*RTH* The Nits - Soap Bubble Box
+9
Mirrr
Timmus
sokratikos
snoopy
Frodo
Joostvdaa
MrJohn
sowhat
Dave Evans
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Soap Bubble Box'
*RTH* The Nits - Soap Bubble Box
[12-01-2013]
Nits is een Nederlandse popgroep die in 1974 werd opgericht. De kern van de band bestaat uit zanger en tekstschrijver Henk Hofstede, Rob Kloet (percussie) en Robert Jan Stips (keyboard).
De band was vooral in de jaren 80 zeer populair (toen nog als The Nits). De groep scoorde toen hits met nummers als "Nescio", "In The Dutch Mountains" en "J.O.S. Days". Daarna nam het commerciële succes af. Wel oogsten de Nits in zowel binnen- als buitenland nog steeds lof met hun platen en optredens.
In 1992 kwam de cd Ting uit. De single Soap Bubble Box stond drie weken in de hitparade. Op het album werkten de Nits met een beperkt instrumentarium: bekkens, pauken en piano, soms aangevuld met cello en viool. Martin Bakker (ex-Gruppo Sportivo) en Peter Meuris (ex-Tapes, ex-Mathilde Santing Ensemble) waren de gastmuzikanten. Later traden ze toe tot de band.
Live vanuit 'Grunn'
Nits is een Nederlandse popgroep die in 1974 werd opgericht. De kern van de band bestaat uit zanger en tekstschrijver Henk Hofstede, Rob Kloet (percussie) en Robert Jan Stips (keyboard).
De band was vooral in de jaren 80 zeer populair (toen nog als The Nits). De groep scoorde toen hits met nummers als "Nescio", "In The Dutch Mountains" en "J.O.S. Days". Daarna nam het commerciële succes af. Wel oogsten de Nits in zowel binnen- als buitenland nog steeds lof met hun platen en optredens.
In 1992 kwam de cd Ting uit. De single Soap Bubble Box stond drie weken in de hitparade. Op het album werkten de Nits met een beperkt instrumentarium: bekkens, pauken en piano, soms aangevuld met cello en viool. Martin Bakker (ex-Gruppo Sportivo) en Peter Meuris (ex-Tapes, ex-Mathilde Santing Ensemble) waren de gastmuzikanten. Later traden ze toe tot de band.
Live vanuit 'Grunn'
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* The Nits - Soap Bubble Box
Toen de Nits net waren opgericht, maakten ze leuke pretentieuze liedjes zoals Yes or no en Tutti Ragazzi. Daarna gingen ze pretentieuze muziek maken en toen vond ik het allemaal wat minder. Dit is er een voorbeeld van en bovendien een vrij mager werkje. 5
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
The Nits hebben een bijzondere rol in de Nederlandse popgeschiedenis. Ook deze RTH verraadt weer hun innovatieve en creatieve betekenis. Men wordt als het ware naar een andere wereld meegedragen door hun compositie met een volledige harmonie tussen tekst en muziek.
Een 9.
Een 9.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
The Nits zorgen bij mij altijd voor een dubbel gevoel, enerzijds bewonder ik Robert Jan Stips vanwege diens vermogen om nummers op een prachtige wijze op te vullen en meer inhoud te geven anderzijds erger ik me gek aan die Hofstede met zijn irritante stemgeluid, steenkolenengels en vol onprettige pretentie zittende teksten.
Het raakt me ook niet muzikaal gezien, je hoort weliswaar dat het uitstekend in mekaar zit en is gezet maar echte emotie ontbreekt waardoor het op mij althans vrij vaak te vlak en te geforceerd overkomt, dit nummer is daarop helaas geen uitzondering en met de beste wil ter wereld kan ik er amper aan een 4 voor geven.
Gast- Gast
Hmm ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Het is aan de ene kant wel leuk, maar aan de andere kant tamelijk irritant en niet bijzonder boeiend. Sommige stukjes zijn wel weer leuk, maar als geheel kan het me toch niet echt bekoren. Het kan zeker niet tippen aan Nescio, in the Dutch Mountains en Bad government.. Een 5.
Ik krijg spontaan jeuk en uitslag van zoveel politiek correct en artistiekerig geneuzel. De gehele grachtengordel zal wel weer afspreken dat we dit goed moeten vinden, maar ik vind het net zo irritant als Jantje Smit.
Een 1.
Een 1.
"Grachtengordel"...in een dergelijke toonzetting gehanteerd een typische rechts-populistische verwoording. Ik had je hoger ingeschat Frodo.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Ik ben beter gewend van de heren, van mij mag dit direct de gracht in!!! een 3
snoopy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
Licht niemendalletje dat meer wil zijn. Catchy deuntje. Toch een 6je
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Hmmm, als het begint denk je: "wel lekker deuntje". Maar je hebt er alweer genoeg van nog voordat het nummer afgelopen is. Bovendien denk je dan nog drie keer onterecht dat de plaat afgelopen is. Erg irritant. Een 4.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Niet slecht dit maar ook niet echt heel bijzonder, een 6.....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Sorry John maar om die typerende kortdoordebocht benadering van Frodo moest ik toch om lachen. Ach ja, laten we elkaar maar niet zo serieus nemen.
Door de gekunstelheid pastte the Nits best in de 80s. Ze maakten toch best aardige muziek als de Dutch Mountains. In de 90s vielen ze genadeloos door de mand. Dit nummer is sowiezo erg slecht en gaat op mijn zenuwen werken. Vooral die herhalende stukkies na een pauze, gaat echt nergens over.
Ik weet niet of de hele grachtengordel hier lyrisch over is, dat betwijfel ik, maar ik geef toch een 2
Door de gekunstelheid pastte the Nits best in de 80s. Ze maakten toch best aardige muziek als de Dutch Mountains. In de 90s vielen ze genadeloos door de mand. Dit nummer is sowiezo erg slecht en gaat op mijn zenuwen werken. Vooral die herhalende stukkies na een pauze, gaat echt nergens over.
Ik weet niet of de hele grachtengordel hier lyrisch over is, dat betwijfel ik, maar ik geef toch een 2
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Dit nummer werkt vreselijk op mijn zenuwen.
Een 2
Een 2
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Een 6 voor de moeite.
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
Gelukkig woon ik nét buiten de Grachtengordel, waardoor ik ongegeneerd kan zeggen dat dit nummer hooguit het stempel matig mag krijgen. Het begin is veelbelovend, maar na vier minuten is er geen steek veranderd. Een 5
» *RTH* The Nits - Cabins
» *RTH* Nits - Nescio
» *RTH* The Nits - Adieu, Sweet Bahnhof
» *RTH* The Nits - Cabins
» *RTH* Nits - Nescio
» *RTH* The Nits - Adieu, Sweet Bahnhof
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: