*RTH* Mylène Farmer - Désenchantée
+12
Vleertje
Jan...
snoopy
Ries
forzautregivo
Kasper
Chrisje
Joostvdaa
Dave Evans
Frodo
sowhat
sokratikos
16 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Mylène Farmer - Désenchantée" ?
*RTH* Mylène Farmer - Désenchantée
[05-05-2014]
Verzoekje
Mylène Jeanne Gautier (Pierrefonds, Canada; 12 september 1961), beter bekend als Mylène Farmer, is een Canadese zangeres.
Mylène Farmer is geboren in Canada, maar ze woont al vanaf haar jeugd in Frankrijk. Zij begon haar carrière als mannequin en actrice, maar scoorde in 1984 haar eerste hit met "Maman a tort". Dit nummer was geschreven en gecomponeerd door Laurent Boutonnat die later ook haar videoclips zou gaan regisseren. Mede dankzij deze mini-speelfilmachtige video's waarin erotiek maar ook dood en geweld een belangrijke rol spelen, werd Mylène Farmer binnen korte tijd een succes.
De vaak vrolijke muziek staat in contrast met de meestal moeilijk te doorgronden en sobere tekst. Interviews, optredens en concerten worden zelden gegeven. Mylène ontleent haar artiestennaam aan de actrice Frances Farmer, voor wie zij grote bewondering heeft.
Behalve in Frankrijk is Farmer ook bekend in België, Rusland en Zwitserland. Ze scoorde in Nederland begin jaren '90 een hitje met het nummer "Désenchantée", dat in de vertolking van Kate Ryan in de zomer van 2002 een groot succes werd. Ook zangeres Alizée heeft veel te danken aan het duo Farmer/Boutonnat. Mylène Farmer behoort nog steeds tot de top van zangeressen in het populaire genre in Frankrijk. Ze heeft bij elkaar meer dan 25 miljoen platen verkocht.
Naast muziek houdt Mylène Farmer zich van tijd tot tijd ook met film bezig. Zo speelde ze naast muzikant/acteur Jeff Dahlgren in de film Giorgino (1993) en verleende ze in 2006 haar stem aan prinses Selena in de Franstalige versie van Arthur And The Invisibles.
In 2008 heeft ze haar studio-album, Point de suture, opgenomen gevolgd door een tournee in 2009 door Frankrijk, Rusland, Zwitserland en België.
Op 6 december 2010 is haar achtste studio-album, Blue Noir, verschenen. Alle teksten zijn geschreven door Mylène Farmer en de muziek is gecomponeerd door Moby, Archive and RedOne.
We ranken "Désenchantée" van Mylène Farmer, haar grootste hit en signature song, de eerste single van haar 3e album L´Autre. Het nummer stond 7 weken in de NLse Top 40 van 1991 en piekte op #18. Het kwam in Zwitserland tot #23, Belgie tot #18, en in Oostenrijk tot #16. In haar thuisland Canada piekte het op #9. Het nummer stond ongeveer 2 maanden in de top van de hitlijsten van Frankrijk en werd daar een #1-hit.
live 1996 en 2000
Verzoekje
Mylène Jeanne Gautier (Pierrefonds, Canada; 12 september 1961), beter bekend als Mylène Farmer, is een Canadese zangeres.
Mylène Farmer is geboren in Canada, maar ze woont al vanaf haar jeugd in Frankrijk. Zij begon haar carrière als mannequin en actrice, maar scoorde in 1984 haar eerste hit met "Maman a tort". Dit nummer was geschreven en gecomponeerd door Laurent Boutonnat die later ook haar videoclips zou gaan regisseren. Mede dankzij deze mini-speelfilmachtige video's waarin erotiek maar ook dood en geweld een belangrijke rol spelen, werd Mylène Farmer binnen korte tijd een succes.
De vaak vrolijke muziek staat in contrast met de meestal moeilijk te doorgronden en sobere tekst. Interviews, optredens en concerten worden zelden gegeven. Mylène ontleent haar artiestennaam aan de actrice Frances Farmer, voor wie zij grote bewondering heeft.
Behalve in Frankrijk is Farmer ook bekend in België, Rusland en Zwitserland. Ze scoorde in Nederland begin jaren '90 een hitje met het nummer "Désenchantée", dat in de vertolking van Kate Ryan in de zomer van 2002 een groot succes werd. Ook zangeres Alizée heeft veel te danken aan het duo Farmer/Boutonnat. Mylène Farmer behoort nog steeds tot de top van zangeressen in het populaire genre in Frankrijk. Ze heeft bij elkaar meer dan 25 miljoen platen verkocht.
Naast muziek houdt Mylène Farmer zich van tijd tot tijd ook met film bezig. Zo speelde ze naast muzikant/acteur Jeff Dahlgren in de film Giorgino (1993) en verleende ze in 2006 haar stem aan prinses Selena in de Franstalige versie van Arthur And The Invisibles.
In 2008 heeft ze haar studio-album, Point de suture, opgenomen gevolgd door een tournee in 2009 door Frankrijk, Rusland, Zwitserland en België.
Op 6 december 2010 is haar achtste studio-album, Blue Noir, verschenen. Alle teksten zijn geschreven door Mylène Farmer en de muziek is gecomponeerd door Moby, Archive and RedOne.
We ranken "Désenchantée" van Mylène Farmer, haar grootste hit en signature song, de eerste single van haar 3e album L´Autre. Het nummer stond 7 weken in de NLse Top 40 van 1991 en piekte op #18. Het kwam in Zwitserland tot #23, Belgie tot #18, en in Oostenrijk tot #16. In haar thuisland Canada piekte het op #9. Het nummer stond ongeveer 2 maanden in de top van de hitlijsten van Frankrijk en werd daar een #1-hit.
live 1996 en 2000
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Mylène Farmer - Désenchantée
Ja, dit is gewoon eg lekker. Nieuw in de sowhat1000. 9
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Het gebeurt me niet al te vaak dat ik een plaatje al binnen een minuut wil wegklikken. Nu dus wel.
Een 1.
Een 1.
Als de prachtige franse muzikale erfenis en historie dit plaatje uiteindelijk als een soort van "eindproduct" heeft opgeleverd dan kunnen we voortaan de Franstalige muziek ook onder de B. van Bagger plaatsen, wat is dit erg !!!! een 1.
Gast- Gast
Leuk en vrolijk liedje, toch wel een voldoende waard: 6
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Ik kende alleen de cover van Kate Ryan, wat ik altijd stiekem best een lekkere plaat heb gevonden. Dit origineel klinkt wat gedateerd en is iets te lang, maar het blijft wel een aardig plaatje. Ik heb er wel een 6 voor over.
Hoe meer uitvoeringen ik beluister en bekijk van dit liedje door Mylène Farmer, hoe mooier ik het vind! Dit was mijn nummer 1 inzending voor de Verrukkelijke500 in 2012, in 2013 ietsje gezakt, maar de eerste 50 zal ie nooit verlaten. Leuk ook dat de meningen lekker uit elkaar liggen. Een absolute dikke vette 10!
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 64
Joostvdaa schreef:Ik kende alleen de cover van Kate Ryan, wat ik altijd stiekem best een lekkere plaat heb gevonden. Dit origineel klinkt wat gedateerd en is iets te lang, maar het blijft wel een aardig plaatje. Ik heb er wel een 6 voor over.
Die van Kate Ryan was altijd op tv in de tijd dat ik TMF/MTV begon te kijken. Ze verschillen overigens bar weinig, al was die van Kate is opzwepender aangekleed: 7
Kasper- Music-director
- Aantal berichten : 1531
Registratiedatum : 04-11-11
Leeftijd : 34
Kasper schreef:Joostvdaa schreef:Ik kende alleen de cover van Kate Ryan, wat ik altijd stiekem best een lekkere plaat heb gevonden. Dit origineel klinkt wat gedateerd en is iets te lang, maar het blijft wel een aardig plaatje. Ik heb er wel een 6 voor over.
Die van Kate Ryan was altijd op tv in de tijd dat ik TMF/MTV begon te kijken. Ze verschillen overigens bar weinig, al was die van Kate is opzwepender aangekleed: 7
Haha klopt ja, dat was wel een TMF-klassieker . En inderdaad heeft ze niet bepaald de moeite genomen het nummer echt te veranderen.. al vind ik het wel een verbetering dat-ie bij haar wat is ingekort ten opzichte van de hier te ranken versie.
Kate Ryan had nog bonuspunten uit sentimenteel oogpunt gekregen, dit is simpelweg bagger waarmee ik niet in aanraking wil komen. Een 1
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Kan ik helemaal in meegaan, ook van mij een zesje.Joostvdaa schreef:Ik kende alleen de cover van Kate Ryan, wat ik altijd stiekem best een lekkere plaat heb gevonden. Dit origineel klinkt wat gedateerd en is iets te lang, maar het blijft wel een aardig plaatje. Ik heb er wel een 6 voor over.
snoopy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
Nooit gedacht dat dit het origineel was van dat zomerhitje. Dat vond ik al Moeder Mavo Disco, maar vergeleken met dit is het een zeer vooruitstrevend nummer. Wat een geneuzel zeg. Scoort goed in mijn muurbloempje top 50, een 4.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Wat een achterlijk lage cijfers hiervoor zeg. Ik ken Mylene Farmer haar muziek wel en ik vind dit niet echt top of the top maar toch ook niet zo slecht als de menigte het hier nu beoordeeld. Gewoon keurige zeven hoor.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Echt een Sowhat plaatje dit
Maar ik moet zeggen, deze vind ik ook wel aardig, een 7
Maar ik moet zeggen, deze vind ik ook wel aardig, een 7
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
De lage cijfers doen iets vreselijks vermoeden, maar dat is dit popliedje nou ook weer niet. Ken dit door gaga. (De cover van Kate Ryan blijk ik ook wel eens ergens te hebben opgevangen.) Een ruime voldoende: 6.5 wordt 7
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Beter uit te houden dan Donna Summer, maar nog geen voldoende waard; een 5.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Wel gezellig, maar het was niet erg geweest als Marleen gewoon mannequin was gebleven. Een 6.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Kitscherig en wanstaltig produkt dat wel erg ver af staat van de innerlijke waarde van het Franse chanson. De enige verbinding is het gebruik van de Franse taal.
Had ze het maar gelaten bij de film en de catwalk, maar nee hoor. Pure ellende, quelle catastrophe
Een 1.
Had ze het maar gelaten bij de film en de catwalk, maar nee hoor. Pure ellende, quelle catastrophe
Een 1.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: