*RTH* Juan Luis Guerra & 4.40 - Burbujas de amor
+10
Miennnn
Frodo
Dave Evans
Jan...
forzautregivo
PPProfessor
MrJohn
Joostvdaa
sowhat
sokratikos
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Juan Luis Guerra & 4.40 - Burbujas de amor" ?
*RTH* Juan Luis Guerra & 4.40 - Burbujas de amor
[29-05-2014]
Zwoel verzoekje uit de vrolijke jaren 1990
Juan Luis Guerra (Santo Domingo, 7 juni 1957) is een Dominicaanse zanger, gitarist, componist en impresario. Zijn bijnaam op de middelbare school was el niño de las veladas (vertaald: 'het jongetje van de feestjes').
Guerra heeft geëxperimenteerd met een uitgebreid aantal muziekstijlen en teksten. Grappige, lichtzinnige merengues en salsa's wisselt hij af met romantische bachatas tot aan religieus getinte teksten.
Guerra leidt een rustig, teruggetrokken leven en brengt veel tijd door in zijn studio.
In 1996 bekeerde Guerra zich tot de pinksterbeweging. Hij wijdt veel tijd aan zijn geloof. Hij meent dat de oplossing van de problemen in de wereld ligt in het begrijpen van "Gods Woord". Zijn cd Para Ti (2004) is een christelijk album.
Met zijn meest recente plaat La Llave De Mi Corazon won 1 reguliere Grammy Award en maar liefst 6 Latin Grammy Awards. Daarmee is JLG recordhouder van meest ontvangen awards tijdens één Latin Grammy uitreiking; dit record deelt hij met Juanes.
Op 5 juli 2005 trad Juan Luis -na afwezigheid van ruim tien jaar- voor de tweede keer op in Nederland. Een uitverkocht Ahoy in Rotterdam was de enige Noord-Europese stop in zijn 20 Años wereldtournee. 1 september 2008 deed hij opnieuw Nederland aan, in zijn La Travesia Tour speelde hij in wederom een uitverkochte zaal, dit keer de Heineken Music Hall. 5 december 2009 deed de La Travesia Tour opnieuw Nederland aan; Ahoy was dit keer verre van uitverkocht (pakjesavond), maar dat stond een feestelijke avond niet in de weg. Zaterdagavond 12 oktober 2013 was JLG weer in Ahoy, Rotterdam. Dit keer zorgden hij, zijn band en het publiek voor alweer een swingende avond.
We ranken van Juan Luis Guerra - met 4.40 - het nummer "Burbujas de amor" uit 1991. Het stond 13 weken in de NLse Top 40 en piekte in de weken 30 en 31 van 1991 op #3.
Zwoel verzoekje uit de vrolijke jaren 1990
Juan Luis Guerra (Santo Domingo, 7 juni 1957) is een Dominicaanse zanger, gitarist, componist en impresario. Zijn bijnaam op de middelbare school was el niño de las veladas (vertaald: 'het jongetje van de feestjes').
Guerra heeft geëxperimenteerd met een uitgebreid aantal muziekstijlen en teksten. Grappige, lichtzinnige merengues en salsa's wisselt hij af met romantische bachatas tot aan religieus getinte teksten.
Guerra leidt een rustig, teruggetrokken leven en brengt veel tijd door in zijn studio.
In 1996 bekeerde Guerra zich tot de pinksterbeweging. Hij wijdt veel tijd aan zijn geloof. Hij meent dat de oplossing van de problemen in de wereld ligt in het begrijpen van "Gods Woord". Zijn cd Para Ti (2004) is een christelijk album.
Met zijn meest recente plaat La Llave De Mi Corazon won 1 reguliere Grammy Award en maar liefst 6 Latin Grammy Awards. Daarmee is JLG recordhouder van meest ontvangen awards tijdens één Latin Grammy uitreiking; dit record deelt hij met Juanes.
Op 5 juli 2005 trad Juan Luis -na afwezigheid van ruim tien jaar- voor de tweede keer op in Nederland. Een uitverkocht Ahoy in Rotterdam was de enige Noord-Europese stop in zijn 20 Años wereldtournee. 1 september 2008 deed hij opnieuw Nederland aan, in zijn La Travesia Tour speelde hij in wederom een uitverkochte zaal, dit keer de Heineken Music Hall. 5 december 2009 deed de La Travesia Tour opnieuw Nederland aan; Ahoy was dit keer verre van uitverkocht (pakjesavond), maar dat stond een feestelijke avond niet in de weg. Zaterdagavond 12 oktober 2013 was JLG weer in Ahoy, Rotterdam. Dit keer zorgden hij, zijn band en het publiek voor alweer een swingende avond.
We ranken van Juan Luis Guerra - met 4.40 - het nummer "Burbujas de amor" uit 1991. Het stond 13 weken in de NLse Top 40 en piekte in de weken 30 en 31 van 1991 op #3.
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Juan Luis Guerra & 4.40 - Burbujas de amor
Behoorlijk suf dit, maar wel erg zonnig, daarom nog een 6.
Tijdens de World Song Contest had PPProf een ander liedje van deze zanger, die was vele malen leuker.
Tijdens de World Song Contest had PPProf een ander liedje van deze zanger, die was vele malen leuker.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Leuk zomers niets-aan-de-handplaatje. Ik zet 'm iedere zomer met veel plezier een paar keer op, maar echt briljant is het natuurlijk ook weer niet. Een keurige 7.
Misschien luister ik hiernaar, als ik op mijn 93ste lichtelijk dementerend ben opgenomen in een desolaat verzorgingstehuis. Nu echter, op mijn 63ste, werp ik deze afgrijselijke kitsch verre van mij.
Een 2.
Een 2.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Lekker, licht, fris, vrolijk en luchtig zomerplaatje waar op het terras zittende niks mis mee is, een 7 en dos cervazas por favor!!!
Gast- Gast
Heerlijke ballade die iedereen in Latijns Amerika jarenlang heeft betoverd. Een 9.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Ik zou dit niet de kwalificatie 'kitsch' willen geven, maar in 'suf' kan ik me wel vinden. Het kabbelt voort, maar niet op een aangename manier. Toch een 6, want het geeft wel een zomers tintje af
In 1991 een beetje gezien als het intellectuele zomerliedje. Beetje Juanes avant la lettre. Alleen, die was leuk en aan dit heb ik nooit een klap aan gevonden. Ik ga samen met John in dat bejaardentehuis zitten, een 2. Geef mij maar Jody Bernal, daar kan je nog om lachen.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Leeftijd : 58
Gewoon een lekker zomers plaatje die ik wel een niets aan de hand zeventje durf te geven
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Nou Jan en MrJohn, jullie zouden wel anders piepen als dit plaatje had opgestaan terwijl jullie je op een zonovergoten Braziliaans strand bevinden in een uiterst comfortabele hangmat voor minstens twee personen, omgeven door prachtige vrouwen die weinig om het lijf hebben en die per toerbeurt grote glazen caipirinhas aan jullie uitserveren. Dan zouden er twee negens gegeven zijn, op zijn minst!
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Die hangmat die ik meer zitten bij deze ´liefdesbubbels´ - refrein: Ik zou een vis willen zijn/zodat ik mijn neus in jouw aquarium kan steken/en overal liefdesbubbels maak, ohhhh/Heel de nacht opblijven/Nat van jou. Zwoel zomers sfeertje maakt de ruime 6
http://www.djmissunyk.nl/burbujas%20de%20amor.htm
http://www.djmissunyk.nl/burbujas%20de%20amor.htm
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Muziek met een doelbestemming: voornamelijk geschikt bij hoge temperaturen.
Hartje zomer gaat deze cd steevast aan in huize Frodo, lekker afwisselend zonnebadend en bijkomen in de schaduw, voeten (of meer) in het water, ijskoude alcoholische versnapering erbij en dan de muziek van Juan Luis Guerra op de achtergrond. Dat zijn van die dagen die eeuwig mogen duren.
Een 8.
Hartje zomer gaat deze cd steevast aan in huize Frodo, lekker afwisselend zonnebadend en bijkomen in de schaduw, voeten (of meer) in het water, ijskoude alcoholische versnapering erbij en dan de muziek van Juan Luis Guerra op de achtergrond. Dat zijn van die dagen die eeuwig mogen duren.
Een 8.
Lekker zomers een dikke 8
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
In 2002 leerde ik een leuke dame kennen, en we werden knetters verliefd.
Een vriendin stuurde me de clip van dit nummer en de tekst.
"ik zou willen dat ik een vis was,
zodat ik luchtbelletjes van liefde naar je kon sturen
en je kon vangen in mijn liefdesnet"
Met de leuke dame duurde het maar een paar maanden,
maar "Burbujas d'amor" blijft voor altijd speciaal voor mij. Vandaar een 10
Een vriendin stuurde me de clip van dit nummer en de tekst.
"ik zou willen dat ik een vis was,
zodat ik luchtbelletjes van liefde naar je kon sturen
en je kon vangen in mijn liefdesnet"
Met de leuke dame duurde het maar een paar maanden,
maar "Burbujas d'amor" blijft voor altijd speciaal voor mij. Vandaar een 10
Mies- Moderator
- Aantal berichten : 4075
Leeftijd : 58
Inderdaad lekker zomers, dus op dit moment (lekker weer buiten, witbiertje) klinkt het aardig goed. Maar op een winterdag spoel je dit snel door, wat een suf nummer. Doe maar een 5.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Net als de rest, lekker zomers maar van mij dan een 6.....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Oh, dat liedje, vreselijk... een 3! Vooral dat ayayayayay is te erg voor woorden!
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 64
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* JUan Luis Guerra - Burbujas de amor
» *RTH* Luis Bacalov & Rocky Rogers - Django (main theme)
» *RTH* Luis Bacalov & Rocky Rogers - Django (main theme)
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: