Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Wo 15-05 Sokra zaagt door
*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you EmptyGisteren om 15:38 van sokratikos

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty14.05.24 20:03 van Timmus

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty14.05.24 10:38 van Roadrunner

» *RTH* Queen Latifah - U.N.I.T.Y.
*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty14.05.24 0:26 van sokratikos

» *RTH* Future Islands - Seasons (Waiting On You)
*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty14.05.24 0:15 van sokratikos

» *RTH* Peter Skellern - You're A Lady
*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty14.05.24 0:03 van sokratikos

» Mei 2024
*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty14.05.24 0:00 van Marsha

» Marsha's jukebox (13 mei)
*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty13.05.24 23:58 van Marsha

» *RTH* Liza Minnelli - Losing My Mind
*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty13.05.24 23:56 van sokratikos

» *RTH* Emeli Sandé - Clown
*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty13.05.24 23:47 van sokratikos

» *RTH* Agua de Annique - Beautiful One
*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty13.05.24 23:40 van sokratikos

» *RTH* The Supremes - Someday We'll Be Together
*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty13.05.24 23:33 van sokratikos

» *RTH* Andy Kim – Baby I love you
*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty13.05.24 23:25 van sokratikos

» *RTH* Jimmy Helms – Gonna make you an offer you can't refuse
*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty13.05.24 23:15 van sokratikos

» *RTH* Studio killers – Ode tot the bouncer
*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty13.05.24 23:09 van sokratikos

» *RTH* Redbone – Come and get your love
*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty13.05.24 23:03 van sokratikos

» *RTH* T-Spoon – Sex on the beach
*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty13.05.24 22:59 van sokratikos

» *RTH* Anya – Moscow nights
*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty13.05.24 22:53 van sokratikos

» *RTH* Pete Seeger - We Shall Overcome (live)
*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty13.05.24 22:37 van sokratikos

» *RTH* Suede - Animal Nitrate
*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty13.05.24 22:05 van sokratikos


*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you

+10
Joostvdaa
Frodo
Jorg
Vleertje
Mirrr
Timmus
Jan...
Miennnn
sowhat
Dave Evans
14 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Hope i don't fall in love with you'

*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Vote_lcap0%*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Vote_lcap0%*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Vote_lcap13%*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Vote_lcap0%*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Vote_lcap0%*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Vote_lcap7%*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Vote_lcap27%*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Vote_rcap 27% 
[ 4 ]
*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Vote_lcap20%*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Vote_rcap 20% 
[ 3 ]
*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Vote_lcap13%*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Vote_lcap20%*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Vote_rcap 20% 
[ 3 ]
 
Totaal aantal stemmen : 15
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty *RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you

Bericht  Dave Evans 07.07.14 21:44

[05-07-2014]
verzoekje !!!

Thomas Alan (Tom) Waits (Pomona (Californië), 7 december 1949) is een Amerikaans zanger, componist, schrijver en acteur. Zijn stem kan omschreven worden als een lage, rauwe, bijna grommende stem, en soms hees fluisterend.



Waits' carrière begon in 1971 toen hij naar Los Angeles verhuisde en een contract kreeg aangeboden door Herb Cohen, de manager van onder andere Frank Zappa. Na veel afgebroken opnamesessies bracht hij in 1973 zijn eerste album uit, het melancholieke Closing Time. Het album kreeg goede kritieken, maar kreeg pas echt aandacht toen The Eagles het nummer Ol' '55 opnamen in 1974.

Waits is een zanger die uit het nachtclubcircuit komt en op zijn volgende albums is dit ook te merken. Het album The Heart of Saturday Night is half gezongen, half gesproken met een zachte jazzbegeleiding op de achtergrond. Zijn album Nighthawks at the Diner is opgenomen in de studio, maar met een klein publiek om de sfeer van een liveshow na te bootsen. Op het album staan ook lange gesproken stukken, zoals hij ook tijdens live-optredens met het publiek praatte.

In 1980 begon een lange werkrelatie met Francis Ford Coppola, die hem vroeg de muziek voor de film One from the Heart te schrijven. Waits speelt ook in sommige van Coppola's films, onder andere The Outsiders, The Cotton Club en Dracula. Hij werkte daarnaast ook met andere regisseurs, zoals Robert Altman en Jim Jarmusch. Samen met zijn vrouw Kathleen Brennan schreef Tom Waits de surrealistische concertfilm Big Time. Hij trad er ook in op.

Nadat hij het Asylum Records-label verliet, werd zijn muziek minder mainstream. Zijn drie albums uit het midden van de jaren tachtig, Swordfishtrombones, Rain Dogs en Frank's Wild Years, hebben alle tot op zekere hoogte een eclectische instrumentatie waarin hij vaak de hoornpartijen uit de soulmuziek samenvoegde met stukken avant-gardepercussie of de distorted gitaarklanken van Marc Ribot. Het laatste van deze drie en zijn latere samenwerking met schrijver William S. Burroughs aan The Black Rider demonstreren zijn interesse in het theater, wat tot een enigszins succesvolle acteercarrière en soundtrackwerk heeft geleid.

In de algemene opinie blijft zijn werk toch gekarakteriseerd door zijn rockstem, zijn sterke persoonlijkheid en theatrale aanwezigheid op het podium, en de late night smoky bars-humor van zijn teksten ("I'd rather have a full bottle in front of me than a full frontal lobotomy"). Tijdens zijn optredens gebruikt hij vele verschillende vormen. Soms zingt hij door een megafoon, of hij zet op onnavolgbare wijze zijn hoed scheef en gooit wat confetti in de lucht ("Fall out of a window with confetti in your hair").

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty Re: *RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you

Bericht  sowhat 07.07.14 21:49

Best mooi, maar ik vind hem hier niet rauw genoeg. 6

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18713
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty Re: *RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you

Bericht  Miennnn 08.07.14 10:20

Naar de stem van Tom kan ik niet luisteren. Teveel zware shag gerookt en teveel whisky gedronken.
Een 3
Miennnn
Miennnn
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3130
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 68

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty Re: *RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you

Bericht  Jan... 08.07.14 19:54

Voor mij geldt het tegenover gestelde als SW. Ik verwachtte een hele berg geroggel en gebrul maar ik hoor een aangenaam nummer. Een 8
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty Re: *RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you

Bericht  Timmus 08.07.14 19:56

Geen muziek voor dagelijks gebruik, maar op zijn tijd is dit erg mooi.

Een 8.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16642
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty Re: *RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you

Bericht  Mirrr 08.07.14 20:54

Timmus schreef:Geen muziek voor dagelijks gebruik, maar op zijn tijd is dit erg mooi.

Een 8.

Mee eens maar van mij dan een 7  Very Happy 
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12061
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty Re: *RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you

Bericht  Vleertje 08.07.14 22:56

Ik hou enorm van de door gerookte, piepende en krakende Tom Waits. Dit is mooi maar voor Waits begrippen toch wel erg glad. Blijft toch nog een keurige zeven over.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty Re: *RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you

Bericht  Jorg 09.07.14 0:38

Mienn, dit is van zijn debuutalbum Closing Time, waarop hij juist nog niet al te erg piept en zijn stem door de whiskey is aangetast.

Tja, wat zal ik zeggen. Tom Waits. Held. Maker van mooie albums en Closing Time in het bijzonder. Een 10.

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3073
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty Re: *RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you

Bericht  Frodo 09.07.14 16:25

Juist, dit is uit 1971 en de invloed van whisky en shag is daarom nog niet te horen.

Na al die hopeloze liedjes van de afgelopen dagen in RTH is dit een verademing! Een 9.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7278
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty Re: *RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you

Bericht  Jorg 09.07.14 17:51

Overigens is de versie hierboven niet degene die op zijn debuutalbum staat. Die versie is namelijk net iets anders, nog mooier namelijk:

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3073
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty Re: *RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you

Bericht  Gast 09.07.14 18:05



Dit nu is kwaliteit met een hoofdletter K., wat mij altijd weer opvalt bij uncle Tom is zijn gave om met spaarzaam gebruik van middelen qua instrumentatie toch prachtige liedjes te maken, het zoveelste bewijs dat echt goede songs geen getoeter, gebler en andere joligheid en polonaise nodige heeft, de uitspraak "Less is More" is dan ook hier meer dan van toepassing.

Je moet er wel naar leren luisteren want oppervlakkig bezien hoor je op het eerste gehoor niet wat voor moois er nu weer in je oren aan het belanden is, maar als eenmaal het kwartje gevallen is dan openbaart zich een wonderbaarlijk mooie verzameling meer dan uitstekende liedjes waaronder deze die dan ook een meer dan verdiende 10 met griffel krijgt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty Re: *RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you

Bericht  Joostvdaa 10.07.14 13:18

jan1966 schreef:Voor mij geldt het tegenover gestelde als SW. Ik verwachtte een hele berg geroggel en gebrul maar ik hoor een aangenaam nummer.

Ik ga met Jan mee. Die rokerige Tom Waits, daar kan ik echt niet naar luisteren, maar op deze plaat heeft hij nog een prachtige stem. Het is me wat te rustig, maar het is wel een aangenaam en mooi nummer om zo nu en dan eens te horen. Een 7.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty Re: *RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you

Bericht  forzautregivo 10.07.14 18:51

Closing Time is toch wel één van de mooiste albums ooit en dit nummer is eveneens schitterend. Nog geen gerochel, schitterend, sfeervol gezongen. Een 9

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5376
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty Re: *RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you

Bericht  sokratikos 19.07.14 19:46

Een keurige 7 voor de nog brave Tom. Zelf ben ik meer van de Waits na zijn wending richting Beefheart
sokra bij de RTH van Martha 2013 schreef:Ik ben echt wel liefhebber van de muziek van Tom Waits. De vroegere albums met zijn ´normale´ stem en enkel pianobegeleiding of piano+orchestratie vind ik muzikaal veeeel minder boeiend dan de albums na zijn ´paradigmawisseling´, veroorzaakt door zijn huwelijk in augustus 1980 met Kathleen Brennan die hem liet kennismaken met de muziek van Captain Beefheart. Het is precies vanaf Waits´ wending richting Beefheart, die qua albums inzet bij Swordfishtrombones (1983), waar zijn muziek voor mij het meest interessant wordt door vooral de enorme diversiteit aan instrumenten die worden gebruikt. En wie Beefheart´s stem en stemgebruik een beetje kent, hoort wel enige gelijkenis met Waits´ heerlijke krasse kraakstem, die zo goed past bij die gevarieerde muziek - net als het geval is bij Beefheart. Dus als de Waits vanaf Swordfishtrombones je bevalt, probeer dan ook eens de geweldenaar Beefheart (en geef het een kans, want het is soms erg ingewikkeld). En omgekeerd, als je die Waits met z´n ´verrotte´ stem niet trekt, waag je dan ook maar niet aan ´Kapitein Biefstuk´ - zoals Dolf Brouwers en in diens navolging Sowhat deze eeuwige non-mainstream-artiest plegen te noemen.

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9979
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty Re: *RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you

Bericht  PPProfessor 19.07.14 19:54

Het spijt me, maar ik vind dit van een oorverdovende saaiheid. Typisch zo'n nummer dat je mooi moet vinden om erbij te horen. Het is gewoon niks. Omdat hij op zich natuurlijk wel een goeie stem heeft, tover ik nog een 3 tevoorschijn, maar eigenlijk moet je dit soort would-be popmuziek keihard en genadeloos de vuilnisbak in pleuren.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1807
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty Re: *RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you

Bericht  Jorg 19.07.14 19:58

PPProfessor schreef:Het spijt me, maar ik vind dit van een oorverdovende saaiheid. Typisch zo'n nummer dat je mooi moet vinden om erbij te horen. Het is gewoon niks. Omdat hij op zich natuurlijk wel een goeie stem heeft, tover ik nog een 3 tevoorschijn, maar eigenlijk moet je dit soort would-be popmuziek keihard en genadeloos de vuilnisbak in pleuren.
Would-be popmuziek? Nee er hangt geen swingend disco deuntje overheen nee en je kunt er niet het reliëf in je plateauzolen op af dansen, maar is dat erg? Eric Corton zei het ooit treffend: Waits bezit de gave om elke zin raak te laten zijn. Zijn nummers zijn korte muzikale vertelling, verhaaltjes met een instrumentale begeleiding erbij. Treffende beschrijvingen. Daar kun je wel of niet van houden, maar als Waits iets niet beoogt te zijn met zijn muziek is het een would-be popstar.

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3073
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty Re: *RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you

Bericht  PPProfessor 19.07.14 20:05

Dat kan best wezen Jorg, maar als je Eric Karton hier gaat opvoeren als een soort wijsgeer terwijl de man dagelijks in zijn eigen ijdelheid dreigt te verdrinken, ben je mij wel kwijt.  Qua dit nummer dan natuurlijk, verder blijf ik altijd dol op je.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1807
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty Re: *RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you

Bericht  Laxus11 01.08.14 22:02

Van Tom Waits ben ik meestal niet zo'n fan maar dit is toch wel een mooie

Een 8
Laxus11
Laxus11
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 137
Registratiedatum : 30-10-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Someren

http://Musicmeter.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you Empty Re: *RTH* Tom Waits - Hope I don't fall in love with you

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum