Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Introquiz Mei staat klaar
Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 EmptyGisteren om 23:38 van Mies

» Wo 08-05 Sokra zaagt door
Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 EmptyGisteren om 16:58 van sokratikos

» Mei 2024
Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty06.05.24 23:42 van Marsha

» Marsha’s jukebox (6 mei)
Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty06.05.24 23:40 van Marsha

» Steunfonds 18: 5 t/m 11 mei 2024
Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty05.05.24 19:19 van MrJohn

» Steunfonds 17: 28 april t/m 4 mei 2024
Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty04.05.24 17:52 van forzautregivo

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty04.05.24 17:51 van sowhat

» 4 mei: Dave is on the road again
Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty04.05.24 17:35 van Dave Evans

» *RTH* The Offspring - Pretty Fly (for a White Guy)
Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty04.05.24 12:46 van sowhat

» *RTH* Roger Whittaker - The Last Farewell
Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty04.05.24 12:44 van sowhat

» *RTH* Lee 'Scratch' Perry - Soul Fire
Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty04.05.24 12:43 van sowhat

» *RTH* Critical mass – Believe in the future
Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty04.05.24 12:42 van sowhat

» *RTH* Ella Fitzgerald – Spring can really hang you up the most
Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty04.05.24 12:40 van sowhat

» *RTH* Dresden dolls – Coin-operated boy
Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty04.05.24 12:39 van sowhat

» *RTH* Beatles – Drive my car
Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty04.05.24 12:33 van sowhat

» *RTH* André van Duin - Willy Alberti, bedankt
Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty04.05.24 12:29 van sowhat

» Vr. 3 mei : De weekendstart.
Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty03.05.24 10:30 van Roche

» Di. 2 mei : herhaling Proff 50.
Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty02.05.24 17:51 van Roche

» Wo 01-05 Sokra zaagt door
Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty02.05.24 15:24 van sokratikos

» Di. 30 april : Grabbelton.
Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty30.04.24 18:01 van Roche


Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur

+9
Vleertje
Kaj
Sjoerd
MrJohn
Erwin
Jorg
Grafmat
sowhat
Dave Evans
13 plaatsers
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty Re: Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur

Bericht  Jorg 01.11.10 18:04

sowhat schreef:Na de vele complimenten van zeer diverse kanten (had ik beslist niet verwacht) gooi ik een van mijn tips hier even in beeld:

Als je deze goed vindt, zou ik ook zeker luisteren naar Human of the Year, Laughing with, Eet en The Calculation!

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3073
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty Re: Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur

Bericht  sowhat 01.11.10 18:52

Dank Jorg, ik heb ze opgeschreven en ga ze na de Magistrale luisteren!

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty Playlist 1

Bericht  Dave Evans 01.11.10 19:34

Dit is de playlist, weliswaar niet op volgorde maar ze zijn wel allemaal gedraaid!

Raver:
Radiohead - Everything in it's right place (4.12)

Bird York - In the deep (3.35)

Allan Taylor - Beat Hotel (6.51)


Katje:
Nirvana - Lithium (4.17)
motivatie: Misschien wel de meest invloedrijke band van de jaren 90. Iconen voor hun generatie. Staat slechts met 1 nummer in de top2000. Lithium gekozen om het prachtige intro, de tekst is lekker depri en het nummer is mooi opgebouwd. Hoort thuis in de top2000

Metallica - Master of Puppets (8.35)
Zelf zou ik And justice for all hebben gekozen, maar deze maakt meer kans. Echte ruige Metallica song, spannend van het begin tot het eind

Motorhead - Ace of spades (2.46)
Een groot energiek orgasme van de hardste band aller tijden; menig muziekinstallatie is bezweken onder het vermogen dat de heren produceren. Dat de oerlelijke drank-en drugsverslaafde rokkenjager Lemmy nog leeft mag een wetenschappelijk wonder worden genoemd :-)

The Smiths - How soon is now (6.45)
Qua muzikale prestaties misschien wel de beste band ooit, hoewel ik me kan voorstellen dat mensen de stem van Morrissey te lijzig vinden. Dit nummer gekozen omdat het geweldig in elkaar steekt en heerlijk in het gehoor ligt; een muzikaal hoogstandje.

Massive Attack - Teardrop (5.30)
Heel sfeervol, mooie muziek, past m.i goed bij de top2000

Richie:
Metallica - Master of Puppets (8.35)

Muse - Sing for Absolution (4.55)

Jimi Hendrix - Angel (4.16)


Grafmat
Journey - Don't stop believin' (4.10)
Een band die in Nederland nooit op de juiste waarde is geschat. Giel Beelen heeft het afgelopen jaar enorm zijn best gedaan om van het origineel een hit in Nederland te maken (n.a.v. een coverversie die het in Amerika en Engeland goed deed), en werd beloond met een regelrechte poepversie van X-factor winnaar Jaap. Hoog tijd dus om het origineel de Top2000 in te promoten, anders gaat die versie van Jaap straks nog in ons collectieve geheugen zitten. En dan wordt dementie ineens een optie… ;-)

Everly Brothers - Cathy's Clown (2.25)
Ik zat eens in de lijst te kijken van de top2000 van 2009 en kwam tot mijn schrik nog maar één Everly Brothers-nummer tegen, en dat was het nummer geschreven door Paul McCartney dat hun reunie in de 80-er jaren extra glans gaf. Vernieuwing is goed hoor, maar als “we” Nick & Simon met alle macht in de lijst willen hebben, mogen we deze Amerikaanse Nick & Simon uit de jaren ’50 en ’60 toch niet vergeten. Op zijn minst één nummer uit hun oorspronkelijke glorietijd hoort toch nog wel in de top2000 thuis, lijkt me zo. Als klein jochie draaide ik onder andere een best of elpee van The Everly Brothers helemaal grijs. Ik ga voor Cathy’s Clown.

Manic Street Preachers - A design for life (4.19)
Dit zal je wel deugd doen, Dave…  Ik heb overwogen om de plaat uit 2010 die me tot nu toe het best bevalt te stemmen, maar uiteindelijk hebben de MSP meer dan genoeg fantastische platen gemaakt om een plek in de top2000 te verdienen. Dit vind ik hun mooiste.

Snow Patrol - Just say Yes (4.13)
Waarom? Dit lijkt me nou typisch zo’n plaat die toegankelijk genoeg is om de top2000 te halen. Ennuh: I like it

Marsha:
Muse - Sing for Absolution (4.55)
en hier kan ik niets over zeggen, dit moet je beleven...

Kiss - Beth (2.48)
dit is wel een hele mooie, bijzondere plaat gezongen door Peter Criss (de drummer)

Thin Lizzy - Roisin Dubh (Black Rose) (7.02)
gewoon een perfect nummer... Kippenvel

Colijn:
Katie Melua - The Flood (3.36)
Ja, wie had ooit gedacht dat ik iets van Katie Melua zou waarderen...
soms is het maar goed dat je later pas beseft van wie het nummer is dat
je hoort. The flood is duidelijk anders dan de rest van haar oeuvre.
Spannend, mysterieus, en goed opgebouwd. Door de heerlijk galmende
"Blame" en de schitterende tempowisseling was ik gelijk verkocht, van
wie is dit juweeltje? En toen de verbazing. Ze heeft dus meer in haar
mars dan slaapverwekkend SkyRadio-gezemel, alleen jammer dat we dat zo
weinig horen. Want de rest van het album is weer het oude liedje.

Ich und Ich - Stark (4.18)
De laatste jaren maak ik er een gewoonte van om op vakantie, tijdens een
relax-momentje, lokale radiostations door te zoeken naar goede muziek.
Zo hoorde ik op de Niedersachsische radio dit nummer. De tekst is goed
te verstaan en maakte direct indruk. De kloof tussen hoe de hoofdpersoon
zichzelf ziet en hoe anderen hem zien wordt prachtig verwoord. Later
ontdekte ik enige herkenning in Robbie Williams' Strong. Vergelijk: "Und
du glaubst, ich bin stark" met "You think that I'm strong" en "ich steh
nur hier oben und sing mein Lied" met "I'll sing my song". Maar de
Duitse versie is toch stukken mooier.

Uriah Heep - Lady in Black (4.40)
In de Top2000 komen we Uriah Heep altijd één keer tegen, ergens bij de
bovenste 300, met Easy living. Gelukkig heb ik dankzij Arrow beter
kennis kunnen maken met deze band, die veel beter heeft dan dat ene
nummer. Lady in Black kende ik al een tijdje, maar is - zonder labeltje
- ergens in het achterhoofd beland. Pas na het zoeken van Uriah
Heep-nummers voor de verrukkelijke 500 kwam ik deze weer tegen, en Lady
in black verdient een mooie notering. Het doet denken aan een
volksliedje bij een kampvuur op een bed van gitaren, maar gaat in
werkelijkheid over oorlog.

Noes:
Snow Patrol - Run (5.54)

Coldplay - The Scientist (5.11)

Duffy - Warwick Avenue (3.47)


Laatst aangepast door Dave Evans op 06.11.10 15:17; in totaal 2 keer bewerkt

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty Playlist 2

Bericht  Dave Evans 01.11.10 19:34

Gijs:
Phoenix - 1901(3.13)
Hoezo een nummer die nooit gaat vervelen? Vrolijke klanken, vette beat, dansbaar en dan die lekkere piepstem erboven op. Franse band die eindelijk in 2009 doorbrak en waar we nog veel van gaan horen

Raconteurs - Steady as she goes (3.35)
Een van de meest legendarische rocksterren op het moment die gewoon in de Top 2000 thuis hoort, Jack White natuurlijk. Maakte zich onsterfelijk in The White Stripes, maar ook in The Dead Weather en in The Raconteurs is hij van onschatbare waarde. Dit is een van mijn favo Jack Whitjes, meebrullen!

The Strokes - Last Nite (3.13)
Mag ik dit een klassieker noemen? Als je kijkt naar hoeveel invloed deze band heeft uitgeoefend op anderen, jazeker! Garagerock van de bovenste plank, gitaren die bijna ontploffen en dan die irriterende, vieze stem van Julian Casablancas er ook nog eens bij. Kan bijna niet beter

Maurice:
Travelling Willbury's - Handle with Care (3.19)
Prachtige plaat van een uniek samenwerkingsverband wat door de dood van de Big O helaas veel te kort heeft mogen duren.

Muse - Bliss (4.12)
Muse maakte vorig jaar zijn debuut in de top 2000 met Uprising, maar deze track blijft na ruim 10 jaar nog de allerbeste wat dit toptrio uit Engeland heeft voortgebracht. En een zwaardere afvaardiging van Orinoco's huisband in de top 2000 kan geen kwaad Smile

Elbow - One day like this (6.50)
Tja, behoeft dit nog uitleg? Beste plaat die in de recente jaren is uitgebracht.

Paul:
Ilse de Lange - Old Tears (3.39)
Ik ben –zoals bekend- fan van de rustigere muziek. Een wezenlijk onderdeel daarvan is Country.
Dit nummer stamt uit een tijd dat ik het emotioneel vrij moeilijk had. Dit nummer drukte me nog eens extra in dat dal waarin ik mij toen bevond. En ik liet me daarin heerlijk meevoeren, want het is zo melancholisch.
Deze plaat verdient echt een plaats in de top 2000….

The Eagles - The Last Resort (7.24)
Uiteraard als Eagles-fan mag dit nummer niet ontbreken. Ik heb nog nooit zo mooi muzikanten naar een climax horen toewerken die dan langzaam weg-ebt.
Wat heb ik dit nummer gemist, zeg, vorig jaar in de Kölner Arena.
Dit nummer mag van mij van plaats verwisselen met de nummer 2 uit de top 2000.

Mark & Clark Band - Worn Down Piano (8.07)
Geweldig toch, hoe dicht bij elkaar pop en klassieke muziek liggen.
En dan dat pianostuk, vertelt het hele emotionele epos achter het nummer: de oude man die de piano ‘slechts’ kan bespelen maar helaas niet kan betalen…. Ze zoeken hem nog steeds….
Te laag genoteerd dus.

Dave Evans:
Radiohead - Fake Plastic Trees (4.50)
Afgelopen jaar stond Street Spirit nummer 1 in de Verrukkelijke500, misschien toch wel verrassend. Ook staat het nummer tegenwoordig in de Top2000. Dus daar hoef ik me niet meer druk over te maken! Maar Radiohead heeft meer juweeltjes. Gek genoeg pakte Radiohead me niet tijdens de nineties toen ze ook dit werk uitbrachten.
Maar vele jaren later toen ik wijzer was Wink begon ik ook het mooie van hun platen in te zien.
Fake Plastic Trees komt van hun beste album ‘The Bends’!

Arcade Fire - Rebellion (Lies) (5.10)
Net als bij hun nieuwe single ‘we used to wait’ speelt de piano hier een prominente rol. Gek genoeg is dit één van de weinig platen die zowel Paap als ik goed vinden. Maar Intervention heb ik de afgelopen jaren wel genoeg gepusht, dus richt ik nu mijn pijlen op Rebellion met als subtitel Lies. Arcade Fire want daar heb ik het over zet vooral live altijd iets heel gaafs neer. Check ‘You Tube’ maar eens! Dit nummer pakte me dan ook op die manier. Ik zag hun optreden in 2004 op Lowlands via ‘You Tube’ en was verkocht! Wat een energieke manier van optreden. Het zal de top2000 wel niet halen maar verdient toch wel de aandacht van een groter publiek.

The Doves - Kingdom of Rust (5.13)
Eigenlijk wilde ik als 3e plaat van mezelf, Dakota van de Stereophonics doen maar bedacht me toen dat Raver naast me zou zitten Razz
En toen kwam ik dit nummer weer tegen op mijn harde schijf en kon hem ook niet meer passeren.
Ach ik kan er veel over vertellen maar doe het niet, luister gewoon liever naar deze heerlijke duifjes 

Mies:
Monty Python - Always look on the bright side of life (3.35)
Ach die Rotterdamse club kan wel een steuntje gebruiken hahahaha

Middle of the road - Sacramento (2.55)

Noir Desir - Le vent nous portera (4.48)

Jorg:
Absynthe Minded - Envoi (4.04)

SufjanStevens - Casimir Pulanski

Timmus:
Younger Brother - Psychic Gibbon (7.31)
Elektronica is wel hét ondergeschoven kindje in de Top 2000. Er zijn genoeg discussies geweest over de vraag of dit genre wel thuishoort in de lijst. Inderdaad, echt Radio 2-muziek is het niet. Luisteraars zullen wellicht aangeven geen zin te hebben in die beats en die melodietjes...
Met mijn eerste tip wil ik maar duidelijk maken dat electronica zoveel méér is dan dat. En bovendien hebben bands als The Prodigy, Moby, Underworld en Chemical Brothers een onuitwisbaar stempel op de muziekgeschiedenis gedrukt. Tot zover mijn pleidooi voor méér elektronische muziek in de Top 2000. De tip is 2007 en is een licht psychedelisch ambientnummer met The Cure-invloed


Emily Haines & the Soft Skeleton - Crowd surf off a cliff (5.56)
Ook behoorlijk ondergewaardeerd in de lijst: vrouwen! Natuurlijk, Anouk staat erin, Madonna, Barbra Streisand en Céline Dion en natuurlijk Katie Melua. Maar daar word je ook niet bijzonder blij van. Uit het grote aantal "top2000-waardige vrouwenplaten" heb ik deze gekozen

José Gonzalez - Heartbeats (2.40)
Niet zelden hoor je bij reclames dusdanig mooie nummers dat je even op internet gaat speuren...zo heb ik Paper Aeroplane van Angus & Julia Stone leren kennen via de reclame van "Tot Maandag" en heb ik Pursuit of perfection van Mark Joggerst gedownload na de reclame van Lexus.
Ook bij de TV-reclame van Sony zat een zeer mooi liedje...het bleek van José González te zijn en heette "Heartbeats". Later hoorde ik dit nummer in een andere versie, van The Knife, en ik dacht: "wat een interessante remix". Niks bleek minder waar: The Knife was verantwoordelijk voor het origineel, González had het gecoverd. En hoe!


Laatst aangepast door Dave Evans op 07.11.10 12:49; in totaal 5 keer bewerkt

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty Playlist 3

Bericht  Dave Evans 01.11.10 19:35

Berend:
Athlete - Wires (4.08)
Lied over een man die voor het eerst vader wordt. Zijn kind ligt in het ziekenhuis, maar alles is goed. Ik ken het gevoel nog zó goed ! Toen onze oudste geboren werd had ik het gevoel alsof ik de hele wereld aankon. Perfect verwoord in dit nummer

Daniel Lohues - Elk mens die hef zich een kruus te dragen
Zoals bekend op dit forum heb ik een zwak voor Daniël Lohues. Via de punk naar mainstream, blues en solowerk. Hoezo een ontwikkeld en verrassend muzikant ? Daar komen zijn spitsvondige teksten dan nog bij en je hebt aan mij een fan voor het leven. Ik heb - als geëmigreerde Tukker (geboren) / Drent (opgegroeid) - altijd een zwak voor het dialect gehouden, ook al omdat het niet heel veel verschilt van het Achterhoeks (waar ik nu woon). Dit nummer is voor mij één van de vele hoogtepunten van zijn "Allennig"-serie.

Porcupine Tree - Arriving somewhere but not here (12.02)
Nummer dat langzaam de spanning opbouwt, losbarst, terugkabbelt en weer los gaat. Een nummer als de golfslag van de zee.

MrJohn:
Siouxsie & the Bansees - Spellbound (3.15)
Siouxsie heb ik destijds helemaal gemist. Vleer heeft me er attent op gemaakt, bij deze nog bedankt!
Opzwepende ritmes vergezeld van een heel intrigerende stem. Ze heeft dan ook de Hemelse 500 van mij met verschillende nummers gehaald. Deze zelfs met een zeer hoge notering

Interpol - Slow Hands (3.04)
Ik ben helemaal verslingerd aan Interpol. Het laatste album is wat vlakker, maar nog altijd te pruimen. De eerste 3 zijn echt van wereldklasse. Strakke gitaarsound. Songs die tot het diepste van mijn hart doordringen.

The National - Fake Empire (3.27)
als ik de stem van Matt Berninger hoor, ben ik gelijk stil en luister ik geimponeerd. The National is wel een band om stil bij te staan. Fake Empire staat hoog in mijn lijst.

Grinderman - Palaces of Montezuma (3.32)
Nick Cave heeft samen met zijn Bad Seed met Grinderman 2 weer een heerlijk album gemaakt. Gitaren scheuren als vanouds. Waar men heerlijk door Palaces Of Montezuma heen glijdt, zijn andere nummers, zoals Mickey Mouse And The Goodbye Man, weer een stuk heavier. Als ik niet al in september mijn lijst voor de VV had ingeleverd, had deze er zeker in gestaan



Laatst aangepast door Dave Evans op 01.11.10 21:01; in totaal 3 keer bewerkt

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty Playlist 4

Bericht  Dave Evans 01.11.10 19:35

Sowhat
The Muffs - Oh Nina (2.38)
Dit liedje ontdekte ik toevallig op youtube. Garagerock van de bovenste plank met een zangeres die je ook als leeuwentemster in kunt zetten. Geweldig!

Nina Hagen & Apocalyptica - Seemann (4.02)
Het zal mij niets verbazen als meer dit liedje als tip hebben ingezet. Het is immers hét Orinoco-liedje van 2010 geworden. Nina Hagen is met haar aparte stem, dictie en extravagante uiterlijk natuurlijk geweldig. Elke cover van haar vind ik beter dan het origineel. En dat geldt zéker voor deze

dEUS - (For the) Roses (4.52)
Soms kom ik met een liedje aan, waarvan men vindt dat het niet bij mij past. Dat is ook zo met deze, zeker omdat het níet door een zangeres wordt gezongen. Maar ik vind dit gewoon heel erg mooi. Omdat het een stevig nummer is wat heel ingetogen en overtuigend wordt gebracht. Niets is hier fake.

Sokocat:
The Dutch - This is welfare (3.57)

The Stranglers - Skin Deep (3.56)

U.K. - Rendez Vous 6.02 (4.59)
Waarom dit nummer? Al van jongsaf aan vond ik het synthesizer-werk in dit nummer geweldig. Het kwam uit toen ik nog maar een jong meisje van 6 was, in 1979. Ik weet 100% zeker dat ik het in 1982 nog een keer gehoord heb, op radio 3. Op een dinsdag, bij de Vara. In welk programma weet ik niet meer: of de Verrukkelijke 15, óf in Dubbellisjes tussen 7 en 8 's Avonds. Ik heb er nooit achter kunnen komen hoe de groep of de plaat heette,maar wist gelijk dat ik er absoluut meer over te weten wilde komen. Later in de jaren '80 en '90 nooit meer gehoord. Wat was ik blij toen ik erachter kwam hoe dit schitterende nummer heette, van welke groep het was en belangrijker nog: dat het in de Top 2000 stond!!! Het doet mij direct terugvoeren naar eind jaren '70, begin jaren '80. Het is het intro wat mij direct mijn oortjes doet spitsen. Zo apart en byzonder tegelijk. Sinsdien werd het de hoogste tijd om een album met dit nummer erop in huis te halen: ik heb er nu een live uitvoering van, en daar prijs ik me zeer gelukkig mee: de live uitvoering is werkelijk net zo schitterend als de studio uitvoering. Van mij mag dit nummer linea recta de Top 10 in van de Top 2000!!! (En direct ook in andere Top-lijsten........)

EWF:
Korgis - Everybody got to learn sometime (4.12)

Alan Parsons Project - Silence and I (7.19)

Mark Knopfler - Speedway at Nazareth (6.23)

Roche:
Placebo - Trigger Happy Hands (4.38)
Eindelijk weer eens een nummer waarvan je meteen weet : dit is goed en blijft goed. Protest , woede , frustratie alles zit erin. Maar het is de combinatie vantekst , zang en muziek gemengd met een cynisch Molko-sausje die het echt top maakt... Maar of het ooit de top2000 zal halen , ik denk het niet.

Elbow - Leaders of the free world (6.09)
Verplichte kost voor alle toekomstige politici .

Tool - Schism (6.47)
Een band die wat meer aandacht verdiend , al heb ik geen idee of ze uberhuapt nog bestaan...

Sjoerd:
Jimi Hendrix - Voodoo Child (5.11)

Green Day - Boulevard of Broken Dreams (4.20)

Caesars Palace - Jerk it out (3.18)

Kaj:
Frightened Rabbit - Swim until you can't see (4.19)
Hoewel dit liedje van het 3e album van de Schotse band Frightened Rabbit nu niet direct een plaat is die binnen nu en een paar jaar in de top-10 van de Magistrale te verwachten is, tip ik hem toch. Al was het maar om dit zeer leuke bandje eens bij wat mensen onder de aandacht te brengen, want er zouden op de VV toch wel meer mensen moeten zitten die dit kunnen waarderen, denk ik... Hun muziek is het typische soort indie-poprock waar ik zo verzot op ben, met af en toe wat folk-invloeden. Die typering verklaart gelijk waarom ze in 2008 hun doorbraak beleefden als voorprogramma tijdens de Britse tour van Death Cab For Cutie - nog al zo'n band die ik zeer hoog heb zitten. Dat alles zegt echter weer niks over dit liedje. Daarover kan ik kort zijn: leuke tekst, maar bovenal gewoon een liedje waar je lekker vrolijk van wordt!

Silversun Pickups - Growing old is getting old (5.53)
Eén van de vele hoogtepunten op het laatste album van de Californiërs van de Silversun Pickups. Hun muziek laat zich lastig samenvatten, maar het bevat elementen uit zowel de indie-poprock, als invloeden uit de dream pop en shoegazing. Ze zijn al wat langer bezig, maar ik leerde deze band pas kennen dankzij het album Swoon, dat vorig jaar uitkwam. Wat ik aan dit nummer zo goed vind, is de bijna tergend lange opbouw, met veel subtiele geluidjes in de achtergrond. Net wanneer je dan denkt dat het nummer in dat rustige tempo blijft doorgaan, komt er uiteraard toch nog een heerlijke climax met wild erop los scheurende gitaren!

Angus & Julia Stone - Yellow Brick Road (7.36)
Volgens mij heb ik dit plaatje al een keer aangevraagd tijdens een reguliere Orinoco-uitzending, maar ik vind hem zó mooi dat hij nog een keer in de herhaling mag. Het laatste album van de Australiërs Angus en Julia Stone wordt als één van de hoogtepunten van het muziekjaar 2010 gezien door de critici, en ik kan ze daarin voor een goed deel volgen. Het is een goed album, maar waarschijnlijk niet een album dat ik over tien jaar nog steeds zal luisteren. Maar dit nummer maakt daar wél goede kans op! Als ik één woord zou moeten noemen om dit nummer te omschrijven, dan zou ik het denk ik 'dromerig' noemen. Het nummer begint met een rustig zingende Angus Stone, slechts begeleid door piano en gitaar. Gaandeweg vallen er meer instrumenten in, en het nummer eindigt met een prachtig gitaaroutro, waarbij ik soms wegdroom naar verre zonnige stranden, hopend dat de muziek eindeloos door zal gaan...






Laatst aangepast door Dave Evans op 04.11.10 23:31; in totaal 4 keer bewerkt

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty Playlist 5

Bericht  Dave Evans 01.11.10 19:36

Paap:
Doveman - Dancing (5.22)

Anouar Brahem - Leila Au Pays Du Carrousel (6.37)

Songs: Ohia - Being in love (5.41)


Sowhat:
Ellen ten Damme - Feestje (2.13)
Ellen ten Damme mag in mijn lijstje natuurlijk niet ontbreken. Dat ga ik niet uitleggen, anders verval ik in herhalingen. Ze heeft heel veel mooie liedjes met een dubbele bodem. Deze heet Feestje, maar is in wezen diep triest. Het ontroert me zeer

Regina Spektor - Us (4.52)
Deze van oorsprong Russische heb ik ook bij toeval op youtube ontdekt. Het lijkt een beetje op Joanna Newson, die ik ook graag hoor, maar is een stuk toegankelijker. Ze heeft een prachtige stem met een spannend, zweverig vleugje

Gijs:
My Morning Jacket - One Big Holiday (5.21)
Ik ben verliefd op de stem van zanger Jim James, maar eerst nog een van de meest enerverende intro's ooit....

Afghan Whigs - Debonair (4.14)
Een nummer waarop ik helemaal uit m'n dak kan gaan, vanaf de eerste toon is het raak!

Dromertje:
Muse - Plug in baby (3.40)
Nou dat was erg leuk afgelopen voorjaar toen Dave en ik in de auto op weg waren naar naar het Goffertpark in Nijmegen voor het concert van Muse waar we op de valreep nog kaarten voor geregeld hadden. Het Nederlands elftal speelde en we volgden de wedstrijd via de radio. Dat heeft ook wel wat hoor, is eigenlijk best spannend. Maar natuurlijk kon ik het niet laten om een paar mooie cd's van muse mee te nemen en toen het rust was vond ik dat ik één speciaal nummer even aan Dave moest laten horen. Een nummer dat ik toch wel één van de allermooiste Musenummers vind en waarvan ik heel erg hoopte dat ze dat nummer zouden gaan spelen die avond. Dave was erg verrast dat ik dát nummer had uitgekozen en wat denk je wat.......we stonden die avond hélemaal uit ons dak te gaan bij een spetterend mooi concert en toen het einde naderde en er nog maar twee nummers gespeeld zouden worden hoorde ik de geweldige intro van......jawel.....PLUG IN BABY!!!!!!! Als klap op de vuurpijl speelden ze nights of sydonia als laatste. Onze avond kon niet meer stuk en heerlijk om weer aan terug te denken. Luister en geniet van plug in baby van Muse!!!!

Intwine - Cruel Man (3.14)
Het was een ware zoektocht naar een nummer dat ik verschillende keren voorbij hoorde komen op de radio maar net als ik klaar stond om te noteren van wie dit geweldig mooie nummer was kletste er weer iemand doorheen.....pfff. Wat vreselijk is dat zeg en dan kom je er bijna niet achter. Dat vind ik nou een dikke vette ergernis. Gelukkig is het me dan laatst toch gelukt om de band te achterhalen zodat ik dit nummer eindelijk met jullie kan delen! JEMIG.....wat is dit goed zeg, ik krijg altijd een geweldig goed gevoel over me als ik dit nummer hoor en ik kan ook niet uitleggen waar dat door komt maar gewoon een kippevelnummer hahaha. Dit is gewoon hélemaal mijn ding!!! En erg jammer dat de band uit elkaar is.

Porcupine Tree - Blackest Eyes (4.23)
Soms heb ik wel eens dat ik ineens een band ontdek, die dan al een hele poos meedraait maar waar ik dan nog niets van ken en zo heb ik ook dit jaar weer een héle mooie ontdekking gedaan. Een band met vreselijk mooie overgangen van hele mooie rustige klanken naar heftige ruige gitaren precies zoals ik het zo graag hoor. Eigenlijk weerspiegelt muziek je persoonlijkheid heel goed en bij deze muziek voel ik me dan ook helemaal top. Eigenlijk ben ik toch wel een gitarenmens en in kombinatie met rustige stukken past dat wel het beste bij me, echt een dromertjeplaat dus!

Miennn:
O'Jays - Shiftless, Shady, Jealous Kind of People

Sharon Jones & the Dap Kings - 100 days, 100 nights

Joe Simon - Drowning in the sea of love.


Vleertje:
Joy Division - New Dawn fades (4.47)

Tim Buckley - Song to the siren (3.24)

Low - Starfire (3.06)

Magazine - Motorcade (5.44)

Bohren & der club of Gore - On demon wings (6.57)


Muis:
The Gathering - Strange Machines (6.02)
Ik heb deze groep pas recent ontdekt door Anneke van Giersbergen (voormalige zangeres van deze band), die ik weer ontdekt heb toen zij speelde met haar nieuwe band in het voorprogramma van Within Temptation (volg je het nog? ). Dit nummer is helaas hun enigste hit geweest met zang van Anneke.

Kyteman - Sorry (live op Lowlands) (2.20)
Gewoon erg mooi in mijn oortjes

Within Temptation - Our Farewell (5.18)
Ik ben groot fan van deze band zoals je weet. Dit nummer is wel als single uitgebracht maar is helaas nooit een hit geworden . Dat had het wel verdiend

Joger:
U2 - Kite (4.26)
Als ik van één nummer wel kippevel krijg dan is het deze wel, prachtig en ontroerend gezongen door Bono. Speciaal voor zijn stervende vriend

Anouk - For better or worse (4.14)
In tegenstelling tot mijn vriend Dave ben ik wel gek van Anouk, onze nationale rockbitch!
Dit nummer wordt door haar met veel emotie gezongen en zo hoor ik haar graag. Ik schenk mezelf nu even een bacootje in en ga lekker achterover zitten en genieten!

Alicia Keys - New York state of mind part 2 (3.36)

Jorg:
Eva Cassidy - Autumn Leaves (live @ Blues Alley)(4.49)
Het leven van Eva Cassidy kenmerkt zich door teleurstellingen en misgelopen geluk. Als jonge zangeres begonnen, maakte ze in haar leven een drietal albums met voornamelijk covers. Met haar breekbare stemgeluid geeft ze een compleet nieuwe draai aan vaak al platgetreden paden. Desalniettemin is succes niet voor haar weggelegd. Weinigen hebben oog voor het talent van Cassidy. Ze verkoopt dan ook maar weinig platen gedurende haar leven. Ook met Eva zelf gaat het niet goed. In 1993 geneest ze van huidkanker. In 1996 keert de ziekte in agressieve vorm terug. Eva krijgt te horen dat ze nog vijf maanden te leven heeft. De zangeres wil nog eenmaal het publiek laten horen wat ze kan en geeft een paar dagen later een geweldig optreden op het Blues Alley Festival. Eva zet zich, enkel gewapend met haar akoestische gitaar en een godgegeven stem, achter de microfoon. Vol overgave zingt ze Autumn leaves. Het publiek beseft dat dit eigenlijk ook Eva leaves is. In een ontroerend optreden laat ze nog eenmaal horen waartoe ze in staat is. Enkele maanden later overlijdt Eva Cassidy op 33-jarige leeftijd. Ik ben niet gelovig, maar mocht er zoiets als een hemel bestaan, dan hoop ik dat Eva’s klanken mij verwelkomen.

Nick Drake - Fruit Tree (4.46)
Ik heb iets met miskende talenten. Nick Drake is zo iemand. Gezegend met een geweldige stem en een fabuleuze pen, maakt hij onder andere het album Five Leaves Left. De plaat staat vol met persoonlijke nummers over de problemen waar Drake mee worstelt. Hij is niet overtuigd van zijn eigen talent en dat zorgt voor een steeds erger wordende depressies. Drake weigert promotietours voor zijn albums omdat hij denkt dat het publiek zijn muziek toch niets vindt. Als ook zijn derde album Pink Moon het publiek niet weet te vinden, neemt Drake een beslissingen. In de nacht van 24 op 25 november 1974 neemt de zanger een overdosis Triptizol en overlijdt op 26 jarige leeftijd. Het nummer Fruit tree geeft perfect weer hoe Drake in het leven en de muziekwereld stond

John Grant & Midlake - Where dreams go to die (6.04)
Where dreams go to die is een geweldige samenwerking tussen John Grant en Midlake. Het nummer is afkomstig van het album Queen of Denmark uit 2010


Laatst aangepast door Dave Evans op 06.11.10 15:51; in totaal 1 keer bewerkt

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty Re: Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur

Bericht  Dave Evans 06.11.10 14:25

De herhaling van de Tip2000 zal overigens pas volgende week zondag plaats vinden. Oftewel Zondag 14 November!
Morgen zal er nog een herhaling van de slotdag van de Magistrale zijn.

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty Re: Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur

Bericht  sowhat 06.11.10 15:13

Dan zit ik in België

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty Re: Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur

Bericht  Dave Evans 07.11.10 12:51

Het heeft even geduurd, maar ondertussen staan alle TIPS hier die gedraaid zijn tijdens de Tip2000!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty Re: Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur

Bericht  sowhat 08.11.10 18:58

sowhat schreef:Dan zit ik in België

België is uitgesteld, dus ik ben er gewoon.

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty Re: Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur

Bericht  Dave Evans 11.11.10 22:42

Omdat Roche er vrijdagavond niet is maar ik zelf ook niet de gehele avond, verhuis ik de herhaling van de Tip2000 naar de vrijdagavond!
Dus wil je nogmaals of misschien wel voor het eerst alle tipjes aan je voorbij horen komen? Luister dan vanaf 20.00 uur naar Orinoco Radio!!!

Zondag dan even rust want we moeten ons allemaal even opladen richting de Verrukkelijke500 Very Happy

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty Re: Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur

Bericht  Paul 12.11.10 0:41

Maakt niet uit, ik ben het hele weekend weg Sad
Paul
Paul
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5280
Registratiedatum : 19-12-08
Leeftijd : 64
Woonplaats : Landgraaf

https://www.paultjes-plaza.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty Re: Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur

Bericht  Gast 12.11.10 18:08

Ik had de post van Grafmat mbt een bijdrage helemaal niet gezien. Bij deze meld ik me graag aan om financieel te ondersteunen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty Re: Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur

Bericht  Dave Evans 12.11.10 19:59

De Tip2000 uitzending loopt vanaf nu!!!!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty Re: Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur

Bericht  Dave Evans 12.11.10 20:03

Overigens ben ik zelf eerst nog ff weg, maar kom later op de avond nog in de chat!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty Re: Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur

Bericht  Ries 12.11.10 20:05

katje37 schreef:Ik had de post van Grafmat mbt een bijdrage helemaal niet gezien. Bij deze meld ik me graag aan om financieel te ondersteunen!

Waar staat die post?
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7041
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty Re: Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur

Bericht  Timmus 12.11.10 21:04

richie39 schreef:
katje37 schreef:Ik had de post van Grafmat mbt een bijdrage helemaal niet gezien. Bij deze meld ik me graag aan om financieel te ondersteunen!

Waar staat die post?

Ik zocht 'm ook al...
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16628
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur - Pagina 4 Empty Re: Tip 2000 editie 2010 HERHALING Vr.12-11 vanaf 20.00 uur

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 
Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum