Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» 14 december: Beste albums van 2018
Vandaag om 3:21 pm van MrJohn

» Wo 11 dec. De invalzaag 2.0 21:00 uur
Gisteren om 5:58 pm van Timmus

» Steunfonds 49: 2 t/m 8 december 2018
Gisteren om 1:01 pm van Timmus

» Steunfonds 50: 9 t/m 15 december 2018
di dec 11, 2018 3:45 pm van arjanh

» Maandag 10-12: De Jukebox draait door!
di dec 11, 2018 1:43 am van Kaj

» Komend weekend: Bubbling Under 2018
ma dec 10, 2018 12:36 pm van sowhat

» Donaties Orinoco Radio
za dec 08, 2018 6:52 am van Dave Evans

» Orinoco Radio 24*7 on the air!
za dec 08, 2018 5:33 am van Kasper

» Don. 06-12: Dave's Top 2000 dossier
do dec 06, 2018 4:52 pm van Mirrr

» Wo. 5 Dec. : De invalzaag 21:00 uur
wo dec 05, 2018 3:13 pm van Mirrr

» Marsha's jukebox (03 december)
ma dec 03, 2018 6:08 pm van Marsha

» Steunfonds 48: Play-off (tot ma.3-12: 20.00)
zo dec 02, 2018 3:19 pm van Mirrr

» Steunfonds 48: 25 nov. t/m 1 dec. 2018
zo dec 02, 2018 2:24 pm van arjanh

» De stoombootshow 2018 : zaterdag 1 december
zo dec 02, 2018 12:33 pm van Ro

» Vrijdag 30 nov. De Verbindingsshow
za dec 01, 2018 2:19 pm van Mirrr

» Do 29 nov. : De grabbelton 20:30 uur
do nov 29, 2018 2:25 pm van Roche

» Wo 28-11 Sokra zaagt door
wo nov 28, 2018 7:45 pm van sokratikos

» V500 2018: de lijst (voor wie het wil weten)
wo nov 28, 2018 1:25 am van Kaj

» Verrukkelijke 500 2018: BACK TO BASIC
di nov 27, 2018 3:23 pm van Dave Evans

» 15-12-2018 De overzichtsshow 2018 20.30 uur
di nov 27, 2018 11:16 am van Ries

De top 100 van... Ard

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Re: De top 100 van... Ard

Bericht  Grafmat op vr maa 16, 2018 5:08 pm

87 The Beatles - I Want You (She's So Heavy)
Album: Abbey Road (1969)

Van de laatste band die mijn muzikale leven heeft veranderd dan maar naar de band die mijn muzikale leven heeft gevormd. Helemaal verslaafd was ik aan de albums Help! en Rubber Soul toen ik eenmaal oud genoeg was om zelf een plaat op de speler van mijn vader te kunnen leggen. In die jaren lukte het me nog niet om de grootsheid van het latere supertrio Sgt. Pepper, White Album en Abbey Road te bevatten, maar dat is uiteindelijk snel genoeg goed gemaakt. De keuze uit de Beatlesnummers voor deze top100 was hopeloos moeilijk. Uiteindelijk vielen van Abbey Road Come together, Something en Here comes the Sun af. Ik heb zelfs even overwogen om de hele medley van kant 2 vanaf Mean Mr, Mustard t/m The End dan maar als 1 nummer in de lijst te zetten... Razz
De opnames voor I Want You waren de laatste waarbij The Beatles echt als band fungeerden, en dat hoor je aan alles, eigenlijk. Een simpel Bluesnummer getransformeerd tot een kunstwerk, zou je kunnen zeggen, en alles wat The Beatles zo goed maken zit erin. Van de 'zoemende' Hohner basriffs van Paul, tot Harrison's scherpe gitaar. Van Lennon's uithalen tot de herkenbare drumstijl van Ringo (ok, ik geef toe: daarvoor had ik dan beter Come Together kunnen kiezen...). Kersen op de taart: het geweldige hammondspel van gastmuzikant Billy Preston en het loodzware eindstuk dat een jaar voor Black Sabbath al werd uitgebracht. En dan ineens is het stil... Magnifiek!

Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3742
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 46

http://www.hookedonred.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Grafmat op vr maa 16, 2018 5:08 pm

86 Chicago - 25 Or 6 To 4
Album: Chicago II (1970)

We steken even een muzikale generatie en een oceaan over voor 1 van de weinige bijdrages die flink 'blazers-infused' is. Chicago wás ooit een geweldige band. Hoe de band van Chicago Transit Authority uit 1969 in de jaren '70 zo godsgruwelijk de weg is kwijt geraakt is beyond me, maar gelukkig hebben ze voordat het zo ver was wel wat geweldige muziek nagelaten. De blazerssectie is terecht vaak geroemd en waarom is goed te horen in 25 or 6 to 4. Het nummer stampt in razende vaart door en de de snelheid, lenigheid, en superstrakheid van die sectie daarin (en dat alles pré Pro Tools Razz ): Fenomenaal.

Moderator
Moderator

Bericht  Grafmat op vr maa 16, 2018 5:21 pm

85 Placebo - The Bitter End
Album: Sleeping with Ghosts (2003)

Een lyrische bewerking van 1 van de universele liefdegeschiedenissen uit de literatuur -> nl. die tussen Winstin en Julia uit George Orwell's 1984. Tuurlijk: het is 'gewoon' een lekkere rocktrack, maar het knappe aan dit nummer is toch wel dat er volgens mij écht goed over is nagedacht en alles eraan klopt en netjes bij mekaar komt; een mooie symbiose van tekst en muziek. Een zangmelodie met de juiste dosis bitterheid en melancholie. Hetzelfde geldt voor het terugkerende melodische thema van de toetsen en gitaar. En onderwijl continu dat stuwende tempo van bas en drums waardoor je lijkt te worden opgejaagd. Het weerspiegelt de (op)gejaagdheid van Winston en Julia en hun vruchteloze poging de hogere machten te ontvluchten. In plaats van je naar de vrijheid te leiden, leidt het je regelrecht naar dat onvermijdelijke bitter einde...

Moderator
Moderator

Bericht  Grafmat op vr maa 16, 2018 5:22 pm

84 Steve Vai - For The Love of God
Album: Passion and Warfare (1990)

De schoonheid van de melodie en de absolute vakmanschap, dat zijn de redenen dat dit nummer hier staat. Als muzikant kan ik overigens beamen dat dit enorm simpele schema echt héérlijk is om lang overheen te soleren en je helemaal te laten gaan. Dit nummer is eigenlijk weer een voorbeeld van de bij Jarrett al genoemde combinatie van creativiteit, passie, kunde, etc, waarbij hierbij dan wel moet worden aangetekend dat alles in het teken van de gitaar staat... De voormalige leerling/protégé van Frank Zappa bezit ze allemaal op de gitaar, tot in het maniakale en groteske af, en dat laatste geldt zeker voor zijn liveshows. Maar als je zo goed bent als Vai, mag je je wat veroorloven... Smile

Moderator
Moderator

Bericht  Grafmat op vr maa 16, 2018 5:29 pm

83 Steely Dan - Night By Night
Album: Pretzel Logic (1974)

Steely Dan is weer typisch zo'n 'band' (wellicht niet helemaal het juiste woord voor het duo Fagan/Becker dat voor elk album een steeds langere lijst van muzikanten uitnodigde om bijdrages te leveren) waar ik heel veel goede nummers kan aanwijzen, zonder tot échte uitschieters te komen. Hier hadden dus wellicht ook andere nummers kunnen staan; Reelin'in the Years, Rikki don't Lose that Number, Kid Charmlemagne bijvoorbeeld.
Het is vooral de overall sound die ik telkens weer zo lekker vind, en het stapelen van kleine partijtjes op verschillende instrumenten dat leidt tot een heerlijk swingend geheel, zoals in dit nummer de combinatie van de gitaar en clavinova aan de ene kant, en de gedubbelde bas en gitaarnoten aan de andere kant.... Over swingend gesproken: De toen 20-jarige Jeff Porcaro maakt hier zijn debuut, en die man groovt zó verschrikkelijk, en of je Toto nou een k-band van jewelste vindt of niet, daar ontkom je toch echt niet aan.. Wink

Moderator
Moderator

Bericht  Grafmat op vr maa 16, 2018 5:30 pm

82 Interpol - Pioneer to the Falls
Album: Our Love to Admire (2007)

Imette St. Guillen vertrekt rond 3:30 in de nacht van 24 februari 2006 vanuit nachtclub Pioneer na een discussie met een vriendin over wel of niet naar huis gaan richting een andere nachtclub: The Falls. Van daaruit zal ze worden meegenomen door een uitsmijter, verkracht en vermoord...
Hartverscheurend bezongen vanuit het perspectief van iemand (geliefde...?) die zal moeten leven met haar verlies en kracht zoekt om door te gaan. De titel zinspeelt mijns inziens op die kleine toevallige beslissingen in het leven met onomkeerbare gevolgen (had ze na de discussie met haar vrienden niet besloten alleen naar een andere bar te gaan....).
Schitterend muzikaal omlijst, prachtige toetseninvulling met piano en... tja wat is het? Anyone? Harmonica/accordeon? Donker zoals we gewoon zijn van Interpol, maar zeker niet geheel troosteloos. Kippenvel.

Edit: Sinds de samenstelling van de lijst is dít toch wel 1 van de nummers waarvan ik écht heb geconcludeerd dat het te laag in mijn top100 staat.. Waarvan akte...

Moderator
Moderator

Bericht  MrJohn op vr maa 16, 2018 5:34 pm

Interpollllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 15168
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 68

Bericht  MrJohn op vr maa 16, 2018 5:36 pm

Ik heb me bij nog geen enkel nummer verveeld (sterker: ik word steeds enthousiaster) en dat is toch heel apart na een song of 20 so far Very Happy
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 15168
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 68

Bericht  Grafmat op vr maa 16, 2018 5:48 pm

81 Joe Jackson -Steppin' Out
Album: Night And Day (1982)

Tweede eighties-plaat pas in mijn lijst, realiseer ik me nu...
Heerlijke combinatie tussen computerbas en (grotendeels computer)drums aan de ene kant en aan de andere kant elektrische en akoustische piano's. Een orgeltje en vooral het Glockenspiel (metallofoon) om het helemaal af te maken. That's all it takes... Gitaren? Niet nodig in dit nummer.
BTW: Omdat ik van elk nummer uit mijn top100 ook naar live versies heb gekeken (heb van de meeste nummers ook fantastische liveversies gevonden/gezien -> waarvan ik er wellicht nog wel een aantal deel) viel me bij dit nummer op dat in de beginjaren '80 Jackson duidelijk worstelde om dit nummer live echt goed te kunnen brengen met een band. De bassist in het filmpje doet echt een bewonderenswaardige poging, maar bewijst helaas alleen maar dat de computerbas hier echt cruciaal is. Zelfde geldt voor de drummer, als je het mij vraagt... Later schakelde hij over op aangepaste (langzamere) versies van dit nummer. Helaas is er dus (kennelijk) geen goed versie van het nummer in de originele vorm!? Als iemand er wél 1 heeft - in welke vorm dan ook, houd ik me graag aanbevolen!

Moderator
Moderator

Bericht  Grafmat op vr maa 16, 2018 5:48 pm

80 Genesis - Mad Man Moon
Album: A Trick Of The Tail (1976)

Daar is dan eerste echte symfo/proguitbarsting in deze lijst. Eentje waarbij de naam van Tony Banks in kapitalen moet worden geschreven.
Het is één van de beste vocale prestaties van Phil Collins die op dit album de ondankbare taak had Peter Gabriel te doen vergeten, Steve Hackett's bijdrage in dit nummer is beperkt - maar niet te onderschatten - tot sferische bijdragen gitaarnoten met veel galm op de achtergrond, en uiteraard legt Rutherford met de bas een solide basis.
Maar alles valt in het niet bij de fantastische dingen die Banks hier allemaal doet, vooral natuurlijk op de piano, maar de volstrekt organische geluiden die hij aan zijn synths weet te ontlokken mogen zéker niet vergeten worden. Als Collins bv. zingt over de ontsnappingsvlucht volgt een schitterend instrumentaal gedeelte waarin de piano op zo'n manier wordt ondersteund door Banks' synths dat je jezelf bijna hoog boven het land kunt voelen vliegen.
Tekstueel wordt het wel eens gezien als een commentaar richting Peter Gabriel die gekozen had om te vertrekken: Vanuit welk perspectief je ook kijkt en waar je je geluk ook denk te kunnen vinden: Het is gras is elders altijd groener...

Moderator
Moderator

Bericht  Grafmat op vr maa 16, 2018 5:54 pm

79 Faith No More- Land of Sunshine
Album: Angel Dust (1992)

Oef; zomaar 6 nummers waarin de scheurgitaren en powerchords niet de hoofdrollen vertolkten! Gaan we rechtzetten met één van de meest herkenbare 'scheurgitaargeluiden' out there, nl. die van Jim Martin, die na Angel Dust verdween uit de band, waarmee het 'oude', herkenbare FNM-geluid helaas verdween.
Faith No More: alle kanten opvliegend, altijd balancerend op de rand van het groteske, soms er keihard overheen donderend trouwens... met een zanger die werkelijk alle mogelijke registers opentrok. Dit nummer is 1 van de nummers die een beetje hangt tussen de singles (Midlife Crisis, Everything's Ruined o.a.) en de hardere, vreemdere tracks (Jizzlobber, Malpractice) en misschien daarom wel voor mij het beste. Let ook op de baspartijen - vooral in het couplet!

Moderator
Moderator

Bericht  Grafmat op vr maa 16, 2018 5:55 pm

78 Agnes Obel - The Curse
Album: Aventine (2013)

Simpele schoonheid. Meer woorden zijn er eigenlijk niet nodig voor dit nummer van Agnes Obel uit 2013.
En als ik er dan toch nog wat meer aan moet wijden zou ik ze wijden aan de cello die zacht tikkend het ritme verzorgt in dit nummer, of aan de simpele rake pianonoten van Agnes. Of aan haar prachtige stem. Of ik zou wijzen op deze prachtige liveversie!

Moderator
Moderator

Bericht  Grafmat op vr maa 16, 2018 6:11 pm

77 Prince - Gold
Album: The Gold Experience (1995)

Ik kan voor dit nummer wel even iemand op dit forum quoten (dat was dus het MusicMeter-forum, by the way...), aangezien de tekst mij uit het hart is gegrepen:
"De titel track is altijd één van mijn favoriete nummer geweest. Vocaal gezien vind ik het echt heel erg mooi. De melodie is ook pakkend, en muzikaal gezien erg radio vriendelijk. Toch deed de single helemaal niks. Voor mij onbegrijpelijk. De solo aan 't eind is waanzinnig, ik kan 'm niet vaak genoeg horen. Deze Prince hoor ik zo graag."
Was getekend: "lennon", hopelijk mocht ik deze woorden even lenen voor deze perfecte popsong... Wink

Moderator
Moderator

Bericht  Grafmat op vr maa 16, 2018 6:11 pm

76 The War on Drugs - Red Eyes
Album: Lost in the Dream (2014)

Ik ben benieuwd waar - en met welke nummers dan zoal - The War on Drugs volgend jaar in mijn top100 zou/zal staan. Ik durfde het nog niet aan nummers van 2017 al in deze lijst op te nemen, maar uit het prima muziekjaar dat 2017 volgens mij wel was, kloppen er best wat nummers op de deur van deze top100, en zeker ook van The War on Drugs.
Voorlopig houd ik het tóch op Red Eyes, dat die typische blauwdruk voor WOD-nummers bevat: Geen ingewikkelde schema's, het traditionele patroon van couplet-refrein-bridge hoef je zelfs niet echt te verwachten. Ze zetten een sfeer neer en bouwen die steeds verder uit. En dat doen ze verdómde goed.

Moderator
Moderator

Bericht  Dave Evans op vr maa 16, 2018 6:23 pm

Wat eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen plaat: Deacon Blue - Your Town!!!

Dave Evans
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 22115
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 53

Bericht  Grafmat op vr maa 16, 2018 6:35 pm

75 Novastar - Wrong
Album: Novastar (2000)

Eurosonic 2001: Muziekschool Groningen. Ik stond er samen op de eerste echte date met mijn nieuwe vriendin. Joost Zweegers stond er met een drummer en gitarist in een piepklein zaaltje en ze speelden ze de sterren van de hemel! Inmiddels zijn we getrouwd, en Novastar gaat al 17 jaar met ons mee, al is het jammer dat zijn laatste album echt nergens het niveau van met name de eerste 2 albums haalde...
Wrong - zoals zoveel van Novastar's beste nummers - nodigt uit om mee te zingen, en ik denk dat ik altijd zal blijven doen. Tijdloze melodie.

Moderator
Moderator

Bericht  Grafmat op vr maa 16, 2018 6:35 pm

74 Deacon Blue - Your Town
Album: Whatever You Say, Say Nothing (1993)

Net als in nummers als Dreams , The Bitter End en Red Eyes is het stuwende ritme de stuwende factor in mijn waardering. De akoustische gitaar die continu op de achtergrond meespeelt, drums, bas. Zij zetten de toon die door de mooie wringende stringarrangementen, het sferische koorwerk, de synths en het effect op de zang tot een heel spannend geheel leiden. De tekst is een boodschap gericht aan Margaret Thatcher ("When you leave they will curse you"), maar inmiddels heeft zanger Ricky Ross afstand genomen van die stevige en andere uitspraken die hij in het verleden heeft gedaan richting de machthebbers die volgens hem met name de Schotten onderdrukten en voorlogen. Ouder worden maakt kennelijk milder...

Moderator
Moderator

Bericht  Grafmat op vr maa 16, 2018 6:37 pm

73 David Bowie - Space Oddity
Album: David Bowie (1969)

De positie(s) van Bowie in deze lijst zijn een beetje lastig. Eind vorig jaar, dus zeer recent, heb ik de biografie van Dylan Jones over hem gelezen, onderwijl zijn héle catalogus van A tot Z luisterend. Dat had ik sinds zijn dood nog niet gedaan, en ik moet zeggen dat het tot een volledige herwaardering van Bowie heeft geleid, kennismaking met albums en toptracks die ik nog helemaal niet kende, en dus ook het last-minute in de war schoppen van deze lijst... Een en ander is nog niet helemaal 'op zijn plek' denk ik, dus over een jaar zal deze lijst v.w.b. Bowie-entries er toch misschien weer anders uitzien...
Space Oddity is echter van oudsher mijn favoriete Bowienummer (de goede lezer zal dus hebben gemerkt dat dat inmiddels is veranderd...). Laat ik maar weer eens een MuMe-gebruiker (Arrie) citeren, omdat die het uitstekend heeft beschreven:
"...omdat er een wereldhit én tegelijkertijd prachtig pareltje op staat, namelijk Space Oddity. Bowie heeft daarmee één van zijn mooiste liedjes geschreven, over ene major Tom die de ruimte ingaat. Wat je hoort, is een gesprek tussen de mensen op aarde die alles in de gaten houden en contact houden met de astronout, en de astronaut dus. Dat zorgt voor een bijzondere tekst, en omdat het zo prachtig meeslepend is gezongen, en door de strijkers, is het net alsof je echt in de ruimte zweeft. Nouja, dat is wat overdreven, maar de sfeer is goed neergezet. Het eindigt nogal dramatisch, het gaat mis, ze raken het contact kwijt met major Tom, en niemand weet hoe het met hem eindigt. Prachtig nummer, absoluut!"

Moderator
Moderator

Bericht  Grafmat op vr maa 16, 2018 6:37 pm

72 Florence + The Machine - What Kind Of Man
Album: How Big, How Blue, How Beautiful (2015)

Indrukwekkende persoonlijkheid. Kan alle registers bespelen. Krachtig en toch zacht. Woedend en toch kwetsbaar. Direct, open en toch mysterieus. Florence heeft het allemaal, en het zit allemaal in dit nummer over het heen- en weer geslingerd worden tussen woede, verbazing en aantrekkingskracht tegelijk. Heerlijk nummer.

Moderator
Moderator

Bericht  sokocat op vr maa 16, 2018 6:48 pm

Net even gauw door een paar mooie motivaties geploegd en ben blij dat er een paar hele mooie, fraaie juweeltjes van plaatjes te horen zijn op dit moment. (muse voor mij daargelaten..)

Nu ook weer: schitterend mooi dit ...... 'The Highways Of My Life' , van The Isley Brothers I love you

cat
sokocat
Music-specialist
Music-specialist

Aantal berichten : 633
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 45

Bericht  Grafmat op vr maa 16, 2018 6:49 pm

71 Muse - Space Dementia
Album: Origin of Symmetry (2001)

Eerste band of artiest met een 2e notering! Dit nummer draait piano, synths en power, héél veel power rondom weer een zwaar klassiek aangezet schema waarin diverse keren heel duidelijk Rachmaninov's 2e piano concert in terug te horen is (luister voor de herkenning van minuut 1 tot ca. 2,5).
Een van Muse's meer experimentele en donkere songs, waar Matt zich tekstueel weer eens (niet voor het eerst, niet voor het laatst) begeeft in de obsessieve, destructieve masochistische relaties, en aan het eind wordt het weer behoorlijk apocalyptisch; zowel tekstueel als muzikaal.

Moderator
Moderator

Bericht  Grafmat op vr maa 16, 2018 7:05 pm

69 The Parlor Mob - Cry Wolf
Album: Cry Wolf (2015)

Een van de minder bekende noteringen in deze lijst, denk ik. Zeker als je het aantal views van dit nummer op Youtube als maatstaf neemt. Nog geen 5000 sinds 2015, oef...
Maar wát een geweldige incarnatie van Led Zeppelin, vermengd met elementen van Dream on van Aerosmith, is dit zeg...! Terwijl ik dit typ moet ik overigens een paar keer slikken omdat ik 1 van de 2 bands op de longlist had staan voor mijn top100, ennuh.... Tja, te laat om daar nog iets aan te veranderen...
Terug naar Cry Wolf: Gewoon rock in de beste tradities. De zanger krijst zoals het hoort, er zit een hele goeie spanningsboog in het nummer, neemt zijn tijd om op gang te komen, maar als het dan eenmaal op gang is... _O_ \O/ _O_
Overigens heb ik voor de verandering eens geen flauw benul waar het over gaat, haha, maar ik voel de emoties wel, en dat is uiteindelijk belangrijker voor mij...

Moderator
Moderator

Bericht  Grafmat op vr maa 16, 2018 7:05 pm

68 Dire Straits - Telegraph Road
Album: Love over Gold (1982)

Lastig te plaatsen nummer. Soms komt het zó geweldig binnen, en soms heb ik er het geduld niet voor. Spaarzaam draaien dus deze track, en genieten van de keren dat het binnenkomt zoals het hoort: Prachtig verhalend nummer over de opkomst en ondergang van leven langs de Telegraph Road , waarbij je maar naar de discussies tijdens de Amerikaanse presidentsverkiezingen hoeft te kijken om te weten dat de tekst nog steeds actueel is. Knopfler's stem - waar ik in de meeste nummers van Dire Straits weinig waardering voor op kan brengen - en gitaarspel leent zicht hier uitstekend voor, en wat natuurlijk ook niet onvermeld mag blijven is het geweldige pianospel van Alan Clark.

Moderator
Moderator

Bericht  Grafmat op vr maa 16, 2018 7:20 pm

67 Porcupine Tree - Trains
Album: In Absentia (2002)

Van de weg naar de trein...
Eerste notering voor Porcupine Tree en het eerste nummer en album (In Absentia) waardoor ik écht in Porcupine Tree geïnteresseerd raakte. Trains is een uitermate toegankelijk nummer dat toch de proginvloeden wel in zich draagt.
Op eerste gezicht is Trains een sentimentele song over vroegere zomers bij familie en een (terugkerende?) zomerliefde die uiteindelijk niet kon voortduren. Sound en tekst gaan prachtig samen in deze kristalheldere productie. Wilson's stem is zeker niet de 'best in the business' maar heeft iets melancholisch dat me toch elke keer weer weet te raken. In de context van veel van de andere nummers op In Absentia die gaan over serial killers en de psychologie achter hun 'neergang' van jeugdige onschuld naar moord krijgt het beeld van de vergane jeugdliefde iets onheilspellends...

Moderator
Moderator

Bericht  Grafmat op vr maa 16, 2018 7:27 pm

66 Meg Myers - Desire
Album: Sorry (2015)

Voor de uitleg bij dit nummer heeft niemand een exegeet nodig, lijkt me... Very Happy Damn, bij dit nummer kun je me wegdragen, en dat is volgens mij ook precies de bedoeling. Het is verlangen en geilheid tot ver over de rand. Zodanig dat het pijn doet en je degene waarnaar je verlangt die pijn ook wil laten voelen. Sterker nog: je wilt die ander 'verzwelgen' en de fixatie bepaald niet meer gezond te noemen is... Meg is hier redelijk letterlijk in de interpretatie daarvan, t/m "I wanna kill you, I'm gonna lay you in the ground" toe... Voor wie niet zonder beeld kan en wil (en dat kan ik me levendig voordstellen Very Happy ).... hierbij de clip, die helaas behoorlijk mono klinkt, vandaar dat ik hierboven een andere link heb gebruikt.
Ook leuk dat er een oldskool gitaarsolo in zit van Steve Stevens (gitarist van BIlly Idol).
BTW: 2015 moet wel een goed muziekjaar zijn geweest, aangezien dit nu al de 3e track uit dat jaar is in 10 nummers tijd en de 4e in totaal tot nu toe...

Moderator
Moderator

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende