Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 17: 28 april t/m 4 mei 2024
*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles EmptyVandaag om 17:28 van arjanh

» *RTH* Queen Latifah - U.N.I.T.Y.
*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles EmptyVandaag om 14:26 van sowhat

» *RTH* Future Islands - Seasons (Waiting On You)
*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles EmptyVandaag om 14:25 van sowhat

» *RTH* Peter Skellern - You're A Lady
*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles EmptyVandaag om 14:23 van sowhat

» *RTH* Liza Minnelli - Losing My Mind
*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles EmptyVandaag om 14:22 van sowhat

» *RTH* Emeli Sandé - Clown
*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles EmptyVandaag om 14:20 van sowhat

» *RTH* Agua de Annique - Beautiful One
*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles EmptyVandaag om 14:19 van sowhat

» *RTH* The Supremes - Someday We'll Be Together
*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles EmptyVandaag om 14:16 van sowhat

» *RTH* Andy Kim – Baby I love you
*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles EmptyVandaag om 14:15 van sowhat

» *RTH* Jimmy Helms – Gonna make you an offer you can't refuse
*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles EmptyVandaag om 14:14 van sowhat

» *RTH* Studio killers – Ode tot the bouncer
*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles EmptyVandaag om 14:13 van sowhat

» *RTH* Redbone – Come and get your love
*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles EmptyVandaag om 14:12 van sowhat

» *RTH* Lowland Trio – Mijn naam is haas
*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles EmptyVandaag om 14:09 van sowhat

» *RTH* Queen – Bicycle race
*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles EmptyVandaag om 14:06 van sowhat

» *RTH* Break machine – Street dance
*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles EmptyVandaag om 13:59 van sowhat

» *RTH* Linda de Mol - Beethoven
*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles EmptyVandaag om 13:54 van sowhat

» Steunfonds 16: 21 t/m 27 april 2024
*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles EmptyGisteren om 23:54 van arjanh

» Zat. 27 April: De Oranjelijst
*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles EmptyGisteren om 22:56 van MrJohn

» April 2024
*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles EmptyGisteren om 20:49 van Dave Evans

» *RTH* Puscifer - Conditions of My Parole
*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles EmptyGisteren om 20:27 van Frodo


*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles

+8
Frodo
Mirrr
Dave Evans
Timmus
PPProfessor
Ries
Chrisje
sokratikos
12 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Doe Maar - Is Dit Alles"?

*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Vote_lcap0%*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Vote_lcap0%*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Vote_lcap0%*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Vote_lcap19%*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Vote_rcap 19% 
[ 3 ]
*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Vote_lcap19%*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Vote_rcap 19% 
[ 3 ]
*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Vote_lcap0%*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Vote_lcap13%*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Vote_lcap49%*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Vote_rcap 49% 
[ 8 ]
*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Vote_lcap0%*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Vote_lcap0%*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 16
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Empty *RTH* Doe Maar - Is Dit Alles

Bericht  sokratikos 25.04.22 20:10

[25-04-2022]

Henny Vrienten is vandaag overleden. Hij werd 73 jaar. We herdenken hem met "Is Dit Alles", de 6e RTH van Doe Maar na "Je Loopt Je Lul Achterna" (2009), "Anita" (2011), "De Bom" (2015), "1 Nacht Alleen" (2018) en "Nachtzuster" (2020).



"Is dit alles" van Doe Maar verscheen op hun album Doris Day en andere Stukken uit 1982. Dat jaar werd het nummer uitgebracht als de tweede en laatste single van het album.

"Is dit alles" is geschreven door zanger en basgitarist Henny Vrienten. Het heeft, net zoals de meeste andere nummers op Doris Day en andere Stukken, een volwassener onderwerp dan de oudere nummers van de band. Zo gaat het over een ontevreden huwelijk, waarin de man niet wil scheiden, maar met zijn vrouw wil praten over het verbeteren van de relatie.


"Is dit alles" werd, in navolging van de eerste single van het album Doris Day en andere Stukken, een grote hit in Nederland met een #9e plaats in de Top 40 en een zevende plaats in de Nationale Hitparade. Een jaar later werd het nummer door Vrienten geremixt en uitgebracht op het dubalbum Doe De Dub onder de titel "All E.S.".

Van Kooten en De Bie zongen in 1983 met Doe Maar een parodie op het nummer Is Dit Alles?:"Geld is alles.". Het duo was verkleed als hun typetjes burgemeester Hans van der Vaardt en wethouder Tjolk Hekking van Juinen. Het refrein was geld is alles/leek Juinen financieel maar meer op Dallas!/geld is alles.

Covers:
-Herman van Veen met het Rosenberg Trio (1998).
-Axl Peleman (2008).
-Guus Meeuwis met de New Cool Collective Big Band (2014).
-Vrienten speelde het lied zelf tijdens concerten van de supergroep Vreemde Kostgangers (2016-2020).


In 2006 maakte Barbara Stok een stripverhaal van het lied voor het project Strips in Stereo. Vrienten trad op tijdens de presentatie in Paradiso met begeleiding van trompettist Eric Vloeimans.


In 2013 werd de titel in een ietwat aangepaste vorm gebruikt als de titel van de Doe Maar-documentaire Dit is alles.


"Is Dit Alles" stond in alle edities van de NLse Top 2000 tussen #326 (in 2000) en #1241 (in 2014).

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9946
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Empty Re: *RTH* Doe Maar - Is Dit Alles

Bericht  Chrisje 25.04.22 20:37

Ik ben bijzonder verdrietig door het overlijden van Henny Vrienten.

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3309
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Empty Re: *RTH* Doe Maar - Is Dit Alles

Bericht  Gast 25.04.22 22:19

Zeker jammer, wel typisch als de drummer van Foo Fighters overlijd is er meer drama dan Henny Vrienten alhier, ieder mens die dood gaat is jammer maar toch typisch voor hier in dit groepje. De bom is gevallen ofzo.. Kan aan de dag liggen natuurlijk.
Is dit alles is geweldig en een dikke 8.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Empty Re: *RTH* Doe Maar - Is Dit Alles

Bericht  Ries 26.04.22 13:48

Een waarlijke grootheid van de Nederpop is heen gegaan.

In de jaren 80 vond ik het vreselijk maar met de jaren groeide mijn waardering voor Doe Maar en Henny Vrienten. Hij heeft werkelijk prachtige dingen gemaakt en leek me ook een aimabel mens.

Voor dit nummer een 8!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7037
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Empty Re: *RTH* Doe Maar - Is Dit Alles

Bericht  PPProfessor 26.04.22 15:19

Het was natuurlijk een groot kunstenaar, maar ik vind de muziek van Doe Maar echt helemaal niks.

4

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1807
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Empty Re: *RTH* Doe Maar - Is Dit Alles

Bericht  Timmus 26.04.22 19:12

PPProfessor schreef:Het was natuurlijk een groot kunstenaar, maar ik vind de muziek van Doe Maar echt helemaal niks.

4

Dat dus.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16628
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Empty Re: *RTH* Doe Maar - Is Dit Alles

Bericht  Dave Evans 26.04.22 20:16

Ik was nooit fan van Doe Maar, vond bijv. de muziek van Toontje Lager, Kadanz en Het Goede Doel beter. Maar goed Henny Vrienten was natuurlijk wel een fenomeen die verdraaid goede dingen heeft gedaan in de muziek. Dit nummer vind ik dan weer een beetje zeikerig, dus hoger dan een 5 gaat het niet worden.

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25280
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Empty Re: *RTH* Doe Maar - Is Dit Alles

Bericht  Mirrr 27.04.22 14:02

De bakvissen tijd was ik al voorbij maar ik vond de muziek van Doe Maar geweldig, een 8 voor dit nummer Very Happy
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12049
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Empty Re: *RTH* Doe Maar - Is Dit Alles

Bericht  Frodo 27.04.22 15:10

Fijne plaat.

8
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7249
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Empty Re: *RTH* Doe Maar - Is Dit Alles

Bericht  Jan... 04.05.22 11:19

vond er destijds nix aan was meer een goed doeler. Later ging het steeds meer waarderen en mede door een geweldige docu over doe maar vind ik het steengoed. Het gebeurde allemaal.maar in twee jaar maar wat gebeurde er veel. Ik ben geschokt door de dood van Hennie en dit is één van hun vele klassiekers. Acht
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Empty Re: *RTH* Doe Maar - Is Dit Alles

Bericht  sokocat 06.05.22 16:37


Was ik een bakvisje in de tijd dat dit best hoog in de Top40 stond? Ik zou het niet weten, ik was een jaar of 9 á 10 , ten tijde dat dit een hit was haha Very Happy . Dat alles 'slechts' twee jaar had geduurd verbaast mij, ik had sterk het gevoel dat het nog iets langer was.
Het is dat ik niet oud genoeg was om naar concerten te mogen in die tijd. (En toen ik dat mocht - die reünieconcerten eind jaren 90, waren in record tempo uitverkocht. Dus was/ bleef het 'helaas pindakaas'.)
Een echte die-hard fan van Doe Maar ben ik destijds ook niet geweest, ik was meer allerlei muziek nog aan het ontdekken. En in die tijd kwam het ook niet in me op om Elpees te verzamelen. Komt waarschijnlijk ook omdat ik zelf nog geen goede radio had - die kreeg ik pas nadat ik was geslaagd voor mijn eindexamen in 1989. Wel vond ik het zelf in die tijd al heel wat dat ik toch een paar Buttons wist te 'scoren' van Doe Maar. Geen idee of ik die úberhaupt nog ergens heb liggen na 3 verhuizingen. Wel heb ik op latere leeftijd toch een CD box aangeschaft van Doe Maar, omdat het toch een stuk jeugdsentiment voor me is Very Happy .

Doe Maar dus. Ik volgde het wel zijdelings, vond het ook altijd wel zeer oké om naar te luisteren. En als er eens iets in een Hitkrant stond, las ik ook alles. Tekstueel wilden ze zich ook richten op een oudere doelgroep, maar dat kwam niet echt van de grond. In plaats daarvan hadden ze jonge meisjes voor zich in het publiek Razz . Neemt niet weg dat ik het ook goede NederPop vind .

Ik schrok ook toen ik hoorde dat Henny Vrienten overleden was. Kwam voor mij wel redelijk onverwacht, of was hij ziek? (Dat heb ik wss even gemist.) En ik ben het wel met een paar mensen hier eens dat Henny Vrienten echt wel mooie dingen heeft gemaakt, ik meen o.a. voor wat films van NL bodem. Ook die Doe-Maar docu was mooi om te zien.

Dit nummer, 'Is Dit Alles' is op zich best oké, ware het niet dat ik vind dat het een klein beetje voortkabbelt. Destijds had ik ook niet specifiek een favoriet nummer van Doe Maar, alles vond ik wel goed om aan te horen. Maar het echte verdiepen in de teksten, dat deed ik op latere leeftijd pas, en vooral ook na aankoop van een Doe-Maar Cd box. En dan begrijp je wel ineens heel goed waar alles over gaat, haha.
Henny, Rust in Vrede. Sad
sokocat
sokocat
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1012
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 50
Woonplaats : Culemborg

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Empty Re: *RTH* Doe Maar - Is Dit Alles

Bericht  forzautregivo 27.05.22 14:49

Lekker liedje, een 7

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5372
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Empty Re: *RTH* Doe Maar - Is Dit Alles

Bericht  sowhat 28.05.22 20:55

Ze hebben heel veel leuke vlotte tralala liedjes.
De, zeg maar, levensbeschouwelijke nummers, zoals deze, zijn niets voor mij. 5

Als artiest is Hennie een monument.

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18680
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Empty Re: *RTH* Doe Maar - Is Dit Alles

Bericht  sokratikos 17.06.22 17:12

Toen Doe Maar opkwam, vond ik het helemaal niks. (The Beatles was alles.) Maar gaandeweg vond ik de muziek steeds leuker. En ze kwamen toen ook heel dichtbij, want ze traden op in een destijds pas nieuwe grote sporthal in een dorp dat zo goed als tegen mijn geboortedorp aan ligt: De Belleman in Dommelen op 26 maart 1983. Dat was toen echt een grote gebeurtenis. Toen ze uit elkaar gingen vond ik t echt jammer. Met Hennie Vrienten is een groot NLs artiest heengegaan. Deze nederpop-klassieker krijgt een 8

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9946
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Doe Maar - Is Dit Alles Empty Re: *RTH* Doe Maar - Is Dit Alles

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum