*RTH* IAMX - Missile
+8
Led-Zep
Joostvdaa
Mirrr
forzautregivo
Frodo
Ries
sowhat
Dave Evans
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Missile'
*RTH* IAMX - Missile
[22-05-2014]
IAMX is een zijproject van Chris Corner, zanger bij Sneaker Pimps.
De stijl van zijn eerste album is donker, erotisch en beïnvloed door verschillende muziekstijlen tijdens de jaren 80, vooral het elektronische genre (denk onder andere aan Depeche Mode en Front 242) maar valt tegelijk ook onder de Britpop-categorie.
IAMX is ook populair dankzij hun liveoptredens. De line-up van de show verandert voortdurend en bevat meestal Sue Denim (zijn vriendin) en Dee Plume, beiden van Robots in Disguise. Ook de twee helften van The Mighty Boosh, Julian Barratt en Noel Fielding, zijn al van de partij geweest, Noel vroeger als vaste bassist en Julian eerder als occasionele toevallige deelnemer. De groep is enorm populair in Wallonië, waar het album hevig gepromoot werd door radio en televisie. De band heeft inmiddels getoerd in heel Europa, waaronder Amsterdam tijdens het London Calling festival in 2005.
Het tweede album, genaamd The Alternative, is uitgebracht in Europa op 21 april 2006. In augustus 2009 stonden ze op het M'era Luna-festival.
IAMX is een zijproject van Chris Corner, zanger bij Sneaker Pimps.
De stijl van zijn eerste album is donker, erotisch en beïnvloed door verschillende muziekstijlen tijdens de jaren 80, vooral het elektronische genre (denk onder andere aan Depeche Mode en Front 242) maar valt tegelijk ook onder de Britpop-categorie.
IAMX is ook populair dankzij hun liveoptredens. De line-up van de show verandert voortdurend en bevat meestal Sue Denim (zijn vriendin) en Dee Plume, beiden van Robots in Disguise. Ook de twee helften van The Mighty Boosh, Julian Barratt en Noel Fielding, zijn al van de partij geweest, Noel vroeger als vaste bassist en Julian eerder als occasionele toevallige deelnemer. De groep is enorm populair in Wallonië, waar het album hevig gepromoot werd door radio en televisie. De band heeft inmiddels getoerd in heel Europa, waaronder Amsterdam tijdens het London Calling festival in 2005.
Het tweede album, genaamd The Alternative, is uitgebracht in Europa op 21 april 2006. In augustus 2009 stonden ze op het M'era Luna-festival.
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* IAMX - Missile
Mooi zeg. Heel sfeervol. Schriftje. 8
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Heerlijk nummer, had hem opgenomen voor mijn uurtje roem bij de DaveEvans show! Sfeervol is een juiste benaming sowhat! Ik ga puntje hoger, een 9
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Oh, alweer dit liedje? Ik heb hem al duizenden keren gehoord en iedere keer is de bandnaam en de titel van het nummer verschillend. Maar iedere keer is het hetzelfde voorspelbare deuntje.
Deze 'versie' hoorde ik voor het eerst, en ik ging meteen voorspellen wat er kwam: stukje omhoog, stukje omlaag, wat harder, wat zachter, enz. Drie keer raden: alles goed 'geraden'.
Een 3.
Deze 'versie' hoorde ik voor het eerst, en ik ging meteen voorspellen wat er kwam: stukje omhoog, stukje omlaag, wat harder, wat zachter, enz. Drie keer raden: alles goed 'geraden'.
Een 3.
Het is niet echt slecht, maar wel wat clichématig in elkaar gezet. Aan het einde had ik ook niet echt het idee dat er wat gebeurd was. Een 6 is dan ook wel voldoende
Dan mag het clichematig zijn of zelfs voorspelbaar maar dan nog, wat overblijft vind ik is een bijzonder aangenaam deuntje gezongen door iemand met een heerlijke strot die de alhier soms geteisterde oortjes met vreugde doen flapperen als Dombo in zijn beste dagen.
Om mijn grote vriend Captain Haddock maar eens te citeren "duizend bommen & granaten" wat een plaat, o ja een 10 uiteraard.
Gast- Gast
Dit kende ik niet maar best wel mooi zeg, voor nu alvast een 7
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
forzautregivo schreef:Het is niet echt slecht, maar wel wat clichématig in elkaar gezet. Aan het einde had ik ook niet echt het idee dat er wat gebeurd was. Een 6 is dan ook wel voldoende
Mee eens, een ruime 6 vind ik ook wel voldoende.
Loop hier niet echt warm voor, te voorspelbaar en gladjes allemaal
Een 5
Een 5
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Hier ben ik heel snel klaar mee!
Wat een vreselijke stem en dat ploinkje er tussendoor.
Een 2
Wat een vreselijke stem en dat ploinkje er tussendoor.
Een 2
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 68
Niet vervelend, maar ook geen nummer waar ik diep van onder de drukinkt raak. Wel mooi gastje, die zanger, maar dat kan toch niet verhullen dat het allemaal wat gemaakt en netjes geproduceerd is. 5
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
De manier van zingen en ook wel de muziek herinneren me aan mijn Radiohead-allergie. Het gruwelen gaat lang niet zo diep als wanneer Tom Yorke´s zang mijn ziel teistert, maar een fijne luisterervaring wordt het hierdoor nooit. 4
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Ik kan nu alvast bekend maken dat dit één van de nieuwkomers wordt in mijn lijst voor de V500! Prachtig sfeervol met wat leuke piepjes tussendoor Richie bedankt!!!
Oja een 9
Oja een 9
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
De bliepjes zijn inderdaad erg leuk maar de zang en de muziek zijn dat niet.
Een 5.
Een 5.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: