*RTH* Billy Vera & Beaters - At this moment
+8
Timmus
arjanh
Frodo
Jan...
MrJohn
Chrisje
sowhat
sokratikos
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Billy Vera & the Beaters - At this moment" ?
*RTH* Billy Vera & Beaters - At this moment
[03-07-2015]
Verzoekje
Billy Vera & the Beaters (Riverside, Californië 28 mei 1944 als William McCord) begonnen in 1979 met het maken van muziek, kort nadat Billy Vera liedjes begon te schrijven voor Warner Brothers.
Hierbij hervond hij de samenwerking met zijn oude vriend Chuck Fiore, wat het uitgangspunt was om een eigen bandje te starten. Na een aantal sessies in lokale clubs, werd de band gevraagd om elke maandagnacht in de beroemde tent Troubadour in West Hollywood op te treden. De band neemt uiteindelijk een album op, maar een tweede album wordt uiteindelijk niet uitgebracht.
Het eerste soloalbum van Billy Vera was ook geen succes omdat platenmaatschappij Alfa op het randje van de afgrond balanceerde. De band speelt vervolgens in Southern California waar hun geluid wordt opgepikt door een televisieproducer. Deze wil het nummer At This Moment gebruiken voor de comedyserie Family Ties. Mede hierdoor wordt het nummer een grote hit.
Behalve voor deze televisieserie maakte de band ook muziek voor een aantal films, zoals Blind Date van Blake Edwards met Bruce Willis en Kim Basinger. Het enorme succes van de single zorgt voor diverse televisieoptredens. Billy krijgt een rol in de televisieserie Wise Guy waarin hij ook enkele nummers ten gehore brengt.
We ranken van Billy Vera & The Beaters hun grootste hit "At This Moment". Het nummer is in 1981 opgenomen en op single uitgebracht, die enkel in de USA een hitje werd dat kwam tot #79. Doordat het nummer middels Family Ties opnieuw in de belangstelling kwam als liefdesliedje van Alex P. Keaton (gespeeld door Michael J. Fox) en zijn vriendin Ellen Reed (gespeeld door Tracy Pollan, die irl uiteindelijk met elkaar zouden trouwen), werd het opnieuw op single uitgebracht in 1987: het kwam tot #50 in NieuwZeeland, #32 in de UK, stond 5 weken in de NLse Top 40 en piekte op #19, en werd een #1-hit in Canada en de USA.
Verzoekje
Billy Vera & the Beaters (Riverside, Californië 28 mei 1944 als William McCord) begonnen in 1979 met het maken van muziek, kort nadat Billy Vera liedjes begon te schrijven voor Warner Brothers.
Hierbij hervond hij de samenwerking met zijn oude vriend Chuck Fiore, wat het uitgangspunt was om een eigen bandje te starten. Na een aantal sessies in lokale clubs, werd de band gevraagd om elke maandagnacht in de beroemde tent Troubadour in West Hollywood op te treden. De band neemt uiteindelijk een album op, maar een tweede album wordt uiteindelijk niet uitgebracht.
Het eerste soloalbum van Billy Vera was ook geen succes omdat platenmaatschappij Alfa op het randje van de afgrond balanceerde. De band speelt vervolgens in Southern California waar hun geluid wordt opgepikt door een televisieproducer. Deze wil het nummer At This Moment gebruiken voor de comedyserie Family Ties. Mede hierdoor wordt het nummer een grote hit.
Behalve voor deze televisieserie maakte de band ook muziek voor een aantal films, zoals Blind Date van Blake Edwards met Bruce Willis en Kim Basinger. Het enorme succes van de single zorgt voor diverse televisieoptredens. Billy krijgt een rol in de televisieserie Wise Guy waarin hij ook enkele nummers ten gehore brengt.
We ranken van Billy Vera & The Beaters hun grootste hit "At This Moment". Het nummer is in 1981 opgenomen en op single uitgebracht, die enkel in de USA een hitje werd dat kwam tot #79. Doordat het nummer middels Family Ties opnieuw in de belangstelling kwam als liefdesliedje van Alex P. Keaton (gespeeld door Michael J. Fox) en zijn vriendin Ellen Reed (gespeeld door Tracy Pollan, die irl uiteindelijk met elkaar zouden trouwen), werd het opnieuw op single uitgebracht in 1987: het kwam tot #50 in NieuwZeeland, #32 in de UK, stond 5 weken in de NLse Top 40 en piekte op #19, en werd een #1-hit in Canada en de USA.
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Billy Vera & Beaters - At this moment
Beter dan de versie van Borsato, maar beslist niet mijn ding. 3
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
De tranen stromen vrijelijk over mijn wangen. Ik vind dit zo verschrikkelijk mooi. Een 9 is op zijn plaats... Op het einde gaat Billy Vera iets te ver in de overdrijving en daarom krijgt hij een puntje aftrek. Misschien komt het door mijn vrij gezellige leven, misschien door mijn gevoelige inborst, misschien door Family Ties... ik weet het niet, maar ik moet altijd huilen van dit liedje.
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 64
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
hier ben ik allergisch voor. 2
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Wat een prachtige ballad, een hele echte "tearjerker" en dan ook nog eens in een geweldige 'live" uitvoering, kortom wat wil je nog meer ?? een 9.
Gast- Gast
Het is misschien wel goed gemaakt maar het is aan mij niet besteed.
Een 4
Een 4
Volledig over-the-top. Een 1.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Misplaatste dramatiek, een 3.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
jan1966 schreef:hier ben ik allergisch voor. 2
Ik ook Jan een 2
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
Ja dit raakt mij ook wel hoor, een 7
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Niet mijn ding, maar ik vind het niet slecht gedaan behoudens het einde dat net ff te melodramatisch en overdreven is. Daarom geef ik een nipte onvoldoende: 5.
Als ik een verrot glazuur wil, ga ik wel een paar liter Fristi drinken. Wat een aanslag op het gebit. Een 1
Geen kippevel en geen allergische uitslag, simpelweg niet de pathetiek - d.w.z. uitdrukkingsvorm die heftige emoties zichtbaar en voelbaar maakt om die ook bij anderen op te roepen - die bij mij werkt (of die als het tegendeel werkt). Maar omdat het qua muziek en zang zeker ook niet vreselijk slecht is, geef ik met gerust gemoed een 4
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* HeavyLight - Any moment now
» *RTH* Asia - Heat of the moment
» *RTH* Whitney Houston – One moment in time
» *RTH* Billy Swan - I can help
» *RTH* Billy the Kid - Loser
» *RTH* Asia - Heat of the moment
» *RTH* Whitney Houston – One moment in time
» *RTH* Billy Swan - I can help
» *RTH* Billy the Kid - Loser