Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Mei 2024
Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 EmptyGisteren om 23:58 van Ries

» De Beste Albums ooit met Ries
Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 EmptyGisteren om 23:39 van Kaj

» De beste 100 albums ooit met Ries
Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 EmptyGisteren om 19:09 van Ries

» *RTH* Pixies – Alec Eiffel
Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 EmptyGisteren om 13:54 van sowhat

» *RTH* Sandra – Maria Magdalena
Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 EmptyGisteren om 13:53 van sowhat

» *RTH* Brotherhood of man – Kiss me, kiss your baby
Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 EmptyGisteren om 13:51 van sowhat

» *RTH* D:Ream – Things can only get better
Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 EmptyGisteren om 13:50 van sowhat

» *RTH* Def Rhymz - Doekoe
Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 EmptyGisteren om 13:49 van sowhat

» *RTH* Paul McCartney & Wings - Bluebird
Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 EmptyGisteren om 13:47 van sowhat

» *RTH* Cracker - Low
Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 EmptyGisteren om 13:44 van sowhat

» *RTH* Reparata & the Delrons – Captain of your ship
Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 EmptyGisteren om 13:40 van sowhat

» *RTH* Julien Clerc – Si on chantait
Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 EmptyGisteren om 13:38 van sowhat

» De beste 100 albums ooit met Ries
Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 EmptyGisteren om 12:32 van Timmus

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 EmptyGisteren om 12:13 van Frodo

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 EmptyGisteren om 12:03 van Frodo

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 EmptyGisteren om 11:57 van Frodo

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 EmptyGisteren om 11:53 van Frodo

» *RTH* Five star - Shine
Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 EmptyGisteren om 11:49 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 EmptyGisteren om 9:13 van Timmus

» De beste 100 albums ooit met Ries
Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 Empty11.05.24 19:50 van Timmus


Last FM jaaroverzicht

+13
Marsha
Jorg
Mirrr
MrJohn
Dave Evans
Chevy
forzautregivo
Joostvdaa
Ries
Keano
sowhat
Paapke
Timmus
17 plaatsers
Reageren

Pagina 6 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 Empty Re: Last FM jaaroverzicht

Bericht  Mirrr 07.07.20 15:55

Eerste halfjaar van 2020 22,777 scrobbels

Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 111

Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 211

Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 311
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12061
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 Empty Re: Last FM jaaroverzicht

Bericht  Ries 08.07.20 3:30

1) Kensington 40
2) Muse 39
3) Pearl Jam 36
4) The Beatles 32
5) Coldplay 28
6) The War On Drugs 27
7) Radiohead 26
8} Editors 23
9) The National 20
10) Alter Bridge 19
11) De Jeugd Van Tegenwoordig 19
12) Jonathan Jeremiah 19
13) Michael Jackson 19
14) Placebo 19
15) Live 18

1) High Violet - The National 19
2) Rivals - Kensington 15
3) Throwing Copper- Live 15
4) Lost In The Dream - The War On Drugs 15
5) An Awesome Wave - Alt J 14
6) Broken Machine - Nothing But Thieves 14
7) Ten - Pearl Jam 14
8} The Miracles Of Klezmer - The KlezMiracles 13
9) Drones - Muse 12
10) A Deeper Understanding - The War On Drugs 12

1) Bewuste Sabotage - De Jeugd Van Tegenwoordig 11
2) Somebody That I Used To Know - Gotye 10
3) Bloodbuzz Ohio - The National 10
4) Red Eyes - The War On Drugs 10
5) Still D.R.E. - Dr. Dre 9
6) Pain And Misery - The Teskey Brothers 9
7) Breezeblocks - Alt J 8
8} Honesty - Billy Joel 8
9) Shake It Out - Florence + The Machine 8
10) Streets - Kensington 8
11) Love Can Only Heal - Myles Kennedy 8
12) Sorry - Nothing But Thieves 8
13) Feel It Still - Portugal, The Men 8
14) Galvanize- The Chemical Brothers 8
15) Ride Out In The Country - Yola 8
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7078
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 Empty Re: Last FM jaaroverzicht

Bericht  Timmus 20.08.20 14:26

In februari van dit jaar werd de grens van 200.000 scrobbles gehaald, zoals ik eerder in dit topic liet weten. De artiestenteller ging toen ook al hard naar 20.000, en afgelopen dinsdag 11 augustus was het dan zover. Ik moest toen overigens wel even goed kijken in mijn recente afspeellijst wie de 20000e was, en het duurde even voordat ik doorhad dat ik Imani Coppola blijkbaar nog nooit eerder had gedraaid. Inmiddels zijn het er overigens 20011.

Ik ontdekte Last FM op 27 oktober 2007.Nou ja, waarschijnlijk iets eerder, maar die bewuste avond maakte ik een account aan en draaide vier nummers, van The Cure, New Order, Siouxsie and the Banshees en Talking Heads. De vier oktoberdagen die volgden, leverden 111 nieuwe namen op en was The Flaming Lips (6 scrobbles) kortstondig lijstaanvoerder; eind november waren het er ruim 500 en aan het eind van 2007 had ik naar 553 verschillende artiesten geluisterd, waarvan het meest naar de band waar ik ook mee begonnen was: The Cure haalde als eerste de grens van honderd draaibeurten. Spotify was er toen nog niet; ik luisterde via Windows Media Player naar zowel downloads als geripte CD's en maakte ook veelvuldig gebruik van de radiofunctie. Overigens luisterde ik in de eerste jaren dat ik Last FM gebruikte, ook nog vaak genoeg naar fysieke CD's en radio (dat ik toen nog fanatiek Top2000-luisteraar was, blijkt wel uit het feit dat er geen enkele scrobble werd genoteerd in de laatste week van 2007).

Op 1 en 2 januari 2008 lag ik blijkbaar in een after-T2000-coma, gezien de afwezigheid van scrobbles voor die data (als twee dagen scrobbleloos door het leven gaan lang lijkt, meld ik hierbij maar meteen even dat juli van datzelfde jaar een maand was zonder ook maar één enkele scrobble).
3 januari werd dan Arling &Cameron de eerste gedraaide artiest van het nieuwe jaar. Aan het eind van januari (wat in vergelijking met november wederom een karige maand was wat aantal scrobbles betreft) stond de artiestenteller op 625 en had na The Cure ook Acda & de Munnik de 100 gehaald. Naast dit duo scoorde ook de Nederlandstalige muziek van Boudewijn de Groot, Guus Meeuwis en Stef Bos goed.

Op 29 maart bereikte de teller een nieuwe mijlpaal. Die zaterdagmiddag draaide ik Bohemian Rhapsody en dat bleek de eerste scrobble voor Queen te zijn én de duizendste artiest in de statistieken. Ik zou de band dat jaar nog zesmaal draaien, en momenteel is de band goed voor 322 scrobbles.

Het zou nog tot augustus duren voordat een derde artiest zich zou voegen bij het elitegroepje met meer dan honderd scrobbles. Lang leek de race te gaan tussen Bright Eyes en Chemical Brothers, maar uiteindelijk stond Rowwen Hèze aan het eind van de maand op 106. De totaalteller stond toen op 1421, en die liep in de luisterrijke maanden daarna in hoog tempo op: eind september waren het er 1937 en op 31 oktober 2008, een jaar en vier dagen na het aanmaken van het account, had ik naar 2678 verschillende artiesten geluisterd, waarvan naar 1592 artiesten slechts één keertje. Ongetwijfeld staan veel van deze artiesten nog steeds op een minimaal aantal luisterbeurten, maar in deze lange rij ontwaarde ik ook namen als Silversun Pickups, Ludovico Einaudi en Beach House - heden ten dage goed voor honderden scrobbles.

Het jaar 2008 werd afgesloten met 3535 artiesten op de teller; zes hiervan werden meer dan 100x gedraaid; zeventien meer dan 50x.


(later meer)
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 Empty Re: Last FM jaaroverzicht

Bericht  arjanh 20.08.20 15:11

hoe weet je die datums allemaal zo precies? of heb je dat destijds bijgehouden?
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4684
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 54
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 Empty Re: Last FM jaaroverzicht

Bericht  Timmus 20.08.20 15:18

arjanh schreef:hoe weet je die datums allemaal zo precies? of heb je dat destijds bijgehouden?

Nee, ik heb dit bepaald op grond van de scrobblelijsten per dag en de statistieken van afzonderlijke artiesten.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 Empty Re: Last FM jaaroverzicht

Bericht  Timmus 20.08.20 19:32

2009 werd een qua scrobbles veel productiever jaar dan 2008, zou dat dan ook veel nieuwe artiesten opleveren? Wat januari betreft wel: voor 461 van de 1262 artiesten die die maand in mijn toenmalige studiootje klonken, gold dat ze voor het eerst hun opwachting maakten in de statistieken van Last FM.
Halverwege het jaar was het totaal aantal beluisterde artiesten opgelopen tot 4791. The Cure en Acda & de Munnik stonden onbedreigd op de eerste en tweede plaats, maar op plek 3 had zich een nieuwe naam gevestigd: Billie The Vision & The Dancers - het aandeel muziek van Zweedse makelij had een grote vlucht genomen. In de top-10 van toen zien we één dame: Amy Macdonald (de huidige nummer-4).

Juli en augustus waren vanwege vakantie(werk) muzikaal armoedige maanden en de artiestenteller groeide daardoor ook maar mondjesmaat om eind augustus op 4831 uit te komen.
De grens van 5000 artiesten werd op 14 september gepasseerd, en Shirley Collins was de gelukkige: om 15:49 draaide ik Down In Yon Forest. Tot op heden is deze dame op leeftijd (vorige maand werd ze 85) op deze ene scrobble blijven steken. In de rest van het jaar kwamen er nog vijfhonderd artiesten bij.

Eindstage en eerste "echte" baan? De lange vakantie? De vaste relatie? Het WK? Het blijft enigszins speculeren naar de oorzaken van het lage aantal scrobbles in 2010 (6456 stuks, een halvering ten opzichte van een jaar eerder). In januari werden maar vijf nieuwe artiesten toegevoegd aan het totaal en de maanden daarna waren wat dat betreft niet veel beter, zodat halverwege het jaar de teller stokte op 5617, met een ongewijzigde top-3 en The Chemical Brothers als populairste leverancier van het elektronische product (op #7, met 195 draaibeurten). Een halfjaar later, toen 2010 uitgeluid werd, waren er 5882 verschillende artiesten de revue gepasseerd.


(later meer)
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 Empty Re: Last FM jaaroverzicht

Bericht  Timmus 27.08.20 18:09

Inmiddels is het aantal artiesten alweer met ruim 0,1% toegenomen, dus snel "verder" met een terugblik naar 2011, waar de grens van 6000 in de eerste maand van dat jaar werd gepasseerd, hetzij nipt: op 30 januari kwamen er op één dag maar liefst 71 "nieuwe" artiesten voorbij (dit vooral vanwege het draaien van enkele verzamelcd's en soundtracks) en stond de teller op middernacht op 6013. Een van de nieuwe namen waren de zusjes First Aid Kit, die hun scrobbleaantal inmiddels hebben uitgebreid naar 243. De teller ging een stuk sneller dan een jaar eerder: halverwege 2011 waren het er 6870. Een maand later, 26 juli, was er weer een mijlpaal: 7000 verschillende artiesten. Klinkende namen als Electrobikinis, Keak Da Sneak en Yehudi Menuhin waren enkele artiesten die op die 26 juli erbij waren gekomen. Aan het eind van het jaar waren het er net geen achtduizend: de teller bleef steken op 7964.

2012 werd een vruchtbaar jaar: met 14.909 scrobbles werd het record van 2009 verbroken en er werd een flinke stap gezet werd naar de tienduizend verschillende artiesten; op 31 december van dat jaar stond de teller op 9402. De streep van de 8000 werd al op 6 januari aangetikt; op die datum werd vooral Figurine gedraaid, maar ook Quarks - en dat bleek de achtduizendste artiest in de statistieken te zijn. Nummer 9000 kwam zeven maanden later langs: Mux Mool was de gelukkige. Rond die tijd wist ook de eerste artiest de 500 scrobbles te passeren; het zal geen verrassing zijn dat dat The Cure was.


(later meer)


Laatst aangepast door Timmus op 02.07.22 11:55; in totaal 1 keer bewerkt
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 Empty Re: Last FM jaaroverzicht

Bericht  Timmus 28.08.20 19:38

"Het was zo'n zachte nacht in mei, maar ga dat maar eens expliceren". Een regel uit het formidabele Elégie Prénatale van Boudewijn de Groot, die in de zachte nacht van 18 mei 2013 op de tweede plek stond in mijn artiestenlijst van Last FM. Maar belangrijker: die nacht waren we op de helft van nu: bovenaan de pagina stond fier het getal van 10.000 bij "artiesten". Die dag stond de teller vóór de eerste scrobble op 9998 en ik had een bescheiden aantal nummers gedraaid, te weten 23, waarvan 18x Jake Bugg, maar die had ik in 2012 ook al eens gedraaid. Van vijf artiesten draaide ik één nummer - Mikal Cronin had ik twee dagen eerder voor het eerst gedraaid en voor Daft Punk was het al de 180e scrobble (inmiddels heeft het Franse duo er 553). Aes Dana draaide ik nog, het was haar tweede scrobble, en daar staat dit collectief nog steeds. Betekent dat de andere twee artiesten de tienduizend die avond hebben volgemaakt: Coasts werd nummer 9999, en John Newman - even na tienen, met Love Me Again - zette de laatste stap.

Aan het eind van het jaar, met een totaalaantal van 10867 artiesten, moest genoemde Boudewijn de Groot genoegen nemen met de derde plaats; de huidige koploper Muse had met 448-445 het zilver opgeëist. Het verschil met The Cure (die in de lijst anno 2020 op een achtste plek bivakkeert) bedroeg toen nog 142 draaibeurten. Arcade Fire, die momenteel 2e staat, zagen we toen nog maar net in de top-50.

In 2014 had het streamen van muziek definitief de overhand genomen ten opzichte van downloads en MP3's, en met een bijna onuitputtelijke vijver die Spotify heet kon het aantal verschillende artiesten blijven groeien, enerzijds door het luisteren naar onbekend/obscuur werk (zo genoot ik dit jaar met volle teugen van een "icelandic electronic"-playlist), anderzijds door het elke week urenlang beluisteren van nieuwe releases, onder meer voor het samenstellen van het Steunfonds.

Arcade Fire en Muse sleepten dit jaar exact evenveel scrobbles binnen, te weten 221. In totaal klonken er dit jaar 3672 verschillende artiesten; voor 1481 daarvan gold dat het de eerste draaibeurt was. Tot de nieuwelingen behoorden onder meer Soft Kill (die ik een paar jaar later pas echt wist te gaan waarderen), Protomartyr, Kishi Bashi (die tot eind 2017 op één scrobble zou blijven steken, maar er in 2018 er ineens 64 pakte), Jebroer, Eefje de Visser (ja, ik draai dus ook artiesten die ik niet kan pruimen - ze staat inmiddels al op 28, hoe is het mogelijk), Blossoms (één enkele scrobble dat jaar, maar nu staan ze al op 181), Apparat Organ Quartet (uit die IJslandse lijst), Ar Re Yaouank en Ayreon (terwijl progrock en ik geduchte vijanden zijn, en er zouden hierna nog 13 scrobbles volgen).


(later meer)
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 Empty Re: Last FM jaaroverzicht

Bericht  Timmus 17.10.20 20:36

We waren gebleven bij 2015 - op 1 januari van dat jaar was het scrobbelen ruim zeven jaar en twee maanden aan de gang en dat had 89466 draaibeurten opgeleverd van in totaal 12348 verschillende artiesten.

Het zou nét geen vijf maanden kosten om het laatstgenoemde cijfer op 13000 te krijgen; dit werd een feit op 29 mei en werd bereikt door het draaien van Hold Tight van Barkhouse. In de tweede helft van het jaar was de groei per maand iets minder (het aantal scrobbles lag ook lager, zeker wat augustus en november 2015 betreft, waar minder dan 1000 platen werden gedraaid - het scrobbelen van uitzendingen van Orinoco Radio was duidelijk nog geen gemeengoed) : 13.533 stuks op 31 december.

Op het moment van typen staat de teller op 20273 - ruim 1% stijging ten opzichte van het mooie aantal waar het allemaal om begonnen was. De nieuwe baan eiste de afgelopen week het grootste deel van mijn aandacht op, maar nu het dan vakantie is, is er eindelijk tijd om de laatste jaren onder het spreekwoordelijke vergrootglas te leggen.

2016 is in de statistieken een opvallend jaar: het aantal scrobbles is namelijk historisch laag (minder dan 10.000, en dit na de vette jaren 2014 en 2015, die de 15.000 ruimschoots passeerden). In tegenstelling tot meerdere ontwikkelingen uit de afgelopen jaren, kan ik deze ongekende daling wél verklaren: dit jaar schafte ik onder vriendelijke dwang van niet nader te noemen aangetrouwde familieleden een HEOS-set aan, wat een enorme verbetering van de geluidskwaliteit teweegbracht, maar als enige nadeel had dat gedraaide nummers niet aan Last FM werden doorgegeven. Of dat in die tijd echt nog niet kon, of dat ik gewoon niet wist hoe ik dat voor elkaar moest krijgen, laat ik hier wijselijk in het midden. Feit was echter dat na de aankoop in de zomer het maandgemiddelde omlaag ging van 1200 naar 200, en dit had uiteraard zijn weerslag op de toename van het aantal artiesten: op de helft van 2016 waren er in zes maanden tijd 489 nieuwe namen bijgekomen, waarvan liefst 23 op 26 juni, en laat dat nu net de dag zijn waarop begonnen werd met 13999 verschillende artiesten. Die dag (49 scrobbles, allemaal van een andere artiest) begon ik met Roosevelt, maar die was in 2013 al eens aan de beurt geweest, waardoor het daaropvolgende Gyo Kretz (Tell Me) zich vereeuwigde als nummer 14000.


(later meer)
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 Empty Re: Last FM jaaroverzicht

Bericht  Timmus 21.12.20 12:14

Op het moment van typen luister ik naar artiesten uit de Snob 2000 waar ik nog nooit van gehoord had, en zo worden er weer wat nieuwe namen toegevoegd aan de artiestenteller. 20423 zijn het er nu, maar we waren gebleven bij juni 2016, toen de 14000e langskwam.

In de resterende tijd van 2016 kwamen er nog 150 artiesten bij die ik nog niet eerder gedraaid had en op 31 december was Muse (964) dichtbij de 1000 scrobbles gekomen. Maar ja, ik heb niet voor niets zo'n enorm breed palet aan artiesten - het zou nog tot het najaar van 2017 duren totdat de duizend ook daadwerkelijk werd aangetikt; in de nacht van 12 op 13 september kwam Resistance voorbij om de mijlpaal te vervolmaken. September 2017 was duidelijk weer een maand "als vanouds" met net geen 3000 scrobbles en was tevens de maand waarin de grens van 15000 unieke artiesten werd overschreden. Dit gebeurde op de 25e; die middag passeerde de tot op heden enige scrobble van monn als 14999e en 's avonds KOFFIE als jubilaris. Aan het eind van dat jaar waren daar - in krap drie maanden tijd - nog 607 nieuwe namen voorbijgekomen, waaronder YONAKA, Vuur, Williamsburg Quartet en The Ethopians. Het totaal aantal artiesten in die periode was overigens 2219, met The National als aanvoerder (146 scrobbles).

2018 was in totaal goed voor maar liefst 31923 scrobbles - een record dat overigens binnenkort gaat sneuvelen. Artiest 16000 kwam voorbij op 13 februari. Dit was een dinsdag, maar ik moet toen vast een vrije dag gehad hebben, aangezien ik nog tot twee uur Dntel zat te luisteren. Baba Ali was de gelukkige.


(later meer)

Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Kaj vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden

Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 Empty Re: Last FM jaaroverzicht

Bericht  Timmus 27.12.20 20:18

Nog voor 2018 halverwege was, werd de 17000e artiest aangetikt: Moriarty, op 17 juni. Zestien artiesten stonden destijds op 500 scrobbles of meer. Je zou zeggen dat ik op schema lag om de 18000e ook nog dat jaar binnen te harken, maar op 31 december 2018 was ik daar nog ruim tweehonderd stuks van verwijderd. Arcade Fire had zich toen, ten koste van The Cure, op de tweede plaats genesteld, met nog altijd een straatlengte achter Muse. Anderhalve maand later was het wel zover: op 19 februari 2019, naam: War On TV.

Op de kop af 12 jaar na de allereerste scrobble bereikte de artiestenteller het getal 19000: het was de Nijmeegse formatie Sovay die op 26 oktober 2019 voor het eerst (en voorlopig voor het laatst) werd gedraaid. Op diezelfde dag haalde Muse de 1413e scrobble binnen. Het zou -zoals te lezen valt in het eerste bericht van dit "draadje"- nog tot augustus 2020 duren totdat die 20000 werd gehaald. Dit schrijf ik op het moment dat die teller op 20421 is komen te staan en Muse vast nog wel bovenaan staat als de 21000e zal worden bereikt.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 Empty Re: Last FM jaaroverzicht

Bericht  arjanh 01.01.21 16:42

Lastfm overzichten van 1-1-2020 t/m 31-12-2020

1,183 artists

1 Abbie Ozard 134 scrobbles
2 Phoebe Bridgers 125
3 Jess Locke 100
4 Bryony Williams 95
5 El Tee 94
6 Grimes 79
7 Throwing Muses 79
8 Aimée Steven 75
9 Bryde 73
10 Ailbhe Reddy 71
11 Eliza & The Delusionals 71
12 Pip Blom 70
13 zalagasper 70
14 Hazel English 69
15 Maya Hawke 69
16 Tired Lion 67
17 Bully 66
18 Laura Marling 66
19 EUT 64
20 Liza Anne 64
21 Sharaya Summers 63
22 Waxahatchee 62
23 Eliza Shaddad 61
24 Samia 61
25 Amy Macdonald 60


4,186 tracks
1 Darling - Aimée Steven 36 scrobbles
2 I Can Be - Bryony Williams 34
3 Pink Sky (Endless Summer) - Abbie Ozard 33
4 Kyoto - Phoebe Bridgers 31
5 Fit N Full - Samia 30
6 3 (Walk With Me) - 45ACIDBABIES 29
7 The Temporary Kate Teague 29
8 Bummer Days - Liza Anne 28
9 So Long - Maya Hawke 28
10 true romance - Abbie Ozard 27
11 Joy - AC Berkheimer 27
12 Between Your Teeth - Ailbhe Reddy 27
13 Mary Smiles - Irene Skylakaki 27
14 Can't Escape - Lucy Gaffney 27
15 Space - El Tee 26
16 Sentimental - Eliza & The Delusionals 26
17 Cape Henlopen - Bad Moves 25
18 Twenty-Five - Forever Honey 25
19 Sometimes Always - Hatchie 25
20 Happiness Isn't a Fixed State - Kynsy 25
21 TV Kween - Abbie Ozard 24
22 Looking Happy - Ailbhe Reddy 24
23 Swimming Pool - Eliza & The Delusionals 24
24 If You Had A Sister... - Fightmilk 24
25 Change Anything - Jess Locke 24
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4684
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 54
Woonplaats : Utrecht

Timmus vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden

Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 Empty Re: Last FM jaaroverzicht

Bericht  Dave Evans 01.01.21 21:05

Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 Last_f24

Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 Last_f26

Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 Last_f27

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 Empty Re: Last FM jaaroverzicht

Bericht  sokratikos 02.01.21 13:03

222 artists scrobbled
1 Betula Pendula 52 scrobbles
2 Ray Barretto 12
3 Zounds 9
4 Ariel Pink's Haunted Graffiti 7
5 Joe Bataan 7
6 Flux of Pink Indians 6
7 23 Skidoo 5
8 Best Coast 5
9 Heights of Abraham 5
10 Pharoah Sanders 5
11 Porno for Pyros 5
12 Missing Persons 4
13 Old Time Relijun 4
14 Squirrel Nut Zippers 4
15 the Machine in the Garden 4
16 Black Foxxes 3
17 Cleaners From Venus 3
18 Elliott Smith 3
19 Iska Dhaaf 3
20 Silkworm 3
21 Sunnyland Slim 3
22 Tamaryn 3
23 Tennis 3
24 The Innocence Mission 3


340 tracks scrobbled
1 Dětem Betula Pendula 13 scrobbles
2 Cesta Betula Pendula 8
3 Noc Betula Pendula 6
4 I když Betula Pendula 4
5 Proroctví nevinnosti Betula Pendula 4
6 Hleď lidské srdce Betula Pendula 3
7 Návrat Betula Pendula 3
8 Podzim Betula Pendula 3
9 Řeka Betula Pendula 3
10 A Deeper Shade Of Soul Ray Barretto 3
11 Až Jednou Lidé Betula Pendula 2
12 Progress Flux of Pink Indians 2
13 Some of Us Scream, Some of Us Shout Flux of Pink Indians 2
14 Tube Disaster Flux of Pink Indians 2
15 E.V.A. Heights of Abraham 2
16 High Time Heights of Abraham 2
17 Colors Pharoah Sanders 2
18 You've Got to Have Freedom Pharoah Sanders 2
19 Acid Ray Barretto 2
20 Sola Te Dejare Ray Barretto 2
21 The Soul Drummers Ray Barretto 2
22 Bright As Yellow The Innocence Mission 2


Niet bepaald representatief voor wat ik draai. Ik gebruik Last FM meer als zoekhulpmiddel dan wat anders.

Betula Pendula is een nogal onbekend bandje uit Tsjechie, dat ik ontdekte toen t halverwege de 1990s werd gedraaid in een muziekzaak in Praag waar ik in de cd-bakken aan het snuffelen was. Afgelopen jaar herontdekte ik t, en merkte dat de nummers van die band die ik t mooiste vond/vind niet op internet stonden. Daarop heb ik die - het album 1994 - op YouTube gezet. En omdat ik pas in 2020 een account heb gemaakt op Last FM, heb ik het daar ook meteen maar op gezet.


_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9959
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 Empty Re: Last FM jaaroverzicht

Bericht  Dave Evans 02.01.21 18:40

Ja bij mij is het ook niet helemaal representatief omdat ik ook alles van Orinoco Radio mee scrobble! Maar goed was mijn beste Last Fm jaar ooit met dik 30.000 scrobbles! Meer dan 10.000 meer dan 2019! We gaan weer lekker verder in 2021 Smile

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 Empty Re: Last FM jaaroverzicht

Bericht  Mirrr 04.01.21 20:34

Dave Evans schreef:Ja bij mij is het ook niet helemaal representatief omdat ik ook alles van Orinoco Radio mee scrobble! Maar goed was mijn beste Last Fm jaar ooit met dik 30.000 scrobbles! Meer dan 10.000 meer dan 2019! We gaan weer lekker verder in 2021 Smile

Datzelfde geldt voor mij, dit jaar was wel het beste jaar 41.577, zo'n 1.200 meer dan vorig jaar Very Happy
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12061
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 Empty Re: Last FM jaaroverzicht

Bericht  arjanh 04.01.21 21:28

Ik had in totaal 10,497 scrobbles, meer dan het dubbele van het jaar daarvoor.
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4684
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 54
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 Empty Re: Last FM jaaroverzicht

Bericht  Dave Evans 04.01.21 21:46

Iedereen had dus meer tijd om muziek te luisteren Wink

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 Empty Re: Last FM jaaroverzicht

Bericht  arjanh 04.01.21 21:48

Dave Evans schreef:Iedereen had dus meer tijd om muziek te luisteren Wink
Hou zou dat komen, je zou er bijna wat van gaan denken Shocked
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4684
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 54
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 Empty Re: Last FM jaaroverzicht

Bericht  Marsha 05.01.21 0:16

ik heb juist in 2020 veel minder muziek geluisterd dan andere jaren. alhoewel ik wel een aantal lp's en heel veel singles heb beluisterd die niet gescrobbeld worden.

Artiesten: 2,199
1 Mike Oldfield 122x
2 The Kinks 120x
3 Mumford & Sons 119x
4 ABBA 96x
5 Marillion 74x
6 Fleetwood Mac 61x
7 Linkin Park 59x
8 The Alan Parsons Project 56x
9 Gorillaz 55x
10 Muse 51x
11 Pink Floyd 50x
12 Peter Gabriel 47x
13 The Beatles 46x
14 The Rolling Stones 45x
15 Genesis 43x

Albums: 2,160
1 The Kink Kontroversy- The Kinks 98x
2 The Songs of Distant Earth - Mike Oldfield 53x
3 Plastic Beach - Gorillaz 50x
4 A Black Mile to the Surface - Manchester Orchestra 28x
5 The Wall - Pink Floyd 26x
6 Jesus Christ Superstar - Andrew Lloyd Webber 25x
7 Love Sensuality Devotion: The Greatest Hits - Enigma 25x
8 Delta - Mumford & Sons 25x
9 Wilder Mind - Mumford & Sons 23x
10 Tango In The Night - Fleetwood Mac 22x

Tracks: 5,120 (2019 waren er dat nog 9,340)
1 Let's Dance - David Bowie 9x
2 In the End - Linkin Park 9x
3 The Cave - Mumford & Sons 9x
4 Should I Stay or Should I Go - The Clash 9x
5 Smoke On The Water - Deep Purple 8x
6 The Silence - Manchester Orchestra 8x
7 Lavender - Marillion 8x
8 Ace of Spades - Motörhead 8x
9 Is Everybody Going Crazy? - Nothing But Thieves 8x
10 Give a Little Bit - Supertramp 8x
11 Milk Cow Blues - The Kinks 8x
12 Roxanne - The Police 8x
13 Pain and Misery - The teskey brothers 8x
14 Rebel Rebel - David Bowie 7x
15 The Sound of Silence - Disturbed 7x

Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 Scherm10
Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 Scherm11
Marsha
Marsha
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 3478
Registratiedatum : 12-04-09
Leeftijd : 59
Woonplaats : ergens in de achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 Empty Re: Last FM jaaroverzicht

Bericht  Timmus 05.01.21 18:19

Ik had niet per se meer tijd om muziek te luisteren (al ligt het aantal scrobbles -  33124 - wel een slordige tweeduizend hoger dan vorig jaar) en ik was ook niet ineens veel meer thuis dan in 2019 het geval was. Last FM is zéker representatief, alles wat ik geluisterd heb via Spotify, is gescrobbeld, zowel thuis (verreweg het grootste deel, ik schat 80%), op het werk (10%) als onderweg (10%), en daar komen dan nog de Orinoco-uitzendingen bij (uiteraard alleen de (fragmenten van de) shows die ik ook daadwerkelijk geluisterd heb).

In totaal werd naar 4755 verschillende artiesten geluisterd, waarvan 41 namen honderd keer of vaker aan de beurt kwamen. In juni werd het minst gescrobbeld (net iets boven de 1000); oktober leverde de meeste luisterbeurten: 3362.

Niet Royksopp (overigens in de tussenstand eind juni óók tweede, maar toen achter Ludovico Einaudi, die het nu met een 10e plek moet doen), maar Bob Dylan is de winnaar van 2020. Deze nummer-1 is wellicht een verrassende naam, maar wel een verklaarbare. Dit jaar beluisterde ik met veel plezier diverse afleveringen van de prima podcast BobCast, en na zo'n interview had ik vaak wel zin om nog meer Dylan te draaien. Met 266 scrobbles behaalde de bijna 80-jarige levende legende overigens flink minder dan de winnaar van 2019: 266 tegenover 458. Dat werd behaald door Slow Meadow, die zakt naar de vijfde plek, tussen allemaal artiesten die de toenemende populariteit van "contemporary classical" belichamen. Iets lager in de lijst zien we, naast The Beatles (bij het presenteren van de halfjaarcijfers nog zesde) en Coldplay, veel nieuwe binnenkomers die hun positie te danken hebben aan het uitbrengen van een album in 2020 - Yumi Zouma en Grimes, die dat vrij vroeg in het jaar deden, stonden halverwege nog dik in de top-10.


Meest beluisterde artiesten in 2020
(-) 1. Bob Dylan (266)
(8 ) 2. Royksopp (247)
(-) 3. Alessandro Simonetto (244)

(-) 4. Olivia Belli (229)
(1) 5. Slow Meadow (226)
(-) 6. Dirk Maassen (210)
(9) 7. Ólafur Arnalds (206)
(13) 8. The War On Drugs (193)
(-) 9. Sufjan Stevens (192)
(7) 10. Ludovico Einaudi (183)

(-) 11. Real Estate (182)
(2) 12. The Paper Kites (168)
(-) 13. Fleet Foxes (151)
(-) 14. The Beatles (143)
(-) 15. Coldplay (142)
(4) 16. Jóhann Jóhannsson (142)
(-) 17. Yumi Zouma (139)
(-) 18. Grimes (138)
(-) 19. Amy Macdonald (135)
(5) 20. Poppy Ackroyd (135)

(27) 21. Arcade Fire (133)
(12) 22. Fabrizio Paterlini (133)
(14) 23. Muse (131)
(-) 24. Car Seat Headrest (130)
(-) 25. Erland Cooper (130)
(-) 26. Destroyer (126)
(-) 27. My Baby (126)
(19) 28. Otto Totland (121)
(23) 29. Nils Frahm (116)
(16) 30. Lana del Rey (113)


Laatst aangepast door Timmus op 08.01.21 16:13; in totaal 1 keer bewerkt
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 Empty Re: Last FM jaaroverzicht

Bericht  Ries 06.01.21 10:19

Geen idee of ik meer of minder gescrobbled heb dan in 2019, maakt me ook weinig uit eigenlijk.

1 Pearl Jam
2 Kensington
3 The Beatles
4 Muse
5 Coldplay
6 Alter Bridge
7 Live
8 Radiohead
9 Editors
10 Snow Patrol
11 Boudewijn de Groot
12 The War On Drugs
13 Jonathan Jeremiah
14 Michael Jackson
15 The National

1 Watch Over You - Alter Bridge
2 Bloodbuzz Ohio - The National
3 Pain & Misery - The Teskey Brothers
4 Here With Me - Dido
5 Still Dre - Dr Dre
6 Shake It Out - Florence + The Machine
7 Run - Snow Patrol
8 Linger - The Cranberries
9 Star Roving - Slowdive
10 Red Eyes - The War On Drugs
11 Ride Out In The Country - Yola
12 Flame On My Head - Blaudzun
13 Bewuste Sabotage - De Jeugd van Tegenwoordig
14 Somebody That I Used To Know - Gotye
15 The Second You Sleep - Saybia

1 Throwing Copper - Live
2 Blackbird - Alter Bridge
3 Ten - Pearl Jam
4 High Violet - The National
5 Broken Machine - Nothing But Thieves
6 A Solitary Man - Jonathan Jeremiah
7 Black Pumas - Black Pumas
8 Control - Kensington
9 Lost In The Dream - The War On Drugs
10 Red VS. Blue Revolution Soundtrack - Jeff Williams
11 Dr. Dre - Dr. Dre
12 Rivals - Kensington
13 Slowdive - Slowdive
14 Heavy Flowers - Blaudzun
15 The Bends - Radiohead
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7078
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 Empty Re: Last FM jaaroverzicht

Bericht  Timmus 06.01.21 19:43

Van de 33124 scrobbles werden er ruim zevenduizend geluisterd op de zaterdag - de meest muziekrijke dag van de week; de dinsdag stond onderaan dit klassement, met 3303 scrobbles. Tussen 20.00 en 21.00 was ik bijna altijd muziek aan het luisteren; het totaal aantal scrobbles dat op dat tijdslot werd genoteerd, bedraagt 3088. Vroeg in de ochtend luisteren kwam het minst voor: tussen 6 en 7 's ochtends in totaal slechts 102 luisterbeurten.

Het aantal verschillende beluisterde tracks in 2020 bedroeg 16018. Hierbij de top-10; de lijstaanvoerder van de artiestenlijst is niet vertegenwoordigd; runner-up Royksopp leidt alhier. Olafur Arnalds en The War On Drugs zijn de andere artiesten die in beide lijstjes staan. The War On Drugs heeft de notering voor Pain vooral te danken aan 22 augustus, toen het nummer zeven keer voorbijkwam (waarvan zesmaal tussen 12 en 2 's nachts).
De nummers-1 en 2 van deze lijst stonden halverwege het jaar nog niet bij de bovenste vijf; lijstaanvoerder in de halfjaarcijfers was The Weeknd.


1. Royksopp - Andromeda 54x
2. Olafur Arnalds - 21:05 42x
3. Anne Muller - Aarhus/Reminiscences 42x
4. The Strokes - Brooklyn Bridge To Chorus 39x
5. Benedict - When we were young 35x
6. The Weeknd - Blinding Lights 34x
7. Carlos Marquez - Autumn Stories Week #14 32x
8. Brambles - Such owls as you 31x
9. Jon Hopkins - Scene Suspended 31x
10. The War On Drugs - Pain 29x
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 Empty Re: Last FM jaaroverzicht

Bericht  Timmus 08.01.21 16:07

En ten slotte nog de albums en wat andere statistiekjes.

1. Alessandro Simonetto - Yann Tiersen: Amélie & Other Piano Works
2. Fleet Foxes - Shore
3. Olafur Arnalds & Nils Frahm - Trance Frendz
4. Otto Totland - The Lost
5. Grimes - Miss Anthropocene
6. Olivia Belli - River Path
7. Real Estate - The Main Thing
8. Maribou State - fabric presents Maribou State (DJ Mix)
9. Sufjan Stevens - Aporia
10. Yumi Zouma - Truth or consequences


Best beluisterde Nederlandse artiest: MY BABY
Best beluisterde Nederlandstalige artiest: Harrie Jekkers
Best beluisterde Nederlandse nummer: Stippenlift - De laag onder de bodem
Best beluisterde Nederlandse album: MY BABY - Live!
Best beluisterde Nederlandstalige album: Daniel Lohues - Sowieso

Best beluisterde vrouwelijke artiest: Olivia Belli
Best beluisterde vrouwelijke nummer: Anne Muller - Aarhus / Reminiscences
Best beluisterde vrouwelijke album: Olivia Belli - River Path

Best beluisterde niet 2020-album: Olafur Arnalds & Nils Frahm - Trance Frendz
Best beluisterde niet 2020-track: Anne Muller - Aarhus / Reminiscences
Best beluisterde album van voor 2010: A.A. Bondy - American Hearts
Best beluisterde track van voor 2010: Dr. Dre & Snoop Dogg - Still D.R.E.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 Empty Re: Last FM jaaroverzicht

Bericht  Timmus 03.07.21 19:04

In 2019 stonden The Paper Kites halverwege het jaar bovenaan, maar moesten op de eindstreep hun meerdere erkennen in Slow Meadow. Twee jaar later staat de band, waarvan ik zowel het laatste als het vorige album veel draai, opnieuw bovenaan in de halfjaarcijfers - overigens met 66 scrobbles méér dan twee jaar geleden. Slow Meadow staat in de tussenstand 3e, vóór de lijstaanvoerder van 2020, Bob Dylan.
De nummer-5, Weather Station, die absoluut hoog gaan scoren in de albumlijst van dit jaar, hebben 130 scrobbles - vorig jaar was dat aantal goed voor de eerste plek op 1 juli (Ludovico Einaudi, die nu zesde staat, was de gelukkige).


1. The Paper Kites 263
2. Still Corners 237
3. Slow Meadow 167
4. Bob Dylan 141
5. The Weather Station 130
6. Ludovico Einaudi 129
7. VanWyck 125
8. Otto Totland 115
9. Goldmund 112
10. Balthazar 107


In totaal werden in deze maanden 14411 nummers gescrobbeld. Hier zitten ook uitzendingen van Orinoco bij, maar alleen wanneer ik zelf ook aan het luisteren was (dat geldt ook voor alle overige scrobbles, trouwens). Het aantal unieke tracks bedraagt 8160, met daarin twee tracks van de nummer-2 uit het lijstje hierboven.

1. Still Corners - White Sands 33x
2. The Weather Station - Parking Lot 30x
3. The Haunted Youth - Teen Rebel 24x
4. Balthazar - Losers 22x
5. Mogwai - Ritchie Sacramento 22x
6. Wolf Alice - The Last Man On Earth 21x
7. Julien Baker - Hardline 20x
8. Bratri - Rise 19x
9. Mooneye - Fix The Heater 19x
10. Still Corners - Old Arcade 19x


Laatst aangepast door Timmus op 02.07.22 11:43; in totaal 1 keer bewerkt
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Last FM jaaroverzicht - Pagina 6 Empty Re: Last FM jaaroverzicht

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Reageren
 
Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum