Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Mei 2024
*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam EmptyVandaag om 7:00 van Boebstie

» *RTH* Julien Clerc – Si on chantait
*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam EmptyGisteren om 23:08 van Frodo

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam EmptyGisteren om 23:05 van Frodo

» *RTH* Beatles – Drive my car
*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam EmptyGisteren om 23:04 van Frodo

» *RTH* Lisa Stansfield - All Around The World
*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam EmptyGisteren om 23:01 van Frodo

» *RTH* Alcazar - Crying at the Discoteque
*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam EmptyGisteren om 22:57 van Frodo

» *RTH* Gerard Joling – Maak me gek
*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam EmptyGisteren om 22:55 van Frodo

» *RTH* Buggles – Living in the plastic age
*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam EmptyGisteren om 22:54 van Frodo

» *RTH* Leon de Graaff – Pittsburg in the rain
*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam EmptyGisteren om 22:52 van Frodo

» *RTH* André Hazes – Een beetje verliefd
*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam EmptyGisteren om 22:49 van Frodo

» *RTH* Klaus Nomi – Total eclips (live)
*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam EmptyGisteren om 22:42 van Frodo

» *RTH* Pink - Funhouse
*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam EmptyGisteren om 22:39 van Frodo

» *RTH* Lowland Trio – Mijn naam is haas
*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam EmptyGisteren om 22:35 van Frodo

» *RTH* Queen – Bicycle race
*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam EmptyGisteren om 22:34 van Frodo

» *RTH* André van Duin - Willy Alberti, bedankt
*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam EmptyGisteren om 22:29 van Frodo

» *RTH* Twista – Slow jamz (featuring Kanye West & Jamie Foxx)
*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam EmptyGisteren om 22:28 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam EmptyGisteren om 22:26 van Frodo

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam EmptyGisteren om 22:23 van Kaj

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam EmptyGisteren om 22:17 van Frodo

» *RTH* Break machine – Street dance
*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam EmptyGisteren om 22:10 van Frodo


*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam

+6
Martinus
Roy
Jan...
Frodo
sowhat
Timmus
10 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Mountain Jam"?

*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Vote_lcap10%*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Vote_rcap 10% 
[ 1 ]
*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Vote_lcap0%*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Vote_lcap0%*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Vote_lcap0%*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Vote_lcap10%*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Vote_rcap 10% 
[ 1 ]
*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Vote_lcap30%*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Vote_rcap 30% 
[ 3 ]
*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Vote_lcap0%*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Vote_lcap10%*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Vote_rcap 10% 
[ 1 ]
*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Vote_lcap10%*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Vote_rcap 10% 
[ 1 ]
*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Vote_lcap30%*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Vote_rcap 30% 
[ 3 ]
 
Totaal aantal stemmen : 10
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Empty *RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam

Bericht  Timmus 27.10.16 20:48

[24-10-2016]

Sigur Ros behaalde met Festival in 2009 zes achten en twee tienen. Autobahn van Kraftwerk deed het dat jaar ook niet slecht met tweemaal 8, éénmaal 9 en driemaal 10.
Dream Theater haalde een topscore met zes negens en acht tienen in 2011 met The Count Of Tuscany en Dandy Warhols haalde toch ook acht keer een score van 8 of hoger met It's a fast-driving rave up with Dandy Warhols Sixteen Minutes.

Kortom: lange platen doen het wel goed hier op het forum. Zou dat vandaag nog steeds gelden? Want: we gaan de langste plaat ooit in RTH ranken.




Laatst aangepast door Timmus op 30.10.16 2:00; in totaal 2 keer bewerkt
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16644
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Empty Re: *RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam

Bericht  sowhat 28.10.16 20:08

Nou dat ranken is niet aan mij besteed hoor

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18713
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Empty Re: *RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam

Bericht  Frodo 29.10.16 0:30

De lengte van een song is voor mij van ondergeschikt belang. Dat eeuwige gejank over de lengte van platen bezie ik dan ook met opperste verbazing. Thuis zet je ook wel eens een CD van een artiest op. Dan hoor je ook minstens een half uur dezelfde artiest. En dan zou het opeens iets anders zijn als er niet om de 3 minuten 2 seconden stilte tussen de muziek zit?

Als iets prachtig is dan kan het me niet lang genoeg duren. Denk bijvoorbeeld aan The Count of Tuscany (Dream Theater) of The Divine Wings of Tragedy (Symphony X). Aan de andere kant vind ik sommige hemeltergende deuntjes al lang duren wanneer het boven de minuut komt.

Kortom, het gaat mij niet om de lengte maar om de kwaliteit. Die is hier maar povertjes. Er zitten redelijke stukjes tussen maar al met al ga ik dit niet nog een keer luisteren.

5
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7298
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Empty Re: *RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam

Bericht  sowhat 29.10.16 9:51

Ik heb gewoon geen zin in 40 minuten Allman Brothers. Punt.
Even iedereen in zijn waarde laten Frodo. Niet zeiken.

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18713
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Empty Re: *RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam

Bericht  Jan... 29.10.16 15:06

Ik vind dit wel een hele eenzijdige conclusie over lange nummers. Heb je ook gezien hoeveel mensen er niet van gediend zijn van dit soort nummers? Wat een onzin. Ik heb helemaal geen zin om 32 minuten naar een nummer van the Allman Brothers te luisteren, dus deze sla ik over.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Empty Re: *RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam

Bericht  Gast 29.10.16 18:13



Het is wellicht beangstigend maar ik zal en ga in deze frodo toch echt voor de volle 100% steunen en mensen die dat allemaal niet (willen) snappen of die de aandachtsspanne van plankton bezitten daarvan zeg ik doeg en toedeledokie.

Zo kan ik maar enkele milliseconden tegen het onaardse gehuil en gejank van bijvoorbeeld Annie Schilder en/of de aanblik van ene S.S. op foto of anderszins, dit muziekje daarentegen boeit mij wel van de 1e tot de laatste noot en had nog wel even langer mogen doorgaan derhalve en onverbiddelijk een 10.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Empty Re: *RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam

Bericht  Roy 30.10.16 2:58

Ik hoot de band heel graag maar door de lengte wordt dit saai en gaat het snel vervelen. Tenauwernood wil ik hier nog een 6je voor geven.
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Empty Re: *RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam

Bericht  Martinus 30.10.16 9:00

Hier is zelfs een festival naar vernoemend.....

Legendarisch nummer van een legendarische band, de gitaarsolo vanaf minuut 22 tot zo ongeveer het einde....damn

En niet zo zeiken over de lengte, daar heb ik altijd een gruwelijke hekel aan, van Friesland naar Zeeland is pas ver, daar past dit nummer wel 6 keer in!

oja, een hele grote dikke 10
Martinus
Martinus
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 357
Registratiedatum : 10-12-14
Leeftijd : 29
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Empty Re: *RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam

Bericht  arjanh 30.10.16 13:45

Van mij ook geen rating vanwege de lengte, dat zal de hoge cijfers wel ten goede komen maar dat is dan maar zo.
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4684
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 54
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Empty Re: *RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam

Bericht  Timmus 30.10.16 21:49

Laten we geen twee zaken door elkaar halen. De lengte van een plaat zegt weinig tot niets over de kwaliteit. Het is echter goed voor te stellen dat wanneer dit genre niet bevalt, je deze RTH overslaat.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16644
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Empty Re: *RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam

Bericht  arjanh 01.11.16 18:52

Timmus schreef:Laten we geen twee zaken door elkaar halen. De lengte van een plaat zegt weinig tot niets over de kwaliteit. Het is echter goed voor te stellen dat wanneer dit genre niet bevalt, je deze RTH overslaat.
Er staan heel veel platen in de RTH in genres die me niet bevallen. Die rate ik wel, een 1, 2 of 3 bij voorkeur, maar wel pas na beluistering. Mits een nummer met een minuut of 4 klaar is.
33 minuten begin ik niet aan. Ik heb albums met 9-12 nummers die korter duren...
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4684
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 54
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Empty Re: *RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam

Bericht  Timmus 01.11.16 19:17

arjanh, ik ben het geheel met je eens, maar zoals ik het nu verwoordde, leek het daar niet helemaal op, dus vandaar onderstaande toevoeging.

Timmus schreef:Laten we geen twee zaken door elkaar halen. De lengte van een plaat zegt weinig tot niets over de kwaliteit. Het is echter goed voor te stellen dat wanneer dit genre niet bevalt, je deze RTH overslaat vanwege de lengte.

Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16644
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Empty Re: *RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam

Bericht  Mirrr 02.11.16 21:51

Niet onaardig dit, een 6
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12061
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Empty Re: *RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam

Bericht  sokratikos 11.11.16 14:17

Dit kan niet op tegen bijv. Lost Angeles (live) van Colosseum (toch ook 22 minuten), maar het is grotendeels genieten. 8

Lange nummers zijn een vak apart, vind ik, of beter gezegd: een specifieke kunstvorm. Ik doel niet op jam's zoals de RTH, maar op lange studioversies. De opbouw, de inhoud (het verhaal), de verschillende stukken met melodieën en de overgangen ertussen. Toen ik laatst een progzaag deed, viel me dat ook weer op. Lang niet alle artiesten wagen zich eraan, en ook lang niet alle muziekliefhebbers houden ervan. Soms zijn lange prognummers te uitgedacht en gekunsteld, zodat de ziel eruit lijkt gehaald; soms ook is het ingewikkelde in elkaar zetten zo goed uitgedacht, dat de ziel zich helemaal kan uitleven in stem en instrumenten in elk afzonderlijk deel, van begin tot einde. Bij de meeste lange nummers is altijd wel ergens een stuk of een overgang die mooier of minder mooi is dan de andere stukken. Is dat niet een teken dat de kwaliteit varieert bij de diverse stukken? Vele lange nummers zijn samengesteld uit meerdere thema's die ook tot losse nummers hadden kunnen zijn gemaakt maar die toch zijn samengevoegd. En net als dat zelden alle nummers van een album van dezelfde kwaliteit zijn, is dat ook zelden het geval met de stukken van een lang nummer. De lengte van een lang nummer zegt dus wel iets over kwaliteit, namelijk dat er eigenlijk meerdere kwaliteiten zijn, namelijk van de afzonderlijke stukken, en als geheel ook over de kwaliteit van de beoefening van de specifieke kunstvorm van lange nummers.

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9982
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Empty Re: *RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam

Bericht  Joostvdaa 26.11.16 10:40

Ik houd op zich wel van lange nummers, maar het heeft even geduurd voordat ik tijd vond voor deze en ruim een halfuur vind ik toch ook wat veel van het goede voor één nummer. Neemt niet weg dat ik Allman Brothers bijna altijd wel goed vind. Dit nummer luistert lekker weg als je bezig bent vanalles te regelen zoals ik nu en heeft ook wel aardige riffs en basloopjes. Aan de andere kant is het bij vlagen ook veel gepiel op de vierkante meter, om er even een voetbalterm tegenaan te gooien. Best lastig te ranken dus. Ik ga voor een veilige 6.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam Empty Re: *RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum