Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Introquiz Mei staat klaar
*RTH* Public Enemy - Fight the power EmptyGisteren om 11:31 van Mies

» Mei 2024
*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty06.05.24 23:42 van Marsha

» Marsha’s jukebox (6 mei)
*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty06.05.24 23:40 van Marsha

» Steunfonds 18: 5 t/m 11 mei 2024
*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty05.05.24 19:19 van MrJohn

» Steunfonds 17: 28 april t/m 4 mei 2024
*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty04.05.24 17:52 van forzautregivo

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty04.05.24 17:51 van sowhat

» 4 mei: Dave is on the road again
*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty04.05.24 17:35 van Dave Evans

» *RTH* The Offspring - Pretty Fly (for a White Guy)
*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty04.05.24 12:46 van sowhat

» *RTH* Roger Whittaker - The Last Farewell
*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty04.05.24 12:44 van sowhat

» *RTH* Lee 'Scratch' Perry - Soul Fire
*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty04.05.24 12:43 van sowhat

» *RTH* Critical mass – Believe in the future
*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty04.05.24 12:42 van sowhat

» *RTH* Ella Fitzgerald – Spring can really hang you up the most
*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty04.05.24 12:40 van sowhat

» *RTH* Dresden dolls – Coin-operated boy
*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty04.05.24 12:39 van sowhat

» *RTH* Beatles – Drive my car
*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty04.05.24 12:33 van sowhat

» *RTH* André van Duin - Willy Alberti, bedankt
*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty04.05.24 12:29 van sowhat

» Vr. 3 mei : De weekendstart.
*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty03.05.24 10:30 van Roche

» Di. 2 mei : herhaling Proff 50.
*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty02.05.24 17:51 van Roche

» Wo 01-05 Sokra zaagt door
*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty02.05.24 15:24 van sokratikos

» Di. 30 april : Grabbelton.
*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty30.04.24 18:01 van Roche

» April 2024
*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty30.04.24 0:08 van Marsha


*RTH* Public Enemy - Fight the power

+11
Laxus11
snoopy
forzautregivo
Ries
MrJohn
PPProfessor
Joostvdaa
Chrisje
sowhat
Jan...
sokratikos
15 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Public Enemy - Fight the power" ?

*RTH* Public Enemy - Fight the power Vote_lcap0%*RTH* Public Enemy - Fight the power Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Public Enemy - Fight the power Vote_lcap26%*RTH* Public Enemy - Fight the power Vote_rcap 26% 
[ 5 ]
*RTH* Public Enemy - Fight the power Vote_lcap16%*RTH* Public Enemy - Fight the power Vote_rcap 16% 
[ 3 ]
*RTH* Public Enemy - Fight the power Vote_lcap5%*RTH* Public Enemy - Fight the power Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Public Enemy - Fight the power Vote_lcap5%*RTH* Public Enemy - Fight the power Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Public Enemy - Fight the power Vote_lcap11%*RTH* Public Enemy - Fight the power Vote_rcap 11% 
[ 2 ]
*RTH* Public Enemy - Fight the power Vote_lcap16%*RTH* Public Enemy - Fight the power Vote_rcap 16% 
[ 3 ]
*RTH* Public Enemy - Fight the power Vote_lcap11%*RTH* Public Enemy - Fight the power Vote_rcap 11% 
[ 2 ]
*RTH* Public Enemy - Fight the power Vote_lcap5%*RTH* Public Enemy - Fight the power Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Public Enemy - Fight the power Vote_lcap5%*RTH* Public Enemy - Fight the power Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
 
Totaal aantal stemmen : 19
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty *RTH* Public Enemy - Fight the power

Bericht  sokratikos 06.11.14 16:52

[01-11-2014]

Verzoekje

Public Enemy is een maatschappijkritische hiphopgroep uit Long Island, New York, geformeerd in 1982. Snel daarna tekenden ze bij het Def Jam-label nadat Rick Rubin een demotape hoorde waarop een freestylende Chuck D te horen was. Het duurde ongeveer vijf jaar voordat het debuutalbum, Yo! Bum Rush The Show, werd uitgebracht in 1987. Public Enemy stond bekend om het bestrijden van het rechtse overheidsbeleid en discriminatie op huidskleur. Leider Chuck-D heeft hierover enkele boeken geschreven en laat vaak zijn mening horen in publieke debatten.

In 2009 komt het platenlabel SellaBand met een vernieuwde formule, waardoor bands vrijer zijn in het bepalen van de prijs van een share en het totaal op te halen bedrag. Hierdoor besluit Public Enemy om hun nieuwe album via deze website voor en door de fans te gaan maken. Binnen twee weken halen ze op die manier hun eerste 50.000 dollar op, de eerste stap van het doel om 250.000 dollar op te halen voor het opnemen, producen en promoten van dit nieuwe album. Het levert zowel SellaBand als Public Enemy een hoop publiciteit op.



We ranken van Public Enemy het nummer "Fight the power", dat op single verscheen in juni 1989 en op de soundtrack van de film Do The Right Thing (1989). Het nummer is later verschenen in een andere versie op hun derde studio-album Fear of a Black Planet (1990). In het nummer worden diverse samples gebruikt uit de Afro-Amerikaanse cultuur, waaronder uit de civil rights movement, de zwarte kerk en muziek van James Brown. Het werd enkel een hit in Engeland, waar het piekte op #29, èn in de NLse Top 40, waarin het 3 weken stond en piekte op #30.

Officiële video (waarin het nummer na 2 minuten begint)



live 1991

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9953
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty Re: *RTH* Public Enemy - Fight the power

Bericht  Jan... 06.11.14 18:34

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, geweldig, een 9 voor deze berestrakke plaat.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty Re: *RTH* Public Enemy - Fight the power

Bericht  sowhat 06.11.14 19:01

Ik beoordeel het nummer en niet de boodschap. Ik houd helemaal niet van deze stijl en bovendien is het extreem rommelig. Willie Wartaal in het kwadraat. 2

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty Re: *RTH* Public Enemy - Fight the power

Bericht  Chrisje 06.11.14 19:52

Ik beoordeel juist wel de boodschap, want we zijn zo braaf geworden in Nederland. We schokken zomaar een belasting naheffing, die komt door een naheffing van Brussel aan Nederland. We staken nooit! We worden steeds armer en de enkele rijken worden steeds rijker. We doen helemaal niets om ons kleine bestaan te beschermen van de boze buitenwereld. Ik heb PE gehoord, voor het eerst in een protestmars door de Eindhovense straten tegen kernwapens, begin jaren negentig. SP is niet een oplossing, maar een extra probleem... verdeeldheid op links. Snap je de boodschap wel? fight the powers that be! FIGHT THE POWER! We zijn zo braaf, te braaf, en we krijgen de boel niet bij elkaar, want iedereen heeft kindertjes, eigen problemen, werk, inkomen, baan, geen baan, huis, geen huis, we zijn nog niet ten einde raad, tenminste ik niet... maar dat zouden we wel moeten zijn! FIGHT THE POWER! Een 10!

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3315
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty Re: *RTH* Public Enemy - Fight the power

Bericht  Joostvdaa 07.11.14 14:05

Vreselijke en eentonige plaat. De boodschap, dat zal allemaal wel, ik kan ze niet serieus nemen.
Een 3.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty Re: *RTH* Public Enemy - Fight the power

Bericht  PPProfessor 07.11.14 21:43

Boodschap goed, muziek niet. 3

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1807
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty Re: *RTH* Public Enemy - Fight the power

Bericht  MrJohn 09.11.14 19:19

Vooropgesteld dat het geen instrumentale song is, bestaat elk liedje uit muziek en tekst. Voor een afgewogen beoordeling moet ik dus met beiden rekening houden. Enige andere analyse zou geen recht doen aan het geheel.

De tekst cq de boodschap is van grote waarde. De muzikale uitvoering is passend bij het genre. Het repetitieve element wordt gaandeweg lichtelijk irritant, maar wel met genoeg eerlijk gemeende passie om me te overtuigen.

Een 8.


 
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16668
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty Re: *RTH* Public Enemy - Fight the power

Bericht  Ries 10.11.14 9:21

Hors categorie in een genre dat niet geheel de mijne is. Dit waardeer ik toch wel met een mooie 7 vooral omdat de tekst wel raak is!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7041
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty Re: *RTH* Public Enemy - Fight the power

Bericht  forzautregivo 10.11.14 11:40

Nummer slaat van begin tot eind als een tang op een varken. Eventuele goede bedoelingen kunnen me gestolen worden. Een 2

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5374
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty Re: *RTH* Public Enemy - Fight the power

Bericht  snoopy 10.11.14 15:24

forzautregivo schreef:Nummer slaat van begin tot eind als een tang op een varken. Eventuele goede bedoelingen kunnen me gestolen worden. Een 2
ik doe mee!!!
snoopy
snoopy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : Assen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty Re: *RTH* Public Enemy - Fight the power

Bericht  Laxus11 10.11.14 18:25

Geen grote hip-hop liefhebber maar dit is een prima track

7
Laxus11
Laxus11
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 137
Registratiedatum : 30-10-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Someren

http://Musicmeter.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty Re: *RTH* Public Enemy - Fight the power

Bericht  Frodo 12.11.14 0:05

Do The Right Thing vond ik een leuke film, waardoor ik dit soort muziek ook wel op een bepaalde manier ben gaan waarderen. Toch is het voor mij teveel van hetzelfde. Het dreutelt maar door zonder dat het ergens naar toe gaat, er is geen wending, er is geen climax, gewoon enkele en alleen 5 minuten lang herhalen waar je mee begon en dan stoppen.

Een 6.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7250
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty Re: *RTH* Public Enemy - Fight the power

Bericht  Mirrr 12.11.14 15:03

Nee dit is totaal niet mijn ding, een 4....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12053
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty Re: *RTH* Public Enemy - Fight the power

Bericht  Gast 13.11.14 9:08

snoopy schreef:
forzautregivo schreef:Nummer slaat van begin tot eind als een tang op een varken. Eventuele goede bedoelingen kunnen me gestolen worden. Een 2
 ik doe mee!!!

Ik ook. Kan hier HELEMAAL niets mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty Re: *RTH* Public Enemy - Fight the power

Bericht  sokratikos 14.11.14 16:51

Hiphop is in mijn oren geen fijn genre, alleen uitzonderingen scoren een voldoende. Ja, de boodschap is goed, maar het nummer doet me weinig. Al is er ook weinig irritatie, wat bij hiphop toch wel vaak het geval is. Daarom een 5

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9953
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty Re: *RTH* Public Enemy - Fight the power

Bericht  Timmus 14.11.14 20:56

Vette beats natuurlijk, maar dat geschreeuw mag achterwege gelaten worden.

Een 6.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16628
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty Re: *RTH* Public Enemy - Fight the power

Bericht  Miennnn 16.11.14 12:00

Een 2, meer zeg ik er niet over!
Miennnn
Miennnn
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3130
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 68

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Public Enemy - Fight the power Empty Re: *RTH* Public Enemy - Fight the power

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum