Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» November 2024
*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia EmptyVandaag om 7:40 van Ries

» PreParty 13.00-16.00
*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia EmptyGisteren om 16:09 van Ries

» V500 2024 - De Lijst
*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Empty21.11.24 23:05 van MrJohn

» Mijn Muzikale Horizon
*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Empty21.11.24 19:55 van Timmus

» Wo 20-11 Sokra zaagt door
*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Empty21.11.24 19:28 van sokratikos

» Di. 19 nov. Roche draait verder.
*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Empty19.11.24 13:29 van Roche

» *RTH* Grace Slick & Paul Kantner - Silver Spoon
*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Empty18.11.24 17:13 van sokratikos

» *RTH* Wayne Fontana & The Mindbenders - The Game of Love
*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Empty18.11.24 16:59 van sokratikos

» *RTH* Natalie Merchant - Carnival
*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Empty18.11.24 16:45 van sokratikos

» *RTH* Fredrika Stahl - Oh Sunny Sunny Day
*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Empty18.11.24 16:25 van sokratikos

» !8 nov. Top 40
*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Empty18.11.24 11:30 van Roche

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Empty16.11.24 23:23 van Mirrr

» *RTH* Michael Bublé – Santa Claus is coming to town
*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Empty16.11.24 23:22 van Mirrr

» Za. 16 november: Orinoco Weekendsjooww
*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Empty16.11.24 20:03 van Grafmat

» *RTH* Spirit of St Louis – Down by the radio
*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Empty16.11.24 14:53 van Mirrr

» *RTH* Pussy Riot – Make America great again
*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Empty16.11.24 14:52 van Mirrr

» *RTH* Temptations – Law of the land
*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Ennio Morricone – Once upon a time in the West
*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Damned – In dulco decorum
*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

» *RTH* Paula Abdul – Straight up
*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia

+12
sowhat
Jan...
MrJohn
Led-Zep
Laxus11
Dave Evans
forzautregivo
PPProfessor
Joostvdaa
Chrisje
Frodo
sokratikos
16 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia" ?

*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Vote_lcap0%*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Vote_lcap0%*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Vote_lcap5%*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Vote_lcap5%*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Vote_lcap11%*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Vote_rcap 11% 
[ 2 ]
*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Vote_lcap21%*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Vote_rcap 21% 
[ 4 ]
*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Vote_lcap11%*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Vote_rcap 11% 
[ 2 ]
*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Vote_lcap21%*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Vote_rcap 21% 
[ 4 ]
*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Vote_lcap16%*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Vote_rcap 16% 
[ 3 ]
*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Vote_lcap10%*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Vote_rcap 10% 
[ 2 ]

Totaal aantal stemmen : 19

Enquête gesloten

*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Empty *RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia

Bericht  sokratikos 22.08.14 23:27

[17-08-2014]

Verzoekje

Gladys Knight (Atlanta (Georgia), 28 mei 1944) is een Amerikaanse soulzangeres.

Knight maakte in 1961 voor het eerst naam met Every Beat of My Heart met haar neven, die de groep The Pips vormden. Alhoewel ze nog een paar hits had, werd ze pas echt beroemd nadat ze voor het label Motown ging werken. Tot de hits van de groep behoorden Friendship Train, I Heard It Through the Grapevine, If I Were Your Woman en Neither One of Us. Nog groter succes bracht de overstap naar Buddah Records in 1973. In het midden van de jaren zeventig piekte de populariteit van de groep met Midnight Train to Georgia en I've Got to Use My Imagination.

In 1989 zong ze de soundtrack van de gelijknamige James Bondfilm Licence to Kill. Ze toert nog steeds, en neemt af en toe ook nog op, hoewel The Pips niet meer bestaan.

Persoonlijk

In 1987 bekende Knight dat ze een gokverslaving (baccarat) had en al eens $45.000 op één avond had verloren.
In 1997 trad ze toe tot de Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen.

We ranken van Gladys Knight & The Pips hun hit "Midnight Train to Georgia" uit 1973. Het nummer is afkomstig van hun elfde album Imagination (1973) - het eerste album na het verlaten van het Motown-label - en werd hun signature song. Het stond 4 weken in de NLse Top 40 van 1973 en piekte op #27. In Engeland kwam het tot #10 en in de USA werd het een #1-hit.

op tv

live

Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Empty Re: *RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia

Bericht  Frodo 23.08.14 22:38

Alhoewel Gladys Knight & the Pips heel wat suboptimale nummers hebben gemaakt, die er ten minste voor hebben gezorgd dat ze een zekere cultstatus (camp) hebben verworven in het homoseksuele circuit is dit geen slecht liedje. Echt heel bijzonder ook weer niet; het is nogal inwisselbaar met vele andere nummers uit dit genre in die tijd.

Een 6.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

*RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia Empty Re: *RTH* Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia

Bericht  Chrisje 23.08.14 23:36

Een vrouw die wil leven in mijn wereld, liever dan in die van haar zonder mij, omdat ik het niet red in die van haar...  confused  Iedere man zijn natte droom! Is het wel mijn wereld? Gelukkig zijn er weinig vrouwen met deze instelling. Go girls, go! It's your life, not my life, because I'm living for me - Bridgette McWilliams. Leef voor jezelf lieve vrouwen, voor alles, maar niet voor een man! Ga niet mee naar mijn wereld, want daar is niks beter dan in je eigen wereld.

Een 10 voor de gedachte... alleen bestaan zulke vrouwen niet... gelukkig maar!

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 64

Bericht  Joostvdaa 24.08.14 2:13

Prachtig nummer, een 9.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Bericht  PPProfessor 24.08.14 10:55

Juweeltje 9

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  forzautregivo 24.08.14 13:27

Prachtig nummer die zeker een 8 waard is

Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5387
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Bericht  Dave Evans 24.08.14 13:47

Dit is wel haar grootste hit, maar ik vind het zekers niet haar beste song. Wel een degelijke 6!

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  Laxus11 24.08.14 15:33

Erg mooie van Gladys, voor mij een 8
Laxus11
Laxus11
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 137
Registratiedatum : 30-10-13
Leeftijd : 31

http://Musicmeter.nl

Bericht  Led-Zep 24.08.14 18:10

Slaapverwekkend.

Een 4
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63

Bericht  MrJohn 24.08.14 18:48

Ik kan kort zijn, dit is duidelijk niet mijn muziek. Haak halverwege al af.

Een 3.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74

Bericht  Jan... 24.08.14 20:25

Dan sla je toch alle soul-, disco- en funk-dingetjes over, John?
IK ben hier eerlijk gezegd ook niet zo kapot van maar ik hou het op een 5 1/2 naar boven afgerond.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

Bericht  sowhat 24.08.14 23:24

Mooie gloedvolle klassieker. 8

Chief
Chief

Aantal berichten : 19068
Leeftijd : 67

Bericht  Ries 25.08.14 10:37

Het mens heeft wel een strot hé! Muziek is ietwat saai maar door voornoemde strot kom ik op een 6 uit!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  Mirrr 25.08.14 22:42

Ze heeft wel leuke, maar deze vind ik wat minder, een 6....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  Gast 26.08.14 4:50

Smaakvolle ingetogen beschaafde soort vorm van soul een 7.

Gast
Gast

Bericht  Miennnn 26.08.14 11:21

Hier stem ik ieder jaar op, een prachtige soul stem!
Helemaal MIJN ding!
Een 10!
Miennnn
Miennnn
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68

Bericht  sokratikos 26.08.14 16:57

Steekt voor mij schril af tegen die Drifters-RTH, veeeel mooiere soul, echter. Een 8 voor deze klassieker

Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  Dave Evans 26.08.14 19:18

Ik vind haar ook een geweldige stem hebben Miennn, bij dit nummer had ik een zeer hoog cijfer gegeven.

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  Timmus 29.08.14 18:04

Beetje gezapig nummer, maar de samenzang is wel een pluspunt. Naar boven afgeronde 6,5.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: