Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» November 2024
*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy EmptyVandaag om 7:40 van Ries

» PreParty 13.00-16.00
*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy EmptyGisteren om 16:09 van Ries

» V500 2024 - De Lijst
*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Empty21.11.24 23:05 van MrJohn

» Mijn Muzikale Horizon
*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Empty21.11.24 19:55 van Timmus

» Wo 20-11 Sokra zaagt door
*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Empty21.11.24 19:28 van sokratikos

» Di. 19 nov. Roche draait verder.
*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Empty19.11.24 13:29 van Roche

» *RTH* Grace Slick & Paul Kantner - Silver Spoon
*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Empty18.11.24 17:13 van sokratikos

» *RTH* Wayne Fontana & The Mindbenders - The Game of Love
*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Empty18.11.24 16:59 van sokratikos

» *RTH* Natalie Merchant - Carnival
*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Empty18.11.24 16:45 van sokratikos

» *RTH* Fredrika Stahl - Oh Sunny Sunny Day
*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Empty18.11.24 16:25 van sokratikos

» !8 nov. Top 40
*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Empty18.11.24 11:30 van Roche

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Empty16.11.24 23:23 van Mirrr

» *RTH* Michael Bublé – Santa Claus is coming to town
*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Empty16.11.24 23:22 van Mirrr

» Za. 16 november: Orinoco Weekendsjooww
*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Empty16.11.24 20:03 van Grafmat

» *RTH* Spirit of St Louis – Down by the radio
*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Empty16.11.24 14:53 van Mirrr

» *RTH* Pussy Riot – Make America great again
*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Empty16.11.24 14:52 van Mirrr

» *RTH* Temptations – Law of the land
*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Ennio Morricone – Once upon a time in the West
*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Damned – In dulco decorum
*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

» *RTH* Paula Abdul – Straight up
*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy

+9
Frodo
Led-Zep
Jan...
Mirrr
MrJohn
Timmus
Joostvdaa
sowhat
sokratikos
13 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Dinah Washington - Mad about the boy" ?

*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Vote_lcap7%*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Vote_lcap14%*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Vote_rcap 14% 
[ 2 ]
*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Vote_lcap7%*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
[ 1 ]
*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Vote_lcap0%*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
[ 1 ]
*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Vote_lcap14%*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Vote_rcap 14% 
[ 2 ]
*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Vote_lcap36%*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Vote_rcap 36% 
[ 5 ]
[ 1 ]
*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Vote_lcap0%*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Vote_rcap 0% 
[ 0 ]

Totaal aantal stemmen : 14

Enquête gesloten

*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Empty *RTH* Dinah Washington - Mad about the boy

Bericht  sokratikos 17.01.14 1:14

[17-01-2014]

Dinah Washington, geboren Ruth Lee Jones (Tuscaloosa (Alabama), 29 augustus 1924 - Detroit (Michigan), 14 december 1963) was een Amerikaans blues-, R&B- en jazzzangeres.

Dinah Washington verhuisde op jonge leeftijd met haar familie van Tuscaloosa naar Chicago. Hier leerde ze piano spelen en had ze op een gegeven moment haar eigen kerkkoor. In 1942 begon ze met optreden in de nachtclub Garrick Stage Bar. Niet lang daarna voegde ze zich bij de band van Lionel Hampton. Het is omstreeks deze tijd dat ze onder de naam Dinah Washington ging optreden. Het is onduidelijk wie haar de naam heeft gegeven. Sommige bronnen claimen Hampton als de bedenker van de naam, terwijl andere de eigenaar van Garrick Bar aanwijzen.

In 1943 begon ze platen op te nemen voor Keynote Records en bracht ze "Evil Gal Blues" uit, haar eerste hit. In 1952 nam ze als eerste vrouw Tell me why op. In 1955 had ze al een lange reeks hits op haar naam staan, waaronder enkele bluesnummers, standards en zelfs een cover van "Cold, Cold Heart" van Hank Williams. Ook nam ze enkele jazzplaten op met verscheidene jazzmuzikanten, waarvan Dinah Jams uit 1955 met Clifford Brown de bekendste is.

In 1959 brak ze door bij het grotere poppubliek met de hit "What a Diff'rence a Day Makes", waarvoor ze de Grammy Award voor beste R&B-opname won. Het gelijknamige album werd zwaar bekritiseerd door jazz- en bluescritici, die vonden dat ze een knieval had gemaakt aan commercie. De meer popgeoriënteerde muziek was echter zeer succesvol, en Washington bleef zich ondanks de kritiek richten op popballades. Veel van haar nummers werden gearrangeerd door een jonge Quincy Jones. Een van haar bekendste hits uit die tijd was "Mad About the Boy" uit 1961. Dit nummer werd in 1992 opnieuw een hit, nadat het gebruikt werd in een commercial voor jeansmerk Levi's.

Dinah Washington was in haar korte leven acht keer getrouwd, zeven keer gescheiden, en ze had verscheidene minnaars. Ze overleed in 1963 op 39-jarige leeftijd na een overdosis afslankpillen. Washington vocht haar hele leven tegen overgewicht.

We ranken van Dinah Washington het nummer Mad about the boy uit 1961, dat door gebruik in een Levi-reclame in 1992 een kleine hit werd in Engeland en kwam tot #41

Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Empty Re: *RTH* Dinah Washington - Mad about the boy

Bericht  sowhat 17.01.14 11:59

Wel mooi: 7

Chief
Chief

Aantal berichten : 19068
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

*RTH* Dinah Washington - Mad about the boy Empty Re: *RTH* Dinah Washington - Mad about the boy

Bericht  Joostvdaa 17.01.14 16:56

Mooie stem, de muziek is me wat te oubollig en niet mijn ding. Geldt overigens ook voor For all we know, dat was haar enige song die ik kende tot nu toe. Geen bijzondere song, maar wel een voldoende waard: een 6.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Bericht  Timmus 17.01.14 20:05

Vreselijk dit, een 1. Ik ga lekker nog een keer Freestylers luisteren.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  MrJohn 17.01.14 22:54

Ja, ze mag dan ooit de pure blues verwisseld hebben voor meer commerciele muziek, maar haar stem beklijft nog steeds. Klasse, die de tand des tijds met gemak heeft doorstaan  Very Happy 

Een 8.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74

Bericht  Mirrr 18.01.14 0:01

Dit blijft wel mooi ja, een 7  Very Happy 
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  Jan... 18.01.14 0:03

Prachtig, 8
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

Bericht  Led-Zep 18.01.14 12:03

Ik heb dit altijd een vervelend en irritant nummer gevonden.

Een 2
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63

Bericht  Frodo 19.01.14 19:12

Echt zo'n muziekje voor een late donkere avond in een rokerig, vrijwel verlaten cafeetje. En als je dan even goed luistert naar de muziek snap je direct waarom het cafeetje vrijwel verlaten is. Een 3.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  Gast 20.01.14 13:38

Frodo schreef:Echt zo'n muziekje voor een late donkere avond in een rokerig, vrijwel verlaten cafeetje. En als je dan even goed luistert naar de muziek snap je direct waarom het cafeetje vrijwel verlaten is. Een 3.

Dat komt waarschijnlijk omdat jij een glaasje colalalala light met ice voor je heb staan en ik al uren vrienden met Jack D. zonder ice probeer te worden dus die drie snap ik best, grote vraag is echter snap je dan ook die 8 van mij??

Overigens is het cafe leeg vanwege dat het bleekwatertijd is en niet door de muzak.

Gast
Gast

Bericht  snoopy 20.01.14 16:50

Led-Zep schreef:Ik heb dit altijd een vervelend en irritant nummer gevonden.

Een 2
volledig mee eens!!!
snoopy
snoopy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64

Bericht  Frodo 20.01.14 17:23

Journeyman schreef:
Frodo schreef:Echt zo'n muziekje voor een late donkere avond in een rokerig, vrijwel verlaten cafeetje. En als je dan even goed luistert naar de muziek snap je direct waarom het cafeetje vrijwel verlaten is. Een 3.

Dat komt waarschijnlijk omdat jij een glaasje colalalala light met ice voor je heb staan en ik al uren vrienden met Jack D. zonder ice probeer te worden dus die drie snap ik best, grote vraag is echter snap je dan ook die 8 van mij??

Overigens is het cafe leeg vanwege dat het bleekwatertijd is en niet door de muzak.

Mis gegokt, ik zit in dat stampvolle café waar goede muziek wordt gedraaid en natuurlijk ook gewoon live gespeeld. Je kent het wel: zo'n café waar de barkeeper rond sluitingstijd minstens 12 keer moet vragen of de klandizie naar huis wil gaan, aangezien de klandizie vanwege de sfeermakende goede muziek helemaal niet naar huis WIL.
Oh, en ik dacht dat het welbekend was dat ik op dat soort avonden grote hoeveelheden witbier achterover sla.

Verder maak ik me totaal niet druk om wat voor cijfer jij of wie dan ook geeft. Van mijn part geef je een 10, je doet maar!
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  Miennnn 22.01.14 11:30

jan1966 schreef:Prachtig, 8

Goh Jan, we zijn het weereens met elkaar eens!
Miennnn
Miennnn
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68

Bericht  sokratikos 22.01.14 17:49

Dijk van een stem, fijn trompetje. Past goed in dat cafe met steengoede muziek, in de laatste fase als de stampvolle fase alweer een tijdje voorbij is. Betrekkelijk oud maar nog steeds mooi. Nog een 8

Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  forzautregivo 30.01.14 12:39

Ik heb het café halverwege dit nummer verlaten. Ze kan zeker zingen, maar de gedateerdheid stoort in dit nummer enorm. Een 4 is dan ook meer dan voldoende

Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5387
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Bericht  PPProfessor 09.02.14 21:19

Echt SCHITTEREND dit, een ware klassieker, wat een stem, wat een drama. Een 9 voor Dinah, dit is zo'n nummer dat als een Ionische Zuil in ieders muzikale ABC gegrift dient te zijn. En dan tussen het zingen door in die schamele 39 jaar ook nog 8 keer getrouwd zijn geweest. Ik vind het echt Formidable!

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: