*RTH* Linkin Park - In the end
+8
Mirrr
Joostvdaa
arjanh
Ries
Jan...
Dave Evans
sowhat
Timmus
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "In the end"?
*RTH* Linkin Park - In the end
[30-07-2015]
2009, 2011, 2013: in elk oneven jaar komt Linkin Park voorbij in RTH. Voorlopig houden we deze traditie in stand.
Twee nummers van het tweede album Meteora kwamen we hier al tegen: Numb en Easier to run. New Divide, dat in 2009 werd geschreven voor de nieuwe Transformersfilm en niet op een studioalbum is verschenen, kwam ook al aan bod.
Vandaag keren we terug naar 2000, de geboorte van Hybrid Theory, het debuutalbum van de in 1996 opgerichte band en verwijzend naar de voormalige bandnaam. In the end was in 2001 een grote hit in Nederland voor de groep rond zanger Chester Bennington. Chester (die in 1998 bij de band was gekomen) was amper 25 toen In the end in de hitlijsten stond, maar had al een bewogen leven achter de rug, inclusief heroïneverslaving, seksuele mishandeling en een suïcidale periode.
Chester timmert ook naast Linkin Park (dat vorig jaar met The Hunting Party haar zesde studioplaat uitbracht) aan de weg, met zijn sideproject Dead By Sunrise en zijn lidmaatschap van Stone Temple Pilots.
De MC van Linkin Park, Mike Shinoda, is de man achter het project Fort Minor, dat in 2006 verantwoordelijk was voor de hit Where'd you go.
In de Top 40 heeft de band tot op heden zeven noteringen gehaald; New Divide was in 2009 de laatste.
2009, 2011, 2013: in elk oneven jaar komt Linkin Park voorbij in RTH. Voorlopig houden we deze traditie in stand.
Twee nummers van het tweede album Meteora kwamen we hier al tegen: Numb en Easier to run. New Divide, dat in 2009 werd geschreven voor de nieuwe Transformersfilm en niet op een studioalbum is verschenen, kwam ook al aan bod.
Vandaag keren we terug naar 2000, de geboorte van Hybrid Theory, het debuutalbum van de in 1996 opgerichte band en verwijzend naar de voormalige bandnaam. In the end was in 2001 een grote hit in Nederland voor de groep rond zanger Chester Bennington. Chester (die in 1998 bij de band was gekomen) was amper 25 toen In the end in de hitlijsten stond, maar had al een bewogen leven achter de rug, inclusief heroïneverslaving, seksuele mishandeling en een suïcidale periode.
Chester timmert ook naast Linkin Park (dat vorig jaar met The Hunting Party haar zesde studioplaat uitbracht) aan de weg, met zijn sideproject Dead By Sunrise en zijn lidmaatschap van Stone Temple Pilots.
De MC van Linkin Park, Mike Shinoda, is de man achter het project Fort Minor, dat in 2006 verantwoordelijk was voor de hit Where'd you go.
In de Top 40 heeft de band tot op heden zeven noteringen gehaald; New Divide was in 2009 de laatste.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Re: *RTH* Linkin Park - In the end
Niets aan. 3
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Top 100 materiaal bij mij.......dus een 10!
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Lekker hoor, inmiddels bij mij geen top 100 meer maar toch nog een dikke 9!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Ik heb altijd een hekel gehad aan nu-metal. Dit is een van de aanstichters.
een 2.
een 2.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Had niet verwacht dat er hier meer mensen waren die net zo'n hekel aan deze plaat hebben als ik, maar ik ben verheugd dat te constateren. Altijd een hekel aan gehaald. Een 3. Overigens vind ik Breaking the habit wél een erg goed nummer, maar dat is wel zo'n beetje de enige.
Prima degelijk in elkaar zittend nummer wat erg prettig weg luistert een degelijke 8.
Gast- Gast
Fijne muziek maakten ze, voor deze een 9
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Heerlijk crossover nummer. Zit te twijfelen tussen een 9 of een 10 maar ik rond 'm toch maar naar boven af.
Eerste plaat/band waar ik 'verliefd' op werd na mijn 'Di-rect-periode' (brrrrrrr). En daar moet ik ze nog steeds dankbaar voor zijn.
Kasper- Music-director
- Aantal berichten : 1531
Registratiedatum : 04-11-11
Leeftijd : 34
Linkin Park uit de tijd dat ze nog goede muziek maken. Hybrid Theory en Meteora zijn jeugdklassiekers die ik nog steeds goed kan hebben. Gek genoeg vond ik In The End altijd een mindere t.o.v. bijvoorbeeld Lying From You, One Step Closer of Faint bijvoorbeeld. Een 7 derhalve
van de regen in de drup, noem ik dat
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
forzautregivo schreef:Linkin Park uit de tijd dat ze nog goede muziek maken. Hybrid Theory en Meteora zijn jeugdklassiekers die ik nog steeds goed kan hebben. Gek genoeg vond ik In The End altijd een mindere t.o.v. bijvoorbeeld Lying From You, One Step Closer of Faint bijvoorbeeld. Een 7 derhalve
Somewhere I Belong vond en vind ik een topplaat.
arjanh schreef:Kasper schreef:Eerste plaat/band waar ik 'verliefd' op werd na mijn 'Di-rect-periode' (brrrrrrr). En daar moet ik ze nog steeds dankbaar voor zijn.
van de regen in de drup, noem ik dat
Zo kan je er ook naar kijken ja. Verschil is dat ik soms Linkin Park nog met veel plezier luister. Di-rect.... Inside My Head blijft een prima nummer, Why Did It Come To An End idem, maar daarbuiten.
Kasper- Music-director
Gek genoeg vind ik juist een single uit 2009 ondertussen de allerbeste van Linkin Park: New Divide!
Die knalt er zo lekker in
Die knalt er zo lekker in
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Door de discussie hier heb ik mijn Linkin Park Top25 maar op Spotify gezet. Troost voor Dave, na een top6 aan Meteora en HT komt New Divide. De laatste twee albums zijn gezamenlijk goed voor slechts twee noteringen.
https://open.spotify.com/user/kasperh1990/playlist/2hKGJV1CHw3zWcBOXtT5MS
https://open.spotify.com/user/kasperh1990/playlist/2hKGJV1CHw3zWcBOXtT5MS
Kasper- Music-director
Dat mensen die de puberteit reeds lang achter zich gelaten hebben hiermee weglopen kan ik maar moeilijk begrijpen. Typische schoolpleinpop. Muzikaal overigens best OK, qua zang erg matig. Héél mager zesje.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Muzikaal middelmatig en vocaal onder de middelmaat. De 4.5 gaat naar beneden
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: