*RTH* Chevelle - The Red
+6
Frodo
Timmus
Jan...
Joostvdaa
sowhat
sokratikos
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Chevelle - The Red" ?
*RTH* Chevelle - The Red
[02-09-2014]
Chevelle is een alternatieve metalband uit Chicago en bestond geruime tijd uit drie broers - Pete, Sam en Joe - met de achternaam Loeffler. De band werd gevormd in 1994 en werd bekend in 2002 met het nummer "The Red". Chevelle werd regelmatig en wordt nog steeds ten onrechte geclassificeerd als "christelijke rock", ondanks dat ze in verscheidene interviews al hadden verklaard dat dit een vergissing is. Zanger/gitarist Pete Loeffler zegt hierover: "Het is een gerucht dat ons waarschijnlijk wel altijd zal blijven volgen. Het is vrij eenvoudig. Wij ondertekenden oorspronkelijk bij een maatschappij met een christelijk label waarbij ook John Tesh en Amy Grant zijn ondergebracht. En dat is gewoon een vergissing geweest". De naam van de band verwijst naar de favoriete auto van de vader van de Loefflers. In 2005 werd bassist Joe Loeffler vervangen door Dean Bernardini. Hij is een schoonbroer van de Loefflers.
In het begin gecontracteerd door Squint Entertainment, staat Chevelle nu onder contract bij Epic Records.
De muziekstijl van Chevelle wordt ondergebracht onder de alternatieve metal, post-grunge en/of hard rock. De primaire muzikale invloeden die de band zelf aangeeft zijn Helmet, Tool en The Cure. De band is veelvuldig vergeleken met Tool, zowel door het stemgeluid als door het donkere van hun muziek. Ter onderscheiding van Tool is het unieke geluid van Chevelle´s muziek omschreven als "een soort van gecontroleerde chaos van mooie donkerte, een zacht tekeergaan van auditieve snelheid" en qua teksten is Tool experimenteler en uit kritische tot vernietigende sociale commentaren terwijl Chevelle subtielere diepe betekenissen in hun teksten legt die gemakkelijker begrepen kunnen worden.
Het eerste album "Point #1" van Chevelle verscheen in 1999, het zevende studioalbum "La Gorgola" in april 2014.
We ranken van Chevelle´s tweede album "Wonder What´s Next" uit 2002 het nummer "The Red", waarmee de band doorbrak en dat nog steeds het populairst is. Het gaat over het omgaan met frustratie en kwaadheid. De videoclip verbeeldt een anger management seminar waar de zanger/gitarist Pete Loeffler op het podium stapt om de tekst te zingen. Bij het refrein is de band te zien die onder rood licht optreedt. Aan het eind is te zien hoe de geagiteerde deelnemers aan het seminar, waaronder Sam en Joe Loeffler, met stoelen beginnen te slaan. "The Red" kwam in 2002/3 in de USA tot #56 in de Billboard Hot 100, #4 in de Billboard Modern Rock Tracks en #3 in de Billboard Mainstream Rock Tracks.
live 2003
Chevelle is een alternatieve metalband uit Chicago en bestond geruime tijd uit drie broers - Pete, Sam en Joe - met de achternaam Loeffler. De band werd gevormd in 1994 en werd bekend in 2002 met het nummer "The Red". Chevelle werd regelmatig en wordt nog steeds ten onrechte geclassificeerd als "christelijke rock", ondanks dat ze in verscheidene interviews al hadden verklaard dat dit een vergissing is. Zanger/gitarist Pete Loeffler zegt hierover: "Het is een gerucht dat ons waarschijnlijk wel altijd zal blijven volgen. Het is vrij eenvoudig. Wij ondertekenden oorspronkelijk bij een maatschappij met een christelijk label waarbij ook John Tesh en Amy Grant zijn ondergebracht. En dat is gewoon een vergissing geweest". De naam van de band verwijst naar de favoriete auto van de vader van de Loefflers. In 2005 werd bassist Joe Loeffler vervangen door Dean Bernardini. Hij is een schoonbroer van de Loefflers.
In het begin gecontracteerd door Squint Entertainment, staat Chevelle nu onder contract bij Epic Records.
De muziekstijl van Chevelle wordt ondergebracht onder de alternatieve metal, post-grunge en/of hard rock. De primaire muzikale invloeden die de band zelf aangeeft zijn Helmet, Tool en The Cure. De band is veelvuldig vergeleken met Tool, zowel door het stemgeluid als door het donkere van hun muziek. Ter onderscheiding van Tool is het unieke geluid van Chevelle´s muziek omschreven als "een soort van gecontroleerde chaos van mooie donkerte, een zacht tekeergaan van auditieve snelheid" en qua teksten is Tool experimenteler en uit kritische tot vernietigende sociale commentaren terwijl Chevelle subtielere diepe betekenissen in hun teksten legt die gemakkelijker begrepen kunnen worden.
Het eerste album "Point #1" van Chevelle verscheen in 1999, het zevende studioalbum "La Gorgola" in april 2014.
We ranken van Chevelle´s tweede album "Wonder What´s Next" uit 2002 het nummer "The Red", waarmee de band doorbrak en dat nog steeds het populairst is. Het gaat over het omgaan met frustratie en kwaadheid. De videoclip verbeeldt een anger management seminar waar de zanger/gitarist Pete Loeffler op het podium stapt om de tekst te zingen. Bij het refrein is de band te zien die onder rood licht optreedt. Aan het eind is te zien hoe de geagiteerde deelnemers aan het seminar, waaronder Sam en Joe Loeffler, met stoelen beginnen te slaan. "The Red" kwam in 2002/3 in de USA tot #56 in de Billboard Hot 100, #4 in de Billboard Modern Rock Tracks en #3 in de Billboard Mainstream Rock Tracks.
live 2003
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Chevelle - The Red
13 in een dozijn. 4
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ik heb het gevoel dat ik dit allemaal al gehoord heb. Toch is dat niet het geval, daar ben ik vrij zeker van. Dat gevoel komt dus doordat het werkelijk op geen enkele wijze onderscheidend is. Ik vind het daarnaast gewoon ook niet zo'n goed nummer en hou niet van deze muziek. Een 4.
zie SW, zie Joost. Ik vind het zonde van de Energie. 3. Ik kijk nog liever naar de herhaling van Italie - Nederland...
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Overbodige metal.
Een 3.
Een 3.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Uitstekend stukje vakwerk van deze heren, zelfs voor dit genre daarvoor een 8
Gast- Gast
Journeyman schreef:Uitstekend stukje vakwerk van deze heren, zelfs voor dit genre daarvoor een 8
En zo is het!
Nog een 8.
Tsja dit is een band die natuurlijk precies in mijn straatje past! Chevelle werd met het uitbrengen van elke nieuwe cd steeds een stuk beter met als hoogtepunt natuurlijk het in dit jaar verschenen album! Dit nummer krijgt van mij een 7 omdat de potentie er al in doorklinkt maar het nog niet echt een supernummer is!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Heb deze band pas sinds kort ontdekt en ik hou er wel van, zoals Richie al aangaf, hun laatste album is echt goed!
Voor deze een 7....
Voor deze een 7....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Niks an! Saai en 1tonig, steeds maar dezelfde dreun
Een 2!
Een 2!
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 68
Heb deze band onlangs pas leren kennen, niet lang voordat ik deze RTH plaatste. Uit allerlei top 10´s van fans, kwam steeds de RTH naar voren als het beste nummer - ook na verschijnen van het laatste album. Vermoedelijk zijn niet alle fans het met Richie eens Uit wat ik tot nu toe beluisterd heb, vind ik Point #1 van hun gelijknamige debuutalbum zeker tot hun beste behoren. Ik twijfelde tussen die, The Red en van hun laatste album Take Out the Gunman. Die fan-top 10´s heb ik de doorslag laten geven. Maar de RTH is ook wel een groeinummertje. Ik rond de 7.5 naar boven af.
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Kan er prima naar luisteren, maar ben ergens ook wel uitgekeken op dit soort clichématige rock. Wat ik me van Chevelle herinner is dat ze wel betere nummers hebben dan deze, maar welke dat waren: geen idee. Ik hou het op een 6