Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» De Beste Albums ooit met Ries
Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 EmptyVandaag om 12:27 van Ries

» *RTH* Linda de Mol - Beethoven
Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 EmptyVandaag om 11:33 van Mirrr

» *RTH* Break machine – Street dance
Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 EmptyVandaag om 11:33 van Mirrr

» *RTH* Queen – Bicycle race
Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 EmptyVandaag om 11:32 van Mirrr

» *RTH* Lowland Trio – Mijn naam is haas
Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 EmptyVandaag om 11:32 van Mirrr

» *RTH* André van Duin - Willy Alberti, bedankt
Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 EmptyVandaag om 11:31 van Mirrr

» *RTH* Beatles – Drive my car
Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 EmptyVandaag om 11:31 van Mirrr

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 EmptyVandaag om 11:30 van Mirrr

» Steunfonds 18: 5 t/m 11 mei 2024
Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 EmptyVandaag om 10:26 van Roadrunner

» Do. 9 mei. Grabbelton
Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 EmptyGisteren om 17:54 van Roche

» Introquiz Mei staat klaar
Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 EmptyGisteren om 17:22 van Berend

» Wo 08-05 Sokra zaagt door
Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 EmptyGisteren om 12:17 van sokratikos

» De beste 100 albums ooit met Ries
Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 EmptyGisteren om 12:05 van Ries

» Mei 2024
Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 EmptyGisteren om 11:51 van sokratikos

» De beste 100 albums ooit met Ries
Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 EmptyGisteren om 11:19 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 EmptyGisteren om 11:16 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 EmptyGisteren om 09:20 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 EmptyGisteren om 09:15 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 EmptyGisteren om 08:53 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 EmptyGisteren om 08:48 van Ries


Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018

+4
Dave Evans
Ries
Mirrr
sokratikos
8 plaatsers
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 Empty Re: Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018

Bericht  sokratikos zo 22 sep 2019, 14:04

23 Strand of Oaks – JM 7,667

Mirrr
Gevoelig nummer, een groeiertje, 6 voor nu

Frodo
Wauw! Wat een fantastische plaat. Dit mag met recht de titel JM dragen. 10
En na een stuk of 20 keer beluisteren ben ik er steeds meer van overtuigd dat dit V500 materiaal is. In mijn lijst gaat dit iig de hoogste binnenkomer worden!

Timmus
Hallo dan, wat een plaat. Ik ga dit uiteraard vaker luisteren maar doe maar alvast een 9.

Forzautregivo
Ja zeg! Die naam kom je regelmatig tegen, maar nooit de moeite genomen om te luisteren. Maar dit is bijzonder goed! Een 8! Voorlopig....

Sokra
Heerlijke plaat, opgepikt in De Witte Trui op MusicMeter. Buitengewoon goed eerbetoon aan Jason Molina. 9

Timmus
Eén van de hoogste nieuwe binnenkomers in mijn inleverlijst voor de V500, op #142.

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9957
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 Empty Re: Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018

Bericht  sokratikos zo 22 sep 2019, 14:06

22 Bad Religion - Handshake 7,667

Arjanh
Heerlijk. De band waarvan oa. Green Day, NoFX en Offspring het hebben geleerd en zelden (of in het geval van offspring: nooit) hebben overtroffen. Ietwat omhoog afgeronde 10.

Timmus
Nou, geef mij maar (de begindagen van) Green Day, Less Than Jake en The Offspring in plaats van deze brave poppunk zonder rafelrandjes.  Een 6.

Mirrr
Dit klinkt wel oke, een 7
Joostvdaa
Favoriete band in mijn middelbare schooltijd, allemaal dankzij de ontdekking van 'You' op de sountrack van Tony Hawk Pro Skater 2. Ontelbaar veel gedraaid deze band en het blijft prima muziek, geen artiest waarvan ik zoveel platen in de kast heb staan. Deze RtH heb ik altijd wel een tof nummer gevonden op een iets minder album van ze. Een 8.

Forzautregivo
Hier ken ik deze band ook van hahaha. Maar You is toch wel een stuk beter dan dit nietszeggende gerommel. Een 5

Sokra
Prima band, grondleggers van de poppunk. Mijn kennismaking dankzij een penvriendin (dat bestond toen nog), die het voor me had opgenomen op een cassettebandje (die werden toen nog volop gebruikt), kwam met de nummers "Change of Ideas", "Big Bang" en het titelnummer "No Control" van hun 4e studioalbum uit 1989 (waar ook Joost´s kennismakingsnummer "You" op staat). Ze hebben veel degelijke nummers, die veel op elkaar lijken, en daartoe behoort imo ook deze RTH. Kan bijv. niet tippen aan "American Jesus". 7


21 Lush - Desire lines 7,667

Arjanh
Goh dit bij Ivo had ik niet direct verwacht, geweldig nummer van een geweldige band. 10.

Forzautregivo
Je onderschat me  Ben groot fan van bands als Portishead, Chapterhouse, Slowdive, Minor Victories en Lush (als ik die even over één kam mag scheren).  Dit staat uiteraard ook in mijn inleverlijst. Steengoed nummer. Een 9

Arjanh
Die laatste 4 mag zeker, Portishead zou ik niet direct in hetzelfde rijtje zetten al vind ik ze ook allemaal goed, wel wat anders (triphop =/= shoegaze/dreampop  ) maar ach genres... erg subjectief

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9957
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 Empty Re: Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018

Bericht  sokratikos zo 22 sep 2019, 14:08

20 Blur - Song 2 7,667

Sowhat
Zie je? Het hoeft niet lang. 7


Frodo
Zeer fijne plaat, die de dansvloeren op alternative parties nog altijd doet volstromen. 10


Arjanh
90s klassieker die niks minder dan een 10 verdient.


Timmus
Heerlijke en onverwoestbare floorfiller en pogoplaat. Nog een 10.


Sokra
Een nagenoeg perfecte ´alternatieve rock´-plaat met een overheerlijk opzwepende uitgelatenheid. Woooohoooooo! Misstaat idd op geen enkele alternatieve dansvloer. 10

19 Chvrches – Lies 7,692

Mauricedegier
Lies is een dikke 9 waard, de 10 bewaar ik voor The Mother we share. Heerlijke muziek

Kaj
Mijn favoriete nummer van een band die er zelden écht uit springt, maar ook nooit door de bodemgrens zakt. Al hun liedjes zijn wel genietbaar. En dit is dus de fijnste, die ik (ik ben in een gulle bui) een mooie 9 geef

ErickNJ
Ik probeer hun muziek mooi te vinden, maar het wil niet lukken. Er zit geen emotie in. Een 6. Misschien heb ik de juiste nummers nog niet gevonden.

Forzautregivo
CHVRCHES kan weinig fout doen. Fijne band, fijne zangeres, fijne sound. Een 8


18 Sore Losers - Got it bad 7,700

Frodo
Ze bestaan nog: bandjes die lekkere gitaarrock maken. Daar waar Navarone de Nederlandse vaandeldrager is, is The Sore Losers dat voor Belgie. Het merkwaardige fenomeen doet zich daarbij voor dat de landsgrens een soort van magische barriere is. In Belgie zijn ze redelijk succesvol met meerdere albums in de top 10, maar in Nederland breken ze maar niet door en moeten het doen met spelen in zaaltjes voor 200 man (m/v).

Voor iedereen die van gitaarrock houdt kan ik ze aanbevelen. Onlangs zag ik een zeer gevarieerde show van ze van bijna 2 uur vol vuige gitaren.  9

Mirrr
Niet onaardig, een 6 voor deze

Sowhat
Ja dit is leuk. 8

Timmus
Best leuk, maar zang blijft toch wel erg achter bij de muziek. Ik houd het op een 7.

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9957
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 Empty Re: Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018

Bericht  sokratikos zo 22 sep 2019, 14:09

17 Damian Rice & Lisa Hannigan - 9 crimes 7,727

Sowhat
Slaapliedje. 3

Mirrr
Vond er eerst niet zoveel aan maar is gegroeid bij mij, een 7

Forzautregivo
Al erg mooi, maar Rice heeft in de loop der jaren nog genoeg stappen gezet naar nóg mooier. Neem Cannonball, My Favourite Faded Fantasy of The Box. Voor deze een 8

Sokra
Mooi gezongen door beide en de minimale muzikale begeleiding past daar goed bij. Bij mij ook pas langzaam gegroeid. 8

Timmus
Zeer goede combi, mooi ingetogen. Een 9.

16 Roberta Flack - The first time ever I saw your face 7,769

Sowhat
Prachtig minimalistisch. 8

Mirrr
Prachtig nummer, een 8

Arjanh
Ik wil dit eigenlijk wel mooi vinden maar merk toch dat het langzaamaan begint te irriteren. Ik hou het op 5.

PPProfessor
Van een zeldzame schoonheid. Wat kan die vrouw zingen. 9

Mauricedegier
Prachtig nummer! Dikke 9.

Gretz
9 Eerste kennismaking met Roberta Flack, met dank aan de MuMeLadder. Weggeblazen door de schoonheid van haar stem en de prachtige
melodie

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9957
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 Empty Re: Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018

Bericht  sokratikos zo 22 sep 2019, 14:12

15 Black Keys - Gold on the ceiling 7,769

Roy
Lekker deuntje maar de tekst en zang vallen tegen. Ik kom niet verder dan een 6.

Ries
Ontzettend fijn nummer! Een 9!

Sowhat
Blikkerig. 5

Mirrr
Ja deze klinkt wel oke, een 7

Joostvdaa
Wat een kraker blijft dit toch, ik kan deze niet vaak genoeg horen. Ruim top 50 materiaal, dus een dikke 10 lijkt me logisch.

Timmus
Wereldband, wereldalbum, en niet eens het beste nummer van deze plaat maar zeker nog een 9.

Forzautregivo
Moet eerlijk zeggen dat ik de eerste zes albums echt stukken beter vind dan El Camino en Turn Blue. Met name Attack & Release en Brothers zijn meesterwerken. Gelukkig heeft Gold On The Ceiling wel hoge kwaliteit. Een 8

14 Mogwai - Mogwai fear satan 7,778

Roy
Jammer dat je stopt Tim! Je laatste keuze vind ik echter oersaai. Een 4 want muzikaal is het wel goed.

Timmus
Afgelopen zaterdag kwam Sigur Ros voorbij in de top-10 van de lijst van Ries, waarbij de laatste paar minuten erg fijn waren, maar de tergend lange aanloop daarna was een overbodige. Dit nummer van Mogwai, dat me enigszins aan het slot van Untitled 8 deed denken, hakt er wel vanaf het begin in en brengt je meerdere malen in extase. Een 10 voor de koningen van de postrock.

Forzautregivo
Of het de koningen van de postrock zijn weet ik niet, maar Mogwai behoort in ieder geval tot de hoge adel. Met dit als misschien wel hun beste nummer. 16 minuten is lang, maar het blijft erg onderhoudend. Een 8

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9957
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 Empty Re: Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018

Bericht  sokratikos zo 22 sep 2019, 14:13

13 Last Internationale - Life, libety and the pursuit of indian blood 7,818

Mirrr
Dit klinkt niet verkeerd, een 7

Sowhat
wat vreselijk leuk dit zeg! 9. Schriftje.

Frodo
Ze zijn inmiddels zover met hun nieuwe album Soul On Fire, dat ze daar diverse nummers van zullen gaan spelen. Wanted Man krijgt van mij uiteraard een 10, maar dit doet er niet veel voor onder. De hele LP We Will Reign is sowieso het beluisteren meer dan waard. 9

Joostvdaa
Het eerste deel vind ik erg rechttoe rechtaan, maar het tweede deel is wel aardig. Niettemin een paar klassen minder dan Wanted Man. Een 6.

Timmus
Ik heb deze band meerdere malen live gezien; altijd ging kwaliteit en energie hand in hand. Dat hoor je op de plaat eigenlijk al. Een 9.

Sokra
Lekker rocknummer en de stem doet me soms wat denken aan Chrissie Hynde. Ik rond de 7.5 naar boven af

12 Linea Aspera - Eviction 7,818

ErickNJ
Leuke ontdekking. Voor mij dan. Nog nooit eerder gehoord. Als ik een schrift bijhield zoals Sowhat, dan zou ik deze daar inzetten. Een 8.

Sokra
Heel erg bedankt, Timmus, voor je inzet voor het RTH-muziekspel!!! En voor deze RTH! Ik vind deze net ietsje minder dan ´Malarone´, maar komt uit op een mooie 8

Timmus
Uitermate geslaagde electro. Een 9.

Forzautregivo
Zo! Dat was goed! Fijne ontdekking. Een 8

Joostvdaa
Inderdaad een aardig geslaagde ontdekking en daarmee een waardige afsluiter voor Timmus. Nogmaals dank voor al je inzet! Voor het plaatje een ruime 7.

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9957
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 Empty Re: Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018

Bericht  sokratikos zo 22 sep 2019, 14:15

11 Mother Love Bone – (Chloe Dancer/) Crown of thorns 7,833

Forzautregivo
Absoluut meesterwerk van kortstondige, maar desondanks invloedrijke grungeband. 10 natuurlijk

Sokra
De band had ik al wel van gehoord, maar niet toen in 1990. Pas toen ik in deze eeuw de muziek van alle grunge-bandjes die op de Engelse Wiki staan ging downloaden. In de commentaren op YouTube bij dit nummer van mensen die t destijds ter harte hadden genomen lees ik o.a. dat het de "Stairway To Heaven" van de grunge is maar vooral dat hen terugbrengt naar het eerste jaar van de nineties. Het klinkt, zoals Frodo al opmerkte, als een voorvorm van Pearl Jam, maar dan met Andy Wood als zanger. Deze Andrew Wood (zoals hij eigenlijk heet) zong in de eerdere alternatieve rockband Malfunkshun (1980-88), daarna dus in Mother Love Bone (1987-90), en wordt daardoor - samen met zijn broer Kevin Wood, die in Malfunkshun speelde en daarna in een aantal andere bands met voormalige leden van Nirvana en Soundgarden - gerekend tot de "Founding Fathers of the grunge scene" of "Godfathers of Grunge". Andy Wood stierf in maart 1990, drie dagen nadat hij door zijn verloofde Xana La Fuente was gevonden in een comatose toestand na een overdosis heroine. Kortom, de RTH vertegenwoordigt een heus drugsdrama van een grunge-stichter. Dat verhaal maakt de kwalificering van grunge-klassieker begrijpelijk. Dank Ivo voor het plaatsen! Al is de combinatie "Chloe Dancer/Crown of Thorns" mooier dan de stand-alone-track "Crown of Thorns" en (zo begrijp ik t althans) de eigenlijke klassieker in de grunge. Nu ik die, tijdens het uitpluizen en schrijven hiervan, inmiddels meerdere keren achter elkaar heb geluisterd, is het gegroeid naar een mooie 8!

10 Jimi Hendrix - Voodoo chile (slight return) 7,833

Sowhat
Wel aardig. 7

Dewauw
tering sowhat, dit moet je koesteren


Arjanh
Hendrix is voor mij zo'n beetje het prototype van een beïnvloeder die ruimschoots is voorbijgestreefd door z'n beïnvloeden. Dit nummer is dan nog wel een van z'n betere. 7.

Forzautregivo
Knap en invloedrijk, maar toch kan ik er niet veel mee. Een 6

Sokra
Een ietwat naar boven afgeronde 10, voor dit meesterwerk. Live is het helemaal een genot!
De beïnvloeden hebben dit gitaargeweld nooit kunnen benaderen.

Timmus
Onweerstaanbaar intro. Daarna lekker nummer. Samengevat een 8,5 die ik naar boven afrond.

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9957
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 Empty Re: Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018

Bericht  sokratikos zo 22 sep 2019, 14:17

9 The Cure - Faith 7,833

Sokra
Heerlijk kort album, waar dit de titeltrack van is, met de sombere Cure op hun desolaatst best. Live is de RTH erg mooi, zoals Arjan terecht al zei. Een naar boven afgeronde 10

Roy

Duidelijk het geluid van The Cure maar ze hebben beter gepresteerd. Een 7.

Forzautregivo

Ja wat is dit toch een fijne plaat. De albums van begin jaren '80 zijn sowieso wel de beste periode van The Cure. Een 9

Timmus
sokratikos schreef: de sombere Cure op hun desolaatst best.
Juist. 10.

8 Thin Lizzy - Whiskey in the jar 7,846

Ries
Vloeken in de kerk, I know, maar de versie van Metallica hoor ik liever. Dit krijgt natuurlijk nog wel een mooie 7!

Sowhat is het eens met Ries

Roy
Ik heb de discussie al vaker gevoerd met Ries. Metallica heeft een mooie cover gemaakt maar mijn voorkeur blijft bij Thin Lizzy. Ik geef een 9 waar Metallica één of twee punten lager zou scoren.

Thin Lizzy is ook de beste versie volgens Arjanh, Dave Evans, Mirrr, Jan…, Maurice, Joostvdaa, Timmus en Sokra

Forzautregivo
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind dit verreweg de minste versie van de drie. De manier waarop hij zingt is absoluut geen pretje. Ze hebben geluk dat het van zichzelf zo'n fijn nummer is. Een 6

De versie van Metallica eindigde op de 255e plaats met een gemiddelde van 5,461
De versie van de Dubliners eindigde op de 72e plaats met een gemiddelde van 7,071

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9957
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 Empty Re: Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018

Bericht  sokratikos zo 22 sep 2019, 14:20

7 Alter Bridge - Blackbird 7,929

Mirrr
Ja van mij krijgt deze ook wel een 10 hoor

Sowhat
Nee beslist niet mijn ding: 4.

Dutchzaphod
Tja, lager dan een 10 kan echt niet en bij gebrek aan een 11 of 12 blijft het dus helaas bij een 10.

Timmus
‘t Is een nummer dat, lekker clichématig, niet in mijn straatje past, maar dat ik best kan hebben zonder er lyrisch van te worden en waar ik normaliter een (ruime) 6 voor zou ranken. Maar ja, het nummer scoort ongekend hoog bij twee woest aantrekkelijke en dierbare mede-DJ's en op de een of andere manier laat je dat bij beluistering toch niet onberoerd. En zo werd een 6 een 8.

Sokra
Niet echt mijn ding, dit Orinoco-muziekje, maar kan t best hebben. 6


Forzautregivo
Wereldplaat. Misschien wel het beste nummer aller tijden. 10

6 The Babys - Isn't it time 7,941

Dave Evans
Oeff prachtig zeg! Kan niet anders dan een 10 zijn!

Frodo
Een echte klassieker dat van begin tot eind klinkt als een klok. 10

Timmus
Onderhoudend, maar geen topper. Een 7.

Ries
3 keer niks, nu niet, dan niet, nooit niet. Aalglad gedoe en dat zegt dus iemand die Keep On Lovin' You in zijn inleverlijst heeft! Een 3!

Arjanh
Jaaaaaa zo als ik al bij John Waite solo zei, een paar weken geleden, geweldige zanger. Dit nummer staat bij mij weliswaar minder hoog dan Missing You in m'n lijst maar een 9½ is ook een 10 bij mij

Jan…
Een van de eerste platen die mij raakte. Vind het nog steeds goed. 8

Forzautregivo
Toen ik dat pianodeuntje aan het begin hoorde, had ik eigenlijk helemaal geen zin om dit aalgladde nummer uit te zitten. Maar als je het even laat doorspelen, druipt de kwaliteit er toch wel vanaf en blijf je luisteren. Vooral erg goed gezongen. Een 7

Sokra
Een erg goed nummer met erg goede zang, maar toch niet voor de hoogste regionen. 8

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9957
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 Empty Re: Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018

Bericht  sokratikos zo 22 sep 2019, 14:23

5 Jefferson Airplane - Somebody to love 8,067

Arjanh
Prima nummer hoor, beetje de Amerikaanse Shocking Blue. 8.

Dutchzaphod
O, o, o, wat waren ze goed. Zal nooit of te nimmer vervelen. Een 9.

Frodo
Kun je terug verlangen naar een tijd die je nooit bewust hebt meegemaakt? Door dit soort muziek wel! 10

Timmus
Weinig mis met dit nummer, maar een meesterwerk is het toch ook weer niet; een 8.

Forzautregivo
Nog niet eens in de schaduw van White Rabbit, maar met zo'n stem is een 7 wel het minste dat je kunt geven.

Sokra
Terecht dat de RTH samen met White Rabbit wordt genoemd, want beide nummers zijn op dezelfde dag geschreven door Grace Slick toen ze nog bij Great Society zong. Haar bandleden hadden haar opgesloten in een kamer met pen en papier en wat om te blowen en gezegd dat ze er pas uit mocht komen als ze wat liedjes had geschreven. Ze kwam naar buiten met ´White Rabbit´ en ´Somebody to Love´. Beide nummers speelde ze eerst met Great Society. Ze heeft beide nummers daarna meegenomen toen ze bij Jefferson Airplane kwam zingen (op hun tweede album). Persoonlijk heb ik een lichte voorkeur voor de liveversie van ´Somebody to Love´ door Great Society. Maar de RTH krijgt evengoed een 8

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9957
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 Empty Re: Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018

Bericht  sokratikos zo 22 sep 2019, 14:24

4 Portishead - Glory box 8,294

Frodo
Subliem laidback nummer. 10

Mirrr
Inderdaad best een aardig nummertje ja, een 7

Sokra
Heerlijk nummer van de beste plaat van de beste 90ies triphopband. Door de veelvoud van herinneringen die aan dat album kleven, zijn andere albums van Portishead kansloos. 9

Timmus
Het perfecte nummer maken, Portishead bewijst dat het kan. Een 10.
Portishead is overigens beter in de originele versies; Massive Attack is subliem in de remixes.

Forzautregivo
Natuurlijk een 10. Zo'n nummer dat perfectie benadert.

PPProfessor
Een fantastische plaat, een van de schaarse juweeltjes uit de jaren 90, het IJstijddecennium in de popmuziek. 9

3 Nirvana - Come as you are 8,583

Timmus
Natuurlijk schaamteloos "geleend" van Killing Joke, deze riff, maar desondanks een 9, daarmee dus één van de mindere nummers van Nevermind.

Frodo
Er zijn mensen die vinden dat een 10 is voorbehouden aan perfectie; zodra er iets op aan te merken is het dus meteen lager dan een 10. Ik kijk er anders tegenaan. Het cijfer is voor mij een categorie en binnen die categorie kunnen er wel degelijk kwaliteitsverschillen bestaan. Zo is dit niet mijn favoriete Nirvana-nummer; ik kan er zo 5 noemen die ik nóg beter vind. Maar evengoed zit deze plaat gewoon in de 10-categorie.

Ries
Misschien wel het mooiste nummer van Nevermind! Nummer dat vanaf de eerste keer dat ik het hoorde me pakte. De stem van Kurt past so damn perfect bij deze klassieker dat ik wel een 10 moet uitdelen!!!!!!

Forzautregivo
Een 9 voor deze absolute klassieker. Maar ja, op Nevermind staan nu eenmaal nóg betere nummers (Breed, In Bloom, Lithium), dus er moet ruimte voor verbetering zijn.

Sokra
Een mooie klassieker van Nirvana, die een 9 krijgt. Het heeft echter niet de brille van Smells Like A Teen Spirit

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9957
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 Empty Re: Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018

Bericht  sokratikos zo 22 sep 2019, 14:26

2  U2 - Pride (in the name of love) 8,750

Jan…
Toen U2 nog U2 was. Samen met With or without you en I will follow de enige echt sterke nummers van deze zwaar overschatte band, 9

Ries
Jan goffer!  With Or Without You in dezelfde categorie plaatsen als dit juweeltje?  Een onuitwisbare schande mijn vriend.  Dit is zo'n beetje het einde van de echt goede U2, een 9!

Arjanh
Waarschijnlijk het eerste wat ik van U2 hoorde en ik vond het geweldig. Daarna werd het een poosje veel hit en weinig miss en na een paar jaar precies andersom. Deze blijft echter briljant, aangezien er hier geen decimalen worden gegeven kom ik op een 10.

Mirrr
Deze staat het hoogste in mijn lijst, in de top 5, een 10

Forzautregivo
U2 heeft mij nooit gegrepen op een enkel nummer na. Deze hoort daar zeker niet bij, al valt dit nog mee ten opzichte van missers als Sweetest Thing en Vertigo. Een milde 7

Sokra
Dit is toch wel een nummer dat niet is weg te denken uit mijn jeugd. De oude U2 van de eerste 5 studioalbums (dat is dus incl. The Joshua Tree) zijn mijn favoriet. Daarna is het, om arjan's uitdrukking te gebruiken, voornamelijk 'miss' en heel soms 'hit' (zoals "Elevation"). Voor Pride geef ik een dikke 8

1 White Stripes - Ball and biscuit 9,000

Frodo
"Wat Jack White doet, is altijd goed". Die uitspraak is in de chat van Orinoco altijd goed voor spontane reacties. Maar de stelling klopt wel! En van alles dat Jack White doet is dit nummer het beste. Afkomstig van zijn Magnum Opus "Elephant" is dit het langste nummer van the White Stripes. En terecht. De manier waarop hij zijn gitaar pijnigt om er de meest onvoorstelbare geluiden uit te persen is onovertroffen. 10

Pascal
Ik ben al heel lang fan van Jack White. Dit nummer kende ik tot een jaar geleden nog niet zo goed, maar toen draaide een van de DJ's het. Het bleek een fenomenale plaat te zijn! Een 10 dus!
Forzautregivo
Beste nummer van White Stripes. Het bewijs dat Jack White een muzikaal wonder is. Een 10.

Sokra
Voor mij ook het beste nummer van White Stripes, voornamelijk door die heerlijk scheurende gitaar. Leren kennen doordat  Frodo het tijdens de zaagshow een tijdlang maar bleef aanvragen, totdat dat niet meer hoefde, omdat ik het zelf lekker was gaan vinden en uit mezelf ging draaien. Het zou me niet verbazen als ik de dj ben waar Pascal het over heeft  9

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9957
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 Empty Playlist na de Top 100

Bericht  sokratikos zo 22 sep 2019, 14:35

00:33:30 Nico Haak & Paniekzaaiers Honkie Tonkie Pianissie 1974 3:55
00:37:14 The Ting Tings Estranged The Black Light 2018 5:11
00:42:19 Meg Myers Desire Sorry 2015 4:44
00:46:58 Pumarosa Priestess The Witch 2017 7:30
00:54:22 Gerry & The Pacemakers It's Gonna Be Alright 2:26
00:57:55 The Rifles She's Got Standards No Love Lost 2006 3:05
01:00:55 Silversun Pickups Growing Old Is Getting Old Swoon 2009 5:54
01:06:46 The War on Drugs Pain A Deeper Understanding 2017 5:31
01:12:50 Admiral Freebee Rags'n'run Admiral Freebee 2007 4:34
01:17:23 Ballet School Yaoi The Dew Lasts an Hour 2014 3:48
01:20:58 Beach House Myth Bloom 2012 4:19
01:25:09 Echo & The Bunnymen The Killing Moon Songs To Learn & Sing 1985 5:49
01:30:43 Coeur De Pirate Place De La République Blonde 2011 4:11
01:34:46 Nick Drake Day Is Done Five Leaves Left 1969 2:26
01:37:09 Lana Del Rey Venice Bitch Norman Fucking Rockwell! 2019 9:37
01:46:42 Boudewijn De Groot Een Tip Van De Sluier Van Een Afstand 1980 5:00
01:51:30 Van Morrison Into the Mystic Moondance 1989 3:28
01:54:51 Dusty Springfield Son Of A Preacher Man Dusty In Memphis 1969 2:30
01:57:13 Patti Smith Group Because the Night Easter 1978 3:25
02:00:22 Big Star Thirteen #1 Record/Radio City 2:35
02:02:55 Pretenders I Go to Sleep Pretenders II 1981 2:57
02:06:51 Billie Holiday God Bless The Child 3:01

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9957
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 Empty Re: Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018

Bericht  arjanh zo 22 sep 2019, 14:37

White Stripes op 1 Surprised Wow cheers En dat op deze site dat noem ik toch wel een enorme verrassing Guitar
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4684
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 54
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 Empty Re: Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018

Bericht  Mirrr ma 23 sep 2019, 21:42

Leuk die motivaties er nog eens bij, al ben ik meestal erg kort van stof haha.
Thanks heren dj's het was weer erg leuk Very Happy Yes
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12061
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018 - Pagina 2 Empty Re: Za 21-09 De Ranking The Hits Top 100 van 2018

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 
Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum