*RTH* Drifters - There goes my first love
+10
sowhat
Jan...
MrJohn
Led-Zep
Joostvdaa
PPProfessor
Frodo
Ries
Timmus
Dave Evans
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'There goes my first love'
*RTH* Drifters - There goes my first love
[22-08-2014]
The Drifters is een Amerikaanse zanggroep, die soul, rhythm-and-blues en doo-wopmuziek uitvoerden. Ze bereikten het hoogtepunt van hun populariteit in de jaren 50 en begin jaren 60.
De groep werd opgericht in 1953 door Clyde McPhatter, die bekendheid kreeg als achtergrondzanger van Billy Ward & the Dominoes. Toen McPhatter door de Dominoes ontslagen werd, begon hij zijn eigen groep, de eerste versie van The Drifters.
De bekendste hits van The Drifters zijn Up on the roof, Save the last dance for me, There Goes My Baby en Money Honey. Elk van deze vier nummers kreeg een plekje bij de beste driehonderd liedjes volgens het Amerikaanse muziektijdschrift Rolling Stone.
Tijdens de lange, tumultueuze geschiedenis van The Drifters heeft een groot aantal zangers deel uitgemaakt van de groep, en zelfs tegenwoordig treden groepen die voortkwamen uit de oorspronkelijke Drifters nog op onder die naam.
De Vocal Group Hall of Fame heeft zowel The Original Drifters (1998) als Ben E. King and The Drifters (2000) opgenomen. In 2004 plaatste Rolling Stone The Drifters op nummer 81 van hun lijst van 100 beste artiesten ooit.[1] In 1988 werden The Drifters opgenomen in de Rock and Roll Hall of Fame in de bezetting met de leden Clyde McPhatter, Bill Pinkney, Gerhardt Thrasher, Johnny Moore, Ben E. King, Charlie Thomas en Rudy Lewis.
Bill Pinkney, Charlie Thomas en Johnny Moore ontvingen postuum Pioneer Awards van de Rhythm & Blues Foundation in 1999.
The Drifters is een Amerikaanse zanggroep, die soul, rhythm-and-blues en doo-wopmuziek uitvoerden. Ze bereikten het hoogtepunt van hun populariteit in de jaren 50 en begin jaren 60.
De groep werd opgericht in 1953 door Clyde McPhatter, die bekendheid kreeg als achtergrondzanger van Billy Ward & the Dominoes. Toen McPhatter door de Dominoes ontslagen werd, begon hij zijn eigen groep, de eerste versie van The Drifters.
De bekendste hits van The Drifters zijn Up on the roof, Save the last dance for me, There Goes My Baby en Money Honey. Elk van deze vier nummers kreeg een plekje bij de beste driehonderd liedjes volgens het Amerikaanse muziektijdschrift Rolling Stone.
Tijdens de lange, tumultueuze geschiedenis van The Drifters heeft een groot aantal zangers deel uitgemaakt van de groep, en zelfs tegenwoordig treden groepen die voortkwamen uit de oorspronkelijke Drifters nog op onder die naam.
De Vocal Group Hall of Fame heeft zowel The Original Drifters (1998) als Ben E. King and The Drifters (2000) opgenomen. In 2004 plaatste Rolling Stone The Drifters op nummer 81 van hun lijst van 100 beste artiesten ooit.[1] In 1988 werden The Drifters opgenomen in de Rock and Roll Hall of Fame in de bezetting met de leden Clyde McPhatter, Bill Pinkney, Gerhardt Thrasher, Johnny Moore, Ben E. King, Charlie Thomas en Rudy Lewis.
Bill Pinkney, Charlie Thomas en Johnny Moore ontvingen postuum Pioneer Awards van de Rhythm & Blues Foundation in 1999.
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Drifters - There goes my first love
Gaat na een minuut al dik vervelen, een 3.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Erg braaf, ja ms wel te braaf, een 5
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Timmus schreef:Gaat na een minuut al dik vervelen, een 3.
Bij mij na 30 seconden al.
Een 2.
Heerlijke klassieker van deze band die je herkent uit duizenden. De lead zanger heeft ooit bevestigd dat ook Miennnn 'more than a number in his little red book' is. 9
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Bij mij is het juist andersom dan bij Timmus en Frodo, in het begin dacht ik 'daar heb je weer zo'n suf en gedateerd jaren 70 deuntje', maar gaandeweg kwam ik er toch een beetje in en vond ik het nog niet zo slecht. Het is zeker geen hoogvlieger en heeft weinig om het lijf, maar na 'Comment ca va' is dit toch een verademing. Een 6.
Verschrikkelijk vervelend en nietszeggend nummer.
Een 2
Een 2
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Save the last Dance for me vind ik onder omstandigheden nog wel een aardig nummer, maar deze song is erg braaf en stierlijk vervelend.
Een 4.
Een 4.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Mien zal me wel wel bezig met de bezem achteraan gaan, maar ik vind dit echt niet te harden dit. Een 2 voor de moeite.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Niet een van de beste in hun soort. 3
Leeftijd : 67
Ach wat leuk, lang niet gehoord, maar niet heel bijzonder, een 5....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
PPProfessor schreef:Heerlijke klassieker van deze band die je herkent uit duizenden. De lead zanger heeft ooit bevestigd dat ook Miennnn 'more than a number in his little red book' is. 9
Hahahaha Prof, dat klopt
Maar deze krijgt een 8!
(zoekt bezem voor Jan)
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
Hmmm, nee, dit is soul voor in ´Op Volle Toeren´, gezellie meeklappen bij een opgevoerd kunstje. Een 3
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Nah, dit is het net niet. Gaandeweg gaat het wel steeds beter met de heren, maar dat brengt ze niet verder dan een 5
Nee, deze enorm gladde glibbersoul {die heel ver weg staat van de rauwe mijns inzien meer eerlijke "soul"} is mede gericht geweest op de blanke middle class teenager want die kochten de plaatjes uiteindelijk, maar is kwa de zeg maar Otis Redding/ Wilson Picket benadering een miniscuul stofje in de oneindige ruimte der muziek een 3 is dan vrij hoog.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Tina Charles – I love to love
» *RTH* The Age of Love - The Age of Love Jam & Spoonmix
» *RTH* Wet Wet Wet - Love is all around
» *RTH* ABC - The look of love
» *RTH* Love - Alone again or
» *RTH* The Age of Love - The Age of Love Jam & Spoonmix
» *RTH* Wet Wet Wet - Love is all around
» *RTH* ABC - The look of love
» *RTH* Love - Alone again or
Pagina 1 van 1