*RTH* Conchita Wurst - Rise Like A Phoenix
+12
MissDieHard
MrJohn
PPProfessor
Joostvdaa
arjanh
Frodo
Roy
Jan...
sowhat
Ries
snoopy
forzautregivo
16 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wat is je cijfer voor "Conchita Wurst - Rise Like A Phoenix?"
*RTH* Conchita Wurst - Rise Like A Phoenix
[12-5]
Het Songfestival. Tot vier jaar geleden was het eigenlijk not done om ernaar te kijken. Inmiddels mag het weer, mits je de toevoeging "ik kijk pas weer sinds Anouk meedeed" aan je bekentenis hangt. Het moet gezegd: het is ook wel een circus zeg... Het lijkt vaak niet om de kwaliteit van het nummer of zang, maar om de meest spraakmakende act te gaan. De Oekraïense Ruslana bijvoorbeeld. Een knappe dame die wild kon dansen, maar zingen was niet bepaald een talent. Om over de monsters van Finland maar te zwijgen...
Ook voer voor discussie: Conchita Wurst. Waarom won hij/zij nu eigenlijk (en liepen wij de zege mis) (wat ik overigens een zegen voor ons land vind, want nu heb je wel de lusten van succes en niet de miljoenen kostende lasten van de organisatie)? Was de gimmick 'vrouw met baard' garantie voor succes? Was het een dikke middelvinger naar Poetin? Of was het gewoon een goed liedje? Laten we dat eens bepalen door Conchita in RTH te gooien.
Het Songfestival. Tot vier jaar geleden was het eigenlijk not done om ernaar te kijken. Inmiddels mag het weer, mits je de toevoeging "ik kijk pas weer sinds Anouk meedeed" aan je bekentenis hangt. Het moet gezegd: het is ook wel een circus zeg... Het lijkt vaak niet om de kwaliteit van het nummer of zang, maar om de meest spraakmakende act te gaan. De Oekraïense Ruslana bijvoorbeeld. Een knappe dame die wild kon dansen, maar zingen was niet bepaald een talent. Om over de monsters van Finland maar te zwijgen...
Ook voer voor discussie: Conchita Wurst. Waarom won hij/zij nu eigenlijk (en liepen wij de zege mis) (wat ik overigens een zegen voor ons land vind, want nu heb je wel de lusten van succes en niet de miljoenen kostende lasten van de organisatie)? Was de gimmick 'vrouw met baard' garantie voor succes? Was het een dikke middelvinger naar Poetin? Of was het gewoon een goed liedje? Laten we dat eens bepalen door Conchita in RTH te gooien.
snoopy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
Re: *RTH* Conchita Wurst - Rise Like A Phoenix
Achternaam is zeer toepasselijk in deze, wat een hansworst, een 1!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
1
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Your worst nightmare, 1
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Wat een negativiteit. Ik geef iedereen gelijk als ik er naar kijk. Alleen luisteren valt het nummer reuze mee en daar gaat het om wat mij betreft. Ik hou het daarom op een ruime 5.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Gauw naar de worstenfabriek met die wurst, een 1.
Gast- Gast
Roy schreef:Wat een negativiteit. Ik geef iedereen gelijk als ik er naar kijk. Alleen luisteren valt het nummer reuze mee en daar gaat het om wat mij betreft. Ik hou het daarom op een ruime 5.
Roy, als hier een lied van Celine Dion had gestaan, had ik het ook 1-en geregend. Nu hebben we het over een Celine Dion in ee n baard. Hoe erg wil je het hebben?
Jan...- Music-Master
Waarom zou een vent in een jurk interessant zijn? Het liedje is gewoon zwak.
3
3
Tja... ook zonder beeld er bij, want gaat hier - in tegenstelling tot het songfestival - natuurlijk met name over de song, kom ik toch niet hoger dan een 1.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Vreselijke act, maar ook gewoon een zwak nummer. Net als de winnaar van dit jaar trouwens, man man..
Een 3.
Een 3.
Niet om aan te horen. Twee extravaganza-bonuspunten levert een 3 op.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Leeftijd : 67
De muziek is zeker niet slecht, ook niet heel bijzonder, maar de gender-boodschap verdient waardering met tevens een middelvinger naar de lhbt-vervolging door Poetin.
Net zoals dit jaar de winnende song van Oekraine refereerde aan de deportatie van de Krim-Tataren door Stalin en daarmee een duidelijke metafoor was voor de brute annexatie van de Krim in 2014 door - ja, daar is ie weer - tsaar Poetin.
Een 7.
Net zoals dit jaar de winnende song van Oekraine refereerde aan de deportatie van de Krim-Tataren door Stalin en daarmee een duidelijke metafoor was voor de brute annexatie van de Krim in 2014 door - ja, daar is ie weer - tsaar Poetin.
Een 7.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
MrJohn schreef:De muziek is zeker niet slecht, ook niet heel bijzonder, maar de gender-boodschap verdient waardering met tevens een middelvinger naar de lhbt-vervolging door Poetin.
Een 7.
nog wel even invullen die 7 @MrJohn
snoopy- Music-Maniac !!!
Bedankt voor de herinnering snoopy
MrJohn- Chief
Ik vond de boodschap van het lied erg goed overkomen wat de tekst betreft en het werd met emotie gebracht.
Er wordt zeker ook niet slecht gezongen. Qua opbouw een typisch songfestivalwinnende song, en daar houd ik helemaal niet van. Ik was erg gecharmeerd van the Common Linnets. Voor mij een 5.
Sommige reacties zijn wel erg laatdunkend, ik denk dat er moed voor nodig is om deze boodschap te presenteren, zeker ten overstaan van een publiek waarbij transgenders nog in de verste verten niet op acceptatie kunnen rekenen.
Er wordt zeker ook niet slecht gezongen. Qua opbouw een typisch songfestivalwinnende song, en daar houd ik helemaal niet van. Ik was erg gecharmeerd van the Common Linnets. Voor mij een 5.
Sommige reacties zijn wel erg laatdunkend, ik denk dat er moed voor nodig is om deze boodschap te presenteren, zeker ten overstaan van een publiek waarbij transgenders nog in de verste verten niet op acceptatie kunnen rekenen.
MissDieHard- Music-director
- Aantal berichten : 1777
Registratiedatum : 29-12-15
Leeftijd : 56
MissDieHard schreef:
Hear hear
MrJohn- Chief
ja natuurlijk, er wordt een stoere middelvinger geheven aan Poetin en opeens is een wangedrocht een 7 waard. Ik heb een standpunt ingenomen om discussies over Rusland te mijden, want thuis ligt dat gevoelig. Mijn vrouw is ook tegen Poetin en tegen de annexatie van de Krim, maar het blijft haar land ook al valt er van alles over te zeggen. We zijn het ook niet vaak eens, maar we komen er wel altijd uit. Sommige reacties in de media waren de afgelopen tijd lachwekkend en opeens waren er heel veel Rusland-deskundigen. Maar ik wordt er wel moe van als ik dit lees. Overigens mag ik erop wijzen dat Chroetsjow (zelf een Oekraiener) het land schonk aan de Oekraiene en het winnende liedje (wat niemand mooi vindt) uiteraard niet mee mocht doen vanwege de politieke standpunten.
En nog een keer over Conchita, ze moeten maar doen wat ze willen en ik vind het ook belangrijk dat iedereen maar doet wat hij wilt, maar ik wil er niet mee geconfronteerd worden. Zo' n vrouw met een baard, ik vind dit nou eenmaal smerig, ik krijg er de kriebels van. Dat is nou eenmaal zo, ik ben nou eenmaal een boerenlulletje uit Schipluiden. Voor zo'n Conchita sta ik niet open voor.
En nog een keer over Conchita, ze moeten maar doen wat ze willen en ik vind het ook belangrijk dat iedereen maar doet wat hij wilt, maar ik wil er niet mee geconfronteerd worden. Zo' n vrouw met een baard, ik vind dit nou eenmaal smerig, ik krijg er de kriebels van. Dat is nou eenmaal zo, ik ben nou eenmaal een boerenlulletje uit Schipluiden. Voor zo'n Conchita sta ik niet open voor.
Jan...- Music-Master
jan1966 schreef:ja natuurlijk, er wordt een stoere middelvinger geheven aan Poetin en opeens is een wangedrocht een 7 waard. Ik heb een standpunt ingenomen om discussies over Rusland te mijden, want thuis ligt dat gevoelig. Mijn vrouw is ook tegen Poetin en tegen de annexatie van de Krim, maar het blijft haar land ook al valt er van alles over te zeggen. We zijn het ook niet vaak eens, maar we komen er wel altijd uit. Sommige reacties in de media waren de afgelopen tijd lachwekkend en opeens waren er heel veel Rusland-deskundigen. Maar ik wordt er wel moe van als ik dit lees. Overigens mag ik erop wijzen dat Chroetsjow (zelf een Oekraiener) het land schonk aan de Oekraiene en het winnende liedje (wat niemand mooi vindt) uiteraard niet mee mocht doen vanwege de politieke standpunten.
Hear Hear
snoopy- Music-Maniac !!!
Ik wordt zo moe van al dat geleuter. Tom Neuwirth is gewoon een man die al jaren als travestiet optreedt. Moet hij overigens zelf weten. Heb ik geen enkel probleem mee.
Maar als er voor de interessantdoenerij voor het Eurovisie Songfestival opeens het etiketje 'transgender' op wordt geplakt, en de hele linksdraaiende zuurkutten goegemeente gaat elkaar na-papegaaien over 'een statement maken' dan wil ik even een teiltje.
Als dat een statement is, dan is iedere deelname van een persoon die tot een minderheid behoort (bijvoorbeeld Gordon) een statement. Ammehoela.
Verder gaat het mij om de muziek, en die is zwaar ondermaats, en het blijft net zo ondermaats wanneer je er welk verhaal dan ook bij vertelt. Er is trouwens altijd iets mis wanneer de waardering voor een kunstuiting afhankelijk is van het verkooppraatje. Laat je toch niet voor het karretje van de commercie spannen.
Maar als er voor de interessantdoenerij voor het Eurovisie Songfestival opeens het etiketje 'transgender' op wordt geplakt, en de hele linksdraaiende zuurkutten goegemeente gaat elkaar na-papegaaien over 'een statement maken' dan wil ik even een teiltje.
Als dat een statement is, dan is iedere deelname van een persoon die tot een minderheid behoort (bijvoorbeeld Gordon) een statement. Ammehoela.
Verder gaat het mij om de muziek, en die is zwaar ondermaats, en het blijft net zo ondermaats wanneer je er welk verhaal dan ook bij vertelt. Er is trouwens altijd iets mis wanneer de waardering voor een kunstuiting afhankelijk is van het verkooppraatje. Laat je toch niet voor het karretje van de commercie spannen.
Goed geschreven, Frodo
Jan...- Music-Master
Even los gezien van de rest erom heen, puur muzikaal boeit het me weinig, dus een 3
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
De manier waarop hij zijn boodschap verkondigt vind ik allemaal best, als hij geluk vindt door zich als zij te tonen, dan juich ik dat alleen maar toe.
Het gaat hier dan ook om het nummer. Conchita kan zeker zingen, maar het nummer boeit me niet. Het theatrale gehalte is veel te hoog. Een 4
Het gaat hier dan ook om het nummer. Conchita kan zeker zingen, maar het nummer boeit me niet. Het theatrale gehalte is veel te hoog. Een 4
Dat is natuurlijk klinkklare onzin. Als een artiest die tot een minderheid behoort een nummer zingt van de strekking "hoempapa hoempapa we maken een feestje holadiejee", dan is er natuurlijk geen statement. Wat voor verhaal de commercie er ook van maakt, wat de oorlezende linkse grachtengordel er ook over beweert en wat de hyperkritische Pavlov-reacties op de ´linksche mensch" er ook van maken. Maar als naar de tekst van Rise Like A Phoenix wordt gekeken, vanuit het besef dat het is geschreven en gezongen vanuit het perspectief van een lid van de lhbt-gemeenschap (waar een travestiet verkeert), dan is er wel degelijk sprake van een maatschappelijk statement.Frodo schreef:Als dat een statement is, dan is iedere deelname van een persoon die tot een minderheid behoort (bijvoorbeeld Gordon) een statement. Ammehoela.
Rise like a phoenix
Out of the ashes
Seeking rather than vengeance
Retribution
You were warned
Once I’m transformed
Once I’m reborn
You know I will rise like a phoenix
But you’re my flame
Go about your business
Act as if you’re free
No one could have witnessed
What you did to me
Het RTH-spel dan. Hij zingt wel goed, maar het is de typische ESF-theatraliteit waar ik de rest van het jaar niets mee kan. 5
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Mooi gezegd, sokratikos Ik kan me helemaal vinden in je woorden.
MissDieHard- Music-director
- Aantal berichten : 1777
Registratiedatum : 29-12-15
Leeftijd : 56
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Phoenix - 1901
» *RTH* Phoenix Foundation - Buffalo
» *RTH* P.I.L. - Rise
» *RTH* Seether - Rise above this
» *RTH* Acrassicauda - Rise
» *RTH* Phoenix Foundation - Buffalo