Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» November 2024
*RTH* Live - Selling the drama EmptyVandaag om 7:40 van Ries

» PreParty 13.00-16.00
*RTH* Live - Selling the drama EmptyGisteren om 16:09 van Ries

» V500 2024 - De Lijst
*RTH* Live - Selling the drama Empty21.11.24 23:05 van MrJohn

» Mijn Muzikale Horizon
*RTH* Live - Selling the drama Empty21.11.24 19:55 van Timmus

» Wo 20-11 Sokra zaagt door
*RTH* Live - Selling the drama Empty21.11.24 19:28 van sokratikos

» Di. 19 nov. Roche draait verder.
*RTH* Live - Selling the drama Empty19.11.24 13:29 van Roche

» *RTH* Grace Slick & Paul Kantner - Silver Spoon
*RTH* Live - Selling the drama Empty18.11.24 17:13 van sokratikos

» *RTH* Wayne Fontana & The Mindbenders - The Game of Love
*RTH* Live - Selling the drama Empty18.11.24 16:59 van sokratikos

» *RTH* Natalie Merchant - Carnival
*RTH* Live - Selling the drama Empty18.11.24 16:45 van sokratikos

» *RTH* Fredrika Stahl - Oh Sunny Sunny Day
*RTH* Live - Selling the drama Empty18.11.24 16:25 van sokratikos

» !8 nov. Top 40
*RTH* Live - Selling the drama Empty18.11.24 11:30 van Roche

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Live - Selling the drama Empty16.11.24 23:23 van Mirrr

» *RTH* Michael Bublé – Santa Claus is coming to town
*RTH* Live - Selling the drama Empty16.11.24 23:22 van Mirrr

» Za. 16 november: Orinoco Weekendsjooww
*RTH* Live - Selling the drama Empty16.11.24 20:03 van Grafmat

» *RTH* Spirit of St Louis – Down by the radio
*RTH* Live - Selling the drama Empty16.11.24 14:53 van Mirrr

» *RTH* Pussy Riot – Make America great again
*RTH* Live - Selling the drama Empty16.11.24 14:52 van Mirrr

» *RTH* Temptations – Law of the land
*RTH* Live - Selling the drama Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Ennio Morricone – Once upon a time in the West
*RTH* Live - Selling the drama Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Damned – In dulco decorum
*RTH* Live - Selling the drama Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

» *RTH* Paula Abdul – Straight up
*RTH* Live - Selling the drama Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

*RTH* Live - Selling the drama

+14
Vleertje
sokratikos
kiske
Mauricedegier
LarryMullen
Mirrr
MrJohn
Ries
Frodo
Joostvdaa
forzautregivo
sowhat
Jan...
Dave Evans
18 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Selling the drama'

*RTH* Live - Selling the drama Vote_lcap5%*RTH* Live - Selling the drama Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Live - Selling the drama Vote_lcap0%*RTH* Live - Selling the drama Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Live - Selling the drama Vote_lcap0%*RTH* Live - Selling the drama Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Live - Selling the drama Vote_lcap5%*RTH* Live - Selling the drama Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
[ 0 ]
*RTH* Live - Selling the drama Vote_lcap15%*RTH* Live - Selling the drama Vote_rcap 15% 
[ 3 ]
*RTH* Live - Selling the drama Vote_lcap15%*RTH* Live - Selling the drama Vote_rcap 15% 
[ 3 ]
*RTH* Live - Selling the drama Vote_lcap30%*RTH* Live - Selling the drama Vote_rcap 30% 
[ 6 ]
*RTH* Live - Selling the drama Vote_lcap30%*RTH* Live - Selling the drama Vote_rcap 30% 
[ 6 ]
[ 0 ]

Totaal aantal stemmen : 20

Enquête gesloten

*RTH* Live - Selling the drama Empty *RTH* Live - Selling the drama

Bericht  Dave Evans 16.04.14 20:59

[16-04-2014]

Live is een Amerikaanse band die bestaat uit Patrick Dahlheimer, Chad Gracey, Chad Taylor en Chris Shinn. Ed Kowalczyk was voorheen de leadzanger van de band, maar werd eind november 2009 uit de band gezet na een dispuut met de andere bandleden. Kowalczyk werd vervangen door Chris Shinn, voorheen frontman van de Amerikaanse rockband Unified Theory. De band staat bekend om zijn grote hits, zoals Lightning Crashes, I Alone, Overcome en The Dolphin's Cry.

MTV Unplugged

De band werd halverwege de jaren tachtig opgericht in het Amerikaanse York, Pennsylvania. Oorspronkelijk heette de band First Aid. Na enkele naamswijzigingen werd de band Public Affection genoemd. Onder deze naam bracht de band in 1989 in eigen beheer zijn eerste album The Death of a Dictionary uit. Dit album is alleen op cassette verschenen.

Toen het label Radioactive Records met de band in zee ging kwam na de maxisingle Four songs in 1991 het album Mental Jewelry uit. De band heet sindsdien Live. Het geluid van de band was nog aardig rauw. Het grote succes had de band in die tijd met het album Throwing Copper. Van dit album kwamen de singles I Alone, All Over You, Selling The Drama en Lightning Crashes. Dit album bezorgde de doorbraak van de band.

Live@Woodstock '99

Throwing Copper werd opgevolgd door Secret Samadhi. Echt succesvol bij het grote publiek werd dit album niet. De zwarte hoes en CD illustreren de zeer rauw en donker klinkende muziek. Eén van de bekendere nummers van dit album Lakini's Juice is ontstaan terwijl de bandleden in bad zaten niks te doen. De band stond weer echt in de schijnwerpers toen in 1999 het album The Distance To Here uitkwam. De single The Dolphin's Cry werd een top 10 hit voor Live. Ook de singles Run To The Water en They Stood Up For Love deden het goed. The Distance To Here werd het grootste succes voor de band bij het echte grote publiek, maar de fans van het eerste uur hadden niet zoveel meer met het album, die naar hun idee bij lange na niet de variatie, rauwheid en originaliteit liet zien van de eerste drie albums.

De band kwam in 2001 terug met het album V ('five'), waarop de band naar eigen zeggen wilde laten zien "dat ze nog best mee konden komen". Het geluid is wat harder, maar sloeg niet goed aan bij het grote publiek. De single Forever May Not Be Long Enough werd wel de soundtrack voor de film The Mummy Returns. Het rustigste nummer van dit album, Overcome, groeide uit tot de grootste hit van Live. Velen denken dat Live dit nummer speciaal naar aanleiding van de aanslagen van 11 september 2001 heeft geschreven, maar in feite stond het nummer al daarvoor op de site van de band (het liedje was aanvankelijk bedoeld voor het album The Distance To Here). Omdat men het nummer "bij de gevoelens van die dagen vond passen", werd het vervroegd uitgebracht. De opbrengst ging naar een goed doel.

Het album Birds Of Pray lijkt wat meer op lichte rock, richting pop. Van dit album is de single Heaven afkomstig. Het werd een bescheiden hit. Het geluid zoals de band had in de jaren '90 wordt niet meer gehoord. Het album Songs From Black Mountain uit 2006 is niet rauw en is zelfs aardig makkelijk 'weg te slikken'. Met een nieuwe hitsingle, The River staat Live anno 2006 nog steeds aardig sterk in haar schoenen, maar niet meer zoals vroeger.

Van Live is tevens een verzamelalbum uitgekomen. Het stamt uit 2004 en heet Awake (The best of Live). Op de album staan nummers van alle albums, uitgezonderd Songs From Black Mountain, aangezien dit album pas in 2006 uitkwam. Voorbeelden zijn: The Beauty Of Gray (Mental Jewelry), I Alone (Throwing Copper), Turn My Head (Secret Samadhi), Dance With You (The Distance To Here), Nobody Knows (V) en Run Away (Birds Of Pray). Alle grote hits staan op dit album, plus een cover van Johnny Cash' I Walk The Line.

In september 2007 bracht Live vrij onverwacht in eigen beheer een mini-album uit, onder de titel Radiant Sea: A Collection Of Bootleg Rarities And Two New Songs. De tien live-nummers op deze plaat waren eerder verschenen op uitgaven van de Amerikaanse fanclub Friends of Live. Het album is alleen verkrijgbaar bij optredens en via internet. Live gaf aan in de toekomst mogelijk vaker op deze manier muziek te publiceren.

Bij het toeren versterkte de broer van Kowalczyk, Adam, de band.

Op 30 november 2009 ging Live wegens spanningen uit elkaar. Dit zou mede veroorzaakt zijn door Kowalczyks eis om extra geld te krijgen bij Pinkpop 2009, omdat hij de leadzanger was

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Live - Selling the drama Empty Re: *RTH* Live - Selling the drama

Bericht  Jan... 16.04.14 21:10

Dat was net 1 keer teveel, Dave. Wat een bagger band, brrrrr, Ik weet zeker dat Edje Bin Laden gebeld hebt om de twin towers te behandelen, zodat mijnheer weer een hit had. Wat een bagger is dit ook, veel te veel bombarie om helemaal niks. I alone is een leuk nummer, de rest douwen de plee in. Dit nummer gaat echt helemaal nergens over, zo dertien in een dozijn maar gebracht op een manier alsof Mandela jet speelt. En dat is geen compliment voor Nelson.

Cijfer? een 0
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

Bericht  Jan... 16.04.14 21:15

wordt ik nou gek. Ik zeg dus echt I over you of zoiets staan met als tekst we hebben ze maar 1 keer gehad. Tja, nou moet ik weer een andere tekst schrijven want Selling the drama vind ik na I alone het enige nummer wat te pruimen is. En daar geef ik een 6 voor. Ik denk dat i morgen maar even naar de huisarts gaat. Voor de rest blijft het een persiflage op een rockband.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Leeftijd : 58

Bericht  sowhat 16.04.14 21:27

Ik vind dit vreselijk. Ik vind alles vreselijk van ze. 1

Chief
Chief

Aantal berichten : 19068
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Dave Evans 16.04.14 21:58

jan1966 schreef:wordt ik nou gek. Ik zeg dus echt I over you of zoiets staan met als tekst we hebben ze maar 1 keer gehad. Tja, nou moet ik weer een andere tekst schrijven want Selling the drama vind ik na I alone het enige nummer wat te pruimen is. En daar geef ik een 6 voor. Ik denk dat i morgen maar even naar de huisarts gaat. Voor de rest blijft het een persiflage op een rockband.

Haha je hoeft niet naar de huisarts Jan Smile
Ik had er eerst inderdaad All over you er staan, tot ik er achter kwam dat hij toch al eerder geweest was. Daarom snel veranderd naar Selling the Drama van hetzelfde album!

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08

Bericht  forzautregivo 16.04.14 22:01

Throwing Copper is één van de betere albums uit de 90s. Selling The Drama is bij lange na niet het beste nummer op de plaat, maar nog altijd goed voor een 7.

Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5387
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Bericht  Joostvdaa 16.04.14 23:01

Throwing Copper is inderdaad een prima album, als geheel zeker hun beste. Vind dit wel tot de betere nummers uit het oeuvre van deze prima band behoren. Na de vorige twee RtH's bovendien een verademing. De paar wat saaie stukken neem ik voor lief. Een naar boven afgeronde 8.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Bericht  Frodo 16.04.14 23:24

Uitstekende plaat van een uitstekend album van een uitstekende band. Heb ze diverse keren live (!) mogen zien, waaronder het bij nader inzien afscheidsconcert (dat ook werd uitgebracht op DVD en waarvan ik precies weet wanneer je een stukje van mijn arm kan zien).

Een 9, omdat ze nog een hele zwik betere nummers hebben.

ps ik spreek van afscheidsconcert omdat Ed Live was (of andersom).
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  Gast 17.04.14 8:38

Ja hoor, prima band, uitstekend nummer heerlijk om weer echte muziek te horen na dat lichtjaren van mijn muzikale beleving staande Cypress Hill, deze krijgt een hele fijne 8 mee.

Gast
Gast

Bericht  Ries 17.04.14 8:46

Prima band, prima nummer! Tot aan het uitbrengen van dat wanstaltige Overcome was ik groot liefhebber van ze! Dit nummer brengt het in mijn boekje tot een mooie 8
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  MrJohn 17.04.14 16:17

Rauwe stem, scheurende gitaren. Kwaliteitsmuziek in optima forma !

Een 9.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74

Bericht  Mirrr 18.04.14 14:24

Helemaal niks mis mee met deze band en ook met dit nummer niet, een 7  Very Happy 
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  LarryMullen 18.04.14 20:58

het beste nummer van live vind ik.. 9 Smile
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25

Bericht  Mauricedegier 19.04.14 0:01

Toen Live nog echt goede muziek maakte. Throwing copper was echt een topalbum. Over wat er na kwam (en dan met name Overcome) is al genoeg gezegd.

Een 9 voor deze.
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42

Bericht  kiske 20.04.14 14:27

ik vind er niks leuks aan, hoor het liever niet dan wel, een 1 dan maar  Sad 
kiske
kiske
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 373
Registratiedatum : 10-03-13

Bericht  sokratikos 23.04.14 18:41

Om een gevleugde term te gebruiken: wel aardig. In de categorie ´toegankelijk alternatieve rock´ vind ik dit een erg doorsnee bandje. Niet erg als hun bekende nummers een keer voorbijkomen op Orinoco, maar ik ga dit thuis nooit zelf opzetten. Omdat de RTH (voor zover mij bekend) tot hun betere nummers behoort, een klein 6je.

Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  Vleertje 24.04.14 22:59

Wat ben ik het weer met Sokra eens. Ja veel gehoord deze in de net iets minder alternatieve kroeg dan waar ik het liefst heen ging. Het is niet heel slecht maar het is het gewoon allemaal net niet. Typisch jaren 90 alternative rock nummer zonder verrassingen. een 6.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52

Bericht  PPProfessor 25.04.14 21:00

Dit is echt uitzitten geblazen. De muziek vind ik geforceerd en de zanger doet mij helaas teveel denken aan die snauwende eendimensionale namaakokapi die ook wel bekend staat als Anastacia. Een 4 voor de moeite.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1842
Leeftijd : 67

Bericht  Timmus 26.04.14 19:05

Dit was bijna het beste album uit 1994 geweest, ware het niet dat The Prodigy in hetzelfde jaar met "Music for the jilted generation" op de proppen kwam.

Uit de beste tijd van Live; louter negens en tienen op dat album. Deze behoort tot de negencategorie.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  Led-Zep 26.04.14 20:03

Gewoon een prima nummer

Een 8
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63

Bericht  Kasper 30.04.14 12:06

Live heeft toch echt zat betere dingen gemaakt dan Selling the drama. Dit is geen kunstwerk, maar absoluut geen gedrocht. Degelijke albumvulling wordt beloond met een 6,5, en dat maakt een 7 in de afronding.
Kasper
Kasper
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1531
Registratiedatum : 04-11-11
Leeftijd : 34

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud