Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» November 2024
*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it EmptyVandaag om 7:40 van Ries

» PreParty 13.00-16.00
*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it EmptyGisteren om 16:09 van Ries

» V500 2024 - De Lijst
*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Empty21.11.24 23:05 van MrJohn

» Mijn Muzikale Horizon
*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Empty21.11.24 19:55 van Timmus

» Wo 20-11 Sokra zaagt door
*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Empty21.11.24 19:28 van sokratikos

» Di. 19 nov. Roche draait verder.
*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Empty19.11.24 13:29 van Roche

» *RTH* Grace Slick & Paul Kantner - Silver Spoon
*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Empty18.11.24 17:13 van sokratikos

» *RTH* Wayne Fontana & The Mindbenders - The Game of Love
*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Empty18.11.24 16:59 van sokratikos

» *RTH* Natalie Merchant - Carnival
*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Empty18.11.24 16:45 van sokratikos

» *RTH* Fredrika Stahl - Oh Sunny Sunny Day
*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Empty18.11.24 16:25 van sokratikos

» !8 nov. Top 40
*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Empty18.11.24 11:30 van Roche

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Empty16.11.24 23:23 van Mirrr

» *RTH* Michael Bublé – Santa Claus is coming to town
*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Empty16.11.24 23:22 van Mirrr

» Za. 16 november: Orinoco Weekendsjooww
*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Empty16.11.24 20:03 van Grafmat

» *RTH* Spirit of St Louis – Down by the radio
*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Empty16.11.24 14:53 van Mirrr

» *RTH* Pussy Riot – Make America great again
*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Empty16.11.24 14:52 van Mirrr

» *RTH* Temptations – Law of the land
*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Ennio Morricone – Once upon a time in the West
*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Damned – In dulco decorum
*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

» *RTH* Paula Abdul – Straight up
*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it

+13
Frodo
Grafmat
Joostvdaa
Timmus
Chrisje
Mirrr
forzautregivo
PPProfessor
Vleertje
MrJohn
sowhat
Ries
sokratikos
17 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Icona Pop ft. Charli XCX - I love it" ?

*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Vote_lcap0%*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Vote_lcap10%*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Vote_rcap 10% 
[ 2 ]
*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Vote_lcap10%*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Vote_rcap 10% 
[ 2 ]
*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Vote_lcap5%*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
[ 2 ]
[ 2 ]
*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Vote_lcap19%*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Vote_rcap 19% 
[ 4 ]
*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Vote_lcap29%*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Vote_rcap 29% 
[ 6 ]
[ 2 ]
*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Vote_lcap0%*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Vote_rcap 0% 
[ 0 ]

Totaal aantal stemmen : 21

Enquête gesloten

*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Empty *RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it

Bericht  sokratikos 25.04.14 15:54

[25-04-2014]
Verzoekje
Icona Pop is een dj- en synthpopduo uit Zweden. Ze tekenden in 2009 een contract met het platenlabel TEN Music Group. Hun muziek is beïnvloed door electrohouse, punk en indierock. Het duo bestaat uit Caroline Hjelt en Aino Jawo, die beiden opgroeiden in Stockholm. Ze zijn vooral bekend door hun hit I love it, geschreven door Patrik Berger, Linus Eklöw en Charlotte Aitchison. Icona Pop was genomineerd voor de EMA's in Amsterdam in 2013.

Het duo kreeg internationale aandacht met hun debuutsingle Manners, uitgebracht door Neon Gold bij Kitsuné Music, en hun album Nights Like This bij Mercury Records. Het duo is sinds september 2012 afwisselend in Los Angeles en New York gevestigd.

Het begin

Hjelt (geboren op 8 november 1987[1]) en Jawo (geboren op 7 juli 1986) ontmoetten elkaar op een feestje in februari 2009 en vormen sindsdien een duo. Vier weken later hadden ze al liedjes geschreven voor hun eerste optreden als duo. Ze beschrijven hun muziek als "klassieke popmelodieën met drum en synthesizer". Het duo werkte in de studio met verschillende producers, zoals Style of Eye, Patrick Berger (Robyn), Elof Loelv (Niki & The Dove) en Starsmith.

In de herfst van 2012 brachten ze in de Verenigde Staten een ep uit, Iconic, en in Zweden het album Icona Pop. Het duo gaf al optredens in Zweden, de VS, Duitsland, Italië en Londen.

Debuutalbum

"I love it", de single van hun album Icona Pop, dook meteen op in de officiële Zweedse hitlijst. Het lied werd onder andere gebruikt in de videogame Need for Speed: Most Wanted, in een Duits reclamespotje voor Coca-Cola Light in januari 2013, de titelsong voor het Amerikaanse realityprogramma Snooki & JWoww en in een aflevering van de Amerikaanse serie Girls. De tweede single, "Ready for the Weekend", werd in september 2012 uitgebracht.

Hun ep Iconic stond op de 21e plaats in de Itunes Dance-hitlijst. In 2013 gingen ze op tournee door de Verenigde Staten. In maart 2013 werd "I Love It" gebruikt in de zestiende aflevering van het vierde seizoen van The Vampire Diaries. "I love it" werd ook gebruikt in reclame voor de Samsung Galaxy S4.

We ranken de grootste hit tot op heden van Icona Pop, I Love It. Het nummer is geschreven door de Engelse electropop-singer/songwriter Charli XCX, die daarom in de titel van het nummer in de hitlijsten staat vermeld, want ze heeft geen bijdrage geleverd aan de opname en komt niet voor in de videoclip. Het nummer staat zowel op Icona Pop´s ep Iconic uit augustus 2012 als op hun debuutalbum Icona Pop uit november 2012. "I Love It" werd een grote hit in vele landen:
#22 in Brazilie
#18 in Frankrijk
#15 in Tsjechie en Slowakije
#13 in de NLse Top 40 als piek in 18 weken vanaf 5 januari 2013
#12 in Japan
#10 in Zwitserland
#9 in NieuwZeeland en Canada
#8 in Ierland
#7 in Venezuela en de USA
#6 in Belgie
#4 in Spanje
#3 in Portugal, Italie, Hongarije, Oostenrijk, Duitsland, Australie en Mexico
#2 in Zweden en Israel
#1 in Engeland en Schotland

Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Empty Re: *RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it

Bericht  Ries 25.04.14 16:19

Vanaf mijn balkonnetje in de fijne zon, i love it! Een 8 voor deze meegalmer
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

*RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it Empty Re: *RTH* Icona Pop ft. Charli XCX - I love it

Bericht  Gast 25.04.14 18:27

Indachtig de vroeglate romantische Engelse schrijver Wilhelmus Kringspier het plaatje is mij teveel "Much ado about Nothing" een 3 is het dan ook geworden.

Gast
Gast

Bericht  sowhat 25.04.14 18:48

Wat eentonig, maar vooral leuk en gezellig. 7

Chief
Chief

Aantal berichten : 19068
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  MrJohn 25.04.14 19:33

Ik vergelijk het maar even met Hey Jude van de Beatles, een absolute miskleun van de Liverpool Four. Drink 10 biertjes in een kroeg en je brult het mee. Stelt natuurlijk verder niks voor.

Dit is hetzelfde, gil maar 100x I love it en ervaar de hersenloze en nietszeggende inhoud.

Een 2 voor de moeite.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74

Bericht  Vleertje 25.04.14 19:54

I love IT!

Heerlijk feelgood meeblér nummer een dikke vette 8!
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52

Bericht  PPProfessor 25.04.14 20:22

Zit er een beetje mee of dit nou serieus bedoeld is, of dat het een openlijke sollicitatie is naar de Foute 66. Ik kom er niet echt uit. De onbenulligheid is aanzienlijk, maar op zich is dat geen reden voor een zware onvoldoende. Een 5 dus maar.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  forzautregivo 25.04.14 22:32

Zeer onbenullig, maar toch een ideaal nummer om de ballen uit je broek te schreeuwen. Een 7 derhalve

Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5387
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Bericht  Mirrr 26.04.14 14:16

Dit is ook niet helemaal mijn ding hoor, een 4...
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  Chrisje 26.04.14 19:45

Wel is het helemaal mijn ding, de tekst is briljant, de jongere vrouw die opstaat tegen haar oudere concubine... You're from the seventies but I'm a nineties bitch! Helemaal OK! Een 69... Oh nee een 9!

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 64

Bericht  Timmus 26.04.14 19:53

Eén van de beste meeblèrnummers van dit decennium. Muziek verder zo lekker stampend en de geweldige zin (Chrisje haalde 'm al aan) "you're from the seventies, but I'm an nineties bitch". Daarnaast heerlijk onintelligente teksten. Gewoon een 9; niet meer zoiets geweldigs gehoord op dit gebied sinds Bodyrox.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  Joostvdaa 28.04.14 11:28

Ik geef hier een dikke 8 voor, om een aantal redenen. Dit is een typische positieve uitzondering in het genre gladde pop/dance dat verder niet aan mij besteed is. Vrolijk, simpel, maar doeltreffend plaatje dat het in de kroeg altijd goed doet, een leuk deuntje en inderdaad die briljante zin die Chrisje en Timmus al aanhaalden. Daarnaast heb ik vorig jaar een lipdub op dit nummer opgenomen met het dameshockeyteam dat ik training geef. Dat was in één woord hilarisch om te doen en levert een 'mooie herinneringen-bonuspuntje' op.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Bericht  Grafmat 29.04.14 0:43

MrJohn schreef:Ik vergelijk het maar even met Hey Jude van de Beatles, een absolute miskleun van de Liverpool Four. Drink 10 biertjes in een kroeg en je brult het mee. Stelt natuurlijk verder niks voor.

Dit is hetzelfde, gil maar 100x I love it en ervaar de hersenloze en nietszeggende inhoud.

Een 2 voor de moeite.

Welk een misvatting, John... The Beatles hebben de fout gemaakt Hey Jude 4 minuten te rekken... Die fout wordt hier niet gemaakt. En dus is het prima vol te houden. Ik vind deze lekker.

7.

Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4336
Leeftijd : 52

http://www.orinocoradio.nl

Bericht  Frodo 29.04.14 1:02

"Te lang" heeft niet altijd met de stopwatch te maken. Twee-en-een-halve minuut kan ook langer aanvoelen dan zeven-en-een-kwart minuut. Ik geloof dat zo'n beetje iedereen de onzinnigheid van deze ode aan leeghoofdigheid herkent. Het liedje is niet veel anders dan de boerenpummels-bier-stamp-rock, alleen nu slechts verpakt in een dance-jasje. Het is dat mensen nu eenmaal meestal niet met klompen aan naar de dansvloer gaan, maar het zou wel passen.
Een 3.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  MrJohn 29.04.14 1:03

Iemand, die me begrijpt  Smile 
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74

Bericht  Kasper 30.04.14 11:46

Niet een nummer dat ik thuis veel draai, maar wel heerlijk voor op de fiets of in de kroeg. Gewoon even uit je bol en gaan. Een 8.
Kasper
Kasper
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1531
Registratiedatum : 04-11-11
Leeftijd : 34

Bericht  Kaj 30.04.14 14:46

Het was al niet veel, en door de vele airplay ben ik het ook nog eens helemaal beu. Een 5.
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4000
Leeftijd : 36

Bericht  Jan... 30.04.14 18:30

grappige nix aan de hand muziek, leuk om mee te blerren, een 6. Zeker met al die Q-music deuntjes is deez nog 1 van de leukste.

Waar ik me altijd over verbaas is de telkens maar weer herhalende afkeer van John op Hey Jude. Ik vind het een buitengewoon intelligente song in het begin en het nanana is beslist niet saai met het aanzwellende orkest en het geschreeuw van Paul. Ik vind vooral de 2e stem van John mooi (take a sad song and make it better vlak voor de outro). Bovendien heeft Lennons I want you she's so heavy ook een (veel te(?)) lange outro.Maar ja, smaken verschillen, ik vind bij voorbeeld Fool on the hill niks (het lullige fluitje). De kracht van the Beatles was gewoon dat de sterke kanten van John en Paul volledig tot zijn recht kwam, en nou ja, de kant van Paul was nu eenmaal veel commercieler, maar dan wel van een heel hoog niveau. Zelfs John zei dat dit het hoogtepunt van Pauls ouevre. Om hey Jude af te zetten als een meeblerplaat of zelfs een miskleun, dat gaat me echt te ver, of zal ik eens zeggen: daar heb ik een andere mening over.

Ik vind het wel een compliment voor deze doosjes dat ze vergeleken worden met dat bandje uit Liverpool.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Leeftijd : 58

Bericht  Frodo 30.04.14 18:48

Context is everything!

Ze worden in een zeer negatieve context vergeleken met de Beatles, waarbij MrJohn Hey Jude aanhaalt als voorbeeld van iets een miskleun. Vergeleken worden met een miskleun lijkt mij géén compliment!

Overigens vind ik zelf Hey Jude een zeer goed nummer dus zou ik het domme geschreeuw van dit liedje daar op geen enkele manier mee willen vergelijken.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  Led-Zep 03.05.14 19:28

I hate it.

Een 2
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63

Bericht  Gast 03.05.14 20:01

Ik ben en blijf een 90's bitch, love iT Exclamation  Een 9
Lekker reutelend drammerig stampplaatje met leuke meisjes.

Gast
Gast

Bericht  sokratikos 04.05.14 17:59

Onbenullige, zeg maar, eenvoudige/ongecompliceerde vrolijkheid van 2 meiden op een dancestamper. Doe vrolijk mee. I love it. De vergelijking met boerenstamprock? I don´t care. Kleine 8

Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: