Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Mei 2024
*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) EmptyGisteren om 23:58 van Ries

» De Beste Albums ooit met Ries
*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) EmptyGisteren om 23:39 van Kaj

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) EmptyGisteren om 19:09 van Ries

» *RTH* Pixies – Alec Eiffel
*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) EmptyGisteren om 13:54 van sowhat

» *RTH* Sandra – Maria Magdalena
*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) EmptyGisteren om 13:53 van sowhat

» *RTH* Brotherhood of man – Kiss me, kiss your baby
*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) EmptyGisteren om 13:51 van sowhat

» *RTH* D:Ream – Things can only get better
*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) EmptyGisteren om 13:50 van sowhat

» *RTH* Def Rhymz - Doekoe
*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) EmptyGisteren om 13:49 van sowhat

» *RTH* Paul McCartney & Wings - Bluebird
*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) EmptyGisteren om 13:47 van sowhat

» *RTH* Cracker - Low
*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) EmptyGisteren om 13:44 van sowhat

» *RTH* Reparata & the Delrons – Captain of your ship
*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) EmptyGisteren om 13:40 van sowhat

» *RTH* Julien Clerc – Si on chantait
*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) EmptyGisteren om 13:38 van sowhat

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) EmptyGisteren om 12:32 van Timmus

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) EmptyGisteren om 12:13 van Frodo

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) EmptyGisteren om 12:03 van Frodo

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) EmptyGisteren om 11:57 van Frodo

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) EmptyGisteren om 11:53 van Frodo

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) EmptyGisteren om 11:49 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) EmptyGisteren om 9:13 van Timmus

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Empty11.05.24 19:50 van Timmus


*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle)

+5
Dromertje
sowhat
Kaj
Boontje
Dave Evans
9 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw stem voor 'Kite (live)'

*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Vote_lcap0%*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Vote_lcap0%*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Vote_lcap0%*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Vote_lcap7%*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Vote_lcap14%*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Vote_rcap 14% 
[ 2 ]
*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Vote_lcap7%*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Vote_lcap21%*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Vote_rcap 21% 
[ 3 ]
*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Vote_lcap21%*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Vote_rcap 21% 
[ 3 ]
*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Vote_lcap14%*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Vote_rcap 14% 
[ 2 ]
*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Vote_lcap14%*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Vote_rcap 14% 
[ 2 ]
 
Totaal aantal stemmen : 14
 
 
Enquête gesloten

*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Empty *RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle)

Bericht  Dave Evans 08.05.09 23:31

[09-05-2009]

Ja vreemd hé, maar U2 was tot nu toe nog niet aan bod geweest.
Ik heb gekozen voor een plaat die niet in de Top2000 staat maar volgens mij wel de moeite waard is met name door de tekst!
Ladies & Gentleman hier is KITE




Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Empty Re: *RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle)

Bericht  Boontje 08.05.09 23:44

Ja tekst Kippevel....geschreven voor een vriend die aan het overlijden is....

Kan niet luisteren naar dit nummer zonder emotioneel te worden

een dikke 10
Boontje
Boontje
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1788
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 60
Woonplaats : Hutje Op de Hei

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Empty Re: *RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle)

Bericht  Gast 09.05.09 10:19

Erg mooi nummer, een 8!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Empty Re: *RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle

Bericht  Gast 09.05.09 11:20

Boon!!!!!!!! we zijn het eens een supervette 10 zonder de geringste twijfel en inderdaad een fabelachtig mooie diep ontroerende tekst die ook Journeyman kippentjesvelletjes bezorgd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Empty Re: *RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle)

Bericht  Kaj 09.05.09 11:46

Geen geweldig nummer, en ook typisch zo eentje waar steeds diezelfde anekdote (door Boon hierboven ook al zag ik) weer wordt aangehaald. Tuurlijk, dat zal het vooral voor Bono een heel emotioneel nummer maken, maar mij pakt het niet speciaal. Begrijp me niet verkeerd: zeker geen slecht nummer hoor! Een 7
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3988
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Empty Re: *RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle)

Bericht  Dave Evans 09.05.09 13:10

Kite staat bij mij steevast in de Top 10 van beste U2 nummers. Heerlijk melancholisch gebracht en emotioneel goed gezongen door Bono. Maar vooral het heerlijk klagend gitaarspelen van Edge maakt dit nummer tot een toppertje: '9'

O ja de tekst............prachtig!
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Empty Re: *RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle)

Bericht  sowhat 09.05.09 13:30

Nou, zelfs ik vind dit U2-liedje te pruimen: 7
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18710
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Empty Re: *RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle)

Bericht  Gast 09.05.09 14:01

Er staat daar op de achtergrond iemand verschrikkelijk mooie klanken uit de mellotron te halen. Juist dat geeft de song voor mij net dat beetje extra. Ben niet zo'n "meevoeler" als het om dit soort plaatjes gaat. Geef de voorkeur aan echte emoties, geen plaatsvervangende.
Een dikke 7.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Empty Re: *RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle)

Bericht  Dromertje 10.05.09 21:47

ik geef een 8 voor dit mooie gevoelige nummer!
Dromertje
Dromertje
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 357
Registratiedatum : 28-12-08
Leeftijd : 55
Woonplaats : Maarssen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Empty Re: *RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle)

Bericht  Gast 11.05.09 4:53

RadaR schreef:Er staat daar op de achtergrond iemand verschrikkelijk mooie klanken uit de mellotron te halen. Juist dat geeft de song voor mij net dat beetje extra. Ben niet zo'n "meevoeler" als het om dit soort plaatjes gaat. Geef de voorkeur aan echte emoties, geen plaatsvervangende.
Een dikke 7.
Wellicht bent U bereid om wat meer licht te doen schijnen welke nu exact de plaatsvervangende emoties zijn in deze prachtige song ?? ik bedoel de tekst is real emotie de zang is real emotie de muziek is real emotie en ik geniet hiervan ook in real emotie dus???

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Empty Re: *RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle)

Bericht  Gast 11.05.09 19:19

Een 9. Toch wel één van de beste nummers van U2.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Empty Re: *RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle)

Bericht  Gast 11.05.09 20:46

Wellicht bent U bereid om wat meer licht te doen schijnen welke nu exact de plaatsvervangende emoties zijn in deze prachtige song ?? ik bedoel de tekst is real emotie de zang is real emotie de muziek is real emotie en ik geniet hiervan ook in real emotie dus???

Ik heb het over plaatsvervangende emoties bij de luisteraar.
De integriteit van Bono in twijfel trekken zie ik vooralsnog geen reden voor cyclops

NB: er bestaat anti-real-emotie zalf hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Empty Re: *RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle)

Bericht  Vleertje 12.05.09 9:57

Ik ben geen groot U2 fan en dus doet dit nummer mij persoonlijk niet zo heel veel. Ik vind het mooi als je als artiest een nummer kan maken die je emotie vangt en dat heeft hij dan wel mooi gedaan.

Maar muzikaal doet het me echt helemaal niets en ik geef daarom een 5.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Empty Re: *RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle)

Bericht  Mark 12.05.09 11:55

Een 8. Niet meer, eigenlijk net iets minder, maar door afrondingsfouten kwam ik toch hier op uit.
Nee, het is wel mooi. Van hits van U2 kan ik zeker genieten, ik word alleen moe als ik te veel U2 achter elkaar luister.
Mark
Mark
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1241
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 37
Woonplaats : Rotterdam

http://www.maeur.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Empty Re: *RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle)

Bericht  Jan... 13.05.09 6:39

U2, U2, altijd maar weer dat U2.
Wat ik nu gaat zeggen, zal me best kwalijk genomen worden, maar ik vind U2 een leuke singlesgroep, maar een matige LP-groep. Een 2e Back Street Boys groep is wat overdreven, maar je kan ze vergelijken met the Police. Alleen vind de singles van the Police wat beter en de LP's zijn nog slechter.

Ik heb ze bijna allemaal, want in de 80s wou ik nog overal bij horen, dus kocht ik ook hun platen. Vanaf Achtung baby ben ik daarmee gestopt. De beste albums zijn voor mij the Unforgetable fire en War en zelfs die zijn niet constant van niveau. Wat mij betreft zitten er 4 miskleunen in hun ouevre, een supergroep onwaardig: Rattle and hum, Zooropa, Pop en How to dismantle an atomic bomb. Hun nieuwste single vind ik trouwens weer erg goed, maar ik denk niet dat ik de hele Lp gaat beluisteren.

Dit nummer heb ik vaak beluisterd om jullie een goed oordeel te geven. Maar sorry, het raakt me echt voor geen meter. Daarom moet ik toch een 5 geven.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Empty Re: *RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle)

Bericht  Dave Evans 13.05.09 7:03

jan4004 schreef:
Wat ik nu gaat zeggen, zal me best kwalijk genomen worden, maar ik vind U2 een leuke singlesgroep, maar een matige LP-groep.

Des te grappiger Jan, dat de Joshua Tree van U2 zeer vaak als beste album wordt verkozen in diverse lijsten Smile


Zooropa & Pop vind ik ook hun twee minste albums, maar 'How to dismantle an Atomic bomb' was daarentegen weer ijzersterk!
Maar om U2 nou weer te vergelijken met the Police of bijna de Backstreet Boys gaat wel erg ver. Dat zijn bands die met rollater reünies bezig zijn, terwijl U2 nog altijd bezig is en steeds tracht te vernieuwen...........
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Empty Re: *RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle)

Bericht  Gast 13.05.09 9:34

Dave Evans schreef:
jan4004 schreef:
Wat ik nu gaat zeggen, zal me best kwalijk genomen worden, maar ik vind U2 een leuke singlesgroep, maar een matige LP-groep.

Des te grappiger Jan, dat de Joshua Tree van U2 zeer vaak als beste album wordt verkozen in diverse lijsten Smile


Zooropa & Pop vind ik ook hun twee minste albums, maar 'How to dismantle an Atomic bomb' was daarentegen weer ijzersterk!
Maar om U2 nou weer te vergelijken met the Police of bijna de Backstreet Boys gaat wel erg ver. Dat zijn bands die met rollater reünies bezig zijn, terwijl U2 nog altijd bezig is en steeds tracht te vernieuwen...........


Ho ho, ik ben het volledig in deze met je eens Dave behalve wat betreft de rocking smoking rollator reunies, als oudere jongere die bijna op de rollator leeftijd is aangeland maar nog wel midden in de muzikale samenleving staat als liefhebber van bv Conny Froboess en Pat Boone om enkele van mijn all time favo's te noemen een luid en ernstig protest hiertegen dus, want wat is er mis mee als twee of meerdere rollators samen de rollatorblues herontdekken??

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Empty Re: *RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle)

Bericht  Gast 13.05.09 10:43

Maar om U2 nou weer te vergelijken met the Police of bijna de Backstreet Boys gaat wel erg ver. Dat zijn bands die met rollater reünies bezig zijn, terwijl U2 nog altijd bezig is en steeds tracht te vernieuwen...........

Zo'n soort vergelijking gaat mijn voorstellingsvermogen ook te boven. Heeft iets van een hoer op veteranenleeftijd vergelijken met
een maagd van 40.

terwijl U2 nog altijd bezig is en steeds tracht te vernieuwen...........
zolang de nadruk ligt op "tracht" kan ik hier nog in mee gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Empty Re: *RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle)

Bericht  Jan... 13.05.09 18:09

Sorry Dave, maar toen ik zondag naar huis ging, toen vroeg je stellig: wel kritisch blijven heh!

Kijk, dat Joshua Tree hoog in andermans lijsten staat, daar heb ik niks mee te maken. Ik vind het niks bijzonders en aangezien ik geluisterd hebt naar je eigen aanbeveling, heb ik me daaraan gehouden.


Dave Evans schreef:
jan4004 schreef:
Wat ik nu gaat zeggen, zal me best kwalijk genomen worden, maar ik vind U2 een leuke singlesgroep, maar een matige LP-groep.

Des te grappiger Jan, dat de Joshua Tree van U2 zeer vaak als beste album wordt verkozen in diverse lijsten Smile


Zooropa & Pop vind ik ook hun twee minste albums, maar 'How to dismantle an Atomic bomb' was daarentegen weer ijzersterk!
Maar om U2 nou weer te vergelijken met the Police of bijna de Backstreet Boys gaat wel erg ver. Dat zijn bands die met rollater reünies bezig zijn, terwijl U2 nog altijd bezig is en steeds tracht te vernieuwen...........
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Empty Re: *RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle)

Bericht  Dave Evans 13.05.09 21:44

Very Happy Je weet dat ik dat waardeer Jan, maar toch ben ik het niet met je eens Laughing
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Empty Re: *RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle)

Bericht  Jan... 14.05.09 0:00

dat vind ik ook zo leuk aan je. Daarom mag ik je ook zo graag.
Dave Evans schreef:Very Happy Je weet dat ik dat waardeer Jan, maar toch ben ik het niet met je eens Laughing
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Empty Re: *RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle)

Bericht  Gast 14.05.09 0:16

Heb geen zin om hier woorden over vuil te maken. Vindt het drie keer niks en wordt al moe als ik het typische gitaar geluid van de gitarist hoor. 4.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Empty Re: *RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle)

Bericht  Dave Evans 14.05.09 8:18

Alex schreef:Heb geen zin om hier woorden over vuil te maken. Vindt het drie keer niks en wordt al moe als ik het typische gitaar geluid van de gitarist hoor. 4.

Heb je het over mij What a Face
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Empty Re: *RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle)

Bericht  LarryMullen 06.03.11 16:19

"En Larry spit weer wat oude RTH'tjes door"

Ik vind Go Home sowieso één van de beste dvd's van U2, Kite een erg goed nummer maarr.. ik vind de versie van Boston nóg beter, dus als die een 10 krijgt, krijgt kreeg dit van mij een 9!!
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3952
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Woonplaats : Purmerend

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Empty Re: *RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle)

Bericht  LarryMullen 06.03.11 16:20

Dave Evans schreef:
Alex schreef:Heb geen zin om hier woorden over vuil te maken. Vindt het drie keer niks en wordt al moe als ik het typische gitaar geluid van de gitarist hoor. 4.

Heb je het over mij What a Face

Zolang de drummer het maar goed... lol!
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3952
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Woonplaats : Purmerend

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle) Empty Re: *RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum