Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» April 2024
Wielernieuws EmptyGisteren om 23:21 van Ries

» Steunfonds 17: 28 april t/m 4 mei 2024
Wielernieuws EmptyGisteren om 17:28 van arjanh

» *RTH* Queen Latifah - U.N.I.T.Y.
Wielernieuws EmptyGisteren om 14:26 van sowhat

» *RTH* Future Islands - Seasons (Waiting On You)
Wielernieuws EmptyGisteren om 14:25 van sowhat

» *RTH* Peter Skellern - You're A Lady
Wielernieuws EmptyGisteren om 14:23 van sowhat

» *RTH* Liza Minnelli - Losing My Mind
Wielernieuws EmptyGisteren om 14:22 van sowhat

» *RTH* Emeli Sandé - Clown
Wielernieuws EmptyGisteren om 14:20 van sowhat

» *RTH* Agua de Annique - Beautiful One
Wielernieuws EmptyGisteren om 14:19 van sowhat

» *RTH* The Supremes - Someday We'll Be Together
Wielernieuws EmptyGisteren om 14:16 van sowhat

» *RTH* Andy Kim – Baby I love you
Wielernieuws EmptyGisteren om 14:15 van sowhat

» *RTH* Jimmy Helms – Gonna make you an offer you can't refuse
Wielernieuws EmptyGisteren om 14:14 van sowhat

» *RTH* Studio killers – Ode tot the bouncer
Wielernieuws EmptyGisteren om 14:13 van sowhat

» *RTH* Redbone – Come and get your love
Wielernieuws EmptyGisteren om 14:12 van sowhat

» *RTH* Lowland Trio – Mijn naam is haas
Wielernieuws EmptyGisteren om 14:09 van sowhat

» *RTH* Queen – Bicycle race
Wielernieuws EmptyGisteren om 14:06 van sowhat

» *RTH* Break machine – Street dance
Wielernieuws EmptyGisteren om 13:59 van sowhat

» *RTH* Linda de Mol - Beethoven
Wielernieuws EmptyGisteren om 13:54 van sowhat

» Steunfonds 16: 21 t/m 27 april 2024
Wielernieuws Empty27.04.24 23:54 van arjanh

» Zat. 27 April: De Oranjelijst
Wielernieuws Empty27.04.24 22:56 van MrJohn

» *RTH* Puscifer - Conditions of My Parole
Wielernieuws Empty27.04.24 20:27 van Frodo


Wielernieuws

+2
Jorg
MrJohn
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wielernieuws Empty Wielernieuws

Bericht  MrJohn 25.09.09 19:39

Helaas zowel positief als negatief wielernieuws.

Over enkele weken wordt het parcours van de Tour 2010 gepresenteerd. Geheel in lijn met de historie zijn er afwisselend relatief gemakkelijke parcoursen en zware ritten. Na het relatief minder zware 2009 zou dat een lastige 2010 betekenen.

Naar het zich nu laat aanzien, keert Alpe d'Huez terug als aankomstplaats en zijn verder een heel zware Pyreneen-rit alsmede een klimtijdrit op de Tourmalet voorzien.

Negatief is het persbericht, dat de ploegarts van Vacansoleil ontslagen is en dat de de wielrenners van deze ploeg een spreekverbod is opgelegd. Natuurlijk zegt dit nog niets, maar een spreekverbod is tamelijk rigoureus. Waar rook is, is vuur......

Laten we hopen, dat het allemaal meevalt. Zo niet, dan kan Vacansoleil zijn mogelijke wildcard voor de Tour 2010, die in Nederland start, wel vergeten. Jammer voor enkele bijzonder talentvolle renners, waaronder Johnny Hoogerland.

Gr, MrJohn
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16661
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielernieuws Empty Re: Wielernieuws

Bericht  Jorg 25.09.09 19:52

Misschien is Hoogerland zo talentvol ineens door die arts, maar dat zijn pure speculaties. Bozic is trouwens ook boos en wil weg. Het rommelt daar.

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3073
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielernieuws Empty Re: Wielernieuws

Bericht  Dave Evans 25.09.09 20:05

Bozic laat zich de kop gek maken door andere ploegen omdat hij één ritje in de Vuelta heeft gewonnen!

Enne Johnny heeft altijd al talent gehad, wat dat betreft zou je je net zo goed af kunnen vragen hoe Philip Deignan in de Top 10 van de Vuelta verzeild is geraakt, volgens mij van hetzelfde kaliber!
Bovendien heeft de dokter zelf ontslag genomen..........

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25280
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielernieuws Empty Re: Wielernieuws

Bericht  Jorg 25.09.09 21:24

Wat ik me dan kan bedenken is dat hem gevraagd werd dingen te doen die tegen zijn zin in gingen ofzo. Want anders wordt er niet zo geheimzinnig over gedaan. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3073
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielernieuws Empty Re: Wielernieuws

Bericht  Dave Evans 25.09.09 22:16

Jorg schreef:Wat ik me dan kan bedenken is dat hem gevraagd werd dingen te doen die tegen zijn zin in gingen ofzo. Want anders wordt er niet zo geheimzinnig over gedaan. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Of dat hij juist verder wou gaan dan de ploeg voorstond.......maar idd over een tijdje weten we meer

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25280
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielernieuws Empty Re: Wielernieuws

Bericht  MrJohn 25.09.09 23:09

Dave Evans schreef:Bozic laat zich de kop gek maken door andere ploegen omdat hij één ritje in de Vuelta heeft gewonnen!

Enne Johnny heeft altijd al talent gehad, wat dat betreft zou je je net zo goed af kunnen vragen hoe Philip Deignan in de Top 10 van de Vuelta verzeild is geraakt, volgens mij van hetzelfde kaliber!
Bovendien heeft de dokter zelf ontslag genomen..........

Deignan was op een dag mee in een succesvolle vlucht van een mooie kopgroep met grote voorsprong op het peloton, waardoor de Ier zijn positie in het algemeen klassement aanzienlijk kon verbeteren. Vind ik wel iets anders dan hier gesuggereerd wordt.

Geldt ook trouwens voor Johnny Hoogerland, waarbij wel opmerkelijk is dat hij als betrekkelijke youngster al een heel seizoen lang op de voorgrond treedt.

Gr, MrJohn
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16661
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielernieuws Empty Re: Wielernieuws

Bericht  Dave Evans 25.09.09 23:57

Maar toen Deignan met die kopgroep meeging stond hij al in de Top20! Overigens wil ik helemaal niet suggereren dat Deignan nu verdacht renner is hoor, maar juist een beetje ontkrachten dat de prestatie van Hoogerland niet van deze planeet zou zijn...........

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25280
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielernieuws Empty Re: Wielernieuws

Bericht  Roche 26.09.09 0:59

Hallo , hallo , hallo.

Ik heb mijn oortjes niet meer.... hoe moet ik nu weten wie wanneer gaat winnen?
Roche
Roche
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 3444
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 68
Woonplaats : ergens in Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielernieuws Empty Re: Wielernieuws

Bericht  MrJohn 26.09.09 18:47


De UCI heeft nu ook het procedé vastgesteld langs welke weg de communicatie met de ploegleiding uit het peloton dient te verdwijnen.

In 2010 zijn de communicatiemiddelen verboden in de categorie .2 wedstrijden en bij de wereldkampioenschappen. Vanaf 2011 geldt dat ook bij categorie .1 wedstrijden. In 2012 wordt het verboden in de grote ronden en de klassiekers.

Alhoewel het op het eerste oog wel een bepaalde charme heeft, denk ik, dat je technologische ontwikkelingen niet moet terugdraaien. Per slot van rekening rijden renners anno 2009 ook niet meer met een tube rond hun nek, zoals 50 jaar geleden.

Gr, MrJohn
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16661
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielernieuws Empty VDB overleden!

Bericht  Dave Evans 12.10.09 22:58

Triest wielernieuws!

Wielrenner Frank Vandenbroucke overleden aan een longembolie tijdens vakantie in Senegal!

bron: rtbf.be


Frank Vandenbroucke, het Belgische enfent terrible, is volgens de RBTF maandag in Senegal dood aangetroffen in zijn hotelkamer. De Belg zou bewusteloos aangetroffen zijn in zijn hotelkamer en overleden zijn aan een longembolie. Frank vandenbroucke zou op 6 november 35 jaar worden.

Later meer.... (bron: wielerland.nl)


Ja triest zeg, maar gek genoeg verbaas ik me er niet over. Eigenlijk zegt dat helaas al genoeg.

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25280
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielernieuws Empty Re: Wielernieuws

Bericht  Mauricedegier 12.10.09 23:10

Dave Evans schreef:Triest wielernieuws!

Wielrenner Frank Vandenbroucke overleden aan een longembolie tijdens vakantie in Senegal!

bron: rtbf.be


Frank Vandenbroucke, het Belgische enfent terrible, is volgens de RBTF maandag in Senegal dood aangetroffen in zijn hotelkamer. De Belg zou bewusteloos aangetroffen zijn in zijn hotelkamer en overleden zijn aan een longembolie. Frank vandenbroucke zou op 6 november 35 jaar worden.

Later meer.... (bron: wielerland.nl)


Ja triest zeg, maar gek genoeg verbaas ik me er niet over. Eigenlijk zegt dat helaas al genoeg.

Volgens mij had hij al menig maal een zelfmoordpoging ondernomen.

Het verbaast me eerlijk gezegd ook niet.
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6484
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielernieuws Empty Re: Wielernieuws

Bericht  Dave Evans 12.10.09 23:15

Inderdaad zover bekend in het verleden twee zelfmoordpogingen.

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25280
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielernieuws Empty Re: Wielernieuws

Bericht  Kaj 12.10.09 23:57

Hmm, wel triest dat hem dit juist nu moet overkomen. Hij had z'n leven weer op de rails, hij en de pers hadden zich erbij neergelegd dat 'Avila 1999' nooit meer zou terugkomen, en hij koerste gewoon lekker anoniem rond bij de amateurs. En als hij weer een ploeg zou vinden, dan zou dat zonder hooggespannen verwachtingen zijn, maar gewoon om nog een paar jaar plezierig te koersen. De media lieten hem eindelijk met rust, en dan gebeurt dit. Ik ben er stil van Crying or Very sad
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3987
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 35
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielernieuws Empty Re: Wielernieuws

Bericht  Kaj 13.10.09 0:14

Nog even zijn mooiste momenten op een rijtje:

De sprint tegen Bartoli op La Redoute in 1999


De overwinning in Avila in de Vuelta van 1999


Toch een schitterende coureur.
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3987
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 35
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielernieuws Empty Re: Wielernieuws

Bericht  MrJohn 13.10.09 11:42

Ben het helemaal met je eens Kaj. Een prachtig talent, eind negentiger jaren in volle bloei met veel perspectief op zoveel meer.

Vervolgens de stress van het moeten presteren, de verstikkende aandacht van de media, de verkeerde connecties (Sainz), privé-ellende culminerend in depressies en pogingen tot zelfmoord. De parallel met Pantani dringt zich op.

Eindelijk was hij weer en route. En nu dit. Een harde klap voor zijn familie. Er zal nog sectie worden verricht om de werkelijke doodsoorzaak te achterhalen.

Frank was een uniek figuur. Zoals zo vaak in dergelijke gevallen met helaas ook een "dark side".

Gr, MrJohn
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16661
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielernieuws Empty Re: Wielernieuws

Bericht  Jorg 13.10.09 16:03

Toen ik dit voor het eerst hoorde, dacht ik meteen aan zelfmoord. Dat is ook wat je met Vandenbroucke zou associëren. Nu is hij toch op een andere manier gestorven, al blijven de omstandigheden vaag. Tja wat te zeggen. Ik werd een beetje moe van de hoop die de Belgische pers uitsprak als hij weer eens een ploeg vond en op de 81ste plaats finishte. Steeds maar weer die verering.
Zo'n einde gun je echter niemand. Erg triest voor zijn familie en vrienden.

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3073
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielernieuws Empty Re: Wielernieuws

Bericht  MrJohn 17.10.09 18:00

Vandaag in het sportkatern van de Volkskrant een opmerkelijke column van Bart Jungmann naar aanleiding van de dood van Vandenbroucke.

Gr, MrJohn
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16661
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielernieuws Empty Re: Wielernieuws

Bericht  MrJohn 17.10.09 18:12

Voila !

Volkskrant 17-10-2009, pagina 23

Bart Jungmann

Een kanttekening bij de dood van Frank Vandenbroucke.

Frank Vandenbroucke, Marco Pantani en Jezus Christus zijn alle drie 34 jaar geworden, al is dat van de laatste op z’n best een gemiddelde van alle schattingen. Hij komt in elk geval het dichtst in de buurt van het begrip godenzoon.

De andere twee reikten ook hoog, maar bleken met hun slappe karakters bovenal een sterveling en dat op een nogal rottige manier. Pantani en Vandenbroucke deelden veel, zo ook hun laatste adem; moederziel alleen uitgeblazen in een treurig hotelkamertje.

Wat is het toch met wielrennen, dat het zijn eigen wonderkinderen opeet? Ze worden als helden op het schild geheven, als oud vuil aan de kant gezet en uiteindelijk gesublimeerd in hun wankelmoedigheid. Ik ken geen sport waarin vergaan talent zo wordt bezongen als in het wielrennen.

Terwijl Nederland sinds maandag in de ban is van Dirk en zijn verkruimelde koninkrijk, neemt België al een week lang afscheid van zijn dolende wielerheld Frank Vandenbroucke. Een populaire krant wijdde er de dag na zijn dood 24 pagina’s aan, het journaal maakte er zijn eerste kwartier voor vrij en het Vlaamse equivalent van Pauw & Witteman sprak die dinsdagavond over niets anders.

Afgelopen donderdag was Wouter Vandenhaute, de eigenaar van de Ronde van Vlaanderen, aan de telefoon. Hij zou vandaag in twee kranten uiteenzetten wat er anders moet in het wielrennen, een boodschap waarnaar lang is uitgekeken. Maar de publicatie is met een week uitgesteld omdat de kranten hun pagina’s nog hard nodig hebben voor het verscheiden van Vandenbroucke.

Dezelfde dag plaatste dagblad De Standaard donderdag een ingezonden brief van een lezer die zich afvroeg of het niet wat minder kon. Het ging hier immers om een wielrenner die weliswaar een paar koersen heeft gewonnen, maar de laatste jaren in het nieuws was als een gedrogeerde Don Quichote.

Zo is het maar net, en toch ook niet.

Frank Vandenbroucke heeft vanaf het begin bij de profs de fantasie geprikkeld. Hij was het ontembare talent dat meteen zijn plek in de eerste rijen van het peloton opeiste. Twee jaar lang beantwoordde hij in zijn gretige onstuimigheid aan de hooggespannen verwachtingen en zijn kostje leek gekocht.

Maar Vandenbroucke kon de weelde niet aan. Hij bezweek voor de verleidingen en greep naar verslavende middelen om zich staande te houden, in alle opzichten.

In de nacht van zondag op maandag kwam daaraan een einde. Hij werd dood gevonden in een smoezelig hotel in Senegal, meegelokt door een hoer, beroofd van zijn bezittingen en voor dood achtergelaten. Autopsie moet nog uitwezen wat het is geweest: (zelf)moord of een natuurlijke dood als je daarvan in zijn geval nog kon spreken.

‘Frank was een wedergoedmaker’, zei psycholoog Jef Brouwers in het tv-programma Phara. Zijn leven was een aaneenschakeling van ruzie en verzoening.

Wielerverslaggever Karl Vannieuwkerke had een treffende herinnering aan een koers voor liefhebbers, waaraan Vandenbroucke kort voor zijn dood deelnam. Hij kwam als eerste over de eindstreep. De ene toeschouwer juichte hem toe en de ander floot hem uit, want dit was niet het podium voor beroepsrenners.

Vannieuwkerke sprak Vandenbroucke (alle Vlamingen zijn een soort van familie van elkaar) er op aan. Dat werd ruzie natuurlijk, maar ook weer verzoening, waarbij de coureur de veelzeggende vraag zou hebben gesteld: wat moet ik doen om de mensen gelukkig te maken?

Frank Vandenbroucke had alle kenmerken van een narcist, zoals Pantani die ook had. De zin van hun bestaan moest op een ziekelijke manier bevestigd worden. Dat werden ze, op hun hoogtepunt, met allerlei verwijzingen naar het opperwezen. En dat is niet goed voor een mens

In die periode fotografeerde Stephan Vanfleteren een stuk gebarsten asfalt waarover later die dag de Ronde van Vlaanderen zou denderen. Op het wegdek stond gekalkt: ‘God is terug’. Zo werd over Frank Vandenbroucke gesproken, soms met ironie en soms niet.

Hoewel hij later zijn autobiografie de titel Ik ben God niet meegaf, moet Vandenbroucke altijd het gevoel hebben gehad dat het weinig scheelde. Ook in de jaren van zijn neergang bleef de aandacht voor hem onverminderd groot. Hoe lang is het geleden dat sporters hun heldenstatus dankten aan prestaties?

Niemand zal kunnen beweren dat de media schuld hebben aan de dood van Frank Vandenbroucke. Een publiek figuur is een publiek figuur en doodzwijgen is ook weer zoiets. Maar al dat ophemelen, had het niet wat minder gekund?
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16661
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielernieuws Empty Re: Wielernieuws

Bericht  MrJohn 19.10.09 15:06

Vanavond in Holland Sport op Nederland 3 om 20.30 onder meer een reportage naar aanleiding van de dood van Frank Vandenbroucke.

Gr, MrJohn
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16661
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielernieuws Empty Re: Wielernieuws

Bericht  Mauricedegier 24.10.09 17:05

Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6484
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielernieuws Empty Re: Wielernieuws

Bericht  MrJohn 24.10.09 17:24

Mooi stuk Maurice en ook zo belangrijk dat de gemeenschap zijn inspanningen op een passende wijze weet te waarderen.

Gr, MrJohn
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16661
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielernieuws Empty Re: Wielernieuws

Bericht  MrJohn 24.10.09 18:04

Een bijzonder afscheidswoord bij de dood van Frank Vandenbroucke

http://www.sporza.be/cm/sporza/videozone/MG_sporzatips/MG_RIP_Frank_Vandenbroucke/1.618940

Gr, MrJohn
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16661
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielernieuws Empty Re: Wielernieuws

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum