Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Introquiz Mei staat klaar
Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  EmptyVandaag om 1:52 van sowhat

» 4 mei: Dave is on the road again
Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  EmptyVandaag om 0:21 van Ries

» Steunfonds 17: 28 april t/m 4 mei 2024
Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  EmptyGisteren om 19:44 van sokratikos

» Di. 2 mei : herhaling Proff 50.
Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  EmptyGisteren om 17:51 van Roche

» Wo 01-05 Sokra zaagt door
Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  EmptyGisteren om 15:24 van sokratikos

» Mei 2024
Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  EmptyGisteren om 14:56 van sokratikos

» Di. 30 april : Grabbelton.
Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty30.04.24 18:01 van Roche

» April 2024
Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty30.04.24 0:08 van Marsha

» Marsha's jukebox (29 april)
Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty30.04.24 0:06 van Marsha

» Introquiz April staat klaar
Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty29.04.24 14:01 van Mies

» *RTH* Queen Latifah - U.N.I.T.Y.
Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty28.04.24 14:26 van sowhat

» *RTH* Future Islands - Seasons (Waiting On You)
Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty28.04.24 14:25 van sowhat

» *RTH* Peter Skellern - You're A Lady
Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty28.04.24 14:23 van sowhat

» *RTH* Liza Minnelli - Losing My Mind
Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty28.04.24 14:22 van sowhat

» *RTH* Emeli Sandé - Clown
Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty28.04.24 14:20 van sowhat

» *RTH* Agua de Annique - Beautiful One
Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty28.04.24 14:19 van sowhat

» *RTH* The Supremes - Someday We'll Be Together
Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty28.04.24 14:16 van sowhat

» *RTH* Andy Kim – Baby I love you
Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty28.04.24 14:15 van sowhat

» *RTH* Jimmy Helms – Gonna make you an offer you can't refuse
Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty28.04.24 14:14 van sowhat

» *RTH* Studio killers – Ode tot the bouncer
Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty28.04.24 14:13 van sowhat


Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden

+4
Grafmat
Kiwiana
Dutchzaphod
Boebstie
8 plaatsers
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden

Bericht  Boebstie 24.01.20 17:44

Op 27 maart wordt er door Orinoco Radio Zendtijd ter beschikking gesteld aan 13 (inmiddels bekende) Rayonhoofden. Deze Rayonhoofden zijn: Grafmat, Roche, Sokra, Sowhat, Miennn en PPProfessor, Sokocat, MrJohn en Nowhere Man, Ries, Timmus, Ro, Mirrr, Kaj en Boebstie.
Allen zijn middels een PB via WoS verblijdt met de uitleg over het "zijn" van een Rayonhoofd en wat de taakbeschrijving is.

Voor allen die de V500 een warm hart toedragen, hier een korte beschrijving wat er gaat gebeuren;

De reden voor het instellen van het “Instituut der Rayonhoofden” is dat er ruim 10.000 (geweldige) songs op de schroothoop van de V500 zijn beland omdat slechts 1 – 3 mensen dit nummer in hun V500 lijst hadden gezet en dat is dus zonde!!!!!
Uit een zorgvuldige analyse is namelijk gebleken dat, wil een geweldig nummer een kans maken op plaatsing in de V500, er toch minimal 20 mensen op dit nummer moeten stemmen en met een redelijke notering in hun lijst. Hoe hoger de mensen een specifiek nummer in hun V500 plaatsen, des te meer kans het nummer ook maakt om daadwerkelijk in de V500 te komen. Maar als slechts 8 mensen een specifiek nummer in hun top50 hebben gezet, maakt dat nummer een NOG grotere kans om in de V500 te komen. Dus eigenlijk is het simpel, Hoe MEER mensen een specifiek nummer HOOG in hun V500 plaatsen, hoe hoger de kans dat het nummer ook daadwerkelijk in de V500 komt te staan.

En dus leek het ons idee om de zgn Rayonhoofden in het leven te roepen. Ze zijn aangesteld als Rayonhoofd omdat ze een duidelijke muzieksmaak hebben EN/OF specifieke bands graag in de V500 willen hebben
De taak van het Rayonhoofd is een aantal mensen om zich heen te verzamelen waarvan ze weten dat die ook de band die zij graag horen met een waanzinnig nummer, in de V500 willen stemmen, bijv Royskopp (*), maar doordat er slechts een aantal mensen op een aantal verschillende nummers stemmen, maakt Royskopp als band al helemaal geen kans, en verdwijnt dus naar de schroothoop.

De taak van het Rayonhoofd is dus eigenlijk coordinatie en zorgen dat de stemmersboel bij elkaar gehouden wordt. Ieder middel kan hiervoor worden ingezet 😊

Inmiddels weten ze dus wat ze te doen staat en kan het pushgeweld op welk sociale medium dan ook gaan losbarsten, waarbij de uitkomsten in de uitzending van 27 maart a.s. door DaveE/Roche en Boebstie gepresenteerd zullen worden, zeg maar een Pre-Pre-Pre Push avond.

Ieder kwartaal zal een update worden uitgezonden, waarbij vermeld kan worden dat de individuele Pushnummers gewoon overeind blijven, net zoals de pre-push uitzending in October :-). Zie de Rayonhoofden als een extraatje Very Happy

Mochten er nog vragen zijn, dan zal ik die natuurlijk met veel plezier beantwoorden.

Veel plezier allemaal
Boebstie
Boebstie
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 264
Registratiedatum : 29-12-11
Woonplaats : Parijs/Clamart

Terug naar boven Ga naar beneden

Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty Re: Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden

Bericht  Dutchzaphod 25.01.20 0:39

Een loffelijk streven! Het is misschien een idee om op de FB-pagina (FB is natuurlijk, na dit forum, het belangrijkste medium) door de Rayonhoofden een voorzetje te laten maken. Bijvoorbeeld door van een gewilde band in het rayon één specifiek nummer te plaatsen. Door middel van commentaren komt dan dit nummer (of na rijp beraad een ander nummer van de artiest) onder de aandacht. Eens kijken of we buiten de WoS ook de bal "rolling" kunnen krijgen.

Veel inzenders van de V500 komen/zijn niet op het forum. Dus samengevat: rayonhoofden, lok/stuur/verplicht uw kennissen/bekenden die op FB actief zijn naar de Orinocopagina en laat daar het V500-vuur ontsteken.
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bemmel

http://www.txt2txt.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty Re: Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden

Bericht  Kiwiana 25.01.20 10:41

Mooi initiatief !

Laat het muziekgeweld maar komen,

Kiwiana
Kiwiana
Kiwiana
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 330
Registratiedatum : 30-12-11
Leeftijd : 60
Woonplaats : Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden

Bericht  Boebstie 25.01.20 11:26

Dutchzaphod schreef:
Veel inzenders van de V500 komen/zijn niet op het forum. Dus samengevat: rayonhoofden, lok/stuur/verplicht uw kennissen/bekenden die op FB actief zijn naar de Orinocopagina en laat daar het V500-vuur ontsteken.

Ik reken ook op jou Dutchzaphod en natuurlijk op Hermie! Ik zal de Rayonhoofden ook even op het Forum plaatsen want ik heb ze al op FB geplaatst. Sluit je aan bij een of meerdere Rayonhoofden van uw keuze!
Boebstie
Boebstie
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 264
Registratiedatum : 29-12-11
Woonplaats : Parijs/Clamart

Terug naar boven Ga naar beneden

Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden WIE

Bericht  Boebstie 25.01.20 11:30

En hier het overzicht van de Rayonhoofden, Kies 1 of meerdere Rayonhoofden en kom samen tot een geweldige nominatielijst van 5 nummers per Rayonhoofd die dan op 27 maart worden uitgezonden!

Even ter herinnering, wie zijn de Rayonhoofden ook al weer en waarvan:

Ro Kerkhoven = Progrock
Caro Line = Jaren zestig
Toine Rutten = Blues
MrJohn/Tonny Nowhere Man = Beatles
Richard Ekkelenkamp = Pearl Jam en Alterbridge
René Arnoldi = Alles buiten het reguliere werk
Kaj Raaijmakers = Boudewijn de Groot en ander NL werk
Hier Ben Ik Joke en Eric Smaling = Soul/Funk
Indie/Ambient/Intelligent en goed te hachelen Electrosoorten = FB-loze Tim(mus)
So Korenhof = Dance
Carlo van Heertum = Alternatief, Jazz en Whispering Sons
Ard Offers = Nieuwe muziek zolang het maar niet in de bovenstaande categorieën past en ook geen Muse :-)
Ikzelve = Franstalige muziek
Boebstie
Boebstie
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 264
Registratiedatum : 29-12-11
Woonplaats : Parijs/Clamart

Terug naar boven Ga naar beneden

Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty Re: Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden

Bericht  Grafmat 25.01.20 15:14

Ik voel me enigszins gehandicapt met de restricties die mij worden opgelegd als rayonhoofd 'nieuwe muziek'... Als ik bovenstaande even naar de letter neem mag ik dus nieuwe muziek pluggen, maar niet als die nieuwe muziek valt onder de genres

soul, funk, prog, indie, alternatief, jazz, dance, electro, ambient, blues, nederlandstalig en franstalig.

En verder mag ik geen nieuwe muziek pluggen van the Beatles(nou vooruit....), Muse, Pearl Jam, Alter Bridge en Whispering Sons...

Oh en ik mag niets pluggen wat valt 'buiten het reguliere' ....

Shocked  Shocked  Shocked  Shocked  Shocked  Shocked  Shocked  Shocked  Shocked

U begrijpt dat ik me hier bijzonder weinig van aan ga trekken.  Razz . Ik plug nieuwe muziek die goed is, ongeacht genre, taal of andere domeininperking die mij wordt opgelegd...

En ik zal even mijn startdefinitie van 'nieuwe muziek' geven: Alles wat op moment van pluggen niet ouder is dan 1 jaartal ervoor. Ik mag in 2020 dus ook nog muziek pluggen uit 2019. Mocht het initiatief langdurend worden mag ik in 2021 hooguit muziek pluggen uit 2020 of 2021, etc.

Mocht over bovenstaande door de initiatiefnemers anders over gedacht worden, hoor ik dat graag, maar wel graag met enige motivatie waarom het anders moet... Smile

_________________
"Ik ben niets wijzer geworden van wat ik al wist." *28-6-2014 - Sowhat.
Grafmat
Grafmat
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4296
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 51

http://www.orinocoradio.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty Re: Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden

Bericht  Mirrr 25.01.20 15:23

Grafmat schreef:Ik voel me enigszins gehandicapt met de restricties die mij worden opgelegd als rayonhoofd 'nieuwe muziek'... Als ik bovenstaande even naar de letter neem mag ik dus nieuwe muziek pluggen, maar niet als die nieuwe muziek valt onder de genres

soul, funk, prog, indie, alternatief, jazz, dance, electro, ambient, blues, nederlandstalig en franstalig.

En verder mag ik geen nieuwe muziek pluggen van the Beatles(nou vooruit....), Muse, Pearl Jam, Alter Bridge en Whispering Sons...

Oh en ik mag niets pluggen wat valt 'buiten het reguliere' ....

Shocked  Shocked  Shocked  Shocked  Shocked  Shocked  Shocked  Shocked  Shocked

U begrijpt dat ik me hier bijzonder weinig van aan ga trekken.  Razz . Ik plug nieuwe muziek die goed is, ongeacht genre, taal of andere domeininperking die mij wordt opgelegd...

En ik zal even mijn startdefinitie van 'nieuwe muziek' geven: Alles wat op moment van pluggen niet ouder is dan 1 jaartal ervoor. Ik mag in 2020 dus ook nog muziek pluggen uit 2019. Mocht het initiatief langdurend worden mag ik in 2021 hooguit muziek pluggen uit 2020 of 2021, etc.

Mocht over bovenstaande door de initiatiefnemers anders over gedacht worden, hoor ik dat graag, maar wel graag met enige motivatie waarom het anders moet... Smile

Ja ik vind dit wel een wat meer hanteerbare omschrijving van "nieuwe muziek" Ard Very Happy
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12051
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden

Bericht  Boebstie 25.01.20 15:38

[quote="Grafmat"]Ik voel me enigszins gehandicapt met de restricties die mij worden opgelegd als rayonhoofd 'nieuwe muziek'... Als ik bovenstaande even naar de letter neem mag ik dus nieuwe muziek pluggen, maar niet als die nieuwe muziek valt onder de genres

soul, funk, prog, indie, alternatief, jazz, dance, electro, ambient, blues, nederlandstalig en franstalig.

En ik zal even mijn startdefinitie van 'nieuwe muziek' geven: Alles wat op moment van pluggen niet ouder is dan 1 jaartal ervoor. Ik mag in 2020 dus ook nog muziek pluggen uit 2019. Mocht het initiatief langdurend worden mag ik in 2021 hooguit muziek pluggen uit 2020 of 2021, etc.

Lief Rayonhoofd Nieuwe Muziek".
Je startdefinitie is helemaal goed! En als je goed gelezen hebt zijn de volgende categorieen "Rock", "Rammstein", "Neoprog", en vele andere stijlen, nog te gebruiken Very Happy
Er blijft dus een heleboel goede muziek te pluggen over Cool
Boebstie
Boebstie
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 264
Registratiedatum : 29-12-11
Woonplaats : Parijs/Clamart

Terug naar boven Ga naar beneden

Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty Re: Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden

Bericht  Mirrr 25.01.20 15:40

Zoals bijv. ook metal, al maakt dat toch totaal geen kans haha Razz
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12051
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty Re: Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden

Bericht  Frodo 25.01.20 17:40

Hoe dan ook zal ik me blijven inzetten om JJ Cale eindelijk eens van ergens tussen plaats 500 en 600 in de V500 te brengen.....
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7250
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty Re: Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden

Bericht  Dutchzaphod 28.01.20 14:56

Herhaling

Dutchzaphod schreef:Een loffelijk streven! Het is misschien een idee om op de FB-pagina (FB is natuurlijk, na dit forum, het belangrijkste medium) door de Rayonhoofden een voorzetje te laten maken. Bijvoorbeeld door van een gewilde band in het rayon één specifiek nummer te plaatsen. Door middel van commentaren komt dan dit nummer (of na rijp beraad een ander nummer van de artiest) onder de aandacht. Eens kijken of we buiten de WoS ook de bal "rolling" kunnen krijgen.

Veel inzenders van de V500 komen/zijn niet op het forum. Dus samengevat: rayonhoofden, lok/stuur/verplicht uw kennissen/bekenden die op FB actief zijn naar de Orinocopagina en laat daar het V500-vuur ontsteken.

Ik beperk me nu even tot Facebook en dan heeft het weinig zin om, als rayonhoofd, telkens ongeleide projectielen neer te zetten. De gemiddelde muziekluisteraar op Facebook wordt al "doodgegooid" met nieuwe en oude krakers. Wat mij voor ogen staat is dat een dijk van een plaat van een bepaalde groep als een soort "discussiestuk" wordt voorgesteld. Misschien zelfs met tags van mensen waarvan het rayonhoofd weet dat ze van de betreffende artiest houden. Bij de plaatsing van het nummer zou dan een tekst kunnen staan waarin gevraagd wordt om een mening over het nummer te geven c.q. een ander "beter" nummer voor te stellen. Dit alles met een klein verhaaltje over de doelstelling n.l. het tegengaan van versnippering in de V500 (het mag van mij ook uitgebreid worden met Top2000, Snob2000 en andere lijsten; daar geldt natuurlijk hetzelfde euvel).

Wanneer er een concensus is bereikt voor een nummer waar we in ieder geval allemaal voor gaan, dan kan het rayonhoofd overgaan op een nieuwe band/artiest. Het gekozen nummer gaat dan in een database die tegen de tijd dat de lijstjeskoorts uitbreekt als handvat zo veel mogelijk gedeeld wordt op social media.

Is dit een idee?


Laatst aangepast door Dutchzaphod op 28.01.20 15:07; in totaal 1 keer bewerkt
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bemmel

http://www.txt2txt.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty Re: Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden

Bericht  Dutchzaphod 28.01.20 15:01

Begrijp me goed, het bovenstaande is niet bedoeld om het plan voor 27 februari onderuit te halen. Laat dat vooral z'n gang gaan. Het is meer een én-én verhaal.
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bemmel

http://www.txt2txt.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden

Bericht  Boebstie 28.01.20 20:39

Dutchzaphod schreef:
Veel inzenders van de V500 komen/zijn niet op het forum. Dus samengevat: rayonhoofden, lok/stuur/verplicht uw kennissen/bekenden die op FB actief zijn naar de Orinocopagina en laat daar het V500-vuur ontsteken.
[/quote]Wat mij voor ogen staat is dat een dijk van een plaat van een bepaalde groep als een soort "discussiestuk" wordt voorgesteld. Misschien zelfs met tags van mensen waarvan het rayonhoofd weet dat ze van de betreffende artiest houden. Bij de plaatsing van het nummer zou dan een tekst kunnen staan waarin gevraagd wordt om een mening over het nummer te geven c.q. een ander "beter" nummer voor te stellen. Dit alles met een klein verhaaltje over de doelstelling n.l. het tegengaan van versnippering in de V500 (het mag van mij ook uitgebreid worden met Top2000, Snob2000 en andere lijsten; daar geldt natuurlijk hetzelfde euvel).[/quote]

[/quote]Wanneer er een concensus is bereikt voor een nummer waar we in ieder geval allemaal voor gaan, dan kan het rayonhoofd overgaan op een nieuwe band/artiest. Het gekozen nummer gaat dan in een database die tegen de tijd dat de lijstjeskoorts uitbreekt als handvat zo veel mogelijk gedeeld wordt op social media.

[/quote]Is dit een idee?[/quote]

Dutchzaphod: Dit is precies wat ik heb voorgesteld aan de Rayonhoofden in de instructie"brief". Samen met de door hen bij elkaar geharkte vrienden, kennissen, en wat dies meer zij, een voorstel lijst te maken met 5 nummers waarover consensus bestaat. Deze nummers worden dan  in de uitzending van 27 maart op Orinoco gedraaid en vervolgens wordt er dan ieder kwartaal aandacht aan besteed om dan tijdens het officiele stemmen voor de V500 er zorg voor gedragen te hebben dat DAT ene of meerdere speciale nummer door MEERDERE mensen HOOG in hun V500 stemlijst gezet worden.
Meer kan ik er niet van maken, behalve dan het plezier Very Happy


Laatst aangepast door Boebstie op 28.01.20 20:40; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : taalfouten)
Boebstie
Boebstie
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 264
Registratiedatum : 29-12-11
Woonplaats : Parijs/Clamart

Terug naar boven Ga naar beneden

Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty Re: Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden

Bericht  Mirrr 28.01.20 22:05

Boebstie schreef:


Dutchzaphod: Dit is precies wat ik heb voorgesteld aan de Rayonhoofden in de instructie"brief". Samen met de door hen bij elkaar geharkte vrienden, kennissen, en wat dies meer zij, een voorstel lijst te maken met 5 nummers waarover consensus bestaat. Deze nummers worden dan  in de uitzending van 27 maart op Orinoco gedraaid en vervolgens wordt er dan ieder kwartaal aandacht aan besteed om dan tijdens het officiele stemmen voor de V500 er zorg voor gedragen te hebben dat DAT ene of meerdere speciale nummer door MEERDERE mensen HOOG in hun V500 stemlijst gezet worden.
Meer kan ik er niet van maken, behalve dan het plezier Very Happy

Oh zo had ik het helemaal niet begrepen uit je mail hier op WOS.
Ik was al op de meer gewone manier begonnen nummers onder de aandacht te brengen Razz
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12051
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden

Bericht  Boebstie 28.01.20 22:21

[quote="Mirrr"]
Boebstie schreef:

Oh zo had ik het helemaal niet begrepen uit je mail hier op WOS.
Ik was al op de meer gewone manier begonnen nummers onder de aandacht te brengen Razz

Ach Mirrr, soms kan ik heel ingewikkeld schrijven Very Happy om iets heel simpels uit te leggen. Je kan natuurlijk ook de "instructiebrief die via Prive Bericht op het WoS aan je verzonden is nog een keer te lezen. Pagina 2 moet wel wat helderheid geven denk ik bounce Very Happy

Boebstie
Boebstie
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 264
Registratiedatum : 29-12-11
Woonplaats : Parijs/Clamart

Terug naar boven Ga naar beneden

Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty Re: Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden

Bericht  Mirrr 28.01.20 22:46

Nou eigenlijk bedoelde ik dus vooral dat stuk over voorstel lijst van 5 nummers.
Dat kon ik uit die prive instructiebrief hier op WOS niet uithalen, maar dat maakt niet uit, het is wat helderder nu Very Happy
Ik weet niet of het zo levendig te krijgen is zoals Dutchzaphod het beschrijft, zo druk is het bij mij niet op Facebook haha.
Maar goed ik ben al een weg ingeslagen en zal eens kijken hoe ik dat aan elkaar ga breien Wink
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12051
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden

Bericht  Boebstie 02.02.20 11:07

Zo, het Steunfonds Top57 over 2019 is weer achter de rug en nog vele mooie en speciale uitzendingen volgen dit jaar. Toch vraag ik jullie aandacht voor het volgende:

In de V500 ontbreekt het aan vele bands met fijne Franse muziek. M83 staat wel in de V500 op nummer 402. De andere nummers van M83 staan op volstrekt ontoereikende plaatsen. Zelfs een Charles Aznavour staat met zijn hoogste notering op nummer 987 met "Hier Encore". Jacques Brel staat met "ne me quitte pas" op 397. Het is dus triest gesteld met de muziek, afkomstig van Franse bodem.

In het kader van de Zendtijd Rayonhoofden in het algemeen en het Franse Rayonhoofd in het bijzonder zou ik graag 1 of 2 Franstalige Bands of chansons in de V500 willen stemmen (natuurlijk mogen dit er veel meer worden, maar ik pas graag mijn verwachtingen naar beneden aan). Dat wil zeggen, met zoveel mogelijk mensen, 1-2 specifieke Franstalige bands/zangers/zangeressen, HOOG in jullie V500 te plaatsen. Op vrijdag 27 maart zal er een soort van shortlist worden gedraaid, echter deze shortlist is door jullie samengesteld. Het soort muziek maakt in dit geval niet uit, als het maar WEL een Franstalige band/zanger/zangeres betreft. Vele van jullie dragen Franse muziek een warm hart toe, dus ik zou jullie vragen om jullie persoonlijke TOP5 van Franstalige bands/zangers/zangeressen via een privebericht WoS of Facebook naar mij toe te sturen en natuurlijk MET een motivatie Waarom je vindt dat dit specifieke nummer door een breder publiek in de V500 gestemd moet worden. Het als eenling stemmen op bijv. Manau heeft geen enkele zin Very Happy .

In de komende weken zal ik een aantal voorstellen doen en samenwerkingsverbanden met andere Rayonhoofden zoeken, want het begrip muziek van Franse bodem is een heerlijk ruim begrip waarmee ik en dus jullie, vele kanten op kan gaan.

Ik zie heel graag jullie voorstellen tegemoet Very Happy
Boebstie
Boebstie
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 264
Registratiedatum : 29-12-11
Woonplaats : Parijs/Clamart

Terug naar boven Ga naar beneden

Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty Zendtijd Franse Rayonhoofd

Bericht  Boebstie 02.02.20 11:20

Boebstie schreef:
In de komende weken zal ik een aantal voorstellen doen en samenwerkingsverbanden met andere Rayonhoofden zoeken, want het begrip muziek van Franse bodem is een heerlijk ruim begrip waarmee ik en dus jullie, vele kanten op kan gaan.

Ik zie heel graag jullie voorstellen tegemoet Very Happy

Mijn eerste 5 voorstellen: - Week februari 2 t/m februari 9 2020

- Manau - la tribu du Dana (eerste Franse Hiphop interpretatie van het aloude Tri Martolod - Oud Bretons Volkslied)
- Agar Agar (Franse band) maar zingt Engelstalig = I am that Guy
- Michel Fugain - Une Belle Histoire (al was het maar om al die mooie vakantie herinneringen). In 2019 op plek 976 in V500
- Fellini Felin - On the Way home ( Disco House - Afro beat)
- Jacques Brel - Voir un ami pleurer (behoeft geen uitleg)

Laat jullie voorstellen maar komen. Ik plaats ze met heel veel plezier

Bonne Journee
Boebstie
Boebstie
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 264
Registratiedatum : 29-12-11
Woonplaats : Parijs/Clamart

Terug naar boven Ga naar beneden

Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty Re: Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden

Bericht  Frodo 02.02.20 18:01

Iedereen kan wel hele lappen tekst schrijven, maar je kan ook gewoon stemmen op Cocaïne van JJ Cale.

Klaar.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7250
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty Zendtijd in het kader van Rayonhoofden

Bericht  Boebstie 03.02.20 12:38

Frodo schreef:Iedereen kan wel hele lappen tekst schrijven, maar je kan ook gewoon stemmen op Cocaïne van JJ Cale.

Klaar.

Very Happy Wellicht is er een Rayonhoofd die JJ Cale wil adopteren in zijn lijst Frodo Very Happy
Boebstie
Boebstie
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 264
Registratiedatum : 29-12-11
Woonplaats : Parijs/Clamart

Terug naar boven Ga naar beneden

Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty Re: Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden

Bericht  Chrisje 07.02.20 22:31

Sorry hoor, maar ik snap de uitleg helemaal niet. Moet ik nou vóór 27 maart mijn 5 eerste Franstalige nummers geven aan boebstie persoonlijk, of moet ik aan de gang met 1000 rayonhoofden, die allemaal iets ergens van vinden, qua procedure of van wat mag en wat niet mag? Ik heb voor het eerste gekozen. Dus ik heb boebstie een lijstje gestuurd, hopende dat zij het nog snapt.

Ik krijg dit volgende (zeer vreemde) lijstje van boebstie qua rayonhoofden...

Ro Kerkhoven = Progrock
Caro Line = Jaren zestig
Toine Rutten = Blues
MrJohn/Tonny Nowhere Man = Beatles
Richard Ekkelenkamp = Pearl Jam en Alterbridge
René Arnoldi = Alles buiten het reguliere werk
Kaj Raaijmakers = Boudewijn de Groot en ander NL werk
Hier Ben Ik Joke en Eric Smaling = Soul/Funk
Indie/Ambient/Intelligent en goed te hachelen Electrosoorten = FB-loze Tim(mus)
So Korenhof = Dance
Carlo van Heertum = Alternatief, Jazz en Whispering Sons
Ard Offers = Nieuwe muziek zolang het maar niet in de bovenstaande categorieën past en ook geen Muse :-)
Ikzelve = Franstalige muziek

Ik denk dat in mijn inzend-lijst van 2019 van alle categorieën hier genoemd er wel 5 te vinden zijn.

Dus als je nou gewoon kijkt naar mijn lijst, dan ligt het tuinpad van jouw vader gewoon in mijn tuin!

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3310
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty Re: Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden

Bericht  Chrisje 07.02.20 22:40

En ik stem al jaren op JJ Cale, maar dat helpt niet veel, Frodo. Ik denk niet dat rayonhoofden er iets aan helpen.

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3310
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty Zendtijd in het kader van Rayonhoofden

Bericht  Boebstie 11.03.20 19:42

Lieve allemaal,

Nadat Ries met enorm veel succes zijn Rigoreuze 500 zal hebben uitgezonden, blijft het feest op Orinoco Radio! Op vrijdagavond 27 maart de speciale Zendtijd in het Kader van de Rayonhoofden en op zaterdagavond de Lenteshow.

Voor vrijdagavond 27 maart zou het fijn zijn als de Rayonhoofden John Franquinet, Tonny Nowhere Man, Caro Line (Mirrr), So Korenhof (Sokocat), Carlo van Heertum (sookra), Toine Rutten (Roche), Kasper Hermans, Ro Kerkhoven, Richard Ekkelenkamp, René Arnoldi (sowhat), Ard Offers, Kaj Raaijmakers, Hier Ben Ik Joke (Miennn) en Eric Smaling (PPProf) hun 5 Voorkeursnummers inzenden voor 20 maart 16.42.

Mocht je het pad van Rayonhoofd volledig kwijt zijn, lees de post op WoS van enkele weken geleden en anders is een Privebericht op FB of op het WoS ook genoeg. Mocht je nu helemaal geen tijd hebben of een sociaal netwerk, dan worden de voorkeursnummers door een volledig neutrale jury voorgedragen. Kortom, eerst genieten van de Rigoreuze 500 van Richard Ekkelenkamp en dan een week later, gewoon lekker muziekplezier met wellicht veel nummers die de Schroothoop kunnen verruilen voor een mooie plaatsing in de V500 (november 2020).
Boebstie
Boebstie
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 264
Registratiedatum : 29-12-11
Woonplaats : Parijs/Clamart

Terug naar boven Ga naar beneden

Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty Zendtijd in het kader van Rayonhoofden

Bericht  Boebstie 11.03.20 20:02

Oeps, was ik Timmus helemaal vergeten als Rayonhoofd Sad .
Met excuses x 100 keer.

Boebstie
Boebstie
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 264
Registratiedatum : 29-12-11
Woonplaats : Parijs/Clamart

Terug naar boven Ga naar beneden

Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty Zendtijd in het kader van Rayonhoofden

Bericht  Boebstie 18.03.20 19:26

Lieve allemaal,

Als zelfs het Songfestival niet doorgaat kan ik niet achterblijven.

Door de Confinement die hier geldt moet ik (helaas) mededelen dat de de uitzendingen "Zendtijd in het kader van Rayonhoofden" op 27 maart en de Lenteshow op zaterdag 28 maart geen doorgang kunnen vinden om de doodeenvoudige reden dat ik A) de straat niet op mag en B) als ik dan toch naar NL ga, ik kans heb om FR niet meer in te komen.

Dus, niets aan te doen maar wat in het vat zit, verzuurt niet. @ alle Rayonhoofden, je kan natuurlijk nog steeds je nummers aan mij sturen 😎
Boebstie
Boebstie
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 264
Registratiedatum : 29-12-11
Woonplaats : Parijs/Clamart

Terug naar boven Ga naar beneden

Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden  Empty Re: Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven


Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 
Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum