Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Wo 15-05 Sokra zaagt door
*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator EmptyGisteren om 15:38 van sokratikos

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty14.05.24 20:03 van Timmus

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty14.05.24 10:38 van Roadrunner

» *RTH* Queen Latifah - U.N.I.T.Y.
*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty14.05.24 0:26 van sokratikos

» *RTH* Future Islands - Seasons (Waiting On You)
*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty14.05.24 0:15 van sokratikos

» *RTH* Peter Skellern - You're A Lady
*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty14.05.24 0:03 van sokratikos

» Mei 2024
*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty14.05.24 0:00 van Marsha

» Marsha's jukebox (13 mei)
*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty13.05.24 23:58 van Marsha

» *RTH* Liza Minnelli - Losing My Mind
*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty13.05.24 23:56 van sokratikos

» *RTH* Emeli Sandé - Clown
*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty13.05.24 23:47 van sokratikos

» *RTH* Agua de Annique - Beautiful One
*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty13.05.24 23:40 van sokratikos

» *RTH* The Supremes - Someday We'll Be Together
*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty13.05.24 23:33 van sokratikos

» *RTH* Andy Kim – Baby I love you
*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty13.05.24 23:25 van sokratikos

» *RTH* Jimmy Helms – Gonna make you an offer you can't refuse
*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty13.05.24 23:15 van sokratikos

» *RTH* Studio killers – Ode tot the bouncer
*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty13.05.24 23:09 van sokratikos

» *RTH* Redbone – Come and get your love
*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty13.05.24 23:03 van sokratikos

» *RTH* T-Spoon – Sex on the beach
*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty13.05.24 22:59 van sokratikos

» *RTH* Anya – Moscow nights
*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty13.05.24 22:53 van sokratikos

» *RTH* Pete Seeger - We Shall Overcome (live)
*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty13.05.24 22:37 van sokratikos

» *RTH* Suede - Animal Nitrate
*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty13.05.24 22:05 van sokratikos


*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator

+10
Paul
MrJohn
Led-Zep
Jan...
ErickNJ
sowhat
Dave Evans
Frodo
Mirrr
LarryMullen
14 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor "Ozark Henry'?

*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Vote_lcap0%*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Vote_lcap6%*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Vote_lcap6%*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Vote_lcap6%*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Vote_lcap0%*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Vote_lcap6%*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Vote_lcap24%*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Vote_rcap 24% 
[ 4 ]
*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Vote_lcap41%*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Vote_rcap 41% 
[ 7 ]
*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Vote_lcap6%*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Vote_lcap5%*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
 
Totaal aantal stemmen : 17
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty *RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator

Bericht  Gast 30.06.11 20:21

Ozark Henry is de artiestennaam van de Belgische singer-songwriter Piet Goddaer (Kortrijk, 29 april 1970) Tevens is hij een platenproducer en arrangeur.
Piet Goddaer is de oprichter en het creatieve brein achter Ozark Henry. De inspiratie voor de bandnaam haalde hij uit een gebergte in de Verenigde Staten, Ozark mountains, en uit het boek "Junkie" van William S. Burroughs.
Het eerste album van Ozark Henry, I'm Seeking Something That Has Already Found Me, was erg avantgardistisch getint. Het derde album, Birthmarks, vormde de overgang tussen de experimentele muziek en de muziek die hij tegenwoordig maakt en die het beste als intelligente popmuziek met klassieke invloeden, zoals strijk- en blaasinstrumenten, omschreven kan worden. Birthmarks en het daaropvolgende album The Sailor Not The Sea zorgden voor de definitieve doorbraak bij het Belgische publiek.
Piet Goddaer schrijft, componeert en produceert zijn albums zelf, omdat hij zelf de controle wil hebben als hij zijn albums maakt, zodat hij op de beste manier het geluid kan vertolken dat hij in zijn hoofd hoort. Naast reguliere studioalbums heeft hij ook enkele soundtracks uitgebracht, waaronder die voor de verfilming van Thea Beckmans Kruistocht in Spijkerbroek, en produceert hij albums van andere artiesten.
Voor meer info zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Ozark_Henry
Deze single komt uit 2002 van album Birthmarks (nr 4) en mag vanaf nu gerankt worden...


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty Re: *RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator

Bericht  LarryMullen 30.06.11 20:28

Ravie thnx!!!!!!!!! Ik heb al de albums van deze geweldige autistische zanger! in het begin was het wel even wennen, maar dan is dit ook gewoon prachtig! Dit is echt mijn absolute nummer 1, is ook in m'n eerste lijstje voorgekomen, staat in m'n persoonlijke top 10!!!!!!

Birthmarks is sowieso een pracht album; er staan zoveel mooie nummers op!

Met andere woorden: dit is gewoon prachtig! misschien dat het even duurt voordat je dit mooi vindt, maar het ís mooi!

10!!!!!!!!!!!!!!

Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3952
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Woonplaats : Purmerend

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty Re: *RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator

Bericht  LarryMullen 30.06.11 20:32



Ook een prachtnummer!



Yeah!

En dit is gewoon een leuk plaatje:

LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3952
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Woonplaats : Purmerend

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty Re: *RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator

Bericht  Mirrr 30.06.11 21:05

Ken dit helemaal niet maar klinkt helemaal niet slecht, Jesper is er helemaal lyrisch van zie ik lol!
Zal eens wat meer beluisteren van deze man, deze krijgt een 7....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12061
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty Re: *RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator

Bericht  Frodo 01.07.11 18:42

Dit is helemaal niet verkeerd! IJzersterke compositie met harmonieus arrangement a la Robbie Williams. Goed gezongen ook.

Een 9.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7278
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty Re: *RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator

Bericht  Gast 01.07.11 19:03

Ik snap wel dat Larry dit heel mooi vindt, want dit klinkt als een pop versie van een U2 arrangement. Het lijkt ook ontzettend op een ander nummer waar ik even niet de vinger op kan leggen.

Desalniettemin vind ik het wel een hoge 7, afgerond naar een 8 waard. Het zit heel strak in elkaar; de man heeft zeker talent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty Re: *RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator

Bericht  Dave Evans 01.07.11 19:31

Ik leerde Piet Goddaer vooral kennen als producer van Novastar. Ook deed hij de tweede stem op dit nummer!


https://www.youtube.com/watch?v=v4yqqQOBPZM&feature=watch_response

En hier nog een mooie versie van Sweet Instigator door Piet Goddaer en het Symphonic Alternative!
Oja een dikke 8 van mij natuurlijk!



https://www.youtube.com/watch?v=tUoh8fcTiiE&feature=related

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty Re: *RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator

Bericht  Gast 01.07.11 20:28

Frodo, je cijfer staat er nog niet bij

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty Re: *RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator

Bericht  sowhat 01.07.11 20:47

Op zich niet heel slecht, maar ik vind de zang irritant en het is niet mijn ding: 4.

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18713
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty Re: *RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator

Bericht  Gast 01.07.11 21:21

Ik kan me eigenlijk wel in de mening van SW vinden, met de kanttekening die ik nog even wil plaatsen dat ik de intro van dit nummer ook irritant vind. Ik kan de wat slommige zeikerige stem net als SW, niet waarderen... Van mij alleen nog een puntje lager ivm met de irritante intro... Een 3 dus...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty Re: *RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator

Bericht  ErickNJ 01.07.11 22:20

Raver schreef:De inspiratie voor de bandnaam haalde hij uit een gebergte in de Verenigde Staten, Ozark mountains
Nooit eerder van deze zanger gehoord. Toen ik de naam zag verwachte ik een stukje Country muziek.

katje37 schreef:Het lijkt ook ontzettend op een ander nummer waar ik even niet de vinger op kan leggen.
Deze misschien?

Duran Duran - Ordinary World


katje37 schreef:Desalniettemin vind ik het wel een hoge 7, afgerond naar een 8 waard. Het zit heel strak in elkaar; de man heeft zeker talent.
Mee eens!
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2375
Registratiedatum : 20-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty Re: *RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator

Bericht  Jan... 02.07.11 12:13

Ik hoor heel veel the Edge dingetjes. En dat is geen compliment, want met die sound ben ik al een tijdje klaar mee. En vooral bij die wanna-bies. Bovendien is het een vreselijk saaie plaat en die zanger kan absoluut niet zingen. Gauw vergeten dit.

Larry, geniet er maar van. Smaken verschillen echter, ik ben nog strenger dan So What en Glimmerik, een 2.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty Re: *RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator

Bericht  Gast 03.07.11 11:09

Ja EricNJ, het is idd het gitaartje uit Ordinary world!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty Re: *RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator

Bericht  Led-Zep 03.07.11 11:50

Het is zeker niet slecht, maar ik kan er ook niet enthousiast van worden.

Een 6.
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Woonplaats : Kempen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty Re: *RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator

Bericht  Jan... 03.07.11 12:54

Even een off topic vraagje Larry, met wie sta je op de foto?
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty Re: *RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator

Bericht  MrJohn 03.07.11 17:31

De Vlaming Ozark Henry was ook te bewonderen op Rock Werchter. Het was even wennen en nog eens luisteren. Uiteindelijk bevalt het me wel, het heeft zijn eigen kleur: een 7
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16669
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty Re: *RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator

Bericht  Paul 05.07.11 1:19

Ik ken dit helemaal niet maar het klinkt absoluut niet verkeerd. Een 7.
Paul
Paul
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5281
Registratiedatum : 19-12-08
Leeftijd : 64
Woonplaats : Landgraaf

https://www.paultjes-plaza.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty Re: *RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator

Bericht  Ries 05.07.11 9:56

Ik had al eens wat muziek van de beste man gehoord en dat vond ik goed te pruimen, dit nummer echter kende ik nog niet en het heeft mij bij hety beluisteren bevestigd wat ik over Ozark dacht, getalenteerde singer/songwriter en dit nummer krijgt dan ook een welverdiende 8
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7078
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty Re: *RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator

Bericht  sokratikos 05.07.11 15:44

De (arrangement)vergelijking van Ozark Henry met U2 hoor ik er helemaal niet in, noch die met Robbie Williams. De kwalificatie als 'jonge Vlaamse Bowie' die hij aan het begin van zijn muzikale loopbaan kreeg is mi later ook niet waargemaakt. Zijn gebruik van strijkpartijen en soulachtige vrouwenstemmen doet me eerder denken aan datzelfde gebruik door Moby, waarvan hij ooit in het voorprogramma speelde. Vond hem live in het Nijmeegse Doornroosje overtuigend. 'Sweet instigator' krijgt van mij een 7.5 die door de eigen stijl van Ozark Henry naar boven wordt afgerond.
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9979
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty Re: *RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator

Bericht  Vleertje 05.07.11 18:01

Van mij krijgt Ozrak Henry een keurige zeven het is ietsjes te braaf naar mijn smaak en ik hoor inderdaad ook vergelijkbaar geluid als Moby in dit nummer. Fijne stem die prettig in het gehoor ligt in ieder geval.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty Re: *RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator

Bericht  Mark 07.07.11 18:24

Het intro doet mij denken aan Moby, denk het album Hotel of de iets eerdere plaatjes als Porcelain, Why Does My Heart Feel So Bad (van Play), maar vooral In This World (van 18)! Daarna kan ik me wel enigszins vinden in de vergelijking met U2, maar ik wordt hier blij van! Ik ga hier eens meer van zoeken, want dit is tof!
Ik geef een 8, wat hoog is voor een plaat die ik nog niet ken!
Mark
Mark
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1241
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 37
Woonplaats : Rotterdam

http://www.maeur.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty Re: *RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator

Bericht  Mark 09.07.11 12:21

Dubbelpost. Ik zit nu naar het album Hvelreki te luisteren. De gelijkenis met Jónsi (frontman Sigur Rós, maar dan vooral in z'n soloalbum Go) is goed te horen, vind ik. Dat kon ik niet horen in deze RTH, maar dat nummer kwam dan ook niet van een album met een IJslandse titel. En Sigur Rós/Jónsi is ook IJslands, dus dat zal het wel zijn.

Jesper, misschien vind je het leuk om van dat bovengenoemde album eens wat te luisteren.
Mark
Mark
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1241
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 37
Woonplaats : Rotterdam

http://www.maeur.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator Empty Re: *RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum