Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Mei 2024
*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie EmptyVandaag om 7:00 van Boebstie

» *RTH* Julien Clerc – Si on chantait
*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie EmptyGisteren om 23:08 van Frodo

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie EmptyGisteren om 23:05 van Frodo

» *RTH* Beatles – Drive my car
*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie EmptyGisteren om 23:04 van Frodo

» *RTH* Lisa Stansfield - All Around The World
*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie EmptyGisteren om 23:01 van Frodo

» *RTH* Alcazar - Crying at the Discoteque
*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie EmptyGisteren om 22:57 van Frodo

» *RTH* Gerard Joling – Maak me gek
*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie EmptyGisteren om 22:55 van Frodo

» *RTH* Buggles – Living in the plastic age
*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie EmptyGisteren om 22:54 van Frodo

» *RTH* Leon de Graaff – Pittsburg in the rain
*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie EmptyGisteren om 22:52 van Frodo

» *RTH* André Hazes – Een beetje verliefd
*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie EmptyGisteren om 22:49 van Frodo

» *RTH* Klaus Nomi – Total eclips (live)
*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie EmptyGisteren om 22:42 van Frodo

» *RTH* Pink - Funhouse
*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie EmptyGisteren om 22:39 van Frodo

» *RTH* Lowland Trio – Mijn naam is haas
*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie EmptyGisteren om 22:35 van Frodo

» *RTH* Queen – Bicycle race
*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie EmptyGisteren om 22:34 van Frodo

» *RTH* André van Duin - Willy Alberti, bedankt
*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie EmptyGisteren om 22:29 van Frodo

» *RTH* Twista – Slow jamz (featuring Kanye West & Jamie Foxx)
*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie EmptyGisteren om 22:28 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie EmptyGisteren om 22:26 van Frodo

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie EmptyGisteren om 22:23 van Kaj

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie EmptyGisteren om 22:17 van Frodo

» *RTH* Break machine – Street dance
*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie EmptyGisteren om 22:10 van Frodo


*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie

+9
Frodo
forzautregivo
Joostvdaa
Jan...
snoopy
Joyce
MrJohn
sowhat
sokratikos
13 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Sandra & Andres & diversen - Auntie" ?

*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Vote_lcap7%*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Vote_lcap7%*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Vote_lcap36%*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Vote_rcap 36% 
[ 5 ]
*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Vote_lcap0%*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Vote_lcap7%*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Vote_lcap14%*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Vote_rcap 14% 
[ 2 ]
*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Vote_lcap21%*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Vote_rcap 21% 
[ 3 ]
*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Vote_lcap0%*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Vote_lcap0%*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Vote_lcap7%*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
 
Totaal aantal stemmen : 14
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Empty *RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie

Bericht  sokratikos 19.02.14 14:11

[18-02-2014]

Verzoekje voor Sowhat

Sandra & Andres is de naam waaronder zangeres Sandra Reemer en zanger-componist Dries Holten in de periode van 1966 tot 1975 samen optraden. De twee ontmoetten elkaar in 1966 in Utrecht.

Als duo behaalden zij een vierde plaats tijdens het Eurovisiesongfestival van 1972 met "Als het om de liefde gaat". Winnaar dat jaar was de inzending van Luxemburg: Vicky Leandros met "Apres Toi".

In 1975 verbrak Holten de samenwerking en vormde met Rosy Pereira een nieuw duo: Rosy & Andres. Sandra Reemer ging verder als solozangeres en tv-presentatrice. Zij heeft twee keer solo aan het Eurovisiesongfestival deelgenomen. In 1976 met The Party's Over, waarmee ze op de 9e plaats kwam en in 1979 onder de naam Xandra met Colorado. Met dat laatste nummer bereikte ze de 12e plaats.


We ranken het nummer Auntie uit 1972 van Sandra & Andres samen met diverse andere artiesten. In 1972 bestond de BBC 50 jaar, deze werd dus opgericht in 1922 door John Reith. De bijnaam in Groot Brittannië voor de BBC is “Auntie”: een soort koosnaampje voor een belangrijk instituut aldaar. Ter gelegenheid van dit jubileum werd er als eerbetoon een single opgenomen door toen zeer bekende artiesten: Vicky Leandros, Demis Roussos, Alice Babs, Hildegard Knef, Enrico Macias en onze eigen Sandra en Andres, waarbij Hans van Hemert de muziek schreef. Ook werd er voor die tijd een dure videoclip opgenomen. Dit omdat het natuurlijk, behalve die ene keer, nooit zou lukken om alle artiesten bij elkaar te krijgen. Auntie kwam op 18 november 1972 in de NLse Top 40, stond er 9 weken in en piekte op #4.



Laatst aangepast door sokratikos op 19.02.14 16:12; in totaal 1 keer bewerkt

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9982
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Empty Re: *RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie

Bericht  sowhat 19.02.14 14:53

@Sokra
Voordat ik ga stemmen eis ik dat je de titel verandert in Vicky & diversen - Auntie Smile

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18713
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Empty Re: *RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie

Bericht  sokratikos 19.02.14 16:05

Dan kan er geen andere RTH van Vicky meer dit jaar he?
Maar het verzoekje was voor een nummer van Sandra & Andres

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9982
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Empty Re: *RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie

Bericht  MrJohn 19.02.14 17:15

Kitscherige prulmuziek. Gedreutel in het kwadraat en een aanslag op de goede smaak.

Beschamend dat een gerenommeerd chansonniere als Hildegard Knef zich hiermee heeft ingelaten. Gelukkig heb ik van haar nog albums, die ik nu maar gauw ga draaien om de slechte smaak weg te spoelen.

Een 1.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16669
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Empty Re: *RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie

Bericht  Joyce 19.02.14 18:36

Leuk om dit nog een keer terug te horen/zien  Very Happy 
Had het min of meer verdrongen denk ik hahaha...
Vraag me af wat de BBC hier eigenlijk van vond...

7...
Joyce
Joyce
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6575
Registratiedatum : 16-12-08
Woonplaats : Top van de Randstad

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Empty Re: *RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie

Bericht  sowhat 19.02.14 18:42

O ja Sokra. Dat had ik me niet gerealiseerd. Smile

Ja geweldig dit toch? Topbezetting. Met Vicky als stralend middelpunt. 10

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18713
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Empty Re: *RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie

Bericht  snoopy 19.02.14 19:33

tjee, dit was ik ook helemaal kwijt....het verhaal erachter was bij mij ook niet bekend.
idd leuk om nog es weer te horen......ik maak er ook een gezellige 7 van!
snoopy
snoopy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : Assen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Empty Re: *RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie

Bericht  Gast 19.02.14 20:33


Alleen al de wijze waarop Dame Hildegard het woordje "Birthday" uitspreekt maakt deze plaat de moeite waard, voor de rest is dit natuurlijk een commerciele hondendrol ter grootte van wat Deense Doggen uitscheiden, maar wel weer leuk is dat de aanvrager van dit prul SoWhat een prettig moment heeft bezorgd.

Nou zeg ik natuurlijk wel "prul" en dat is dit natuurlijk best wel, maar dan wel een buitengewoon knap in elkaar gezet prul en dat kan ik toch ook wel weer waarderen alle plussen en minnen leveren dan ook een 7 op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Empty Re: *RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie

Bericht  Jan... 19.02.14 21:29

Ik heb er met verbazing naar geluisterd en vooral ook omdat dit voor de BBC is gemaakt. Net als Joyce vraag ik me af wat de BBC ervan vond. Tenslotte waren het ook allemaal nauwelijks bekende artiesten in de UK. Ergens is dit nummer curieus en ook wel gezellig. Mij valt vooral op dat die vreselijke zaagstem van Andres van Sandra overheerst.

Nou vooruit een zes omdat ik een goed humeur hebt en omdat ik sowhat een toffe peer vind.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Empty Re: *RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie

Bericht  Joostvdaa 19.02.14 23:36

Ik hoop dat iedereen ervan genoten heeft. Ik in elk geval niet. Een 3.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Empty Re: *RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie

Bericht  forzautregivo 20.02.14 0:28

Ik zuurpruim met Joost mee. Belabberd en een 3 waardig.

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5376
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Empty Re: *RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie

Bericht  Frodo 20.02.14 0:34

Omdat ik extreem goed geluimd ben doe ik mee en geef ik ook een drie.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7298
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Empty Re: *RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie

Bericht  MrJohn 20.02.14 1:51

Razz 
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16669
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Empty Re: *RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie

Bericht  Timmus 21.02.14 19:26

Goh, voordat ik dit nummer hoorde had ik ook een uitstekend humeur, want de vakantie is net begonnen. En na het nummer had ik nog steeds een goed humeur om precies dezelfde reden. Maar dat maakte het nummer niet beter.

En voordat het nummer begon, vond ik sowhat een zeer aardige kerel. En ook dat was na het nummer niet veranderd.  En ook dat maakte niet dat ik het nummer ineens beter begon te vinden.

Zowel de zang als de muziek is erbarmelijk, maar het kan nog slechter; dus een 2.

Het doet me trouwens sterk denken aan "Those were the days"; ook een redelijke draak maar toch zeker een stuk beter.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16644
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Empty Re: *RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie

Bericht  Vleertje 21.02.14 19:39

Een 8 voor de clip een 4 voor het lied dat delen we door 2 en dan komen we op een 6. Het is een vrolijk lied dat klopt maar het is natuurlijk gewoon wel een beetje slecht. Maar het is ook een beetje camp.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Empty Re: *RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie

Bericht  Mirrr 22.02.14 13:26

Tja wat moet ik hier nou voor een punt voor geven? Een 3 maar, sorry....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12061
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Empty Re: *RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie

Bericht  Vleertje 22.02.14 18:19

Godskolere dit nummer blijft wel in het hoofd hangen zeg ik werd er vanmorgen mee wakker...
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Empty Re: *RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie

Bericht  snoopy 24.02.14 13:32

lol! 
snoopy
snoopy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : Assen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Empty Re: *RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie

Bericht  sokratikos 26.02.14 18:09

Vreselijk? Je zou eens andere nummers van Sandra & Andres moeten horen! Het is natuurlijk niet best, een typisch 70ies pop-product in songfestival-stijl. Het kan ook echt erger. Een 5

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9982
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Empty Re: *RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie

Bericht  Mauricedegier 26.02.14 19:02

Meer dan een drie kan ik hier echt niet voor geven.
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6495
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie Empty Re: *RTH* Sandra & Andres, Vicky & diversen - Auntie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum