Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Wo 08-05 Sokra zaagt door
*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong EmptyVandaag om 12:17 van sokratikos

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong EmptyVandaag om 12:05 van Ries

» Mei 2024
*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong EmptyVandaag om 11:51 van sokratikos

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong EmptyVandaag om 11:19 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong EmptyVandaag om 11:16 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong EmptyVandaag om 9:20 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong EmptyVandaag om 9:15 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong EmptyVandaag om 8:53 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong EmptyVandaag om 8:48 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong EmptyVandaag om 8:43 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong EmptyVandaag om 8:40 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong EmptyVandaag om 8:36 van Ries

» Introquiz Mei staat klaar
*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong EmptyGisteren om 23:38 van Mies

» Marsha’s jukebox (6 mei)
*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Empty06.05.24 23:40 van Marsha

» Steunfonds 18: 5 t/m 11 mei 2024
*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Empty05.05.24 19:19 van MrJohn

» Steunfonds 17: 28 april t/m 4 mei 2024
*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Empty04.05.24 17:52 van forzautregivo

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Empty04.05.24 17:51 van sowhat

» 4 mei: Dave is on the road again
*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Empty04.05.24 17:35 van Dave Evans

» *RTH* The Offspring - Pretty Fly (for a White Guy)
*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Empty04.05.24 12:46 van sowhat

» *RTH* Roger Whittaker - The Last Farewell
*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Empty04.05.24 12:44 van sowhat


*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong

+7
Frodo
Joostvdaa
Jan...
Dave Evans
MrJohn
sowhat
sokratikos
11 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Pretenders - Don´t get me wrong" ?

*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Vote_lcap0%*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Vote_lcap0%*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Vote_lcap6%*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Vote_lcap12%*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Vote_rcap 12% 
[ 2 ]
*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Vote_lcap24%*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Vote_rcap 24% 
[ 4 ]
*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Vote_lcap29%*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Vote_rcap 29% 
[ 5 ]
*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Vote_lcap6%*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Vote_lcap18%*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Vote_rcap 18% 
[ 3 ]
*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Vote_lcap5%*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Vote_lcap0%*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 17
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Empty *RTH* Pretenders - Don´t get me wrong

Bericht  sokratikos 24.06.13 19:41

[22-06-2013]

The Pretenders is een Britse rockgroep rond de Amerikaanse zangeres, gitarist en songwriter Chrissie Hynde, die met een mengeling van punk, new wave en popmuziek (voornamelijk in de jaren tachtig) een reeks hits scoorde, waaronder "Brass in Pocket", "Back on the Chain Gang", het kerstnummer "2000 Miles", "Don't Get me Wrong" en "I'll Stand By You".

Chrissie Hynde werd in 1951 geboren in Akron, een provinciestad in de Amerikaanse staat Ohio waar ze later de song "My city was gone" over schreef. Ze verhuisde eind jaren zeventig van de Verenigde Staten naar Engeland, waar ze in 1978, in de nadagen van de Britse punkbeweging, The Pretenders oprichtte. De band bestond toen uit Hynde, gitarist James Honeyman-Scott, bassist Peter Farndon en drummer Martin Chambers.

De band nam een versie op van "Stop Your Sobbing" van Ray Davies, geproduceerd door Nick Lowe. Het nummer werd in Groot-Brittannië een hit, evenals de twee volgende singles, "Kid" en "Brass in Pocket". Begin 1980 kwam het debuutalbum uit, Pretenders, dat zowel in Groot-Brittannië als in de Verenigde Staten een grote hit werd. "Brass in Pocket" groeide uit tot een wereldwijde hit.

In de lente van 1981 bracht de band een ep uit, Extended Play, gevolgd door een tweede album, Pretenders II, in de zomer van dat jaar. Het album album werd door de critici matig ontvangen, maar door enkele hitsingles verkocht het album vrij goed. In juni 1982 werd bassist Peter Farndon door Hynde uit de band gezet, vanwege zijn drugsproblemen. Twee dagen later, op 16 juni 1982, stierf gitarist Honeyman-Scott aan een overdosis cocaïne. In 1983 stierf ook Farndon aan een overdosis, vlak nadat Hynde was bevallen van haar eerste kind met Ray Davies.

Hynde vormde een nieuwe bezetting, bestaande uit haarzelf, Chambers, bassist Malcolm Foster en gitarist Robbie McIntosh (voormalig lid van Manfred Mann's Earth Band). In deze nieuwe samenstelling bracht de groep in december 1983 een nieuwe single uit, het melancholische kerstnummer "2000 Miles", gevolgd door een nieuw album, Learning to Crawl, begin 1984.

In 1985 traden The Pretenders op op Live Aid. Hynde zelf was dat jaar te horen op UB40's versie van Sonny & Cher's "I Got You Babe". Op Get Close uit 1986 waren enkel Hynde en McIntosh te horen, de andere bandleden werden ontslagen en ingeruild voor sessiemuzikanten. De single "Don't Get me Wrong", afkomstig van Get Close werd een wereldwijde hit.

Packed!, het album uit 1990, werd geen succes. In 1994 kwam de band weer terug met het commercieel succesvolle Last of the Independents, mede door de goed ontvangen ballade "I'll Stand By You", die veelvuldig op de radio te horen was. Na het live-album The Isle of View uit 1995 werd het stil rond de band. In 1999 keerde de band terug met het album Viva el Amor. In 2002 kwam er weer een nieuw album uit, Loose Screw, op Artemis Records. In maart 2006 is de boxset Pirate Radio uitgekomen.

In 2005 is The Pretenders opgenomen in de Rock and Roll Hall of Fame. Op 28 juni 2009 stond de band op Parkpop in Den Haag.


We ranken Don´t Get Me Wrong van The Pretenders. Het is de eerste single van het album Get Close (1986). Chrissie Hynde vertelde ooit dat ze de inspiratie voor de melodie van het refrein opdeed tijdens een vlucht van British Airways. De kenmerkende "tone"-jingle van die luchtvaartmaatschappij, die gedurende de vlucht werd afgespeeld bij bijvoorbeeld mededelingen van de piloot en het omdoen van de veiligheidsgordel, had dezelfde opeenvolging van tonen/noten als waar in het refrein klinkt: DON'T- GET- ME- WRONG. In de USA werd het de 2e top 10-hit voor de Pretenders (na Back on the Chain Gang) en piekte, net als in Engeland, op #10. Het nummer stond 5 weken van november en december 1986 in de NLse Top 40 en piekte op #19. Het stond 2 keer in de Top 2000: in de 1e editie op #1432, als 1 van de 5 Pretenders-nummers, en in de 3e editie van 2001 op #1745. Opvallend gegeven is dat in de T2000 van 2006-2011 geen enkel nr van the Pretenders stond.

De officiele videoclip van de RTH is een tribute aan de Britse 60ies-tvserie The Avengers, waarin Chrissie Hynde Emma Peel speelt die op zoek is naar John Steed


live 2009


Laatst aangepast door sokratikos op 24.06.13 20:29; in totaal 1 keer bewerkt
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9957
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Empty Re: *RTH* Pretenders - Don´t get me wrong

Bericht  sowhat 24.06.13 20:11

Geweldige groep. Leuk dat ze hier eens aan de orde komen. Hun album Learning to crawl staat in mijn album top tien.
Dit liedje vind ik wat minder, maar altijd nog goed voor een 7.

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Empty Re: *RTH* Pretenders - Don´t get me wrong

Bericht  MrJohn 24.06.13 21:34

Saai, lusteloos en erg gedateerd.


Een 3.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16668
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Empty Re: *RTH* Pretenders - Don´t get me wrong

Bericht  Dave Evans 24.06.13 22:38

Ik heb ze ooit 'live' gezien in het voorprogramma van U2, maar ben nooit diep onder de indruk geraakt van deze groep. Maar slecht was het zeker ook niet, daarom een zesje!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Empty Re: *RTH* Pretenders - Don´t get me wrong

Bericht  Gast 24.06.13 23:15

Altijd wel leuk gevonden dat beetje nasaal zeurderige en zeikerige stemgeluid van Tante Chrissie wat zo lekker dicht bij de irritatiegrens ligt en de liedjes zijn zeker ook niet verkeerd en deze dus ook niet, om het gemiddelde wat omhoog te pleuren schroef ik mijn 8+ maar lekker op naar een 9.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Empty Re: *RTH* Pretenders - Don´t get me wrong

Bericht  Jan... 25.06.13 0:11

Sympathiek maar geen bijzonder bandje. Altijd goed voor een zesje en nu dus ook. Maar 1 keer steeg Chrissie en de zijnen boven zichzelf uit: de noodkreet in I go to sleep ( het I will love you till the day I die-gedeelte). Geweldig hoe een modaal bandje in 25 seconden boven zichzelf stijgt.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Empty Re: *RTH* Pretenders - Don´t get me wrong

Bericht  Joostvdaa 25.06.13 19:54

Een zesje inderdaad, wel leuk om deze weer eens te horen maar verder natuurlijk geen bijzonder nummer. I go to sleep vind ik inderdaad ook beter.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Empty Re: *RTH* Pretenders - Don´t get me wrong

Bericht  Dave Evans 25.06.13 20:13

Ja dat is nu wel toevallig, maar I go to sleep is ook altijd mijn favorietje geweest van deze band.

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Empty Re: *RTH* Pretenders - Don´t get me wrong

Bericht  Frodo 25.06.13 22:45

Dave Evans schreef:Ik heb ze ooit 'live' gezien in het voorprogramma van U2, maar ben nooit diep onder de indruk geraakt van deze groep. Maar slecht was het zeker ook niet, daarom een zesje!
Speelde vóór the Pretenders ook nog In Tua Nua? In de Kuip?

Ik vind de Pretenders wel aardig maar niet meer dan dat en dit liedje zeker niet hun sterkste.
Met de hand over het hart een klein zesje.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7250
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Empty Re: *RTH* Pretenders - Don´t get me wrong

Bericht  Dave Evans 26.06.13 13:54

Yep klopt helemaal Frodo! Eerst In Tua Nua [bekend van Seven into the sea] en daarna The Pretenders

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Empty Re: *RTH* Pretenders - Don´t get me wrong

Bericht  sowhat 26.06.13 15:37

In Tua Nua staat in het Hoofdprogramma van de sowhat1000 namelijk in de top100 Smile

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Empty Re: *RTH* Pretenders - Don´t get me wrong

Bericht  Chrisje 26.06.13 17:22

Zij was toch met Jim Kerr van the Simple Minds? Maar eerst dus blijkbaar met Ray Davies. Is dat geen enorm leeftijdsverschil?

Dat ga ik even opzoeken... Oh, 7 jaar maar! Ik dacht dat Chrissy 10 jaar jonger was, dan ze is.

Maar goed, on topic, het liedje verdient een 8 van mij, omdat het een leuk liedje is, lekker snel en uitdagend.


Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3316
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Empty Re: *RTH* Pretenders - Don´t get me wrong

Bericht  Jan... 26.06.13 19:29

Ik was ook bij U2 en bij mij stond Big Audio Dynamite in het voorprogramma en daarna the Pretenders.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Empty Re: *RTH* Pretenders - Don´t get me wrong

Bericht  Gast 26.06.13 20:38

I go to sleep vind ik geweldig. Dit vind ik helemaal niks. 4

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Empty Re: *RTH* Pretenders - Don´t get me wrong

Bericht  Timmus 27.06.13 20:27

Zesje, leuk om te horen maar zeker geen wereldnummer.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16628
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Empty Re: *RTH* Pretenders - Don´t get me wrong

Bericht  sokratikos 02.07.13 10:39

80ies-popbandje dat beter is dan de algemeen wegslippende aandacht ervoor doet vermoeden, met de fijn nasaal-zeurderige stem van Chrissie als hoorvanger. Wanneer een dj weer eens een Pretenders-nr uit de kast haalt, zo is mijn ervaring, komen er flink wat reacties van blijde herkenning van wat vergeten is. In deze RTH zit een heerlijk doorratelend ritmegitaartje en de tekst past wonderwel bij het opgeroepen sfeertje en hoe haar stem die voordraagt, eenvoudig doeltreffend en daarmee ruimschoots boven de middelmaat. Een dikke 8
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9957
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Empty Re: *RTH* Pretenders - Don´t get me wrong

Bericht  sowhat 02.07.13 11:02

Heel mooi opgeschreven Sokra. Zo denk ik er ook over.

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Empty Re: *RTH* Pretenders - Don´t get me wrong

Bericht  Kasper 02.07.13 18:23

Ritme is in het begin heel lekker, maar wordt na een tijdje eentonig. Zang is zo zo. Een vijf+, maar die plus weegt niet mee als ik stem denk ik.
Kasper
Kasper
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1531
Registratiedatum : 04-11-11
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Empty Re: *RTH* Pretenders - Don´t get me wrong

Bericht  Mirrr 04.07.13 14:19

Nooit niks aan gevonden aan deze, een 5......
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12053
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pretenders - Don´t get me wrong Empty Re: *RTH* Pretenders - Don´t get me wrong

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum