Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Mei 2024
*RTH* Oasis - The Importance of being Idle EmptyGisteren om 23:58 van Ries

» De Beste Albums ooit met Ries
*RTH* Oasis - The Importance of being Idle EmptyGisteren om 23:39 van Kaj

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Oasis - The Importance of being Idle EmptyGisteren om 19:09 van Ries

» *RTH* Pixies – Alec Eiffel
*RTH* Oasis - The Importance of being Idle EmptyGisteren om 13:54 van sowhat

» *RTH* Sandra – Maria Magdalena
*RTH* Oasis - The Importance of being Idle EmptyGisteren om 13:53 van sowhat

» *RTH* Brotherhood of man – Kiss me, kiss your baby
*RTH* Oasis - The Importance of being Idle EmptyGisteren om 13:51 van sowhat

» *RTH* D:Ream – Things can only get better
*RTH* Oasis - The Importance of being Idle EmptyGisteren om 13:50 van sowhat

» *RTH* Def Rhymz - Doekoe
*RTH* Oasis - The Importance of being Idle EmptyGisteren om 13:49 van sowhat

» *RTH* Paul McCartney & Wings - Bluebird
*RTH* Oasis - The Importance of being Idle EmptyGisteren om 13:47 van sowhat

» *RTH* Cracker - Low
*RTH* Oasis - The Importance of being Idle EmptyGisteren om 13:44 van sowhat

» *RTH* Reparata & the Delrons – Captain of your ship
*RTH* Oasis - The Importance of being Idle EmptyGisteren om 13:40 van sowhat

» *RTH* Julien Clerc – Si on chantait
*RTH* Oasis - The Importance of being Idle EmptyGisteren om 13:38 van sowhat

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Oasis - The Importance of being Idle EmptyGisteren om 12:32 van Timmus

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* Oasis - The Importance of being Idle EmptyGisteren om 12:13 van Frodo

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* Oasis - The Importance of being Idle EmptyGisteren om 12:03 van Frodo

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* Oasis - The Importance of being Idle EmptyGisteren om 11:57 van Frodo

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* Oasis - The Importance of being Idle EmptyGisteren om 11:53 van Frodo

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* Oasis - The Importance of being Idle EmptyGisteren om 11:49 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Oasis - The Importance of being Idle EmptyGisteren om 9:13 van Timmus

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Empty11.05.24 19:50 van Timmus


*RTH* Oasis - The Importance of being Idle

+5
Boontje
Dave Evans
sowhat
Mark
Kaj
9 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor Oasis?

*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Vote_lcap0%*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Vote_lcap0%*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Vote_lcap0%*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Vote_lcap17%*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Vote_rcap 17% 
[ 2 ]
*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Vote_lcap0%*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Vote_lcap8%*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Vote_lcap33%*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Vote_rcap 33% 
[ 4 ]
*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Vote_lcap33%*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Vote_rcap 33% 
[ 4 ]
*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Vote_lcap8%*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Vote_lcap0%*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 12
 
 

*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Empty *RTH* Oasis - The Importance of being Idle

Bericht  Gast 25.03.09 21:34

Plaatsing voor donderdag 26-03-2009
Dit is een grote band, wordt deze song hier wel of niet gewaardeerd?
Let it know Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Empty Re: *RTH* Oasis - The Importance of being Idle

Bericht  Kaj 25.03.09 21:39

stond jarenlang in de Magistrale en ik weet eigenlijk niet waarom niet meer... gewoon een erg goed nummer, steekt goed in elkaar! een 8 van mij
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3988
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Empty Re: *RTH* Oasis - The Importance of being Idle

Bericht  Mark 25.03.09 21:51

Ik ken heel weinig van Oasis, maar het klinkt zeker leuk. 7.
Mark
Mark
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1241
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 37
Woonplaats : Rotterdam

http://www.maeur.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Empty Re: *RTH* Oasis - The Importance of being Idle

Bericht  sowhat 25.03.09 21:54

Aan de ene kant te gemaakt, aan de andere kant heeft het wel wat. Dus 6.
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18710
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Empty Re: *RTH* Oasis - The Importance of being Idle

Bericht  Dave Evans 25.03.09 22:02

Ik kende dit nummer van Oasis eigenlijk helemaal niet zo goed! Maar Raver heeft me al meer Oasis juweeltjes bijgebracht! Very Happy
Dit is dan ook weer een erg leuke plaat waar ik op dit moment een '7' voor over heb. Want met name 'Don't look back in anger' en 'The Masterplan' vind ik nog net een niveautje hoger!
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Empty Re: *RTH* Oasis - The Importance of being Idle

Bericht  Boontje 25.03.09 22:53

Een dikke 8. Vindt al jaren dat de Oasis erg ondergewaardeerd wordt. Als je mensen verteld dat je fan bent van Oasis is hun eerste reactie : "oh dat is toch dat bandje van Wonderwall" ooooooooooh daar kan ik zo kwaad om worden. Oasis heeft last van het Zwiebertje syndroom denk ik. Ze worden teveel geassocieerd met Wonderwall maar deze groep heeft zoveel betere dingen gemaakt. Wonderwall was een leuk uitstapje en een ideaal nummer op elke gitaarles. Maar het refereert niet aan alles wat deze groep maakt

GOED ZO dat deze groep in The ranking staat !!!!!!
Boontje
Boontje
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1788
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 60
Woonplaats : Hutje Op de Hei

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Empty Re: *RTH* Oasis - The Importance of being Idle

Bericht  Jan... 25.03.09 23:15

nou Boon, je mag best kwaad op me worden, want ik vind Oasis alleen leuk vanwege Wonderwall. Ik vind Oasis juist overgewaardeerd, zeker in Engeland. De band zelf vind zich in ieder geval de beste ter wereld. Ze jatten alles maar een beetje bij elkaar, vooral the Beatles kennen ze leuk naspelen. Het door Dave zo bewierookte Don't look back in anger is wat mij betreft het absolute dieptepunt, het intro is gewoon compleet gejat van Imagine, schandalig vind ik dat.

Dit nummer heb ik geprobeerd te luisteren zonder vooroordelen, ik kon het niet. Of het me gelukt is, betwijfel ik, maar het ging me snel irriteren. Het nummer is een beetje lollig bedoeld en ik moest meteen aan de Kinks denken. Dat is ook het enige leuke aan Oasis, het is altijd leuk te ontdekken, waar ze nu weer leentjebuur hebben gespeeld.

Met Boon ben ik het wel eens, dat ik het leuk vind dat Oasis in Ranking the stars staat, want het is altijd leuk Oasis af te zeiken. Dus daar is ie dan: een 4.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Empty Re: *RTH* Oasis - The Importance of being Idle

Bericht  Boontje 25.03.09 23:43

jan4004 schreef:nou Boon, je mag best kwaad op me worden, want ik vind Oasis alleen leuk vanwege Wonderwall. .


Met Boon ben ik het wel eens, dat ik het leuk vind dat Oasis in Ranking the stars staat, want het is altijd leuk Oasis af te zeiken. Dus daar is ie dan: een 4.

Jan op jou wordt ik nooit boos....want jij bent Jan ... De jan met een muzieksmaak op de bonus met extra voetbalplaatjes en zegeltjes....... Very Happy
Boontje
Boontje
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1788
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 60
Woonplaats : Hutje Op de Hei

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Empty Re: *RTH* Oasis - The Importance of being Idle

Bericht  Kaj 25.03.09 23:47

jan4004 schreef:Het door Dave zo bewierookte Don't look back in anger is wat mij betreft het absolute dieptepunt, het intro is gewoon compleet gejat van Imagine, schandalig vind ik dat.
Ik weet niet of jij dat was met wie ik die discussie eens heb gevoerd, maar zowel Liam als Noel Gallagher hebben meermaals aangegeven dat ze dat intro bewust gebruikt hebben. Als je naar de tekst luistert hoor je ook dat het een ode is aan hun grote voorbeeld: John Lennon.
En of je het dan mooi vindt of niet, er is niks mis mee om je helden te eren. Als onwetenden dan weer over 'jatten' beginnen, vind ik dat onterecht. Bij dezen dus rechtgezet.
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3988
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Empty Re: *RTH* Oasis - The Importance of being Idle

Bericht  Marleen 26.03.09 0:06

Ik vond het wel een mooi nummer dus heb een 7 gegeven. Zelf houd ik wel meer van de nummers Don't look back in anger en Wonderwall. Over Don't look back in anger wilde ik nog even zeggen dat die gedeeltelijk op de akkoorden van de Pachelbel canon in D staat. Net zoals nog veel meer nummers natuurlijk, en waar ik helemaal niets mis mee vind Smile
Marleen
Marleen
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 176
Registratiedatum : 19-12-08
Leeftijd : 33
Woonplaats : Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Empty Re: *RTH* Oasis - The Importance of being Idle

Bericht  Gast 26.03.09 0:09

Kaj jongen.....je kan me niet overtuigen (in ieder geval wat Oasis betreft).
Wonderwall is een leuke plaat waar ik graag naar luister en wat ik stiekem ook wel een beetje klassieker vindt. Live Forever is ook wel ok. Ik weet dat ze The Beatles enorm waarderen en dat ze daar ook hun inspiratie uit halen. Ik blijf het alleen wel gejat vinden. Beter goed gejat dan een slechte originele ode maken, zeg ik maar. Dit nummer is echter niks. Beetje een B-kantje gevoel. Een 4.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Empty Re: *RTH* Oasis - The Importance of being Idle

Bericht  Boontje 26.03.09 0:34

Kaj schreef:
jan4004 schreef:Het door Dave zo bewierookte Don't look back in anger is wat mij betreft het absolute dieptepunt, het intro is gewoon compleet gejat van Imagine, schandalig vind ik dat.
Ik weet niet of jij dat was met wie ik die discussie eens heb gevoerd, maar zowel Liam als Noel Gallagher hebben meermaals aangegeven dat ze dat intro bewust gebruikt hebben. Als je naar de tekst luistert hoor je ook dat het een ode is aan hun grote voorbeeld: John Lennon.
En of je het dan mooi vindt of niet, er is niks mis mee om je helden te eren. Als onwetenden dan weer over 'jatten' beginnen, vind ik dat onterecht. Bij dezen dus rechtgezet.

Goed gezegt Kaj......
Boontje
Boontje
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1788
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 60
Woonplaats : Hutje Op de Hei

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Empty Re: *RTH* Oasis - The Importance of being Idle

Bericht  MrJohn 26.03.09 17:04

Het was al van het begin af aan bekend, dat de broertjes Gallagher helemaal idolaat zijn van de Beatles en John Lennon. Niets mis mee Smile Het is dan ook helemaal geen probleem, als ze dit laten doorklinken in hun muziek. En die machtige akkoorden aan het begin van Don't Look Back In Anger zijn een ode aan die onvergetelijke artiest, die Lennon was.

Oasis beschouw ik als een van de toonaangevende bands van de nineties naast Pearl Jam, Radiohead, Nirvana, Metallica en Rammstein.

Dit nummer krijgt een welverdiende 8 !

Gr, MrJohn
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16669
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Empty Re: *RTH* Oasis - The Importance of being Idle

Bericht  Dutchzaphod 04.09.12 8:33

Kaj schreef:zowel Liam als Noel Gallagher hebben meermaals aangegeven dat ze dat intro bewust gebruikt hebben. Als je naar de tekst luistert hoor je ook dat het een ode is aan hun grote voorbeeld: John Lennon.
En of je het dan mooi vindt of niet, er is niks mis mee om je helden te eren. Als onwetenden dan weer over 'jatten' beginnen, vind ik dat onterecht. Bij dezen dus rechtgezet.

Da's toch mooi verwoord door zo'n jong knulletje... Wink
Dit is een heel lekker nummer van Oasis. Ik had het een 8 gegeven. (hé kijk nou, ik kan nog stemmen). Is het misschien een idee om een 'de beste van' aan Oasis te wijden?
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bemmel

http://www.txt2txt.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Oasis - The Importance of being Idle Empty Re: *RTH* Oasis - The Importance of being Idle

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum