Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» De Beste Albums ooit met Ries
*RTH* Nigel Kennedy - Spring EmptyVandaag om 8:17 pm van Ries

» Mei 2024
*RTH* Nigel Kennedy - Spring EmptyVandaag om 7:56 pm van Timmus

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Nigel Kennedy - Spring EmptyVandaag om 7:50 pm van Timmus

» *RTH* D:Ream – Things can only get better
*RTH* Nigel Kennedy - Spring EmptyVandaag om 7:43 pm van Frodo

» *RTH* Def Rhymz - Doekoe
*RTH* Nigel Kennedy - Spring EmptyVandaag om 7:38 pm van Frodo

» *RTH* The Offspring - Pretty Fly (for a White Guy)
*RTH* Nigel Kennedy - Spring EmptyVandaag om 7:37 pm van Frodo

» *RTH* Roger Whittaker - The Last Farewell
*RTH* Nigel Kennedy - Spring EmptyVandaag om 7:27 pm van Frodo

» *RTH* Lee 'Scratch' Perry - Soul Fire
*RTH* Nigel Kennedy - Spring EmptyVandaag om 7:24 pm van Frodo

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Nigel Kennedy - Spring EmptyVandaag om 7:19 pm van Timmus

» *RTH* Critical mass – Believe in the future
*RTH* Nigel Kennedy - Spring EmptyVandaag om 7:16 pm van Frodo

» *RTH* Ella Fitzgerald – Spring can really hang you up the most
*RTH* Nigel Kennedy - Spring EmptyVandaag om 7:10 pm van Frodo

» *RTH* Dresden dolls – Coin-operated boy
*RTH* Nigel Kennedy - Spring EmptyVandaag om 7:03 pm van Frodo

» *RTH* Queen Latifah - U.N.I.T.Y.
*RTH* Nigel Kennedy - Spring EmptyVandaag om 7:01 pm van Frodo

» *RTH* Future Islands - Seasons (Waiting On You)
*RTH* Nigel Kennedy - Spring EmptyVandaag om 6:56 pm van Frodo

» *RTH* Peter Skellern - You're A Lady
*RTH* Nigel Kennedy - Spring EmptyVandaag om 6:46 pm van Frodo

» *RTH* Liza Minnelli - Losing My Mind
*RTH* Nigel Kennedy - Spring EmptyVandaag om 6:43 pm van Frodo

» *RTH* Emeli Sandé - Clown
*RTH* Nigel Kennedy - Spring EmptyVandaag om 6:40 pm van Frodo

» *RTH* Agua de Annique - Beautiful One
*RTH* Nigel Kennedy - Spring EmptyVandaag om 6:37 pm van Frodo

» *RTH* The Supremes - Someday We'll Be Together
*RTH* Nigel Kennedy - Spring EmptyVandaag om 6:33 pm van Frodo

» *RTH* Linda de Mol - Beethoven
*RTH* Nigel Kennedy - Spring EmptyVandaag om 6:28 pm van Frodo


*RTH* Nigel Kennedy - Spring

+6
Frodo
snoopy
Jan...
carpi
MrJohn
Dave Evans
10 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Spring'

*RTH* Nigel Kennedy - Spring Vote_lcap9%*RTH* Nigel Kennedy - Spring Vote_rcap 9% 
[ 1 ]
*RTH* Nigel Kennedy - Spring Vote_lcap0%*RTH* Nigel Kennedy - Spring Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Nigel Kennedy - Spring Vote_lcap18%*RTH* Nigel Kennedy - Spring Vote_rcap 18% 
[ 2 ]
*RTH* Nigel Kennedy - Spring Vote_lcap9%*RTH* Nigel Kennedy - Spring Vote_rcap 9% 
[ 1 ]
*RTH* Nigel Kennedy - Spring Vote_lcap9%*RTH* Nigel Kennedy - Spring Vote_rcap 9% 
[ 1 ]
*RTH* Nigel Kennedy - Spring Vote_lcap27%*RTH* Nigel Kennedy - Spring Vote_rcap 27% 
[ 3 ]
*RTH* Nigel Kennedy - Spring Vote_lcap0%*RTH* Nigel Kennedy - Spring Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Nigel Kennedy - Spring Vote_lcap9%*RTH* Nigel Kennedy - Spring Vote_rcap 9% 
[ 1 ]
*RTH* Nigel Kennedy - Spring Vote_lcap0%*RTH* Nigel Kennedy - Spring Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Nigel Kennedy - Spring Vote_lcap18%*RTH* Nigel Kennedy - Spring Vote_rcap 18% 
[ 2 ]
 
Totaal aantal stemmen : 11
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Nigel Kennedy - Spring Empty *RTH* Nigel Kennedy - Spring

Bericht  Dave Evans vr maa 21, 2014 9:00 pm

[21-03-2014]
Oei glad ijs ;)Maar ik kon hem niet laten liggen Smile



Nigel Kennedy (Brighton, 28 december 1956) is een Brits violist die mede bekend is geworden door zijn punkachtige uiterlijk. Hij heeft les gehad van Yehudi Menuhin en Dorothy DeLay. Hij viel in de jaren tachtig van de twintigste eeuw op door klassieke muziek te brengen zonder het traditionele formele vertoon, en heeft zo een aantal klassieke stukken voor een groter publiek populair gemaakt. Hij heeft de meeste "grote" vioolconcerten uitgevoerd en opgenomen. Zijn repertoire beperkt zich niet tot klassieke muziek, maar hij speelt ook samen met bijvoorbeeld de Poolse band Kroke en is onder andere ook te horen op de CD/DVD "Live at The Royal Albert Hall" van The Who.


_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nigel Kennedy - Spring Empty Re: *RTH* Nigel Kennedy - Spring

Bericht  MrJohn vr maa 21, 2014 9:08 pm

Ik ben wel een bewonderaar van Nigel Kennedy en zijn vertolking van de klassieken (naast moderne uitvoeringen, zoals Dave al memoreerde).

Dit is een stuk uit de Vier Jaargetijden van Vivaldi. De muzikaliteit is daarbij van een ongekend hoog niveau. Al met al een mooie uitvoering van de Lente uit dit meesterwerk.

Een 10.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16668
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nigel Kennedy - Spring Empty Re: *RTH* Nigel Kennedy - Spring

Bericht  carpi vr maa 21, 2014 11:25 pm

Fan van zowel Kennedy als Vivaldi. The Four Seasons, met name. Denk dat ik 'Winter' nog net iets mooier vind (qua muziek, dan, niet qua seizoen...)
Lastig om te ranken naast andere genres, maar Nigel Kennedy geeft het wel veel spirit. Doe maar een 8.

carpi
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 158
Registratiedatum : 11-11-12
Leeftijd : 47
Woonplaats : maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nigel Kennedy - Spring Empty Re: *RTH* Nigel Kennedy - Spring

Bericht  Jan... za maa 22, 2014 12:07 am

Sorry jongens maar klassieke muziek in RTH vind ik helemaal niks. Ik weet dit is een oude discussie, ik ga er ook verder niet op in, maar dit is voor mij een 1. Sorry jongens, maar ik kan er echt niet naar luisteren.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nigel Kennedy - Spring Empty Re: *RTH* Nigel Kennedy - Spring

Bericht  snoopy za maa 22, 2014 10:04 am

Wat kan ik jaloers zijn op iemand die zijn muziekinstrument zo virtuoos kan bespelen, zelf kan ik nog geen noot lezen  Razz 
Of dit genre nou in deze rubriek hoort of niet, dit is pure klasse! 10
snoopy
snoopy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : Assen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nigel Kennedy - Spring Empty Re: *RTH* Nigel Kennedy - Spring

Bericht  Frodo za maa 22, 2014 10:41 am

Ik heb geen moeite met het ranken van klassieke muziek maar toch is er een probleem.

Deze wereldberoemde compositie van Vivaldi is natuurlijk zonder meer een 10 waard. Maar aangezien hij al enkele eeuwen dood is, is dit natuurlijk niets meer dan het naspelen van zijn muziek. Kortom: feitelijk ranken we hier een coverband. En dáár ben ik dan weer niet zo gecharmeerd van.

Nu kan ik dat best nuanceren want er bestaan immers ook heel goede covers. Dan gaat het wel om uitvoeringen waar een bijzondere eigen teint is toegevoegd. Dat is hier niet het geval. Deze uitvoering klinkt exact hetzelfde als vele andere uitvoeringen die ik heb gehoord van Le Quattro Stagioni.

De bijdrage van Nigel Kennedy aan deze versie is allesbehalve goed. Wat voor intro moet doorgaan is ronduit zwak en de lastigste partij van de compositie wordt door zijn eerste violist gespeeld (alhoewel de cameraman dat niet doorheeft).

Het cijfer: zoals gezegd zou de compositie een 10 verdienen. Maar aangezien we hier Nigel Kennedy moeten ranken en zijn bijdrage zeer teleurstellend is kom ik uiteindelijk niet verder dan een 4.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7270
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nigel Kennedy - Spring Empty Re: *RTH* Nigel Kennedy - Spring

Bericht  sowhat za maa 22, 2014 11:23 am

In de Napoleonistische tijd is hier ooit een discussie geweest of er al dan niet een klassiek RtH moest komen. Helaas is er nooit een knoop doorgehakt.

Ik schreef het volgende:
Ik stem VOOR omdat ik, zoals bekend, RTH zonder Klassiek wil houden. RTH is dan voor de H van Hits.

Ik vind klassiek net als Jan vreselijk. Alleen ik stem niet omdat ik dus vind dat het niet in RtH hoort.


_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nigel Kennedy - Spring Empty Re: *RTH* Nigel Kennedy - Spring

Bericht  Dave Evans za maa 22, 2014 11:47 am

Hahaha, dit was helemaal niet bedoeld om opnieuw de discussie te ontlokken. Zoals bekend ben ik ook helemaal niet voor om [teveel] klassiek in RTH te zetten. Maar ja ik vond hem zo mooi passen bij de Lente die gisteren begon Smile  violin 

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nigel Kennedy - Spring Empty Re: *RTH* Nigel Kennedy - Spring

Bericht  sowhat za maa 22, 2014 12:00 pm

Gelijk heb je ook, Dave. Maar ik ga die ranking niet verpesten, temeer omdat ik mijn mening al gegeven had Smile

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nigel Kennedy - Spring Empty Re: *RTH* Nigel Kennedy - Spring

Bericht  MrJohn za maa 22, 2014 8:45 pm

Hulde voor je initiatief Dave, je poogt grenzen te doorbreken en dat stel ik altijd erg op prijs. Kunst is van alle tijden.

Het siert de mensheid om te evolueren, in dit geval het begrip voor muziek van alle tijden. Stilstand is achteruitgang  Very Happy 
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16668
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nigel Kennedy - Spring Empty Re: *RTH* Nigel Kennedy - Spring

Bericht  Jan... zo maa 23, 2014 12:33 pm

MrJohn schreef:Hulde voor je initiatief Dave, je poogt grenzen te doorbreken en dat stel ik altijd erg op prijs. Kunst is van alle tijden.

Het siert de mensheid om te evolueren, in dit geval het begrip voor muziek van alle tijden. Stilstand is achteruitgang  Very Happy 

Ja sorry John maar dit zie ik niet zo erg. Dave had gewoon de kolder in zijn kop vanwege de bloemetjes en de bijtjes en zocht een lente-plaatje. Hij vond het in een klassiek nummer. Vind dit meer toeval dan je grenzen doorbreken en een evaluatie waar Darwin trots op zou zijn. Als je het zo bekijkt ben ik absoluut voor achteruitgang en stilstand maar dit terzijde.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nigel Kennedy - Spring Empty Re: *RTH* Nigel Kennedy - Spring

Bericht  Gast zo maa 23, 2014 5:39 pm


Die arme Nigel heeft nooit kunnen bevroeden dat het aanraken en bespelen van zijn jammerhout zou kunnen leiden tot een debat over enerzijds het scheppingsverhaal en anderzijds het Darwinisme overigens los van deze discussie moet ik zeggen dat ik deze Italiaanse meester componist weleens beter heb horen uitvoeren dan het wat gemankeerde gekras dat Nigel ons hier voorschotelt.

Ik kom ondanks de schoonheid van de compositie dan ook niet veel verder dan een schamele 3, verder zit ik met smart te wachten op een RTH die de experimentele fusion free jazz (gospelhard) rock alle ruimte geeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nigel Kennedy - Spring Empty Re: *RTH* Nigel Kennedy - Spring

Bericht  Joostvdaa ma maa 24, 2014 11:00 am

Mooie compositie, geen geweldige uitvoering. Een 6.

PS: jammer dat ik vergeten was 'Primavera' van Ludovico Einaudi aan te vragen, was ook (modern) klassiek geweest, maar makkelijker te ranken denk ik!
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nigel Kennedy - Spring Empty Re: *RTH* Nigel Kennedy - Spring

Bericht  forzautregivo di maa 25, 2014 1:26 pm

Prachtige compositie waarin Vivaldi elk jaargetijde waardig weet uit te drukken in muziek. Jammer dat het zo'n cliché-stuk voor violisten is geworden (zoals de vlooienmars op piano en Smoke On The Water op gitaar) en dat dit soort droeftoeters er ook mee aan de haal gaan. Wat een kitscherige versie zeg. Datt deze jan doedel klassieke muziek bij een groot publiek bekend heeft gemaakt, zegt vooral iets over het publiek. Compositie een 8, deze versie een 3

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5375
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nigel Kennedy - Spring Empty Re: *RTH* Nigel Kennedy - Spring

Bericht  sokratikos za apr 12, 2014 5:09 pm

Tsja, bij elke klassiek stuk(je) dat in RTH verschijnt, zal de discussie wel weer oplaaien. Er is nooit een knoop doorgehakt omdat het aantal stemmen (ongeveer) gelijk was, en dus kan er altijd weer een klassiek stuk(je) in RTH langskomen.

De gebruikelijke visie op cover en origineel uit de popmuziek sinds ca de jaren 1960 is volgens mij niet toepasbaar op het grootste deel van de klassieke muziek, want
a) welke uitvoering van bijv. de 4 jaargetijden ten tijde van Vivaldi is dan het origineel? De uitvoering waarin Vivaldi dirigeert (en dus geen instrument bespeelt)? De uitvoering waarin Vivaldi 1 instrument van de vele instrumenten bespeelt?
b) er is meestal geen originele uitvoering van overgeleverd, omdat er pas sinds het laatste kwart van de 19e eeuw geluidsdragers zijn en veel klassieke werken zijn eerder gecomponeerd en uitgevoerd; bovendien hebben vele klassieke werken een aanzienlijke lengte en was het uitbrengen van gehele werken op bakkelieten-78-toeren-platen lange tijd zo kostbaar dat dat niet werd gedaan - leuk weetje: het woord ´album´ stamt uit die tijd, waar bijv. de 4 jaargetijden op 4 78-toeren-platen stond die als een soort fotoalbum met 4 pagina´s plus een stevige voorkant en stevige achterkant werd uitgegeven.

Het muziekstuk, De 4 Jaargetijden, dat Vivaldi componeerde krijgt van mij een cijfer tussen de 7 en 8.
De te ranken uitvoering van Nigel Kennedy is stukken energieker en levendiger dan de muzak-versie die ik ooit hoorde op het toilet van een of ander sjiek restaurant of hotel, maar ik heb zeker ook betere uitvoeringen gehoord met aansprekender vioolpartijen (al weet ik niet meer welke), dus ik hou het op een 5je

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9959
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nigel Kennedy - Spring Empty Re: *RTH* Nigel Kennedy - Spring

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum