Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Wo 27-03 Sokra zaagt door
Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 EmptyVandaag om 18:08 van sokratikos

» Maart 2024
Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 EmptyVandaag om 17:51 van sokratikos

» Steunfonds 12: 24 t/m 30 maart 2024
Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 EmptyVandaag om 14:22 van Mirrr

» *RTH* Dresden dolls – Coin-operated boy
Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 EmptyVandaag om 14:20 van Mirrr

» *RTH* Ella Fitzgerald – Spring can really hang you up the most
Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 EmptyVandaag om 14:18 van Mirrr

» *RTH* Critical mass – Believe in the future
Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 EmptyVandaag om 14:18 van Mirrr

» *RTH* Lee 'Scratch' Perry - Soul Fire
Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 EmptyVandaag om 14:17 van Mirrr

» *RTH* Roger Whittaker - The Last Farewell
Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 EmptyVandaag om 14:16 van Mirrr

» *RTH* The Offspring - Pretty Fly (for a White Guy)
Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 EmptyVandaag om 14:16 van Mirrr

» Do. 28 maart : Jukebox
Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 EmptyVandaag om 12:31 van Roche

» Vrijdag 29 Maart: Catch 22 & De WeekendsArd
Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 EmptyGisteren om 21:28 van Grafmat

» 22-23-24 maart: 90s WEEKEND!!
Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty26.03.24 13:43 van Gast

» DI. 26 maart : Jukebox
Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty26.03.24 9:58 van Roche

» *RTH* Little Eva - The Loco-Motion
Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty25.03.24 21:53 van sokratikos

» *RTH* Wim Soutaer - Allemaal
Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty25.03.24 21:50 van sokratikos

» *RTH* Crowded House - Weather With You
Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty25.03.24 21:46 van sokratikos

» *RTH* Beatle Barkers – Ob-la-di, ob-la-da
Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty25.03.24 21:42 van sokratikos

» *RTH* Jackson Browne - Boulevard
Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty25.03.24 21:39 van sokratikos

» *RTH* Salt-N-Pepa – Independent
Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty25.03.24 21:36 van sokratikos

» *RTH* Yann Tiersen - Comptine d'un autre été: L'après-midi"
Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty25.03.24 21:34 van sokratikos


Ranking the Hits Top 100

+10
Grafmat
sokratikos
sowhat
Dave Evans
Miqlos
Berend
jrl74
MrJohn
Dutchzaphod
Vleertje
14 plaatsers
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty Re: Ranking the Hits Top 100

Bericht  MrJohn 02.03.13 19:51

Jaja, ik luister.

Vive La Fete, heel aangenaam in de late avonduurtjes Very Happy
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16642
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty Re: Ranking the Hits Top 100

Bericht  MrJohn 02.03.13 20:09

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Jacques Brel Very Happy

Mooi dat hij de lijst gehaald heeft.

MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16642
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty Re: Ranking the Hits Top 100

Bericht  MrJohn 02.03.13 20:21

En dit was mijn recensie van Brel zonder hilariteit Razz :

Menigeen weet, dat ik Brel beschouw als de grootmeester van het klassieke Franse chanson, alhoewel Belg en Brusselaar. Wat een grandioze tijd was dat, voordat de Franstalige muziek vergiftigd werd door zuchtende vrouwenstemmen tot aan de echtgenote van de voormalige Franse president toe.

Dit is zeker niet zijn beste chanson, maar de ingehouden passie (en dat is toch de ware kunst) en die band met het echte leven leiden toch tot een 10 !


MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16642
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty Re: Ranking the Hits Top 100

Bericht  MrJohn 02.03.13 20:42

Enya, Orinoco Flow.

Ik heb dit nummer destijds aangevraagd, omdat er een tweespalt dreigde binnen VV. Ik wilde een symbolisch teken om iedereen te herinneren aan hetgeen ons verbindt: MUZIEK !
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16642
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty Re: Ranking the Hits Top 100

Bericht  MrJohn 02.03.13 21:01

Ahhhh, James Taylor, famous singer/songwriter Very Happy
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16642
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty Re: Ranking the Hits Top 100

Bericht  Grafmat 02.03.13 21:04

MrJohn schreef:Enya, Orinoco Flow.

Ik heb dit nummer destijds aangevraagd, omdat er een tweespalt dreigde binnen VV. Ik wilde een symbolisch teken om iedereen te herinneren aan hetgeen ons verbindt: MUZIEK !

En dan kies je dat klotenummer uit, MrJohn...??? Razz Wink Razz Wink Razz Wink

_________________
"Ik ben niets wijzer geworden van wat ik al wist." *28-6-2014 - Sowhat.
Grafmat
Grafmat
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4268
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 51

http://www.orinocoradio.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty Re: Ranking the Hits Top 100

Bericht  MrJohn 02.03.13 21:17

Editors !

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16642
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty Re: Ranking the Hits Top 100

Bericht  MrJohn 03.03.13 1:29

Geweldige show Dave/Vleer/Sokra Very Happy

En na Lennon en the Doors eindigden dit jaar de Beatles op 1 met Dear Prudence. Kwaliteit rules Very Happy

De RTH top is indeed elk jaar verkwikkend.

Thanks Vleer, Sokra en Dave. Mooie uitzending !
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16642
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty Re: Ranking the Hits Top 100

Bericht  Dave Evans 03.03.13 1:50

1.Beatles – Dear Prudence

MrJohn op wo mei 23, 2012 7:16 pm
De fabelachtigheid van een band kan niet onderkend worden door single's, maar door albums. Een muziekoeuvre a la carte, dat elke twijfel wegneemt.

Dear Prudence is een gelaagde song, de emotie is herkenbaar, twijfel, de escalatie tussen gevoelens en fysieke waarnemingen. De opbouw van de song versterkt het en tilt het op naar het allerhoogste.

Dit is majestueuze muziek, die alleen maar een 10 verdient, een 11 is helaas niet mogelijk.

jan1966 op wo mei 23, 2012 7:27 pm

Toen John dood ging, werd je als tiener dood gegooid met Beatles nummers. Naast alle bekende nummers kwamen veel Lennon nummers langs die ik eigenlijk allemaal geweldig vond. Dear Prudence was mijn troetelkind, die ik nooit vergat. Hij stond op een vergeeld cassettebandje, tot ik the White Album kocht.

Ja, wat moet ik zeggen? Het is zo'n prachtig nummer. 1 detail haal ik eruit, mijn hemel, wat drumt Ringo aan het einde geweldig! Zwaar onderschat.

Een Cijfer? Een 10 is helaas het hoogst haalbare, dus daar blijft het bij.

Grafmat op vr mei 25, 2012 10:59 pm
Wat kan ik hier nu anders voor geven dan een 10!? Uitermate intrigerend nummer (ik klink als MrJohn nu.. ) waar ik bij The Beatles altijd een zwak voor heb gehad. heb het regelmatig gepushed voor de V500, en één keer haalde 'ie het bijna en zat ie ergens tussen 500 en 510 (in het overzichtje van Kaj dus...). Als ik de stemmen hier zie, denk ik: het moet toch een keertje lukken!

2.Ike & Tina Turner – Nutbush City Limits

jan1966 op vr apr 27, 2012 11:22 pm
Er zijn van die platen waar ik altijd gek van wordt en dit is er absoluut eentje.
Vies gitaartje, strakke bas, Tante Tina die alle pak slaag van Ike eruit blert, smaakvolle blazers en die krankzinnig gave compleet uit de pot geplurde synth solo! Dat geeft het nummer juist dat sinister soundje dat het nummer een totaal andere dimensie geeft. Het is net alsof er azijn in de suikertaart wordt geplurd.
Het nummer zal ongetwijfeld weer door bepaalde mensen in de soul kant ge-etiketeerd worden, maar eigenlijk is dit vuige, vieze rock n roll.
Cijfer? Een hele hele vette tien!

Journeyman op za apr 28, 2012 3:38 am
Inderdaad Jan, zo heb ik dit nummer ook altijd ervaren niet als Soul maar als vieze, vuige en bijzonder vette Rock !!
Een 10 ook van deze kant.
Verdere woorden zijn onnodig, het nummer spreekt verder voor zich!!!

Paul op za mei 05, 2012 11:05 am
De naam evergreen vind ik gevoelsmatig niet passen bij dit nummer. Maar dat is het wel. Oud en jong kent dit nummer, het is tijdloos en blijft energie uitstralen. Lekker nummer. Een 8.

3.Cockney Rebel – Sebastian

PPProfessor op do okt 18, 2012 8:06 pm
Een 9, gaat mij nooit vervelen. De dramatiek is geloofwaardig en mooi pathetisch gezongen. Een classic!

Colijn1984 op zo okt 14, 2012 7:56 pm
Staat niet in de Colijst, en eerlijk gezegd heb ik geen idee waarom niet. Die stemvervormingen, de bombast en de gehele sfeer, met het uittro dat eeuwig mag voortduren: 8.

4.Eagles – Hotel California

Kasper op wo jan 02, 2013 1:28 pm
Vond het als 'kind' maar een saaie boel, maar ben het sinds de pubertijd echt op waarde gaan schatten en het nummer heeft voor mij een van de briljantste zinnen uit de popmuziek in zich.
Een 9.

sokocat op do jan 03, 2013 12:17 am
Schitterende klassieker dit. En of ik het nou mag zeggen hier of niet: jammer dan : ik doe het gewoon: ik heb m ook vaak gehoord, maar ik blijf hem wel heel goed vinden.

Ik mag dan nu wel weer helemaal in de derde (!) 'dance'- periode van mijn leven zitten - dancemuziek loopt als een rode draad door mijn leven- , (2012/2013 is de 3e; 1996-2001 was de 2e, en 1989-1992 was de 1e) ...dat neemt niet weg dat ik dit soort muziek ook altijd kan blijven waarderen. Ik heb dan ook een 9 gegeven, en overweeg om meer muziek van de Eagles binnen te halen, ben er nu definitief achter dat ze écht juweeltjes hebben gemaakt....

Kaj op wo jan 16, 2013 1:18 pm
Niet alleen een vaste waarde in de top-5 van de Top2000, maar ook al 10 jaar lang een vaste waarde in de laatste 2 uurtjes van de Magistrale. Zelfs enkele jaren op 2 gestaan, inmiddels nog steeds nipt buiten de top-10. Ook ik vind The Last Resort nog nét ietsje beter, al vind ik de nummers lastig te vergelijken. Die gitaarsolo in Hotel California behoort toch tot de mooiste solo's die ik ken!

Needless to say: een 10!

5.Otis Redding – (Sittin’ on) The dock of the bay

Frodo op do mei 17, 2012 12:15 pm
Fijn om een nummer te mogen ranken van The Big O, oftwel Otis die dood is.
Tijdloos nummer vol melancholiek. Klassieker. Mooie melodielijn, prachtige stem, sterk arrangement.
Kortom, wat anders dan een dikke vette 10?

Joostvdaa op di okt 16, 2012 3:31 pm
Jammer dat ik hier wat maanden te laat voor ben, maar toch even melden dat ik dit mijn alltime nr. 1 is. Zo prachtig iedere keer weer. Een dikke dikke 10 was het dus geworden..

6.The Hollies – Bus Stop

Keano op wo apr 18, 2012 2:11 pm
Dit nummer is 1 van mijn favorieten uit de jaren 60. Ik geef bijna nooit een 10 maar deze komt heel dicht in de buurt. Toch rond ik mijn dikke 9 naar beneden af.

Hulde aan de vrolijke jaren 60 muziek.

Jaap2000 op do apr 19, 2012 8:50 am
Er mag nog wel even vermeld worden dat dit geen Hollies-nummer is, maar geschreven door Graham Gouldman, die heel stilletjes als schrijver/componist een nogal indrukwekkende serie hits op zijn naam heeft staan.
In die periode schreef hij o.a. ook "No milk today" en later natuurlijk heel veel van het werk van 10CC, Wax en nog veel, veel meer.

7.The Who – Substitute

jan1966 op wo mei 09, 2012 7:36 pm
Ik hou heel veel van the Who, maar dan wel the Who van voor Tommy. Tommy is op zich OK, maar de wat intelligenter kant van the Who heb ik nooit zo erg begrepen.

Ik hou wel vreselijk veel van the Who van maffe, puttige popsongs als Pictures of lily, Happy Jack, I'm a boy en uiteraard de lawaaicollage My gggg generation.

Ik zag Substitute altijd als het rustige broertje van My G. maar laatste jaren ga ik dit nummer steeds beter waarderen. Het lijkt een normaal liedje maar zit zeer inventief in elkaar. Alles klopt ook, bas, gitaar, zang, tekst en vooral de eeuwige spanning van het gekste jochie van de klas, Keith Moon.

The Who is altijd leuk om naar te kijken, in deze clip zit Keith weer te drummen als een kind net van de kleuterschool af. Heerlijk om naar te kijken. Ik heb een DVD van the Who waar de groep zich presenteert als een stel volslagen idioten. Heerlijk om naar te kijken.

Cijfer: een hele vette 10.

Miennnn op wo mei 09, 2012 11:00 pm
Wat valt er nog over te zeggen? Jan zei het al zo mooi!
Een 9 van mij!!!
Ooit zei ik: Jan luistert eens naar Tommy!

8.Steppenwolf – Born to be wild

MrJohn op di sep 18, 2012 9:15 pm
Geweldige band, hun tijd vooruit, en een magistrale song, ook deel uitmakend van de soundtrack van Easy Rider (met o.a. Dennis Hopper en een nog jonge Jack Nicholson). Voor mijn generatie voor eeuwig een klassieker.

Ik rank dit gewoon een 10 !

Grafmat op wo sep 19, 2012 9:50 pm
Easy Rider... Wát een strontvervelende film was dat, zeg. Heb welgeteld één leuk moment in die film meegemaakt, en dat was toen Jack Nicholson zijn motorhelm opzette.

En dit nummer. Tja, klassieker, maar ik ben er nooit 'wild' van geworden. Een 6,5 afgerond naar 6.

Renata1984 op zo sep 30, 2012 2:20 am
Ik sluit mij aan bij de 8 van mijn voorganger {JoostvD]! Gewoon een lekkere rockplaat en een klassieker... Hoewel ik geen motor heb is dit nummer ook erg lekker aan te horen in de zomer in de auto met 25+ op de thermometer en de raampjes naar beneden, rijdend in 'The middle of Nowhere' :-)

9.The Byrds – Eight miles high

Chevy op za maa 10, 2012 12:29 pm
Ik geef zelden een 10 (slechts aan een handvol nummers). Des te beter mijn 9. Vaak genoemd als één van de eerste psychedelische nummers. Nu is dat niet mijn favoriete muziektak, maar dit nummer blijft weergaloos.

Zoek ook eens de bijna 20-minuten durende versie op van Golden Earring.

Paul op wo maa 14, 2012 1:25 am
Ik heb even moeten wennen aan de psychdelische sound toendertijd. Maar het gaat nog steeds goed met me
Een 7.

Timmus op vr maa 16, 2012 7:20 pm
Stijgt met gemak boven de middelmaat van de jaren '60 uit, maar geweldig vind ik het ook niet. Twijfel tussen een 8 en een 7, het wordt het laatste.

10.Graham Nash – Chicago

PPProfessor op vr jul 13, 2012 10:35 pm
Grandioos dit. Altijd gevonden en nog steeds. Een juweel van een nummer, zang, arrangement, boodschap, allemaal zo overtuigend. Dit is muziek waarbij je blij wordt dat je het mag meemaken. Een 10.

Vleertje op za jul 14, 2012 11:02 am
Mooi sfeerbeeld van een tijd die ik graag zou zien herleven de saamhorigheid en het ergens met zijn allen voor staan ipv de segregatie die helaas tegenwoordig ons deel is. Het nummer vind ik goed maar niet zo goed dat ik er hoger dan een 7 voor over heb. Tekst krijgt natuurlijk een 10 maar goed het gaat om wat je er van vind en ik zou dit niet heel snel zelf opzetten.

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25223
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty Re: Ranking the Hits Top 100

Bericht  Dave Evans 03.03.13 2:01

11.I Am Kloot – From your favorite sky

plekvis op di aug 07, 2012 8:51 pm
Dit smaakt naar meer. Ken de band en het nummer, maar voor de rest ben ik niet bekend met hun muziek. Maar daar gaat nu zeker verandering in komen. Dit nummer krijgt van mij in ieder geval een dikke 8!

Renata1984 op zo aug 05, 2012 9:13 pm
I Am Kloot vooral leren kennen via het jongste forumlid op dit forum: 'Larry', die nogal lyrisch over deze band is en geregeld nummers van 'I Am Kloot' heeft aangevraagd tijdens Orinoco uitzendingen... Zodoende zelf ook meer van deze band gaan beluisteren en ook mij kan de muziek van deze band inmiddels wel bekoren. Niet het mooiste nummer van ze, 'Proof', 'No Fear of Falling', 'Northern Skies' en vooral ook 'Storm Warning' (om een paar nummers te noemen) vind ik mooier van ze, dermate wel een dikke 7 voor dit nummer.

LarryMullen op ma aug 27, 2012 9:04 pm
Jaaaa

In de herfst van 2010 naar een optreden van ze geweest, was echt super!

T beste album vind ik nog altijd natural history, met als favoriet 86 tvs

De bezetting is trouwens wel uitgebreid (bij optredens) met een extra gitarist en saxofonist

Dit nummer krijgt een 8

12.The Tubes – White punks on dope

Chrisje op do jun 07, 2012 9:01 pm
All time favourite, niets anders dan een 10, make my day! Dirty Harry was ongeveer dezelfde tijd... wat is associeren toch leuk. I was a punk before you were a punk, is ook leuk. Geeft wat relativering mee aan de hele punk-cultus van eind jaren zeventig, begin jaren tachtig. Maar toch ben ik van mening dat SP een grotere band was dan Ramones. Leo Blokhuis eat your heart out! Geschiedvervalsing loont niet, ook niet in de popmuziek!

Vleertje op do jun 07, 2012 11:47 pm
Die Broek, Die Schoenen, Dat Haar en dan de opzwepende muziek erbij het afvloeien en aanzwellen is geweldig ergens halfweg dit nummer. Dit is een regelrechte JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA WAT EEN PLAAT!!!!

Ik kan niet anders dan een 10 geven voor deze heerlijke brok energie.

13.Genesis – Firth of Fifth

Journeyman op za apr 21, 2012 11:41 am
Dit staat na al die jaren nog immer kaarsrecht als een oude eik in een winterse storm overeind, niet kapot te krigen dit nummmer. 9.

Raver op di apr 24, 2012 10:52 pm
Langdraderig gepiel op met een stel instrumenten op een aantal vierkante meters, wel knap en zo maar de neiging om me te gaan vervelen is groot aanwezig, maar goed toch uitgezeten zoals dat zo hoort. Een 5.
Nu vlug verder met nieuwe album Jack White in de oortjes..

Colijn1984 op vr apr 20, 2012 10:42 pm
En het verzoekje kwam niet eens van mij! :d
Vaste waarde op #2 in de Colijst, en zeker in mijn try-it-yourself-periode dit op piano te spelen dichter bij #1 dan bij #3.
Na het zien van een you tube video besloot ik er werk van te maken:

...en tot eigen verbazing heb ik het nog volgehouden ook.

Dit nummer is een aaneensluiting van genialiteit, met briljante overgangen, een boeiend spel van tempo- en stijlwisselingen en meerdere fenomenale solo's. Goed voor elke stemming, en zeker voor deze: een klinkende 10

14.Madness – One step beyond

Mies op zo okt 28, 2012 9:57 am
Wat kan "Mad Mies" anders dan een tien geven?
Nadat ik in 2001 blij was gemaakt met een dooie mus, en dacht dat ik mijn MBO diploma op zak had..
bleek dat ik toch nog een tentamen moest maken
Enkele weken daarna kreeg ik een mail van mijn studiebegeleider dat ik het tentamen voldoende had gemaakt en dus geslaagd was.
Toen heb ik "The best of Madness" keihard opgezet en heb ik met "One step beyond" meebrullend door de kamer gesprongen.
Dit nummer blijft dus nog altijd een zeer speciale plek houden in mijn herinnering Ik had graag meegewild naar Madness..

19mirjam63 op ma okt 29, 2012 11:03 pm
Gezellige boel met hen, een 8

Mauricedegier op zo okt 28, 2012 10:46 am
Geweldig nummer, nog altijd eentje die veels te snel is afgelopen.

Ik geef een naar boven afgeronde 9.

15.Alan Parsons Project – Sirius/Eye in the sky

sowhat op vr sep 21, 2012 7:16 pm
Dit lijkt op Suicide is painless van Mash maar dan 100x vervelender.

Dit lijkt me muziek voor zogenaamde kenners die geen verstand hebben van muziek: 3

Willemradio op ma sep 24, 2012 10:54 am
Heb diverse albums van APP.
Ze hebben allemaal iets eigens en dat maakt in mijn oren de muziek zo mooi.

Het intro van dit nummer vind ik werelds, daarna zakt het inderdaad aardig af helaas, vandaar van mij voor dit nummer een dikke 7.

Grafmat op za sep 22, 2012 10:11 am
Ooit (2009) op 500 in De Verrukkelijke500, en jaar erop door mij gebruikt als leader voor de introband van de V500 2010. Alleen daarmee al een emotioneel extra punt in the pocket. En dus wordt het een 8.

16.Little Steven – Bitter Fruit

Raver op di nov 27, 2012 3:51 pm
Ja een topplaat, veel beter dan alles wat Bruce heeft gemaakt
Een dikke 9 voor deze lekkere knaller van mr Soprano

sowhat op di nov 27, 2012 3:55 pm
Het is idd beter dan alles wat Springsteen heeft gemaakt, maar het blijft behang: 5

Richie39 op wo nov 28, 2012 10:08 am
Heerlijk nummer en het levert een mooie 9 op! Sterke tekst en muzikaal ook nog eens ijzersterk, zoals Reefje terecht opmerkt mooier dan alles wat Huppelkei heeft afgeleverd!

17.Gary Numan – Cars

Vleertje op wo nov 07, 2012 12:05 pm
Fijne plaat maar niet om van uit de panty te springen derhalve een 7.

Ron_ op za okt 20, 2012 4:47 pm
Ik heb een 10 gegeven voor deze sublieme uitvoering, en omdat ik deze artiest geweldig vind!

Raver op do okt 25, 2012 9:27 pm
Snap de hele hoge cijfers niet, vindt de synths ook niet erg lekker, beetje simplistisch gedateerd en vals/krijserig, ik doe mee met Renata met een 6 omdat de man veel beter heeft gemaakt (lees are friends), toch krap aan een voldoende door het tamboerijntje.

18.The Animals – It’s my life

PPProfessor op wo feb 29, 2012 11:38 pm
Die hele videoclip is natuurlijk om van te smullen. Die rare vent die de show moet leiden, die dames met hun hoofd door die gaten in de muur, het vage zwart-wit, en dan die piepjonge Eric B. met z'n grote muil. Het nummer is weliswaar vrij rechtlijnig, maar het gaat bij mij naar binnen als een pak dubbelvla in een geile bui. Een 9 dus!

Dutchzaphod op di feb 28, 2012 10:52 pm
We've gotta get out of this place zou van mij een 9 hebben gekregen. Maar deze kan er ook mee door voor een 8. Het specifieke gitaargeluid samen met de stem van Burdon, heerlijk. Een nummer dat niet onderdoet voor welk nummer dan ook midden jaren '60.

19.Frankie goes to Hollywood – Two Tribes

katje39 op ma aug 27, 2012 10:48 pm
FGTH heeft mijn volle aandacht. Dit stond op een dubbel LP 'Now.., this is music' die ik op mijn verjaardag kreeg toen ik 12 was denk ik. Fantastische muziek stond daarop waaronder deze superhit. Het thema, de stuwende muziek, dit type bombast; helemaal geweldig.
Een 9


sokratikos op wo aug 29, 2012 5:01 pm
FGTH is (naast Midnight Oil en INXS) zuiver jeugdsentiment!! Misschien heb ik het album Welcome to the Pleasuredome nog wel vaker gedraaid dan Now..., this is music (1). Op de HAVO had ik tekenen in mijn eindexamenpakket, net als 2 schoolvrienden destijds die ook helemaal gek waren van FGTH, en bij die lessen mochten we van onze excentrieke tekenleraar om de beurt bandjes draaien voor onder het tekenen. Samen met mijn 2 schoolvrienden had ik een ´pact´ afgesloten dat we alle 3 bij onze beurt Welcome to the Pleasuredome zouden draaien. Een 4e tekenleerling deed spontaan mee en zo werd dat album veruit het meestgedraaide tijdens de tekenlessen
Het album is ook 1 van de 1e cds die ik ooit kocht...

Renata1984 op za sep 15, 2012 5:09 pm
Ja lekker nummer wel! Fijne stuwende, onsamenhangende, bombastische muziek, met goede clip erbij! Introo is natuurlijk ook legendarisch en geweldig! Het onsamenhangende in dit nummer, waar sommige 'rankers' niet zoveel van moeten hebben in dit nummer, vind ik juist wel lekker... Dit nummer verveelt daardoor absoluut niet! Een frisse en verrassende plaat! Ik geef er een 8 voor!

20.White Lies – Farewell to the fairground

Journeyman op zo nov 04, 2012 1:05 pm
Overduidelijk een bandje waar ik helaas te weinig van tot me heb genomen, dit geheel in tegenstelling tot vele andere dingen maar dit terzijde, het bandje dus is een aangename verrasing en sowieso al een voldoende waard omdat je goed kunt horen dat dit gemaakt is met passie en mucho ballen en of het nu indie of windie heet kan mij werkelijk niets aan mijn geoxydeerde derriere schelen een 9 dus.

Kasper op za nov 10, 2012 6:56 pm
Een heerlijk en prima plaatje. Vooral het "Keep on running, keep on running" stukje vind ik een genot voor het oor. Een dikke 8

Dutchzaphod op za nov 03, 2012 4:22 pm
Een van mijn favoriete bands. Ik hou van goede pop-baritons en hier hebben we er weer een. Jammer genoeg is ie de laatste twee jaar niet goed met z'n stem omgegaan (te veel concerten, geen goede techniek, wie zal het zeggen) en dat vond zijn weerslag in de concerten (ik heb ze meermalen gezien en gehoord). Gelukkig gaat het weer de goede kant op. De albums zijn al fantastisch, nu ook nog even het, voor mij, zo belangrijke live spelen onder de knie krijgen. Het cijfer: een 9

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25223
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty Re: Ranking the Hits Top 100

Bericht  Dave Evans 03.03.13 2:01

later meer.......

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25223
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty Re: Ranking the Hits Top 100

Bericht  MrJohn 03.03.13 3:45

Bedankt voor de afterparty Grafmat, die nog tot 3.42 duurde.

Jaja Smile
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16642
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty Re: Ranking the Hits Top 100

Bericht  Vleertje 03.03.13 9:49

Hahahaha dat was een best uurtje Wink

Het was weer reuze gezellig met al die plaatjes die we eerder al bekritiseerden. Dave bedankt voor de de medepresentatie en voor het uitzoeken van de motivaties, Sokra bedankt voor het rekenwerk en luisteraars bedankt voor jullie gezelligheid. Ik weet 1 ding zeker volgend jaar weer.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 51
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty Re: Ranking the Hits Top 100

Bericht  Grafmat 03.03.13 10:59

Ja, even een uurtje draaien... Hopeloos.... Ik neem voor het laatste uur dan ook geen enkele verantwoordelijkheid meer, want volgens mij was ik kacheltjelam... Als DJ heb je dus ook 2 kansen: Het gaat Goed, of het gaat Fout. Gister ging het een beetje fout... Razz

Even de playlist uitgedraaid, met voornamelijk verzoekjes, waarbij ikzelf had bepaald dat Arriving Somewhere But Not Here toch echt de laatste zou zijn...

Muse Starlight
Blink 182 What's My Age Again?
Deus Quatre Mains
will.i.am ft. Britney Spears Scream & Shout
The Sparks This Town Ain't Big Enough For The Both Of Us
Arcade Fire Neighborhood #1 (Tunnels)
David Bowie Dancing Out In Space
Foals My Number
Iggy And The Stooges Penetration
Elbow An Audience With The Pope
Galaxy Runaway Man
The Pretenders Brass In Pocket
The Script Nothing
Flying Colors Kayla
Beatallica Got to Get You Trapped Under Ice
Skunk Anansie My Ugly Boy
Galaxy Lady Of Fire
Supergrass Moving
House Of Pain Jump Around
Staygold ft. Style of Eye and Pow Wallpaper
Massive Attack Ft. Horace Andy Angel
Porcupine Tree Arriving Somewhere But Not Here
Foo Fighters Everlong
Dream Theater II. About To Crash
The Beatles A Day In The Life

Verder heb ik prima genoten van een wel enorme ouwe lullenlijst met de RTH. Een 80's plaat was al bijna hypermodern in deze lijst, haha.

_________________
"Ik ben niets wijzer geworden van wat ik al wist." *28-6-2014 - Sowhat.
Grafmat
Grafmat
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4268
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 51

http://www.orinocoradio.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty Re: Ranking the Hits Top 100

Bericht  MrJohn 03.03.13 11:15

Vanavond toch maar eens vroeg naar bed gaan na een lange (overigens gezellige) en alcoholrijke avond/nacht. Anders gaat het niet goed.

Ouwe lullenlijst of niet Grafmat, in ieder geval net als voorgaande jaren een indrukwekkende nummer 1 Very Happy
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16642
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty Re: Ranking the Hits Top 100

Bericht  Jan... 03.03.13 13:37

ja, wat een ouwe lullenlijst was dit zeg. Ongelooflijk.... Maar wel een mooie lijst natuurlijk. Wat altijd zo leuk is aan deze avond, dat je altijd geen idee hebt welke nummers erin staan.

Ik heb een leuke avond in de chat gehad met Mien, John, Grafmat, Sowhat, Roche, af en toe Katje en de DJ's uiteraard. Vleer, Dave en Sokra, bedankt voor de leuke avond.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty Re: Ranking the Hits Top 100

Bericht  Gast 03.03.13 13:56

Grafmat, aanrader om wat meer van Nick Drake te luisteren. Heb zelf naast River man, Chello song, Fruit tree en Day is done in m'n lijst. Vind ik alle 4 platen voor een 10.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty Re: Ranking the Hits Top 100

Bericht  sowhat 03.03.13 14:12

Ik vond het erg leuk. De eerste helft was het stil in de chat, maar kwamen veel sowhatliedjes langs. De tweede helft was het op dat gebied beduidend minder, maar werd het weer druk en gezellig in de chat. Dank allen.

Even mijn verklaring voor waarom ik denk dat het een ouwelullenlijst, met alle respect trouwens, is geworden:
Een beetje generaliserend, maar deze 60's-liedjes zijn krijgen nu eenmaal weinig lage ranks. Op de een of andere manier geef je een 60's-liedje niet snel een 1 maar dan toch maar een 5 als je dat niet leuk vind. Ze irriteren namelijk vaak niet.
Dat is met liedjes uit latere decennia en vooral dedicated genres hieruit zoals hiphop en zuchtmeisjes wel anders. Als je dat niets vind, is de 1 al snel tevoorschijn gehaald.

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18608
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty Re: Ranking the Hits Top 100

Bericht  Chevy 03.03.13 14:45

Daarbij zijn het meestal ook de ouwe lullen die die enen, tweeën en drieën geven. Razz
Chevy
Chevy
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1584
Registratiedatum : 13-02-11
Leeftijd : 30

http://www.musicmeter.nl/user/29172

Terug naar boven Ga naar beneden

Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty Re: Ranking the Hits Top 100

Bericht  sowhat 03.03.13 15:15

Dat klopt Chevy, maar dat is logisch. Ik onderzoek elk jaar de muzikale overeenkomst van vv-leden die veel aan RTH hebben meegedaan. Zoals je ziet, is van die acht personen alleen Renata jonger dan 40.

Bij deze dus een oproep aan de jongeren om massaal en frequent mee te doen aan het ontzettend leuke topic RTH. Pas dan kunnen we ook zien of je beoordeling ook in relatieve zin klopt.

https://wallofsound.actieforum.com/t3711-onderzoek-muzikale-overeenkomsten?highlight=muzikale

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18608
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty Vervolg RTH lijst

Bericht  Dave Evans 03.03.13 17:27

21.JJ Cale – Cajun Moon

Sjoerd op za dec 29, 2012 1:56 pm
Ik ben een groot liefhebben van de heerlijke laidback sound van JJ Cale. Heb meerdere albums van hem en ze luisteren allemaal heerlijk makkelijk weg. Deze plaat is ook een juweeltje. Van mij dus een dikke 10 voor deze plaat.

Frodo op vr jan 04, 2013 11:05 pm
Het zal iedereen wel bekend zijn dat J.J. Cale mijn all time favorite is. Vele juweeltjes komen van zijn hand, en niet voor niets is de lijst van artiesten die zijn nummers coveren tamelijk lang. Cajun Moon schaar ik niet bij zijn allerbeste nummers, maar krijgt toch nog altijd een 10. Uiteraard.

Jorg op ma jan 07, 2013 8:36 pm
Het lijkt wel of JJ Cale voornamelijk muziek maakt voor na middernacht. Natuurlijk komt dat ook wel door zijn hit After Midight, maar het klinkt allemaal zo smooth, zo relaxed. Muziek die je op een warme zomeravond/nacht opzet met een goed glas wijn en goed gezelschap. Een 7,5 en naar boven afgerond, dus een 8.

22.Moke – Last Chance

fon1960 op wo jun 27, 2012 5:46 pm
mooimooimooi...uiteraard kende ik deze band nie (helaas loop ik grandioos achter op muzikaal gebied -nog steeds- en ben dan ook zeer vereerd dat ik "jullie" gevonden heb, uiteindelijk)...en hoewel dit niet specifiek mijn eerste muzikale voorkeur geniet, vind ik het heel mooi gedaan hoe men de eerste rauwe gitaar aanslagen terug weet te doen laten komen in t hele nummer...

sowhat op wo jun 27, 2012 7:04 pm
Een typisch voorbeeld van wat ik altijd racespelletjesmuziek noem. Daarmee bedoel ik veel bombastische instrumenten, onopvallende zang en saai refrein. Een 5.

Renata1984 op do jun 28, 2012 12:56 am
Ook ik ken dit nummer net als Sokra, vooral van de voetbalsamenvattingen bij de NOS... Daarvoor kende ik het ook al wel, maar ook bij mij viel het kwartje idd pas, door het regelmatige gebruik van dit nummer in de samenvattingen! Erg fijn energiek gitaarnummer! Prima Nederlandse band ook Moke... Van mij ook een 8!

23.Roxy Music – Virginia Plain

jan1966 op di jan 10, 2012 7:11 pm
Ik heb niks met Roxy Music (zeg maar het Avalon/ Jealous guy complex) maar de eerste twee albums waren helemaal geweldig. Ik heb er wel eens stukken over gelezen en ik dacht: dit is wat voor mij. Ik heb zelden zulke rare platen gehoord maar het klopte allemaal. Brian Eno was toen lid en hij maakte het extra smaakvol.

Dit is mijn ultieme favoriet. Kort, 1 blik chaos maar toch vallen de stukkies in elkaar. Staat al een paar jaar hoog in mijn favo's.

Een 10

katje39 op zo jan 22, 2012 1:16 pm
Heerlijke Roxy Music met duidelijke Eno invloed en de geweldige stem van Ferry doet het bij mij altijd goed.

Markant persoon van wie het feit dat hij uberhaupt nog een neus heeft een wetenschappelijk wonder van formaat mag worden genoemd

Een 9.

24.Duncan Browne – Wild Places

snoopy op ma jun 25, 2012 2:53 pm
Was er destijds dusdanig van onder de indruk dat ik er een maxi-single van heb gekocht.....heb daar nog steeds geen spijt van!!!
Een 9 voor deze veel te jong overleden Duncan Browne!!!

sowhat op vr jun 22, 2012 9:39 pm
Ik vind hier niets aan. Hoog platgetreden-paden-gehalte. 4

Chrisje op vr jun 22, 2012 8:50 pm
10, kan niet anders. Mijn zus en haar vriendinnen waren gek op Duncan Browne. En achteraf is het gewoon heel erg goed! In 1978 vond ik het niks, een 3 hooguit, maar plaatjes groeien... Duncan Browne grows to the top

25.Dusty Springfield – I close my eyes and count to ten

jrl74 op di nov 06, 2012 6:33 pm
Beetje een tuttig liedje, maar dan sluit ik mijn ogen en denk even terug aan de tijd waarin dit aktueel was. Met daarom 2 extra punten kom ik op een 5.

Joyce op di nov 06, 2012 9:53 pm
Een paar jaar geleden ben ik naar de (kleine) musical "Dusty" geweest...een bewogen leven had deze wereldster..

En dit vind ik één van haar mooiste nummers...vooral de muziek, dat stukje vanaf 0.45 is misschien wel het mooiste stukje van de plaat.
Een 9

26.The Horrors – Sea within a sea

Journeyman op wo nov 07, 2012 10:33 am
Normaal ben ik wel na 10 seconden helemaal klaar met dit soort bandjes maar is dan de vraag waarom bij deze nu net niet??
Het nummer grijpt je gewoon kneiterhard bij de ballen om tot het einde niet meer los te laten, intrigerend en spannend tot de laatste seconde een zeker voor dit genre boven alles uitstijgende plaat.
Voor mij staat dit nummer gelijk met bijvoorbeeld Gary Numans Are friends Electric ook zo een plaat van een genre waar in Huize Journey normaliter de vullisbak voor is gereserveerd maar wat een absoluut meesterwerk is en dat vind ik van dit nummer ook.
Voor dit voor veel verwarring zorgende geweldige nummer hebben ze speciaal de 10 voor uitgevonden dus bij deze

jan1966 op zo okt 21, 2012 11:20 pm
Ik ga morgen nog ff een potje anti-depressiva halen bij de apotheek. Nee sorry mensen, maar dit trek ik echt niet. Geef mij maar : er staat een paard in de gang. 2

Raver op zo okt 21, 2012 5:27 pm
Staat op 173 in mijn vandaag voor de v500 ingeleverde: Ravers lijssie (500 super tracks ).
De Electronica van Horrors is op dit nummer volop aanwezig, de synths maken dit tot een heerlijke trip. Sea within the Sea is een Vleer ontdekking die me altijd zal bijblijven met de woorden wateenplaat. Een 9.5 tot een 10 die het dan maar ook wordt.

27.Nina Simone – Sinnerman

sowhat op zo nov 25, 2012 5:07 pm
Weer heel erg lang, maar dit is een echte zangeres: 7

Kaj op ma nov 26, 2012 2:00 pm
Begint leuk, maar verzandt in overmatige langdradigheid. Als het nummer half zo lang was geweest, had ik vast hoger gestemd dan de nipte 6 die ik er nu voor over heb.

Edit: pijnlijk, ik merk dat ik net met liefde Sinnerman weer af zet voor het begin van RabRadio met - nota bene - Bruno Mars...

Dutchzaphod op ma nov 26, 2012 10:16 am
Een nummer van Nina Simone kan natuurlijk nooit minder dan een 8 zijn. Maar laat ik het dit keer daar dan bij laten. Het is inderdaad wat aan de lange kant, en op dit moment vind ik het té lang. (maar ik kan me goed voorstellen dat op andere momenten ik daar minder moeite mee zou hebben)

28.Stealers Wheel – Star

Berend op za sep 15, 2012 8:56 pm
Niemandalletje dat verduiveld knap in elkaar zit.
Daarom een 7-punter van mij.


Renata1984 op vr sep 28, 2012 1:29 am
Gerry Rafferty & Stealers Wheel collected staat in mn cd kast... Van dat album vind ik: Stuck In The Middle With You, Late Again en de te ranken plaat 'Star' sowieso 3 briljantjes (naast nummers als 'Baker Street' en 'City to City' onder andere) Star krijgt dan ook 'gewoon' een dikke 9.


Dave Evans op ma sep 17, 2012 9:46 pm
Gitaar, mondharmonica, piano, twee stemmige zang.....ja ik mag dit wel
Late again vond ik altijd een beetje saai en Stuck in the middele with you is ijzersterk. Dit plaats ik er tussen in......een 7 ehh nee toch een 8 omdat het tijdloos is!!

29.Velvet Underground – Venus in Furs

MrJohn op zo apr 29, 2012 5:19 pm
Muziek is subliem, uitvoerenden idem. Het hoogste VU-lied in mijn Hemelse 500.

Het kan niet anders of dit wordt een 10 en zo geschiede het en de mensheid zag dat het goed was

Chrisje op zo apr 29, 2012 10:12 pm
Ik kreeg de bananenplaat als 15 jarige puber van een Amerikaanse collega van mijn vader... Jeff Zucker... compleet met sticker, die heb ik eigenhandig stuk gemaakt. Later Lou Reed gezien in POC Eindhoven, alle nummers klonken als waiting for the man. Ook Nico gezien in Effenaar Eindhoven, met nieuwe lieve liedjes, geloven in het leven, ze is dood, geloof ik, maar ze deed ook het oude villaine spul All tomorrow's people en Femme fatale enzo. Good people never die!

Een dikke tien voor Venus in furs, of voor elk ander nummer op de bananenplaat...

Timmus op wo mei 16, 2012 7:12 pm
Nee, ik kan hier ook niet zoveel mee. Afzetten zal ik het niet, maar als het voorbij is merk ik dat nauwelijks.

Een 6.

30.T Rex – Get it on

Chevy op zo mei 06, 2012 9:28 pm
Saaie, zoutloze rock. Ontdaan van iedere vorm van spanning. Ergste is nog dat dit nog één van de beste nummers van het album is. Ik gaf een 5, omdat het kwalitatief best aardig in elkaar steekt. Die 8-en verbazen mij en als dit hoger gaat scoren dan Popplagið van Sigur Rós ga ik huilen.

Paul op ma apr 30, 2012 10:58 am
Ik ben net te jong voor Woodstock en Kralingen, maar daarom geniet ik er nu des te meer van..
Ik geniet van Glamrock en dit is toch wel een van de gangmakers daarvan. Heerlijk nummer. Ook van mij een 10

31.Michael Jackson – Thriller

Renata1984 op do nov 08, 2012 10:53 pm
Ik heb Michael Jackson toch zeker 9x in mn persoonlijke favorieten lijst staan. De dvd: "Michael Jackson Number Ones", zet ik nog steeds geregeld op. Uiteraard is dit de mooiste clip van alle nummers die erop staan. Echter is Thriller niet mijn favoriete Michael Jackson plaat. "Beat It" en "Smooth Criminal" staan hoger in mn lijst en gaan Thriller voor. Desondanks verdient Thriller wel gewoon een dikke 9!

Vleertje op wo nov 07, 2012 9:20 am
De videoclip die al weken werd aangekondigd in de diverse muziekprogramma's als 10 jarige moest en zou ik deze zien. En gezien heb ik hem niet toen hij de eerste keer op tv kwam want ik vond het werkelijk waar zo'n spannende video dat ik het als 10 jarige niet trok tussen mijn vingers door heb ik wat beelden opgevangen.

Het nummer is nou eenmaal een klassieker en heeft hoog gehalte aan jeugdsentiment. Ik geef er nu een 7 voor.

32.Sad Café – My oh My

Frodo op zo apr 08, 2012 1:20 pm
Ha! Een plaat die ik destijds letterlijk grijs heb gedraaid. En niet voor niets natuurlijk, want het zit heel sterk in elkaar. De enige plaat die ik ken die klinkt als de Rolling Stones, waarbij je toch ook hoort dat het niet een simpele kopie is. Als je dat lukt als enige van de duizenden die het geprobeerd hebben, heb je echt wel wat in je mars.

Een 9.

MrJohn op zo apr 08, 2012 11:24 am
Wat een heerlijke energieboost krijg je hiervan op de zondagmorgen. Doordringend, rauw en niet te vergeten pulserend (jaja daar is het woord weer ).

Een vette 8 is dan de logische consequentie !

33.Pearl Jam – Even Flow

sowhat op do aug 30, 2012 7:06 pm
Zo, dit is een stuk beter dan die bekende werkjes van ze: 7

Kaj op do aug 30, 2012 8:48 pm
Ja, Even Flow heb ik altijd al wel een van de hoogtepunten gevonden op Ten. Sterker nog: op de obligate maar overfantastische classics Black en Alive na, vind ik dit zelfs de beste. Ja, beter dan die andere classic Jeremy dus. En dus een ruime 8. Of zelfs een 9? Ik twijfel nog.

19mirjam63 op vr aug 31, 2012 9:48 pm
Afgezien van het feit dat ik graag naar Eddie kijk vind ik de muziek ook erg goed, voor dit nummer een 8

Richie39 op za sep 01, 2012 8:00 pm
Alleen al door de rauwe emotie in de stem van Vedder is dit een kippenvel opwekkend nummer dat ook nog eens muzikaal prima in elkaar steekt, een welverdiende 9!!!!!!!!

34.Temptations – Papa was a Rolling Stone

PPProfessor op di sep 04, 2012 1:26 pm
Een magistraal meesterwerk van weer zo'n band waarvan iedereen kon zingen. Een van de grootste soulbands ook met een weergaloos oeuvre. Papa is natuurlijk grijsgedraaid, maar staat ook in de top2000 model voor de hele fantastische Motown en Philly-generatie van Smokey Robinson, Marvin Gaye, Martha Reeves and the Vandellas, The O'Jays en noem ze maar op. Elk jaar op 3 september een kaarsje voor de daddy van de Temps who died on the third of September, en natuurlijk een 10 met een griffel.

Miennnn op ma sep 03, 2012 10:23 pm
Mijn nummer 1!!!!!
Een 10!!!
Het mooiste intro allertijden.

Grafmat op di sep 04, 2012 7:45 pm
Ik ga niet de plek in de historie ontkennen van dit nummer, want legendarisch is het wel. Ik vind het alleen niet veul an. Mijn excuses aan de Souljunkies.

Een 6. En zoek uw partner...

35.Arthur Conley – Sweet Soul Music

Timmus op vr jan 04, 2013 7:29 pm
Hij begint met "do you like good music?". Jammer dat hij slechts middelmatige muziek ten gehore brengt. Een 6.

Joostvdaa op do jan 03, 2013 12:31 pm
De invloed en medewerking van Otis Redding hoor je duidelijk terug. Dat levert pluspunten op, maar tegelijkertijd mis ik wel een beetje een eigen geluid. De arrangementen zouden zo uit een Otis-nummer kunnen komen, qua zang is het net een klasse minder. Niettemin een prima soulplaat die ik op een kleine 7 inschaal.

jrl74 op do jan 03, 2013 8:14 pm
Ik mag hier met veel plezier een dikke 9 voor geven.

36.Black Keys – Little Black Submarines

Journeyman op ma nov 12, 2012 10:33 am
Ik hoorde dit nummer hier echt voor het eerst en wat heel lang geleden voor het laatst gebeurde gebeurde me na 1 keer luisteren met dit nummer eindelijk weer eens ik was flabbergasted en totally blown away door deze werkelijk sensationele en briljante plaat pfoeh he wat een suberbe kwaliteit!!!.
Na 1 keer luisteren zit het nummer als een virus in je kop en loop je de melodie de hele dag te fluiten plus daarbij werkelijk alles wat goede muziek aantrekkelijk maakt zit in deze kleine 4 minuten gestopt en verstopt zeldzaam werkelijk zeldzaam om zoiets te horen.

Raver op zo nov 11, 2012 4:53 pm
Juist heel gaaf die tergende op alles lijkende cliche platen eerste minuut en dan op 1.06 barst de hel los heurlijk, en wat ook een album is El Camino en wat ook een heerlijke single is dit. Maar ik denk wel dat de houdbaarheids datum niet geheel heel lang is toch door die moelijke eerste minuut waarschijnlijk. Een 8 is het wel.

forzautregivo op zo nov 11, 2012 5:50 pm
Ben groot fan van deze band en van El Camino vind ik dit een van de beste nummers. Een dikke 10 wat mij betreft

37.Weezer – Buddy Holly

Berend op zo jun 24, 2012 8:48 pm
Windows 98 !
Deze clip zat bij de eerste installatie om te laten zien hoe goed de mediaspeler was. Volgens mij een gouden zet van Weezer: meer naamsbekendheid hebben ze nooit meer gekregen.

Lekker fris nummer met een leuke clip. Achtpunter

Snoopy op ma jun 25, 2012 3:03 pm
Grappig.....een videoclip uit een van mijn meest favoriete TV-series, Happy Days.
We hebben een aantal seizoenen op dvd en die wordt nog (zeer) regelmatig gedraaid hier thuis!!!
Maar goed we beoordelen hier niet de serie maar de band......een 7.

38.Allman Brothers Band – Ramblin’ man

Chevy op do apr 12, 2012 8:19 am
Ik geef niet vaak tienen, maar deze zit er heel dicht tegenaan. Eén van mijn favoriete nummers en heeft nog niet zo heel lang geleden zelfs in/tegen mijn top 10 aller tijden aangezeten. Honderden keren al beluisterd en de flow (of hoe dat ook heet bij southern rock) is wat mij betreft bijna ongeëvenaard.

Spijtig dat Duane te vroeg overleed waardoor dit album ook wat scherpe randjes mist. Maar dit nummer is, hoewel vrij verschillend van hun eerdere albums, nog altijd van zeer hoog niveau.

Oh ja, een 9

PPProfessor op di apr 10, 2012 11:37 pm
Dit is gewoon een hele fijne plaat. Gaat eigenlijk nooit vervelen en in bepaalde buien moet ie hard en dan ga ik echt als een net onder een blusdeken vandaan getrokken springveer door het huis. Ik dacht aan een 8, maar geef toch gezellig een 9 voor deze gasten.

39.Nouvelle Vague – Dance with me

Alex op vr apr 27, 2012 10:54 am
Gaat een 10 worden ben ik bang voor. Kijk er nu al drie kwartier naar en ben nog niet uitgekeken. Gaat op mijn Facebookerd komen, past wel mooi tussen de street art.

Dank voor die lieverd die dit heeft aangevraagd.

noes op ma apr 23, 2012 2:43 pm
Leuk dit! Grappig clipje en lekkere muziek... 7,5 die ik afrond naar boven

Raver op za apr 28, 2012 12:13 am
Leuk dat je me een lieverd noemt Alex,
Dit was een eigen ingeef op een katerige maandag ochtend..
Het liedje werkte helend en was nodig

katje39 op wo mei 02, 2012 12:37 pm
Erg mooi Raver; ontzettend sfeervol; beetje melancholisch met de hese, geile stem van de zangeres maakt het compleet.
9.

40.Heart – Crazy on you

sowhat op di okt 16, 2012 6:45 pm
Ja, dit is zéker goed met het rifje en de zang van Ann als hoogtepunten. Vaste waarde in de SW1000. 9.

Lekkere griet trouwens die Ann. Intussen wat dikker geworden (ja ja, ik weet dat dit niets met de muziek te maken heeft)

Led-Zep op do okt 18, 2012 8:04 pm
Heerlijk nummer met een geweldig intro.

Een naar boven afgeronde 8,5

Dave Evans op wo okt 17, 2012 5:31 pm
Mooi intro van Nancy Wilson dat je echter nooit op de radio hoorde. Daar begon de plaat altijd na het akoestische gedeelte. Ann Wilson heeft natuurlijk een dijk van een stem en alles bij elkaar levert dit een 8 op!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25223
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty Re: Ranking the Hits Top 100

Bericht  Chevy 03.03.13 20:16

sowhat schreef:Dat klopt Chevy, maar dat is logisch. Ik onderzoek elk jaar de muzikale overeenkomst van vv-leden die veel aan RTH hebben meegedaan. Zoals je ziet, is van die acht personen alleen Renata jonger dan 40.

Bij deze dus een oproep aan de jongeren om massaal en frequent mee te doen aan het ontzettend leuke topic RTH. Pas dan kunnen we ook zien of je beoordeling ook in relatieve zin klopt.

https://wallofsound.actieforum.com/t3711-onderzoek-muzikale-overeenkomsten?highlight=muzikale
Ik weet niet of ik me aangesproken voel, maar ik heb me regelmatig voorgenomen om regelmatig met de RTH mee te doen. Echter houdt een gebrek aan zin om daar tijd voor vrij te maken (wat is nou één nummer per dag?), maar ik merk eerlijk gezegd ook een beetje gebrek aan de wil om die nummers te beluisteren. Een groot deel is vissen uit dezelfde vijver en meestal geen vijver waar ik graag in zwem. Het hoge 'ouwelullengehalte' is, vermoed ik, ook wel een beetje te wijten aan de Hits die er Gerankt worden. Als je een oude klassieker van Nick Drake tegenover een nieuwe klapper zet van Thirteen Senses zet (ik pik er maar even een recente uit), nogal wiedes dat die van Nick Drake dan wint.

Een ander ding wat mij tegenhoudt, is de manier van beluisteren. Je bent afhankelijk van het Youtube-filmpje op die pagina. Ik weet niet hoe het met andere mensen zit, maar ik vind zo'n manier van beluisteren vrij irritant. Een pagina die ik in mijn haast vaak snel weg klik en ja... het luistert gewoon niet lekker.

Het zijn wat halve excuses, maar om de een of andere manier zijn het toch dingen die me tegen houden om iedere dag even 5 minuten vrij te maken.

Enfin, ik zal eens een Spotify-lijst maken van de afgelopen nummers. Smile
Chevy
Chevy
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1584
Registratiedatum : 13-02-11
Leeftijd : 30

http://www.musicmeter.nl/user/29172

Terug naar boven Ga naar beneden

Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty Re: Ranking the Hits Top 100

Bericht  Chevy 03.03.13 20:27

Voor de liefhebber: http://open.spotify.com/user/chevy93/playlist/7sVCbiKJ4TOviLj1ES3ujS

Alle RTH waar je nu nog op kunt stemmen, mits ze op Spotify staan. Deze zal ik steeds bijwerken met de nieuwe hits. Smile
Chevy
Chevy
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1584
Registratiedatum : 13-02-11
Leeftijd : 30

http://www.musicmeter.nl/user/29172

Terug naar boven Ga naar beneden

Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty Re: Ranking the Hits Top 100

Bericht  Timmus 03.03.13 20:39

Chevy schreef:
Een ander ding wat mij tegenhoudt, is de manier van beluisteren. Je bent afhankelijk van het Youtube-filmpje op die pagina. Ik weet niet hoe het met andere mensen zit, maar ik vind zo'n manier van beluisteren vrij irritant. Een pagina die ik in mijn haast vaak snel weg klik en ja... het luistert gewoon niet lekker.


Ik zet het te ranken nummer altijd in Spotify, en luister het aldaar. Hoezo afhankelijk? Je rankt een nummer, niet een clip.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16579
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty Re: Ranking the Hits Top 100

Bericht  Dave Evans 03.03.13 21:40

41.Raymond van ’t Groenewoud – 2 Meisjes

katje39 op do okt 18, 2012 5:42 pm

Leren kennen via de Magistrale van Kaj. Fenomenale plaat; heel mooi met die blueselementen, de jankende gitaar en de melancholieke sfeer.
10.

Mauricedegier op do okt 18, 2012 7:15 pm

Ook ik heb het nummer opgepikt via de Magistrale en daarna is het niet meer van de favorietenlijst gegaan. Het ingetogen 1e deel, de zang, de fantastische gitaarsolo en weer het ingetogen einde: Alles klopt in dit nummer.

Blij dat dit ook weer getipt werd in het Push weekend van begin deze maand.

Ik heb hier wel een 10 voor over.

Caroline op vr okt 19, 2012 11:14 pm
Niet zijn beste maar toch een plezant nummer met iets of wat blues ondertonen.
Een 7 (zeven)

Jorg op do okt 18, 2012 8:53 pm
Alleen al de piano in dit nummer zou voor 2 bonuspunten moeten zorgen. Prachtige melodielijn! Vaste waarde in mijn top 100. Ik geef een 10.

42.Editors – No sound but the wind [live]

Dutchzaphod op wo maa 07, 2012 2:30 pm
Bij lange na niet het beste nummer van de Editors, maar wel erg mooi. Een 8 voor dit in Vlaanderen immens populaire nummer. Dat laatste heeft waarschijnlijk iets te maken met voortdurende pluggen van deze live-versie op Werchter door Studio Brussel.

Jorg op wo maa 07, 2012 9:57 pm
Daar waar Kaj over het algemeen de voorkeur geeft aan studioversies van nummers, krijgen live-uitvoeringen bij mij juist hogere punten omdat bands tijdens live-uitvoeringen een nummer net iets extra's geven en daarmee uitstijgen boven de veelgehoorde studioversie. Ik voor een 8.

Kasper op vr maa 16, 2012 12:41 pm
Zoals bekend is de studioversie een van mijn absolute lievelingsplaten. Spontaan kippenvel als resultaat. Voor de liveversie ben ik het met Kaj eens. In dit geval beduidend minder dan het origineel. Gaat een dik punt vanaf. Van een 10 naar een 9-. Je houdt genoeg over

43.Barry Ryan – Eloise
fon1960 op zo sep 02, 2012 6:51 pm
met de opbouw van het nummer zit t wel goed...de bombastische orkestbegeleiding geven het geheel een zekere meerwaarde mee...ook de "droom" in het midden van het nummer is goed "in beeld gebracht" (hoorbaar gemaakt dus)...& de stem die verschillende octaven aankan, maken het geheel af...

jankerig zou ik die stem niet willen noemen...eerst en vooral is de stem vertellend...dan eventueel klagerig, verdrietig & hoopvol soms, maar dat is -in dit geval- inherent aan t bezongen thema (waarmee gezegd dat de stem het geheel treffend muzikaal verwoord)...

en dit gaat mij een welverdiende 7 doen geven..

Raver op zo sep 02, 2012 4:47 pm
Deze pilaar uit de top 2000 kan ik ook goed hebben t.o.v. hele vele alom geprezen instant classics die me ontzettend tegenstaan uit die lijst.
Het gejank over die Eloise gaat door merg en been, maar wat lekker is dat zeg. Het outro (bovenste filmpje) is ook helemaal super vanaf 4.57...
Een negen is in dit geval nergens op tegen.

44.Moody Blues – Ride my see saw

Jaap2000 op wo apr 04, 2012 9:59 am
Een dikke 9. En één van die concerten in de HMH, daar waren we bij! Met z'n achten, als ik me niet vergis; w.o. Miennn, Paap en Golda. Zitplaatsen want we worden allemaal een dagje ouder.

Ik meen dat dit nummer geschreven is door John Lodge.

Katje39 op di apr 03, 2012 10:39 pm
Van de Moody blues ben ik nog nooit een slechte plaat tegengekomen; kwalitatief zeer hoogstaand en constant, zo ook deze.

Jaja, ze hebben nog betere; kan de band ook niks aan doen dat ze zo goed zijn.
10.

45.James Taylor – Fire and rain

jan1966 op di mei 22, 2012 7:25 pm
Typische Amsterdam Grachtengordelmuziek met een wit wijntje. Ik onderken de kwaliteit er wel van, maar ik hou hier totaal niet van. Het wordt op gegeven moment te saai voor mij en wat heeft die man een vreselijke zeikstem. Er zit totaal geen franje en emotie in die stem. Een 2

Frodo op za mei 26, 2012 12:16 pm
Alweer een fantastische zanger. En ook nu met een prachtige melancholieke compositie. Pure klasse. Als kritische noot wil ik er aan toevoegen dat ik meestal jeuk krijg als ik langer dan 20 minuten naar James Taylor moet luisteren. Maar met een los nummer heb ik daar geen last van.
Een 9
.
46.Waterboys – Don’t bang the drum

PPProfessor op wo feb 29, 2012 11:47 pm
Afschuwelijk amuzikaal. Dit raakt echt kant noch wal en voor Waterboys betekent dat het eeuwige zwemmen. Een 3 voor deze totaal ongecoordineerde, stuurloos metalige kutherrie.

Dave Evans op wo feb 29, 2012 9:48 pm
Mag ik zeggen dat ik dit zelfs beter dan Whole of the moon vind? Ja dat mag ik!!! een 9

Chevy op vr maa 02, 2012 12:23 am
Absoluut waar. Whole of the Moon is zelfs een magere afspiegeling van het geweldige werk dat ze afgeleverd hebben, ook nog in de 00s (check bijvoorbeeld Peace of Iona uit 2003, niet meer die agressie die je hier hoort, maar nog steeds erg mooi).

Een schitterend nummer. De openende trompet, de scheurende gitaren, het lompe drumwerk, de agressieve zangstijl van Mike Scott. Een dikke 9! Eén van de hoogtepunten uit 80s

Timmus op vr maa 09, 2012 7:52 pm
Ik vraag me af of ik de band zou herkennen als dit nummer onaangekondigd op de radio zou voorbijkomen. Ik betwijfel het, want ondanks dat het wel een herkenbare stem is, ken ik toch echt alleen "The Whole of the Moon". Dat is in mijn ogen een heel erg middelmatig nummer en juist omdát je alleen dat nummer kent beschouw je The Waterboys dan ook maar als middelmatig. Dit opzwepende nummer met fantastische intro bewijst dat dit weleens heel erg niet waar kan zijn...een 9 voor deze geweldige plaat.

Grafmat op vr maa 16, 2012 9:05 am
Tja, wat moet ik hier nu van zeggen? De fans roepen om het hardst dat dit nóg beter is dan Whole of the Moon, sommige mensen die dat nummer als enige kenden vinden dit verrassend goed omdat ze Whole of the Moon maar matig vonden, en anderen vinden dat het enige nummer van The Waterboys dat te pruimen is en dit maar niks.

Ik sluit me uiteindelijk wat betreft dit nummer echt meer aan bij de jannen en de proffen, en ik ken echt wel het een en ander van the Waterboys. Een band die ik wel heel sympathiek vind, maar in veel nummers toch eigenlijk helemaal niet zo goed. En dit is gewoon een nummer wat te lang doordreutelt op een zeurderige toon. En ik begrijp precies wat ppproff bedoelt met dat 'metalige'; het is gewoon te koud in dit nummer.

Een 5.

en for what it's worth: Whole of the Moon is geweldig

47.Echo & the Bunnymen – The killing moon

noes op ma feb 06, 2012 9:10 pm
Ik zag de naam Echo & the Bunnymen staan en dacht: jegh, dat wordt weer een onvoldoende.....
But i was wrong ... wat een lekkere plaat zeg: 8 van mij

sokratikos op wo feb 08, 2012 2:15 am
Leuk zeg! In de tienerjaren ooit veel naar geluisterd, vooral naar de albums Ocean Rain en de compilatie Songs to Learn and Sing. Daarna nog vrij weinig, maar vooral de nrs Killing Moon en Seven Seas zijn erg blijven hangen. Bij terugluisteren nav deze RTH kwam een sterke ´och ja-erlebnis´ bij Silver en ook wel bij Rescue. Sfeervolle nrs van een uit het oor verloren band
Deze sfeervolle RTH, echt goede song, intigrerende stem en prima muziek die de luisteraar inderdaad een barre werkelijkheid kan doen laten ontvluchten: een naar boven afgeronde 9

48.Enya – Orinoco Flow

Renata1984 op do jan 05, 2012 11:50 pm

Een pracht en juweeltje van een plaat dit! Ik kende het nummer al wel, maar door Orinoco Radio (waarvan deze plaat toch een beetje de 'titelsong' is) en mede ook door mijn zeer gewaardeerde 'mede-forum-collega': Mau, die dit nummer 'hoog' in zijn favorieten lijstje heeft staan en dit nummer wel eens heeft 'gepromoot', middels Orinoco Radio, ben ik dit nummer nog meer gaan waarderen... ! Als ik het luister, droom ik even weg en denk ik aan een zeiltochtje over de oceaan, naar mooie (warme) streken... Mooie idyllische plaat, die ik gewoon een 10 ga geven! Enya heeft sowieso heel veel mooie platen voortgebracht met idyllische muziek die bij mij een gevoelige snaar weten te raken... Haar stem is niet alleen prachtig, zuiver en van een ongekende schoonheid, instrumentaal steekt het ook prima in elkaar! Leuk dat dit 'juweeltje' eens in RTH staat! (en neen ik was niet de aanvrager)

Alex op vr jan 06, 2012 1:26 am
Ja prachtnummer. In de tegenwoordige tijd zal je haar niet meer in de hitlijsten vinden maar enkel nog via de 3voor12 luisterpaal, als het om airplay gaat, vrees ik. Jammer, want dit soort nummers mogen wat mij betreft vaker aan het grote publiek bekend gemaakt worden.

Ja een mooi nummer, mooie stem maar het arrangement is nog beter. Klinkt voor mij lekker hypnotisch, en dat terwijl er geen strakke bassdrum onder loopt. Het heeft in ieder geval de juiste bpm om die er onder te plakken.

En nee, bij dit nummer denk ik echt niet aan Orinoco Radio, met alle respect. Ik denk bij dit nummer aan een mooie tijd van toen. Een dikke 8.

49.Dropkick Murphys – The green fields of France

Marsha op wo aug 29, 2012 7:29 pm
Hey dit is/was mijn tipje van de V500 van vorig jaar... Ik zou hem dit jaar ook zo weer opnieuw kunnen tippen, ik voel bij dit nummer elke keer weer hetzelfde bedrukkende gevoel dat ik in 2003 kreeg toen ik bij het Ossuarium van Douaumont in Verdun was, want er waren in de eerste wereldoorlog vele, vele Willie's die zijn omgekomen en in dat Ossuarium liggen de beenderen van ca. 130.000 ongeïdentificeerde soldaten.

Hij staat in mijn persoonlijke lijst die ik instuurde voor de V500 van 2011 op plekje 67, en hij gaat daarin zeker niet veel zakken. En om mijn niet-cijfer-geef-gewoonte weer eens te doorbreken kan ik niet anders geven dan een...

10...(mijn gevoel kan ik toch niet negeren)

Led-Zep op ma sep 17, 2012 8:35 pm
Ik kan hier niet zo enthousiast van worden, ik vind het een beetje saai nummer, typisch zo'n nummer om mee te lallen als je net iets teveel gedronken hebt.

Een 5

Keano op vr aug 31, 2012 12:49 pm
1 van mijn lievelingsbands! (heb ze 4 keer live gezien). Hoewel dit nummer niet overeenkomt met de rest van het repertoire is het toch een steengoed nummer. Een welverdiende 9 van mij.

50.Mother’s Finest – Piece of the rock

fon1960 op zo aug 12, 2012 4:03 pm

goh...lang geleden dat ik dit gehoord heb...bijna vergeten dat dit wondermooie muziekstuk "ook nog bestaat" (lol)...& k heb mothers finest nog op pinkpop gezien, 1978 was dat...daarover schreef men later op de "pinkpop historisch document" site (http://www.pinkpop.org/) : "Het multi-raciale Mothers Finest volgt met een spetterende kruisbestuiving van funk en metal ruim tien jaar voor de gangbare trend."

...een welverdiende 8 geef ik dr voor...
Vleertje op ma aug 13, 2012 8:04 pm
Lekker nummer voor in de auto. Raampje open lekker hard en dan de warme wind door je haren laten waaien. Een hoge 7 die naar boven uitslaat.

51.Claw Boys Claw – Rosie

Timmus op vr mei 25, 2012 6:49 pm
Oeh, tijd voor een onthulling. In de tijd dat dit nummer uitkwam zat ik in de brugklas en was ik heimelijk verliefd op een meisje uit een andere 1e klas. Heimelijk ja, want ik had bepaald nog niet de "guts" dat ik ook maar welke actie zou ondernemen om met haar in contact te komen. Ik moest dus lijdzaam toezien hoe zij verkering kreeg met mijn beste vriend destijds...

Ze heette Rosa, en ik maakte in dit nummer dus steeds "Rosa" van "Rosie"...ook zonder de herinnering een heerlijk nummer, dikke 8. Genoteerd in mijn Top 4680 Allertijden, op 935.

Chrisje op zo mei 20, 2012 11:09 pm
Het komt ergens in het maf werkende geheugen terug.

Een 8!

52.Evanescence – Bring me to life

sowhat op ma aug 20, 2012 10:19 pm
Wanneer ik Evanescence zie, heb ik al iets van: moet dat nou? Wat ik van de band ken is een fragiele zangeres die wat lispelt. Pretentieus geneuzel.

Maar dit vind ik heel erg goed. De zangeres laat hier horen dat ze een heel goede zangeres is. Maar het beste hier vind ik het totaal en dan vooral de band en het samenspel met de zangeres. Dit lijkt wat op Within Temptation of Nightwish en zoals bekend houd ik daar erg van.

Ook fijn dat ik weet dat ik ondanks een naam die ik zie onbevooroordeeld kan luisteren. 9

Kasper op do aug 23, 2012 11:47 pm
Het nummer dat me samen met In the End van Linkin Park definitief heeft overgehaald naar de 'goede' kant van de rockmuziek.
Het enige nummer dat ik ooit heb aangevraagd op the Box!
Maar geen extreem goed nummer, meer een belangrijke muziekmijlpaal voor Kasper. Daarom een 8

53.Jacques Brel - La chanson des vieux amants

katje39 op vr jul 27, 2012 4:36 pm
Fabuleus arrangement, vanuit de tenen gezongen; 10.

MrJohn op vr jul 27, 2012 9:02 pm
Menigeen weet, dat ik Brel beschouw als de grootmeester van het klassieke Franse chanson, alhoewel Belg en Brusselaar. Wat een grandioze tijd was dat, voordat de Franstalige muziek vergiftigd werd door zuchtende vrouwenstemmen tot aan de echtgenote van de voormalige Franse president toe.

jan1966 op za jul 28, 2012 9:16 pm
IK onderschrijf wel de kwaliteit hiervan, maar ik kan hier niet van genieten. Brel is mij altijd wat te klef, te aanstellerig, te intelligent voor een boerenlul, geboren en getogen in Schipluiden. Ik vind dit wel stukken beter als diat vreselijke ne me quitte pas, maar het is gewoon mijn ding niet.
Dus lieve John, het spijt me, maar dit pakt me niet. Ik zou je graag wat veren in je reet willen steken, maar ik kom toch echt niet verder dan een vijf

54.Led Zeppelin – Dazed and confused

Journeyman op vr maa 23, 2012 6:38 pm
Memories o sweet memories Oude RAI ja ja een 10 natuurlijk voor deze heren uit de eredivisie van de Rock

Grafmat op za maa 24, 2012 11:39 am
Ik geef deze een 7. Ik weet niet wat het is, maar ik ben nooit een echte fan geworden van Led Zeppelin. Iets in de sound en de 'slordige songuitwerking' (bij gebrek aan een betere omschrijving van het gevoel dat me vaak bekruipt als ik deze band luister) staat me tegen, ondanks dat ze een aantal serieus briljante momenten hebben gehad. Ik krijg een elpee van 'the Led' ook nooit uitgeluisterd.
Led Zeppelin en Pink Floyd, ik weet dat ik ze geweldig behoor te vinden, en tóch wil het echte vuur maar niet ontbranden...

LarryMullen op za maa 24, 2012 6:51 pm
goed nummer, maar het duurt wat te lang... na 4 minuten mag het wel weer afgelopen zijn..

Maarja, het is wel een errug goed nummer, een 8 dan maar!

55.Tony Joe White – Rainy night in Georgia

Journeyman op ma jan 23, 2012 11:07 pm
Een fabelachtige singer/songwriter die helaas bij 'das grosse publicum" slechts meerendeels bekend is door de songs van hem die anderen hebben opgenomen.
Roosevelt and Ira Lee, Willie and Laura May Jones, Steamy Windows de lijst is eindeloos.
Zijn album "closer to the truth" hoort in geen enkele cd/platenkast van ieder zichzelf respecterend muziekliefhebber te ontbreken een echt classic album.
Als liefhebber van de "southern swamp" music geef ik dit schitterende nummer dan ook gewoon een 10.

MaanMeis op ma jan 23, 2012 9:16 pm
Ik heb het beter gehoord. Zowel het nummer als de zanger. Maar ja, wie kan die goorgeile oorgasmische stem van Tony Joe nou niet waarderen?

56.Viva la Fête – Touche pas

Alex op wo feb 15, 2012 10:42 am
Ben het met Dutch eens, het nummer Noir Desir klinkt mij ook teveel als rock. Ik blijf Vive la Fete nog altijd als electro groep zien. Vandaar ook het nummer Touche Pas in de ranking, klinkt veel meer electro en het herhalende synthloopje doet het 'm toch, plus de bas die er ineens inkomt. Dan swingt het nummer helemaal. Overigens is het live allemaal iets minder electro maar ik kan je verzekeren dat ze live ook zeer goed te doen zijn. Nuit Blanche is ook een kneiter van goede plaat, trouwens.

Timmus op vr feb 17, 2012 7:59 pm
Ah, erg fijne band dit. Franse electronica: heerlijk gladjes. Met Nuit Blanche, de titel van het album en tevens de openingstrack, word je wel heel erg lekker gemaakt: het niveau van dit nummer wordt later op het album niet meer overtroffen. Maar het is een lekker broeierig geheel met louter goede tracks. Ook deze, die een acht scoort.

57.What Fun – The right side won

jrl74 op ma sep 17, 2012 11:00 am
Een 7 voor zo'n "" Oh ja "" - nummer.

Richie39 op vr okt 05, 2012 6:44 pm
Owwwwwwwwww sweet memories alleen al op basis van zwoele jeugdherinneringen verdient dit nummertje een mooie 8.

katje39 op ma sep 17, 2012 2:00 pm
Nooit geweten dat dit een Nederlandse band was. Ik dacht altijd de stemmen van de dames van Bananarama te herkennen.

Ik lees op Youtube een reactie van iemand die het als 'and beer in the wine' zingt

Heel leuk nummer; ik ga dit naar boven afronden naar een 9.

58.Beta band – Dry the rain

Dave Evans op do maa 08, 2012 6:13 pm
Nummer met een lekkere sfeer! Hoe langer je naar de plaat luistert hoe leuker hij wordt! Twijfel nog even tussen een 7 en een 8, maar de film Hi Fidelity (die je als muziekliefhebber moet hebben gezien ) trekt me over de streep richting de 8

Renata1984 op vr maa 16, 2012 9:12 pm
Deze film heb ik niet gezien , maar ik ben het met Dave eens dat dit nummer een lekker sfeer weet neer te zetten en vind hem idd leuker worden naarmate ik er langer naar luister, wat idd dan weer komt door de beat halverwege die deze plaat extra op fleurt (refereerde Jan al aan)! Met de stemmen vind ik ook niks mis! Een plaat die gewoon 'lekker' weg luistert! Een dikke 7 is wel op zijn plaats voor dit nummer!

59.E.L.O. – 10538 Overture

19mirjam63 op zo okt 14, 2012 1:26 pm
Goh ik vind dit toch wel goed klinken, een keer heel wat anders dan dat standaard geluid van ELO (dat trouwens ook wel goed is, mits je inderdaad niet teveel achter elkaar hoort).
Dit nummer krijgt van mij een dikke 7

Joostvdaa op wo okt 10, 2012 4:16 pm
Ik kan ELO wel waarderen, al moet je er niet teveel van achter elkaar luisteren. Dan kan het wat eentonig worden. Niettemin een zeer goede band met een echt eigen geluid. Op dit nummer en album hadden ze dat typische geluid trouwens nog niet. Ik ben van dat album niet zo kapot, maar vind 10538 Overture wel een goed nummer. Vooral de gitaarriff weet ik te waarderen, het gepriegel eromheen wat minder. Het kan niet tippen aan het beste van het latere werk, maar een dikke 7 is wel op z'n plaats
.
60.Tracey Chapman – Talkin’ about a revolution

Caroline op vr apr 20, 2012 9:53 pm
Prachtige overtuigende stem van een zeer goede zangeres! Een 8 (acht)

Journeyman op ma apr 16, 2012 1:48 pm
Mooi nummer van een album waar werkelijk geen zwakke plek op te ontdekken is mede dankzij een feilloze productie van een man die ook Joe Jackson o.a. en vele vele anderen van dit kristalheldere geluid voorzag dit gevoegd bij de meestentijds ijzersterke songs en zie daar een album voor het onbewoonde eiland.
Klinkt nog net zo fris en sprankelend als toen ik dit album de 1e keer hoorde, langzaam maar zeker ongelooflijk lazerus wordend door de combi van goedkope Metaxa en schraal bier, zittend op een dak van een ramsjhotel in Athene met uitzicht op die berg ouwe stenen die daar ergens op een heuvel ooit door allang uitgestorven Grieken in een bepaalde volgorde schijnen te zijn neergelegd ter ere van een paar lapzwansen op een wolkje of zoiets.
Dit mooie liedje krijgt een 9 gewoon omdat er op het album nog wel een paar fraaiere songs staan die wel een 10 zouden krijgen.

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25223
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Ranking the Hits Top 100 - Pagina 2 Empty Re: Ranking the Hits Top 100

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 
Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum