*RTH* Crosby, Stills & Nash - Suite: Judy Blue Eyes
+11
Jaap2000
Mirrr
Ries
Paul
Joyce
MrJohn
sowhat
PPProfessor
Frodo
ErickNJ
Dave Evans
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Suite: Judy blue eyes'
*RTH* Crosby, Stills & Nash - Suite: Judy Blue Eyes
[23-06-2011]
David Crosby had in de nadagen van Buffalo Springfield (waarvan Stephen Stills ook deel uitmaakte) de plaats van Neil Young ingenomen op het Monterey Pop Festival. Graham Nash had The Hollies verlaten en was vertrokken naar de VS. Tijdens een tournee van the Hollies in 1968 had Cass Elliott van The Mamas and the Papas Graham Nash inmiddels al voorgesteld aan David Crosby. Tijdens een feestje zongen Crosby, Stills en Nash a capella "You Don't Have To Cry", de aanwezigen waren zo enthousiast dat ze als groep verder gingen.
Hun eerste LP Crosby, Stills & Nash was meteen een succes.
https://www.youtube.com/watch?v=XUG92yTDL1I&feature=related
David Crosby had in de nadagen van Buffalo Springfield (waarvan Stephen Stills ook deel uitmaakte) de plaats van Neil Young ingenomen op het Monterey Pop Festival. Graham Nash had The Hollies verlaten en was vertrokken naar de VS. Tijdens een tournee van the Hollies in 1968 had Cass Elliott van The Mamas and the Papas Graham Nash inmiddels al voorgesteld aan David Crosby. Tijdens een feestje zongen Crosby, Stills en Nash a capella "You Don't Have To Cry", de aanwezigen waren zo enthousiast dat ze als groep verder gingen.
Hun eerste LP Crosby, Stills & Nash was meteen een succes.
https://www.youtube.com/watch?v=XUG92yTDL1I&feature=related
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Crosby, Stills & Nash - Suite: Judy Blue Eyes
Ik vind de bovenstaande live uitvoering niet zo geslaagd. Luister even naar deze voordat je stemt!
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
De studio versie is idd stukken beter dan de live uitvoering. Maar hoe dan ook, ik ben niet een echte CS&N fan, om het zo maar eens uit te drukken. Ik mis opwinding of spanning.
Een 4.
Een 4.
Tja, wat moet je nog zeggen als 1 van de mooiste nummers die je kent wordt uitverkoren voor Ranking the Hits. Dit is zo'n meesterwerkje die z'n gelijke eigenlijk niet kent. Zeven minuut zoveel lijkt het wat gedreutel, ik kan me Frodo wel voorstellen, het kostte mij ook jaren om CSNY te swallowen. Maar als je eenmaal over die mentale waterscheiding heen bent, dan word je gewoon een ander mens. Het laatste minuutje is de bekende kers op de taart: doeeeeeeeeeeee doe doe doep doep doedoep, vooraf gegaan door die gitaartjes. Wat een totaal feest deze plaat. Met een 10 doe ik ze tekort.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Ik kan dit goed hebben; hoewel het wel heel erg gedateerd klinkt; hoge 7 afgerond naar een 8.
Gast- Gast
Idd gedateerd, maar wel leuk kampvuurliedje: 7
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Het geluid van de live-opname is inderdaad minder. Luister maar eens naar de studioversie waar de klasse van CSN van afdruipt.
Het hoeft niet altijd om opwinding of spanning te gaan, de ingetogen schoonheid van een song kan gelijk zijn aan welke vreugde in je hart dan ook: een 9
Het hoeft niet altijd om opwinding of spanning te gaan, de ingetogen schoonheid van een song kan gelijk zijn aan welke vreugde in je hart dan ook: een 9
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Ben het er inderdaad mee eens dat de studio opname stukken beter is dan de live versie... Maar wat een lekker feel good, niks aan de hand, zwoel zomeravond of wat Sowhat zegt kampvuur muziekje is dit... !!!Idd net wat Journey zegt wat een goede afsluiter dat doeeeeeeeeeeee doe doe doep doep doedoep.... John, ik voelde die vreugde die jij omschrijft ook bij het horen van dit mooie idd ingetogen lied... Prachtige stemmen van de heren tezamen... Ik ga ook een 9 geven!
Gast- Gast
Heb het Graham Nash lange tijd kwalijk genomen dat hij The Hollies verliet.
Onbegrijpelijk vond ik dat... toen.
Later heeft hij dat goed gemaakt door het mooiste liedje van CSN&Y te componeren : Teach Your Children.
Een 6 voor deze suite
Onbegrijpelijk vond ik dat... toen.
Later heeft hij dat goed gemaakt door het mooiste liedje van CSN&Y te componeren : Teach Your Children.
Een 6 voor deze suite
Joyce- Music-Master
- Aantal berichten : 6575
Goed nummer, mooi gezongen, een 8.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Ach Joyce, Nash was the Hollies duidelijk ontgroeid en al een creatiever pad ingeslagen.
Laatst aangepast door MrJohn op 24.06.11 2:12; in totaal 1 keer bewerkt
MrJohn- Chief
De studioversie heeft echt het geluid van CSN(Y), de zeer typerende close-harmony. Jammer dat ze dit live niet (meer) kunnen waarmaken. Een 6.
Voor en over dit prachtige muzikale schilderij, onmiskenbaar van de hand van de heer Stills, zijn al genoeg mooie woorden over geschreven.
Om deze geweldig mooie song af te doen als een kampvuurliedje daar doe je het echt mee tekort, het is wellicht goed om in een iets breder verband te kijken en dan te weten dat bijvoorbeeld meneer Stills een van de zeer weinige gitaristen is die een voorbeeld waren voor de gitaargod Jimi Hendrix.
De man kan gewoon een bijzonder aardig deuntje spelen en schrijven ( ja dat is een understatement) en deze suite is daarvan een schoolvoorbeeld.
Het staat ook denk ik niet geheel en al toevallig op een album welke so fort mee gaat naar het onbewoonde eiland mits dat nodig blijkt te zijn.
Uiteraard krijgt deze uit de nadagen van het hippiedom stammende ode aan Joni Michell een het nummer tekort doende 10.
Om deze geweldig mooie song af te doen als een kampvuurliedje daar doe je het echt mee tekort, het is wellicht goed om in een iets breder verband te kijken en dan te weten dat bijvoorbeeld meneer Stills een van de zeer weinige gitaristen is die een voorbeeld waren voor de gitaargod Jimi Hendrix.
De man kan gewoon een bijzonder aardig deuntje spelen en schrijven ( ja dat is een understatement) en deze suite is daarvan een schoolvoorbeeld.
Het staat ook denk ik niet geheel en al toevallig op een album welke so fort mee gaat naar het onbewoonde eiland mits dat nodig blijkt te zijn.
Uiteraard krijgt deze uit de nadagen van het hippiedom stammende ode aan Joni Michell een het nummer tekort doende 10.
Gast- Gast
Ronduit het mooiste nummer van de 3 heren, vaste vertegenwoordiger in mijn lijst voor de verrukkelijke, een welverdiende 9 van deze kant!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
MrJohn schreef:Ach Joyce, Nash was the Hollies duidelijk ontgroeid en al een creatiever pad ingeslagen.
Daarom staat ook het woordje "toen" achter dat ene zinnetje
Joyce- Music-Master
- Aantal berichten : 6575
Heeft een tijdje geduurd voor ik hun muziek kon waarderen, maar vind het steeds beter worden (beter laat dan nooit he ) een dikke 7 deze
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
CSN (&Y) scoren bij mij meestal hoog met hun mooie melodieën en prachtige close-harmony. Deze krijgt dan ook een 9.
Hun versie van Blackbird is ook één van de weinige Beatle-covers die ik zeer kan waarderen.
Hun versie van Blackbird is ook één van de weinige Beatle-covers die ik zeer kan waarderen.
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66
Joyce schreef:MrJohn schreef:Ach Joyce, Nash was the Hollies duidelijk ontgroeid en al een creatiever pad ingeslagen.
Daarom staat ook het woordje "toen" achter dat ene zinnetje
Het "toen" was me inderdaad even ontgaan Joyce....ouwe man he, dan krijg je dat
MrJohn- Chief
Waarom aan het begin van het CSN&Y-album '4 way street' nu juist deze suite aan het begin is weggedraaid en alleen het einde klinkt, mag iemand me nog uitleggen. Maar daardoor hoort voor mij de live-versie van deze suite op Woodstock voor dit schitterende live-album te worden geplakt, anders blijft er iets missen.
Deze song mag dan wel zijn vastgeklonken aan de datums van Woodstock en het hippiedom van de laatste 60ies, maar de geweldige samenzang van de 3 heren verheft dit tot tijdloosheid: een 9
Journey, op dat onbewoonde eiland kun je hopelijk toch wel een kampvuurtje maken?
Deze song mag dan wel zijn vastgeklonken aan de datums van Woodstock en het hippiedom van de laatste 60ies, maar de geweldige samenzang van de 3 heren verheft dit tot tijdloosheid: een 9
Journey, op dat onbewoonde eiland kun je hopelijk toch wel een kampvuurtje maken?
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Dat ze mooi kunnen zingen, kan zelfs mister zuurpruim niet ontkennen. En het zit best goed in elkaar. Maar het is ook wat zei-ig, langdradig en ik mis net als Frodo beleving, het is even iets teveel hoor ons eens mooi zingen. Het is even iets te gekunsteld voor me. Daarom hou ik het bij een vijf.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Nummer zit best goed in elkaar, maar ik vind het te langdradig, te weinig spannend.
Een 7
Een 7
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Led-Zep schreef:Nummer zit best goed in elkaar, maar ik vind het te langdradig, te weinig spannend.
Een 7
Idd, alleen van mij een 6.
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH*Crosby,Stills,Nash&Young-Almost cut my hair
» *RTH* Crosby & Nash - Immigration Man
» *RTH* Israel Nash Gripka - You were right
» *RTH* Captain Beefheart - Her Eyes are a Blue Million Miles
» *RTH* Stephen Stills - Love the one you´re with