Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Wo 08-05 Sokra zaagt door
*RTH* En Vogue - Free your mind EmptyVandaag om 12:17 van sokratikos

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* En Vogue - Free your mind EmptyVandaag om 12:05 van Ries

» Mei 2024
*RTH* En Vogue - Free your mind EmptyVandaag om 11:51 van sokratikos

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* En Vogue - Free your mind EmptyVandaag om 11:19 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* En Vogue - Free your mind EmptyVandaag om 11:16 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* En Vogue - Free your mind EmptyVandaag om 9:20 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* En Vogue - Free your mind EmptyVandaag om 9:15 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* En Vogue - Free your mind EmptyVandaag om 8:53 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* En Vogue - Free your mind EmptyVandaag om 8:48 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* En Vogue - Free your mind EmptyVandaag om 8:43 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* En Vogue - Free your mind EmptyVandaag om 8:40 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* En Vogue - Free your mind EmptyVandaag om 8:36 van Ries

» Introquiz Mei staat klaar
*RTH* En Vogue - Free your mind EmptyGisteren om 23:38 van Mies

» Marsha’s jukebox (6 mei)
*RTH* En Vogue - Free your mind Empty06.05.24 23:40 van Marsha

» Steunfonds 18: 5 t/m 11 mei 2024
*RTH* En Vogue - Free your mind Empty05.05.24 19:19 van MrJohn

» Steunfonds 17: 28 april t/m 4 mei 2024
*RTH* En Vogue - Free your mind Empty04.05.24 17:52 van forzautregivo

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
*RTH* En Vogue - Free your mind Empty04.05.24 17:51 van sowhat

» 4 mei: Dave is on the road again
*RTH* En Vogue - Free your mind Empty04.05.24 17:35 van Dave Evans

» *RTH* The Offspring - Pretty Fly (for a White Guy)
*RTH* En Vogue - Free your mind Empty04.05.24 12:46 van sowhat

» *RTH* Roger Whittaker - The Last Farewell
*RTH* En Vogue - Free your mind Empty04.05.24 12:44 van sowhat


*RTH* En Vogue - Free your mind

+10
Jan...
Miennnn
Ries
Joostvdaa
forzautregivo
sowhat
Timmus
Frodo
MrJohn
Dave Evans
14 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Free your mind'

*RTH* En Vogue - Free your mind Vote_lcap15%*RTH* En Vogue - Free your mind Vote_rcap 15% 
[ 2 ]
*RTH* En Vogue - Free your mind Vote_lcap8%*RTH* En Vogue - Free your mind Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
*RTH* En Vogue - Free your mind Vote_lcap8%*RTH* En Vogue - Free your mind Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
*RTH* En Vogue - Free your mind Vote_lcap15%*RTH* En Vogue - Free your mind Vote_rcap 15% 
[ 2 ]
*RTH* En Vogue - Free your mind Vote_lcap23%*RTH* En Vogue - Free your mind Vote_rcap 23% 
[ 3 ]
*RTH* En Vogue - Free your mind Vote_lcap0%*RTH* En Vogue - Free your mind Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* En Vogue - Free your mind Vote_lcap8%*RTH* En Vogue - Free your mind Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
*RTH* En Vogue - Free your mind Vote_lcap0%*RTH* En Vogue - Free your mind Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* En Vogue - Free your mind Vote_lcap8%*RTH* En Vogue - Free your mind Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
*RTH* En Vogue - Free your mind Vote_lcap15%*RTH* En Vogue - Free your mind Vote_rcap 15% 
[ 2 ]
 
Totaal aantal stemmen : 13
 
 
Enquête gesloten

*RTH* En Vogue - Free your mind Empty *RTH* En Vogue - Free your mind

Bericht  Dave Evans 30.09.13 19:22

[30-09-2013]
*****Verzoekje*****

En Vogue is een Amerikaanse R&B-groep, gevormd door de producers Denzil Foster en Thomas McElroy, voorheen bekend van de discogroep Club Nouveau.



En Vogue is het geesteskind van de producers/songwriters Thomas McElroy en Denzil Foster. Zij hielden in 1988 audities in Oakland, Californië, voor een meidengroep met de bedoeling een album op te nemen bij Atlantic Records. Ze zochten een nieuwe stijl die de andere damesgroepen zou overstijgen, en tegelijkertijd een grote klasse en bekoorlijkheid zou uitstralen. Na de audities bleken Cindy Herron, Maxine Jones, Terry Ellis en Dawn Robinson de perfecte bezetting. Oorspronkelijk wilden ze slechts drie meisjes, maar de harmonie en de vonken tussen deze vier wisten Thomas McElroy en Denzil Foster te overtuigen om er vier aan te nemen. Ze hadden alle vier acteer- en zangcarrières gedurende de jaren tachtig.

De originele bedoeling was om de groep de naam 'For You' te geven, maar ze wilden een naam die meer gratie, klasse en mode zou uitstralen. Er werd gekozen voor het sierlijkere 'En Vogue'. De groep haalde zijn muzikale inspiratie bij eerdere artiesten als The Surpremes, Andrew Sisters, The Emotions en Sister Sledge. Toch werd er bij En Vogue geen frontlady naar voren geschoven, zoals men dat gewoon was van eerdere groepen. De meisjes zongen alle vier evenveel de leadzang.

In 1990 verscheen het eerste album 'Born To Sing', de single 'Hold On' bereikte meteen de top van alle hitlijsten en werd gewaardeerd door een groot pop en R&B-publiek. Ook de volgende single 'Lies' werd een grote hit, en tegen de tijd dat 'You Don't Have To Worry' uitkwam kreeg het album platina. 'Don't Go' werd als vierde single uitgebracht en de vier videoclips kregen een artistiekere en stijlvollere uitstraling dan men gewoon was van dance-diva-videoclips.

In 1991 werd En Vogue vijf keer genomineerd op de Soul Train Music Awards, en 'Hold On' won als 'Beste single bij een band of groep'. Ze waren ook genomineerd voor een Grammy Award voor de 'Beste R&B-performance met een duo of groep'.

Eén jaar na 'Born To Song' kwam 'Remix To Sing' uit, een album met zes songs, waarvan vijf remixen van 'Born To Sing' en het kerstlied 'Silent Night'. Ondertussen verscheen En Vogue overal. Tijdschriften, films, tv-shows en reclamefilmpjes besteedden veel aandacht aan het viertal.

De toon was gezet, en na twee jaar was het tijd voor iets nieuws. 'Funky Divas' werd het antwoord op de vraag naar meer. Een album dat schaamteloos de harde kant van de dames liet tonen, en in z'n geheel nóg meer glitter en glamour uitstraalde dan zijn voorganger. De eerste single 'My Lovin' (You're Never Gonna Get It)' werd vanaf het eerste moment een smash-hit en werd genomineerd voor 'Beste R&B song van het jaar' bij de 'National Academy of Recording Arts and Sciences'. In de volgende single 'Giving Him Something He Can Feel', een ballad van Curtis Mayfield, klonken ze nog poeslief, maar bij hun derde hit 'Free Your Mind' waren ze duidelijk geen katjes om zonder handschoenen aan te pakken.

De daaropvolgende singles 'Give It Up, Turn It Loose' en 'Love Don't Love You' deden het minder goed in de hitlijsten, maar stonden op hetzelfde hoog niveau als hun voorgangers. Met 'Funky Divas' hadden ze duidelijk een nieuwe richting ingeslagen, die nog door geen enkele andere artiest bereikt was, door R&B, jazz, funk, rap en rock te mengen.

Elke single werd begeleid door een originele en sensuele videoclip die elk een andere kant van En Vogue toonde. De videoclip van 'Free Your Mind' verdiende zelfs vier trofeeën op de 'Music Video Producers Association Awards'. 'Funky Divas' stond bovenaan de lijst bij vele critici en ontving in 1993 de 'American Music Award for Soul/R&B album of the year'. De groep zelf verscheen ook meer op televisie in programma's zoals In Living Color en Saturday Night Live. Ze zongen het themalied in voor de ABC-series 'Hello Mr. Cooper' en waren te zien in de film 'Batman Forever'.

In 1993 verscheen de ep 'Runaway Love', een album met zes songs gewijd aan hun fans. Op het album waren 3 remixen van 'Funky Divas' te vinden, de titelsong 'Runaway Love' en 'Whatta Man', een project samen met het raptrio Salt 'n' Pepa. De beide nieuwe songs werden hits, en vooral 'Whatta Man' kreeg grote wereldwijde waardering en werd beloond met verscheidene 'Video Music Awards' een jaar later.

1994-1998
Na hun overdonderende succes van de afgelopen vier jaar, besloot En Vogue om een pauze in te lassen. Cindy trouwde met Glenn Braggs en werd zwanger. Ook Maxine beviel van haar eerste kind, terwijl Dawn songs schreef.

Terry ontwikkelde een parfum 'Southern Exposure' en bracht in 1995 haar soloalbum 'Southern Gal' uit met de hulp van haar En Vogue-producers Thomas McElroy en Denzil Foster. Hiervan verschenen twee singles, 'What Did I Do To You ?' en 'Where Ever You Are'. Hoewel het album zeker niet van lage kwaliteit was, sloeg het toch niet zo aan als men verwacht had, en de geruchten gingen wild de ronde dat het einde van En Vogue gekomen was.

Toch, de groep bestond nog steeds en kwam in 1996 terug samen om een song op te nemen voor de track van de film 'Set It Off'. Het resultaat hiervan is te horen in de grootste hit uit de volledige En Vogue-geschiedenis. 'Don't Let Go (Love)' leverde niet alleen een succesvolle bijdrage aan de film, maar werd ook een wereldberoemde klassieker, met Dawns beste lead-zang.

Na dit onverwachte gigantische succes beslisten de meiden dat het het juiste moment was voor een nieuw album. Helaas verliep dit niet zonder problemen. Sylvia Rhone, hoofd van En Vogues nieuwe label 'Elektra', vroeg aan alle vier de leden van En Vogue om een contract te tekenen voor een project van twee jaar. Maar Dawn vond dat ze dat niet kon, omdat ze reeds een contract voor haar latere solocarrière had getekend bij Interscope. Ze voelde zich buitengesloten en verraden. «Ze gaven mij een ultimatum : Je doet het op onze manier, of je bolt het af!» zei Dawn in een interview. Cindy leefde mee met Dawn, maar Maxine en Terry bekeken de zaak anders. Zij beweerden dat Dawn sowieso van plan was om uit de groep te stappen, en het contract van twee jaar enkel als goedkoop excuus gebruikte.

Uiteindelijk verliet Dawn in 1997 de groep en En Vogue bleef nog als trio over voor het nieuwe album, waarvan de vocals van sommige liedjes opnieuw moesten worden ingezongen om de stem van Dawn te vervangen. Ook de titel van het album 'Friendship' moest worden verwijderd, en werd vervangen door het weinig originele 'EV3', hetgeen duidde op de derde full-cd en natuurlijk de bezetting, die nog maar uit drie dames bestond.

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* En Vogue - Free your mind Empty Re: *RTH* En Vogue - Free your mind

Bericht  MrJohn 30.09.13 20:15

Absolutely not my cup of tea. Veel geschreeuw en weinig wol. Ordinair en uiterst oppervlakkig. Geldt zowel voor de muziek als de dames.

Een 2, omdat ik in een milde bui ben.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16668
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* En Vogue - Free your mind Empty Re: *RTH* En Vogue - Free your mind

Bericht  Frodo 30.09.13 20:42

Ik kende tot vandaag slechts één nummer van En Vogue. Dat is Don't Let Go en dat nummer is niet eens zo slecht. Maar heremetijd! Wat een baggernummer is dit. Het verhaaltje komt nogal potsierlijk over: andere groepen overstijgen en grote klasse nastreven en dan met zo'n plat, één-dimensionaal-commercieel flutnummer op de proppen komen.

Ook ik ben in een milde bui en dus rond ik dit naar boven af. Een 1 dus.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7250
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* En Vogue - Free your mind Empty Re: *RTH* En Vogue - Free your mind

Bericht  Timmus 30.09.13 20:53

Hoe kun je hier nou een 1 voor geven?!

Beste R&B uit de 90's dit. Rauw, controversieel, uiterst ritmisch.

Een 9.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16628
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* En Vogue - Free your mind Empty Re: *RTH* En Vogue - Free your mind

Bericht  Frodo 30.09.13 21:35

Timmus schreef:Hoe kun je hier nou een 1 voor geven?!
Dan moet je het hokje boven de 2 aanklikken.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7250
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* En Vogue - Free your mind Empty Re: *RTH* En Vogue - Free your mind

Bericht  Gast 01.10.13 10:40


Heerlijk weer eens zo een nummer & clip die voor wat controverse in dit konijnenhok zorgt.

Aangezien ik plat en ordinair van harte toejuich en zelfs onderschrijf moge het duidelijk zijn dat Timmus met zijn commentaar aanzienlijk op de te geven kuddo's lijst is gestegen.

Rauw, Ritmisch, Controversieel en dan ook nog retecommercieel wat kan een mens meer verlangen van een muziekje?? inderdaad helemaal niets.

Ben overigens erg blij dat ik deze dames niet in mijn omgeving heb want niet alleen zou mijn libido volledig gesloopt worden maar ook de lokale beschuitfabriek zou over de kling worden gejaagd vanwege de onuitputtelijke vraag naar rollen beschuit.

Het nummer is niet alleen maar rauw, krachtig, funky, ritmisch en als bonus lekker ruig maar bezit naast uitstekende echte zangeressen ook nog eens over echte "cojones" waarbij vergeleken stierenballen verschrompelen als een ijsblokje neergesmeten in augustus ergens in Death Valley gelegen in de Mojavewoestijn.

Een 10 met griffel plus bruynzeelpotlood voor dit heerlijke nummer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* En Vogue - Free your mind Empty Re: *RTH* En Vogue - Free your mind

Bericht  sowhat 01.10.13 10:50

Zoals altijd beoordeel ik sec de muziek.
Vreselijk: 1

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* En Vogue - Free your mind Empty Re: *RTH* En Vogue - Free your mind

Bericht  forzautregivo 01.10.13 11:29

Ik ga te midden van de enthousiastelingen en de gedesillusioneerden zitten. Heel moeilijk om hier iets over te zeggen. Aan de ene kant niet onaardig, aan de andere kant wel een beetje oppervlakkig en over the top. Laat ik halverwege met mijn muis klikken: een 5

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5374
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* En Vogue - Free your mind Empty Re: *RTH* En Vogue - Free your mind

Bericht  Joostvdaa 01.10.13 11:34

Ik ga grotendeels mee met Ivo. Ik ontdek wel een paar goede elementen in het nummer (zo zijn de koortjes wel leuk), maar de balans slaat toch negatief uit. De tand des tijds heeft het ook niet echt goed doorstaan. Ik kom uit op een 4.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* En Vogue - Free your mind Empty Re: *RTH* En Vogue - Free your mind

Bericht  Ries 01.10.13 14:34

In mijn vriendenkring werd dit Sugarbabes avant la lettre ontzettend opgehemeld, vond het toen niets en eigenlijk nog steeds niet, een 5 kan er dan ook nog net af! Ritmisch, vast! Rauw, waar? Controversieel, nergens! Commercieel, Inderdaad!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7051
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* En Vogue - Free your mind Empty Re: *RTH* En Vogue - Free your mind

Bericht  Miennnn 03.10.13 11:06

En Vogue kwam nog weleens bij de Soulshow langs. Het nummer Dont let go is wel te doen! Met dit nummer kom ik niet hoger dan een 5
Miennnn
Miennnn
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3130
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 68

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* En Vogue - Free your mind Empty Re: *RTH* En Vogue - Free your mind

Bericht  Jan... 05.10.13 11:31

My lovin' vind ik een bereplaat, maar dit heb ik nou nooit bepaald een lekker nummertje gevonden. Vooral veel stoer (?) zinloos geschreeuw. Vreselijk. 3
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* En Vogue - Free your mind Empty Re: *RTH* En Vogue - Free your mind

Bericht  carpi 05.10.13 14:18

I like it! Maar My lovin' is beter.
7.

carpi
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 158
Registratiedatum : 11-11-12
Leeftijd : 47
Woonplaats : maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* En Vogue - Free your mind Empty Re: *RTH* En Vogue - Free your mind

Bericht  Mirrr 06.10.13 15:56

Hier vind ik dus echt totaal niks aan, een 4.....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12053
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* En Vogue - Free your mind Empty Re: *RTH* En Vogue - Free your mind

Bericht  Chrisje 06.10.13 18:59

FREE YOUR MIND AND YOUR ASS WILL FOLLOW, jatwerk gewoon, maar wel mooi jatwerk, daarom een 10, Funkadelic, take it to the one.

The kingdom of heaven is within.




Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3316
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* En Vogue - Free your mind Empty Re: *RTH* En Vogue - Free your mind

Bericht  PPProfessor 03.11.13 22:31

Ahhhhhhhhhh te laat om te stemmen, ik had zeker een 9 gegeven. Heerlijke herrie.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1807
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* En Vogue - Free your mind Empty Re: *RTH* En Vogue - Free your mind

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum