* RTH* Dylan LeBlanc - 5th Avenue Bar
+13
forzautregivo
Joostvdaa
MrJohn
Chrisje
Frodo
LarryMullen
Mauricedegier
Roche
PPProfessor
Jorg
Mirrr
sowhat
Dave Evans
17 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor '5th Avenue Bar'
* RTH* Dylan LeBlanc - 5th Avenue Bar
[20-04-2014]
Wij in Nederland mogen Tim Knol hebben, een youngster die zich op verbluffende manier met de muziek van veel oudere voorgangers bezighoudt, in de Verenigde Staten hebben ze Dylan LeBlanc. Twintig jaar, gezegend met een diepkoperen stemgeluid en de geesten van Townes Van Zandt en Hank Williams die goedkeurend over zijn schouder kijken. Eerlijk gezegd schiet ik met die laatste vergelijkingen een beetje ver door, want liedjes zoals Townes en Hank die maakten zijn op Paupers Field niet te vinden. Zijn zelfverzekerdheid is er niet minder om: alle twaalf liedjes op zijn debuutplaat zijn van zijn eigen hand. De onderwerpen die hij bespreekt in de verhalende nummers zijn wel dezelfde als die van zijn grote voorbeelden. Verloren liefde ("If Time Was For Wasting"), verlies ("Ain�t Too Good At Losing") en zelfs dronkenschap ("5th Avenue Bar") - Nota bene: in de meeste staten van de VS krijgt hij in geen bar een biertje voorgezet!. De slidegitaar heeft een hoofdrol en opvallend: Emmylou Harris biedt de helpende hand door haar stem te lenen voor "If The Creek Don�t Rise". Er zijn eigenlijk maar twee minpunten te verzinnen: de liedjes worden te vaak in hetzelfde tempo gespeeld en niet elk nummer is even memorabel. Maar dat we meer van Dylan LeBlanc gaan horen, lijkt me een inkopper.
live&unplugged
Wij in Nederland mogen Tim Knol hebben, een youngster die zich op verbluffende manier met de muziek van veel oudere voorgangers bezighoudt, in de Verenigde Staten hebben ze Dylan LeBlanc. Twintig jaar, gezegend met een diepkoperen stemgeluid en de geesten van Townes Van Zandt en Hank Williams die goedkeurend over zijn schouder kijken. Eerlijk gezegd schiet ik met die laatste vergelijkingen een beetje ver door, want liedjes zoals Townes en Hank die maakten zijn op Paupers Field niet te vinden. Zijn zelfverzekerdheid is er niet minder om: alle twaalf liedjes op zijn debuutplaat zijn van zijn eigen hand. De onderwerpen die hij bespreekt in de verhalende nummers zijn wel dezelfde als die van zijn grote voorbeelden. Verloren liefde ("If Time Was For Wasting"), verlies ("Ain�t Too Good At Losing") en zelfs dronkenschap ("5th Avenue Bar") - Nota bene: in de meeste staten van de VS krijgt hij in geen bar een biertje voorgezet!. De slidegitaar heeft een hoofdrol en opvallend: Emmylou Harris biedt de helpende hand door haar stem te lenen voor "If The Creek Don�t Rise". Er zijn eigenlijk maar twee minpunten te verzinnen: de liedjes worden te vaak in hetzelfde tempo gespeeld en niet elk nummer is even memorabel. Maar dat we meer van Dylan LeBlanc gaan horen, lijkt me een inkopper.
live&unplugged
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: * RTH* Dylan LeBlanc - 5th Avenue Bar
Een mooie stem, veel mooier dan Tim Knol, maar ik houd niet van het repertoire. Dat maakt een 6.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Zeker mooie stem en het lied ook, een 7....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Van de soort Tim Knol lopen aan de overkant van de plas al enige duizenden rond waar deze Knol (ondanks de aanwezigheid van een wel briljante Anne Soldaat zijnde de gitarist, die ik overigens zou aanraden spoedig eens naar Nashville af te reizen maar dit terzijde) de veters van de schoenen nog niet eens van mag strikken laat staan poetsen.
Neem dit jongetje LeBlanc die zelf eigenlijk vrij middelmatig is maar toch zelfs als middelmatigheid in een geheel ander universum muziek maakt dan die Knol, inderdaad middelmatig maar wel met enige potentie, we zijn benieuwd naar de man over een aantal jaren maar voor nu zou ik tegen jongeman Dylan zeggen, ga zo voort en wellicht word het wel eens wat voor nu een vijfje.
Gast- Gast
Wat een verrassend verzoekje! Leuk dat er aandacht wordt besteed aan dit leuke liedje.
De rest van het repertoire van Leblanc is vrij country-achtig en daar moet je van houden. Dit is een van zijn meer popachtige nummers. Wat me opvalt is de melodieusiteit in zijn zang. Het gitaar-gepingel is voornamelijk ter onderbouwing van de zang. Dat kun je saai noemen, maar ik vind dat Leblanc met zijn stem genoeg variatie brengt om dit gedurende een viertal minuten interessant te houden. Ik geef een 9.
De rest van het repertoire van Leblanc is vrij country-achtig en daar moet je van houden. Dit is een van zijn meer popachtige nummers. Wat me opvalt is de melodieusiteit in zijn zang. Het gitaar-gepingel is voornamelijk ter onderbouwing van de zang. Dat kun je saai noemen, maar ik vind dat Leblanc met zijn stem genoeg variatie brengt om dit gedurende een viertal minuten interessant te houden. Ik geef een 9.
Jorg- Moderator
- Aantal berichten : 3078
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35
Heel aardig, dit nummer. Vrij minimalistisch, maar dat is juist wel mooi. De stem is goed, maar niet super en het gitaargepingel wordt wel afgewisseld door mooie stukjes depri. Een 7.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Niets bijzonders , wat vlak , goed gezongen en een mooie stem , maar mij pakt het niet. Een 6.
Roche- Beheerder
- Aantal berichten : 3556
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 68
dit was wel een mooie ontdekking in de MuMeladder dit jaar. Goed nummer, ik geef er een 8 voor.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
klinkt leuk, maar niet echt geweldig.. 6,5 naar beneden afgerond
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Jorg schreef:Dat kun je saai noemen,
Het understatement van het jaar!
Dit liedje is bij uitstek geschikt voor al die mensen die lijden aan slapeloosheid. Saaier en slaapverwekkender dan dit kun je het niet maken. Hooguit dat je even wakker schrikt wanneer de stem plotsklaps en zonder reden de hoogte in schiet.
Een 2.
Ik vind het wel mooi. Niet zo mooi als Richard Shindell of Danny Schmidt, maar gewoon wel mooi... Een 7.
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 64
Bijzonder fraaie stem en geinspireerde muziek. Het zal wellicht voor mensen met een korte concentratieboog wel te eentonig zijn, maar ik kan de intrinsieke klasse waarderen
Een 9.
Een 9.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Ik herken de kwaliteit en vind het een mooi plaatje, zonder dat ik hier nou echt vaak naar ga luisteren. Dan kom ik uit rond een 7.
Jaaaaa dit is kwaliteit mensen. Ooit ontdekt door toedoen van Johan Derksen. Paupers Field is geweldig mooi album, waarvan dit nummer prachtig, maar zeker niet de mooiste is (zijn beste nummers zijn Emma Hartley en If The Creek Don't Rise). Desondanks een dikverdiende 9
Saai? Sinds wanneer is ingetogen schoonheid saai? Heerlijke zomernachtmuziek, houtblokjes in de kőrf, goed glas wijn en dit op de achtergrond! Kan mij minder fijne knisperende avonden voorstellen! Een mooie 9 voor dit juweeltje!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Zie PPProf en Joostvdaa, incl de 7
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Ja mooi minimalistisch gehouden. Niets mis mee hij is nog jong en kan dus nog groeien voor dit moment een 7.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Steekt duidelijk boven de grauwe middelmaat uit, maar mist iets om echt een topper te worden; een 7.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Maisonettes - Heartache Avenue
» Album Jukebox
» Bob Dylan
» Bob Dylan aangehouden
» *RTH* Bob Dylan – Hurricane
» Album Jukebox
» Bob Dylan