 01.05.15 17:36

Frodo schreef:Ik vind het wel mooi maar uiteindelijk toch te weinig spannend voor de echt hoge cijfers. Een 7.

Wat me bezielde aan het einde van november 2014 weet ik niet, maar ik moet nu toch even wat recht trekken. Wat een fantastische plaat is dit! Het groeit steeds meer uit tot een favoriet en zou nu zeker een 10 van me krijgen. Waarvan akte.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7250
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty Re: *RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing

Bericht  Dave Evans 01.05.15 17:52

genoteerd Wink

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing Empty Re: *RTH* Steven Wilson - The raven that refused to sing

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum