Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden EmptyVandaag om 11:37 van Marsha

» Marsha's jukebox (13 mei)
De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden EmptyVandaag om 10:13 van Marsha

» Mei 2024
De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden EmptyGisteren om 23:58 van Ries

» De Beste Albums ooit met Ries
De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden EmptyGisteren om 23:39 van Kaj

» De beste 100 albums ooit met Ries
De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden EmptyGisteren om 19:09 van Ries

» *RTH* Pixies – Alec Eiffel
De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden EmptyGisteren om 13:54 van sowhat

» *RTH* Sandra – Maria Magdalena
De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden EmptyGisteren om 13:53 van sowhat

» *RTH* Brotherhood of man – Kiss me, kiss your baby
De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden EmptyGisteren om 13:51 van sowhat

» *RTH* D:Ream – Things can only get better
De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden EmptyGisteren om 13:50 van sowhat

» *RTH* Def Rhymz - Doekoe
De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden EmptyGisteren om 13:49 van sowhat

» *RTH* Paul McCartney & Wings - Bluebird
De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden EmptyGisteren om 13:47 van sowhat

» *RTH* Cracker - Low
De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden EmptyGisteren om 13:44 van sowhat

» *RTH* Reparata & the Delrons – Captain of your ship
De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden EmptyGisteren om 13:40 van sowhat

» *RTH* Julien Clerc – Si on chantait
De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden EmptyGisteren om 13:38 van sowhat

» De beste 100 albums ooit met Ries
De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden EmptyGisteren om 12:32 van Timmus

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden EmptyGisteren om 12:13 van Frodo

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden EmptyGisteren om 12:03 van Frodo

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden EmptyGisteren om 11:57 van Frodo

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden EmptyGisteren om 11:53 van Frodo

» *RTH* Five star - Shine
De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden EmptyGisteren om 11:49 van Frodo


De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden

+4
Roy
Marsha
Kaj
Ries
8 plaatsers
Reageren

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden Empty De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden

Bericht  Ries di 23 nov 2010, 10:18

De stembus is weer geopend. Ook dit jaar gaan we onze eigen Top 1000 samenstellen op deze hyves.

Stembus-regels:
1. Stemmen kan alleen op dehyves en slechts 1x per persoon/hyver.
2. Je mag minimaal 3 en maximaal 25 titels noemen.
3. Nummers uit 2010 zijn welkom maar zullen slechts halve punten krijgen zodat deze nummers niet de boventoon gaan voeren door een hype.
4. Er is geen keuzelijst, dus alle bestaande titels zijn toegestaan.
5. Elke artiest mag maximaal 2x worden genoemd. Hierbij tellen bijvoorbeeld John Lennon, Paul McCartney en The Beatles voor 3 aparte artiesten.
6. De lijst wordt opgesteld aan de hand van punten. Elke stem is 1 punt waard en daarnaast krijgt de nummer één 25 punten, de nummer twee 24 punten enzovoorts. Nummer vijfentwintig krijgt dan nog 1 punt. Bij gelijke punten telt het aantal punten voor elke stem als hoogste. Bij een kortere lijst dan 25 titels, vervallen de laagste punten.
7. Stemmen kan vanaf nu (22 november) tot 19 december 23.59 uur. De lijst wordt op de hyves gepubliceerd in een blog. De definitieve uitslag volgt op na 19 en vóór 24 december 2010 op de hyves en de volledige lijst volgt ook op www.top2000radio2.nl.
8. Lijsten die niet voldoen aan de bovenstaande regels worden na beoordeling door de beheerders verwerkt. Als een artiest 3x wordt genoemd, telt de derde keer niet mee. Onduidelijke titels worden geschrapt. Staat één van die 2 bijvoorbeeld op nummer 10, dan vervallen die punten en gaan we verder met nummer 11. We gaan dus niet zelf schuiven.

Dan nog even dit:
Willen jullie proberen de artiesten en titels juist te vermelden zodat we weten welke je bedoelt en indien mogelijk vermeld dan even het jaartal erbij zodat wij het niet hoeven op te zoeken.

De beheerders,
Roy, Margo & Richard

Stemmen kan hier http://top2000radio2.hyves.nl/forum/4959265/qRM2/Stembus_Hyves_Alternatieve_Top_1000/

Zou het leuk vinden wat lijstjes van trouwe forum leden bij ons langs te zien komen, Dave heb ik al gezien die was er vroeg bij.


Laatst aangepast door richie39 op di 23 nov 2010, 16:12; in totaal 1 keer bewerkt
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7078
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden Empty Re: De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden

Bericht  Gast di 23 nov 2010, 11:44

Ben je niet bang dat de mensen lijstjes en topxxx moe gaan worden? Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden Empty Re: De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden

Bericht  Ries di 23 nov 2010, 11:48

Lijstjesmoe geldt niet voor de meeste mensen die op dit soort fora rondlopen, het stikt hier van de lijstjesfreaks en bij de weg het is een vraag Marius geen opdracht Very Happy
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7078
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden Empty Re: De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden

Bericht  Kaj di 23 nov 2010, 13:56

Ik stem uiteraard wel weer mee Smile Ik zit al na te denken over het lijstje in elk geval!
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3988
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden Empty Re: De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden

Bericht  Gast di 23 nov 2010, 14:21

richie39 schreef:Lijstjesmoe geldt niet voor de meeste mensen die op dit soort fora rondlopen, het stikt hier van de lijstjesfreaks en bij de weg het is een vraag Marius geen opdracht Very Happy

En mijn reactie was ook een vraag. Geen kritiek Laughing

En ja.. aangezien ik nu toch ben begonnen, uiteindelijk.. met lijstjes, kan ik net zo goed deze ook wel naar Hyves sturen. Geen prob... is kleine moeite.
Alleen moet ik hier dus WEL een volgorde aanbrengen, extra moeilijkheidsgraad dus!!!

Maar ik wilde alleen zeggen.. er zijn zo ontzettend veel topxxx, zowat elke radiozender heeft wel zijn eigen lijst.
Maar nu hebben de radiozendrs natuurlijk wel een goed excuus, namelijk dat elk radiozender zijn eigen publiek heeft... Maar wat is het excuus van Hyves? ;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden Empty Re: De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden

Bericht  Marsha di 23 nov 2010, 15:44

Mijn lijst heb ik ook al ingeleverd op de hyves hoor !!! Razz
Marsha
Marsha
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 3480
Registratiedatum : 12-04-09
Leeftijd : 59
Woonplaats : ergens in de achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden Empty Re: De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden

Bericht  Gast di 23 nov 2010, 16:35

Probleem is... mijn lijst is alweer veel te groot.
Aangestoken door de V500, aangewakkerd door de top2000, en geinspireerd door andermans lijstjes, kan ik nu ECHT geen 25 stuks meer kiezen! Is gewoon te weinig!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden Empty Re: De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden

Bericht  Ries di 23 nov 2010, 17:53

Haha Marius Very Happy

Je hebt nog ruim 2 weken om hem iig bij de hyves tot 25 te reduceren Very Happy

Succes ermee
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7078
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden Empty Re: De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden

Bericht  Ries di 23 nov 2010, 17:54

Inmiddels al 25 lijstjes binnen en we hopen natuurlijk op meer
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7078
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden Empty Re: De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden

Bericht  Ries wo 24 nov 2010, 22:53

Teller staat nu op 33 lijstjes waaronder 1 van Katje die hem vanavond inleverde, mooie lijst bdw
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7078
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden Empty Re: De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden

Bericht  Roy do 25 nov 2010, 02:25

Zondag 19 december 2010 sluit de stembus pas, dus alle tijd voor die mooie lijstjes. Very Happy

Ik wil nog even reageren op die lijstjes-moeheid. Er zijn toch maar 3 lijstjes die er toe doen?
1. Alternatieve Hyves Top 1000
2. Verrukkelijke 500
3. Radio 2 Top 2000

en ja, ook al schop ik misschien tegen een paar schenen, ook in die volgorde bom
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden Empty Re: De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden

Bericht  Gast do 25 nov 2010, 04:04

Waarom vind je de Hyves lijst belangrijker dan de Radio2000 en V500 lijst?

Misschien omdat het iets minder gekleurd zou zijn (want niet gebonden aan een bepaald radiopubliek?)

Toch denk ik dat de Hyves lijst wel degelijk OOK gekleurd is, want ik denk dat iemand op Hyves vaak van een jongere generatie is, gemiddeld gezien. Dus waarschijnlijk dan toch meer HipHop erbij ofzo? (geld natuurlijk niet voor de V500, want dat zijn veelal de kenners ;-))

Maar grootste voordeel van de Radio2000 en de V500 lijst is dat je resultaat krijgt, want die songs worden daadwerkelijk gedraaid!
Of gaat de Hyves 1000 ook gedraaid worden? Op Orinoco bijvoorbeeld?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden Empty Re: De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden

Bericht  Kaj do 25 nov 2010, 11:15

Marius, de lijst van de Top2000 Hyves is eerder gekleurd richting de standaard Top2000-smaak dan richting top-40...
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3988
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden Empty Re: De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden

Bericht  Gast do 25 nov 2010, 11:26

Marius, volgens mij is de gemiddelde leeftijd op de hyves zo rond de 35.
Het gaat een beetje meer richting de top2000, maar ook op de hyves ben ik nog nooit een stemmer tegengekomen die al die tros hollandse meuk in zijn/haar lijstje had.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden Empty Re: De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden

Bericht  Ries do 25 nov 2010, 11:49

Wij zenden elke zondagavond 2 uurtjes uit de hyves aller tijden lijst uit Marius, voor meer info (mocht je dat al willen) is hier een topic bij uitzendschema's over die uitzendingen.

De lijst an sich is idd meer een veredelde Top 2000 dan dat hij op de V500 lijkt, je zou kunnen zeggen dat de hyveslijst over het algemeen een goede kruising tussen beide is.
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7078
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden Empty Re: De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden

Bericht  Jorg do 25 nov 2010, 13:36

Ik ga morgen ff zitten voor een lijstje :-)

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3073
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden Empty Re: De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden

Bericht  Marsha do 25 nov 2010, 13:38

Nou dan mag Marius wel opschieten met het luisteren Ries, want ik trek binnenkort de stekker van de MLR eruit...
Marsha
Marsha
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 3480
Registratiedatum : 12-04-09
Leeftijd : 59
Woonplaats : ergens in de achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden Empty Re: De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden

Bericht  Gast do 25 nov 2010, 14:25

LOL. Ik stel aan Rein een vraag en krijg van 3 anderen antwoord Laughing

Maar ik wist inderdaad niet dat de Hyves hier ook uitgezonden werd. Ik zal eens inschakelen als ik er erg in heb.
Maar 2 uur in de week heeft natuurlijk niet de charme van doorbeikkelen in een Marathonuitzinding.. wat DAT heeft wel wat!

Wat is MLR?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden Empty Re: De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden

Bericht  Marsha do 25 nov 2010, 14:28

Marius, je bent lid van de Hyves, ga er gewoon eens langs, misschien ontdek je dan de MLR...
Marsha
Marsha
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 3480
Registratiedatum : 12-04-09
Leeftijd : 59
Woonplaats : ergens in de achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden Empty Re: De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden

Bericht  Roy do 25 nov 2010, 15:12

Marius zal ik zelf dan ook nog even reageren Very Happy

Natuurlijk staat de lijst waar ik zelf het meest bij betrokken ben op de eerste plaats. Maar v.w.b. de muziek vind ik ze alledrie prima hoor. Ik denk dat Ries een punt heeft als hij zegt dat Hyves-lijst een mooie mengeling van de V500 en de T2000 is.

Met minder gekleurd doel ik op de volledig vrije keuzes. Daarbij kom je hele gekke dingen tegen zoals een plaat die iemand een paar maanden geleden op vakantie in een ver land heeft ontdekt, platen die net zijn uitgekomen (die krijgen overigens maar halve punten om de hype rondom een plaat een beetje te beperken) maar zeker ook het doorsnee Top2000-werk.

Wat betreft dat uitzenden? Als de heren DJ's zich geroepen voelen om (een deel van) de lijst op Orinoco te presenteren, ben ik de laatste die daar iets op tegen zal hebben. Ik heb genoten vorige week van de V500 en dat mag best meerdere keren per jaar met een dergelijke lijst! DJ
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden Empty Re: De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden

Bericht  Gast do 25 nov 2010, 17:26

Marsha schreef:Marius, je bent lid van de Hyves, ga er gewoon eens langs, misschien ontdek je dan de MLR...
ok dan, je wilt er een zoekspelletje van maken? Laughing
Moet je ook tijd voor hebben, maar vooruit, ik heb het ingetypt bij Hyves in het zoekveld, en ik vind daar alleen een profiel van MLR. (een vrouw), jij dus?

Maar ik zie nog geen verband met het opheffen van je account met het opschieten van het luisteren naar de Hyves top1000?

@Rein
Tsja, die exotische laten zouden eigenlijk niet thuis moeten horen in een toplijst. Maar zolang het democratisch gekozen is, is het uitstekend, natuurlijk Wink
Minder vind ik het wel als iemand denkt, ik zet die plaat op nr. 1, dan komt hij vast en zeker in de lijst, ook al vind ik het niet de beste plaat, op die beste platen hoef ik toch niet te stemmen, want dat doet een ander wel.

Op die manier is het meer een lijst van: Welke platen zijn er doorheen gedrukt!
Daarom neem ik sowieso een lijst meer serieus die veel meer deelnemers heeft.
Ik zie trouwens dat er best wel veel potentie is voor de 1000 van Richie, als ik zie hoeveel leden daar zijn, daar mag deze deze site alleen maar van dromen! Laughing
Kijken hoeveel daarvan ook daadwerkelijk een lijstje inleveren Wink

Desondanks vind ik de top2000 toch het leukste, vanwege die marathonuitzending en het massale gevoel van 1.8 miljoen mensen.
Maar ik moet eerlijksheidshalve zeggen dat ik nu, voor het eerst in 12 jaar dat ik fan ben, nu voor het eerst een lijstje hebt gemaakt!


Laatst aangepast door Marius op do 25 nov 2010, 17:30; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden Empty Re: De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden

Bericht  Kaj do 25 nov 2010, 17:29

MLR = Music Lovers Radio, en de link daarnaar is als het goed is op de Top2000-hyve te vinden. Smile
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3988
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden Empty Re: De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden

Bericht  Gast do 25 nov 2010, 17:36

AH! Dus DAAR word die Hyves1000 uitgezonden?!

Nee, de link zie ik niet, ook niet met CTRL-F ofzo.
Maar ok, daar schijn ik wel vaker last van te hebben, dat ik links niet kan vinden.. dus daar hoeft geen dramatische conclusies aan getrokken te worden clown

Maar die zender stopt dus.. Dus het inzenden van die lijstjes heeft eigenlijk al voor de helft geen zin?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden Empty Re: De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden

Bericht  Ries do 25 nov 2010, 17:49

Marsha misschien moet je dan op de slotdag van MLR Sad de hoogste noteringen van de hyves top ??? erin zetten Very Happy

Jammer maar begrijpelijk dat je ermee stopt trouwens
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7078
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden Empty Re: De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden

Bericht  Marsha do 25 nov 2010, 18:16

Dat stoppen heeft niets met willen te maken Sad Richie, maar met het luistergedrag... we zitten nu nog maar op een gem. 3 uurtjes en dat waren er 35 zoals je weet... Ik weet nog niet wanneer het stopt maar ik denk rond de 23e dec...

Marius Ctrl+f heeft zeker niet altijd zin... zeker niet als er een player op de hyves staat...


Laatst aangepast door Marsha op do 25 nov 2010, 18:19; in totaal 1 keer bewerkt
Marsha
Marsha
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 3480
Registratiedatum : 12-04-09
Leeftijd : 59
Woonplaats : ergens in de achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden Empty Re: De alternatieve Hyves Top 1000 Aller Tijden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven


Reageren
 
Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum