90's Weekend: De Beste Grote Hit van 1994
Pagina 1 van 1 • Deel •
Wat is de "beste grote hit" uit 1994?
90's Weekend: De Beste Grote Hit van 1994
Na Het Pizzalied bleef de nummer-1 van Nederland nog een tijdlang een Italiaans tintje houden. Eerst letterlijk met Laura Pausini, daarna met de vertaling van Paul de Leeuw, en vervolgens met de dancekneiter Move on Baby, geproduceerd door de platenbaas met de prachtige naam Gianfranco Bortolotti. De meest succesvolle Italiaanse inbreng kwam in de herfst van 1994: voormalig Soundmixshowwinnaar Marco Borsato staat dan maar liefst twaalf weken op de eerste plaats. Waar in de jaarlijst van 1993 de eerste Nederlandstalige plaat pas op 53 komt (wederom De Leeuw), staan er nu twee in de top-10, plus nog twee Nederlanders die het ofwel instrumentaal ofwel in het Engels doen. Ook Zweden doet weer een grote duit in het zakje, met een soort van cowboyhouse van Rednex én een zeer mooi duet van Youssou N'Dour en Neneh Cherry.
Er is trouwens nog een Nederlandstalige nummer-1 dat jaar, die je zonder meer weer actueel kunt noemen: Johan & De Groothandel met As Dick me hullep nodig heb. Oranje beleefde een succesvol WK in de VS, maar verloor van Brazilië - de uitschakeling betekende uiteraard een vrije val voor de single, waardoor het één van de minst succesvolle nummer-1-hits werd.
I like to move it! Meer dan waar, maar toch zijn er ook genoeg mensen die het rustiger aan willen doen en aan hun trekken komen middels de succesvolle ballads van dit jaar. Prince (die weer eens een naamsverandering had ondergaan), Bon Jovi (met een extra track op het best-of-album), Joshua Kadison (Mozes: leuke naam voor een kat), Wet Wet Wet (4 weken op #1, dit was elf weken minder dan het resultaat in de UK) en Bruce Springsteen (die meeliftte op het succes van de film met Tom Hanks) gaven daar genoeg aanleiding toe.
Er is trouwens nog een Nederlandstalige nummer-1 dat jaar, die je zonder meer weer actueel kunt noemen: Johan & De Groothandel met As Dick me hullep nodig heb. Oranje beleefde een succesvol WK in de VS, maar verloor van Brazilië - de uitschakeling betekende uiteraard een vrije val voor de single, waardoor het één van de minst succesvolle nummer-1-hits werd.
I like to move it! Meer dan waar, maar toch zijn er ook genoeg mensen die het rustiger aan willen doen en aan hun trekken komen middels de succesvolle ballads van dit jaar. Prince (die weer eens een naamsverandering had ondergaan), Bon Jovi (met een extra track op het best-of-album), Joshua Kadison (Mozes: leuke naam voor een kat), Wet Wet Wet (4 weken op #1, dit was elf weken minder dan het resultaat in de UK) en Bruce Springsteen (die meeliftte op het succes van de film met Tom Hanks) gaven daar genoeg aanleiding toe.
Timmus- Moderator
- Aantal berichten : 12791
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 38
Timmus- Moderator
Re: 90's Weekend: De Beste Grote Hit van 1994
Springsteen met enige afstand.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 5129
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 36
7 seconds is meer dan schitterend.
De rest vind ik troep.
De rest vind ik troep.
1994, het jaar waarin ik dj werd bij de studentenvereniging. Ik geloof echter niet dat ik een van deze nummers ooit gedraaid heb.
Poeh, na 1993 is dit rijtje keuzes wel een domper. Ik ga maar niet voor het nummer maar voor de artiest en dan kan het eigenlijk alleen Prince aka Symbol zijn.
Poeh, na 1993 is dit rijtje keuzes wel een domper. Ik ga maar niet voor het nummer maar voor de artiest en dan kan het eigenlijk alleen Prince aka Symbol zijn.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3701
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 49
Normaal zou ik altijd voor Bruce Springsteen gaan, maar nou net dit nummer vind ik weinig aan. Wet wet wet heb ik ooit live gezien en ja die stem van zanger Marty Pellow is fenomenaal! Alleeen daarom al Love is all around!
- Aantal berichten : 22348
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 54
Weer een we gaan voor de minst slechte deze keer en dan twijfel ik tussen de 2 New Jersey boys en kom dan toch uit bij het mierzoete Always.
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 49
Ik vind Bruce Springsteen uit dit rijtje de beste

Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 9019
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 55
hahahahaha, deze lijst is helemaal de limit. Met jawelll Marco, Broes, 3x Wet en Bonnetje Jovi! En een hele slechte Prince plaat. Ik moet echt de minst slechte kiezen en dan wordt et: I like to move it move it. Omdat ik wel menig bezopen feestje mn danspasjes liet spreken.
Jan...- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4819
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 52
7 Seconds is kwalitatief wel het beste, maar een groep als 2 Brothers On The 4th Floor heeft de 90s wel echt de 90s gemaakt. En is het ook gewoon zeer aanstekelijk. Mijn stem voor Dreams!!
Flyboy- Music-freak
- Aantal berichten : 310
Registratiedatum : 19-01-17
Leeftijd : 34
Alle nummers van dit lijstje zijn geschikt voor de Kultnacht.
Doe maar eens een keer Marco Borsato; krijgt hij ook een keer een stem.
Doe maar eens een keer Marco Borsato; krijgt hij ook een keer een stem.
Bruce Springsteen met de fabuleuze song uit een voor die tijd emanciperende film van formaat.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 15314
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 68
Streets of Philadelphia en Seven seconds zijn natuurlijk prachtig, maar in dit lijstje ga ik toch bij wijze van uitzondering niet voor puur de beste song, maar een vleugje jeugdsentiment: mijn jeugdhelden van 2 Brothers on the 4th Floor! 

Eindelijk een paar hele goeie platen bij mekaar. 7 Seconds geniet nog steeds mijn voorkeur!
forzautregivo schreef:7 Seconds is kwalitatief wel het beste, maar een groep als 2 Brothers On The 4th Floor heeft de 90s wel echt de 90s gemaakt. En is het ook gewoon zeer aanstekelijk. Mijn stem voor Dreams!!
100% eens met bovenstaande.
Timmus- Moderator
Reel 2 Real, met dank aan Madagascar 

Peter Uit Kampen- Music-lover
- Aantal berichten : 52
Registratiedatum : 04-01-13
Leeftijd : 48
Het duo 'N Dour & Cherry eindigt vlak voor 2 Brothers on the 4th Floor en Bruce Springsteen.
Timmus- Moderator
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
|
|
» Weekeinde Show gaat naar 1970! 24-02 20.00uur
» Vr.22 febr. De opruiming deel 2 20:30 uur
» Steunfonds 8: 17 t/m 23 februari 2019